/spanien/barcelona/forum/2223.aspx/spanien/barcelona/forum/2223.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-18 21:07
någon som kmr ihåg hur mkt sandro fick 2010?
Barcelona Lion24
2015-07-18 21:06
Ska bli extremt skoj att se reaktionerna från dom som håller på Bartomeu när Messi möjligtvis säljs.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-18 21:06
fan va surt=(. men grattis till alla som höll på barto här inne=)
Barcelona NoGo™
2015-07-18 21:04
Fyfan 6 år till med denna kriminella junta..... Usch!! Uselt!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-18 21:04
Vi visste alla att Barto skulle vinna, de inte avgjort än men de 1% chans att Laporta vinner. Surt, äckliga katalaner...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:03
Lite tungt är det men faktum är att Barto har gjort ett bra jobb sedan Rosell lämnade.
Barcelona Diar Shekha
2015-07-18 21:02
Men hur kan alla vara så säkra? Dessa mätningar är bara baserade på 5000 medlemmar?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-18 21:02
@Barca4life98:

inte ens deras röster tillsammans hade räckt=(
Barcelona Barca4life98
2015-07-18 21:00
Ja, inte oväntat... Beneditio och Laporta har säkert tagit röster från varandra....
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-18 20:59
barto har vunnit. 49 % fick han
Barcelona Blaugrana91
2015-07-18 20:58
Bartomeu verkar ha vunnit baserat på bilderna på Barca tv
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-18 20:58
6 år till med lögnare!!! herreguuuuuuuuuuuuuuuuuud
Barcelona koeman92
2015-07-18 20:55
Cameroonians

Hur vet.du att det är avgjort? Finns det några nya mätningar/resultat?
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 20:54
Guardiola4 - det är du som behövde vakna till. En fråga har du ens hängt med i diskussionerna överhuvudtaget? Det finns en anledning till att jag vill ha Laporta trots att jag kritiserar honom. Qatar,värvningsförbudet, Neymi affären är anledningarna till att jag vill ha Laporta. Men bu handlade detta inte om de. Folk letar fel som inte finns att hävda att vi gjort det dåligt sportsligt elr att Barto inte ens haft något att göra med trippeln är helt felaktigt. Barto har sedan Rosell lämnat städat upp och gjort det bra.
Barcelona LennyRomario
2015-07-18 20:53
@Barcelonistas:
Som sagt, mitt fokus angående mitt supporterskap ligger ju inte här. Men tror mig redan svarat på frågorna. Tycker inte det är propaganda, bryr mig inte om vi är bäst i världen.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-18 20:50
Guardiola4 Var ju därför jag skrev angående La Masia, återstår att se hur det blir mer det... Där kan jag absolut hålla med om att Bartomeus ledning knappast gjort något bra. Pengar behövs för att fortsätta vara bäst, och med tanke på hur det här forumet såg ut i början av säsongen på grund av dåliga resultat har jag svårt att se folk här accepterar titellösa säsonger, vilket blir resultatet av att vi inte fortsätter satsa och utan pengar kan vi varken satsa på laget eller La Masia.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 20:48
Lenny - jag hade aldrig kunnat fora titlar om vi hade spelat så som Chelsea gör. Fast nu spelar vi inte som dom eller hur? Vi spelar idag under Lucho en propaganda fotboll, där vi kör med snabba omställningar men även också bollinnehav. Vi kan inte spela så som vi gjorde under Pep detta var den rätta vägen att gå. Att gå till en mer direkