/spanien/barcelona/forum/22232.aspx/spanien/barcelona/forum/22232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeN
2007-09-29 13:36
Rambla /

Tack så mycket, håller på att tanka hem allting nu.
Får se ikväll om det funkar, hoppas det! :D
stisse10
2007-09-29 13:32
Tjena.

Vet nån var man kan få tag på dvd:n Champions of europe. Filmen om cl-segern 2006.

Mvh Stefan
Real Madrid orhan_robinho
2007-09-29 13:02
Hwj.
Barcelona Rambla
2007-09-29 12:49
addeN:

Om vi nu går tillbaka till samma sida. Ta en titt lite längre upp till vänster. Under rubriken Football hittar du underrubriken Saturday. Då kommer du olika matcher som streamas nu under lördagen. Scrollr du ner till 21.00 (22.00 svensk tid) så hittar du UD Levante - FC Barcelona. Klika på den länken och du kommer till de egentliga länkarna för olika streams med diverse program. Där hittar du en massa Play-ikoner under de olika programmen. Det är bara att klicka på en Play-ikon under TVU, Sopcast eller TVU och sen hoppas att streamem fungerar. Du ska komma ihåg att det kan ta en stund innan streamen kommer igång. Du ska först kopplas till den server som sänder streamen och efter det ska programmet buffra vilket kan ta en stund. Ha tålamod, skulle det dock ta för lång tid så provar du istället en annan länk. Det är alltså inte alltid säkert att de kanaler som från början sagt att de ska sända matcherna verkligen gör det. Men oftast så brukar det fungera.

Lycka till!

PS. Istället för att fråga om och om igen, så kopiera de här meddelandena och spara dem i ett textdokument. ;)
Barcelona Rambla
2007-09-29 12:40
addeN:

För att göra det kort och enkelt. Börja med att ladda ner följande program från länken. Sopcast, TvAnts och TVU. Du hittar dem i menyn till vänster under rubriken P2P Info. Ett tips, när du sen väljer länk att ladda ner i från, välj helst någon av Mirror-sidorna då Official download oftast är långsamma att ladda ner från.

När du har programmen nere, så väljer du att installera dem. Så länge du har programmen installerade på datorn så startas de automatisk så fort du klickar på en länk för streaming för tex Sopcast.

Jag valde de här tre programmen för de är nog vanligast idag.
Atlético addeN
2007-09-29 12:27
saman, jag tror att det lottas när hela gruppspelat är färdigspelat!

Så har de varit tidigare år.
Atlético addeN
2007-09-29 12:26
Saman. //

Ja okej då, fårlåt mig. Jag var inte tillräckligt uppmärksam i det läget :P
Barcelona Saman.
2007-09-29 12:26
Sen undrar jag om jag vem Barca får möta i CL om vi kommer etta i gruppen? Vilken två blir det i en annan grupp?
Atlético addeN
2007-09-29 12:25
Nån som kan hjälpa mig med att streama?

Vore så hemskt snällt, har aldrig förr gjort det och eftersom jag inte har tv4sport står jag inte ut att inte kunna se barca!

Langa ett meddelande till mig privat om nån kan hjälpa mig lite om att streama :D
Barcelona Saman.
2007-09-29 12:25
Läs; "Sen att Iniesta ELLER Deco får vila hade vart bra."
Atlético addeN
2007-09-29 12:21
Saman. /

Om du nu tycker man borde vila deco och iniesta, vilka skulle gå in på deras plats?
Barcelona Saman.
2007-09-29 12:19
Jag hoppas verkligen att vi tar 3 poäng idag samtidigt som Raijkard väljer att vila flera spelare som Messi, Abidal.

Tycker inte alla ska förvänta sig att vi kommer spela som mot Zaragoza då det är CL i veckan. Men några mål kommer det bli men kanske inte samma tempo i spelet som mot Zaragoza.

Hoppas också att Gudjohansen får chansen idag hade vart kul att se han få spela. Henry och Giovani på kanterna och Gudjohansen i mitten. Sen att Iniesta eller Deco får vila hade vart bra.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-09-29 12:12
har alldrig längtat så mycket till match som förut, oohh va jag e sugen på fotboll NU!! :D:D:D ska bli skönt med en borta vinst också ;)
Delarocha RIP Puerta
2007-09-29 12:08
Xaviii: Tackligen var iallafall riktigt ful. Inte vacker alls och det är Yaya mycket väl medveten om. Fin gest.

3 poäng idag!
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-29 12:05
Toure skadade juh inte han väl? Det var väl Matuzalem som vrickade foten snett. Sen kom Toure med snabb fart in i spelaren väl? Och glid tacklade han.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-09-29 11:54
Starkt att gå in i Zaragosas omklädningsrum för att be Matuzalem(stavning?)om ursäkt efter den onödiga tacklingen ifrån Yaya.

Jag vill gärna se lite rotation mot Levante, Sylvinho in och vila Abidal vore det optimala. Mittförsvaret ska dock inte röras då det är att riskera en hel del med att spela Puyol från start.
Och det andra skälet till att jag inte vill att mittförsvaret flyttas är att de skött sig bra, lite orättvist att flytta på nån av de när de gjort allt annat än bra ifrån sig.

Det bästa vore att antingen göra en bedömning och spela Puyol som högerback om han nu är fit för 90 min, det skulle kännas oerhört tryggt om det skulle bli så. Men Ole gjorde ett starkt inhopp sist håller han stigande formen så lär han väl starta, om så blir fallet lär Puyol få komma in en bit in i 2a halvlek.

Det är några som undrar om Bojan eller Giovani börjar från start, min fråga är varför har alla så bråttom med deras utveckling?

Låt de spela lite här och där, detta kommer gynna dem i det låna loppet. Sen så får ni inte glömma spanska cupen där båda lär få förtroende från start, visst när vi leder en match i ligan/cl med mer än 2 målsmarginal kan man ju stoppa in ynglingarna med mer än 20 min kvar.

Mittfältet och anfallet bör stanna som den är mot Levante, döda matchen sen låta ynglingarna göra sitt.

Har sagt det tidigare i andra matcher men skitsamma Henrys 1a mål kommer mot Levante!

:D
Atlético addeN
2007-09-29 11:18
Tror ni verkligen som skribenten för barca när han skriver inför matchen att man spelar med messi direkt?
Jag trodde dom skulle vila han men sak samma då är det ju en fin fotboll vi kan vänta oss! :)
Barcelona Criff
2007-09-29 09:29
Vem har hand om statistiken för Barcelona här på svenskafans? För statistiken som står där är fortfarande från 2006-2007, jag vill se statistik!! :)

Satt och tittade lite på vårt spelschema och förra året och kom fram till att vi är obesegrade sen 20 matcher tillbaks :) Senaste förlusten kom mot Getafe med 4 -0 :/ Den sved haha.
Inräknat med försäsonger och allt.
Rätt roligt ändå att fast vi spelat sådär, med tanke på allt stillastående och sånt så levererar vi helt otroligt på pappret.
Ikväll vinner vi igen :) Fast det kommer nog inte bli någon uppvisning, hoppas Rijkard vilar massa spelare så dem bara går dit för att ta en säker 3 poängare utan massa uppvisning.
Visca BARCA!
Barcelona Gaucho 10
2007-09-29 01:32
ojojoj vad Messi är grym. Jag tror att om han kan hålla sig skadefri i år så kan han komma upp i mot 30 mål.
Barcelona Magicó
2007-09-29 01:29
ColdLine

Möjligtvis för att det är en ny sportkanal och TV4 vill satsa på den.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-29 01:15
Fan vad jag saknar Ronaldinho :( Vill se han i grym form igen!

Kolla mitt länktips, speciellt vid 0:29 och 3:10. Så vill jag se Ronaldinho - Totalt överlägsen
ColdLine
2007-09-29 00:39
Asså varför visar dom alla barcas matcher på tv4 sport?
Barcelona barca style
2007-09-29 00:04
lätt seger imorrn för barca 2 mål messi 1 henry
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-28 23:56
Bilden säger allt om Dinho

Visca Dinho!
Barcelona Beautiful_Barca
2007-09-28 22:49
Det roliga skulle vara om Levante slappnade av pga att vi spelar med reserver.

Sedan skulle det slå dem att Barcelonas Reserver kan faktiskt prestera bättre än ordinarie spelarna.

Kommer ni ihåg hur Iniesta ledde reserverna till total pippning mot Udinese förresten?
Barcelona Beautiful_Barca
2007-09-28 22:41
RonaldinhoKungen

Tror mycket på din startelva faktisk.

Skulle dock helst se den senaste XI med Puyol till höger.
Detta förutsätter att Rijkaard har talat med Puyol och att han känner sig bekväm med det.
Han ska veta dock att han fortfarande är Kapténen och kungen i mitten när han vill det!
Hade bara varit kul att se, men inte om det innebär att Kungen skulle ta illa vid sig.

EDIT: Om resultatet ser bra ut ska man slänga in Bojan och 2Santos med mer än 30 min kvar och ta ut Messi och Iniesta, vilka jag antar har spelat bra. Går det inte som det ska så får det bli Henry ut Bojan in i 55:e.
Barcelona ShiDen
2007-09-28 22:32
addeN ///
japp cule det var du;) bara skojjade
Atlético addeN
2007-09-28 22:29
ShiDen

jo men var det inte jag denna gång`?

;P
Delarocha RIP Puerta
2007-09-28 22:28
Vore intressant att se om Rijkaard vågar satsa på Dos Santos/Bojan från start. Skulle nog vara enormt bra speltid för dem att få. Dos Santos, Henry Iniesta längs fram kanske? Bojan in istället för Iniesta eller Henry i slutet på matchen.
Bara inte Rijkaard väljer att bänka för många spelare som har vinnarkänslan nu. Vi vill ju inte att det ska se ut som det gjorde för Real mot Valladollid.
Samtidigt bör vi ju självklart prioritera CL då det är en tuffare och viktigare match.

Barcelona RonaldinhoKungen
2007-09-28 22:26
Jag tror startelvan blir följande:

Valdes

Oleguer Thuram Milito Sylvinho
Toure Deco Xavi
Messi (ut i halvtid) Henry Iniesta
Annons: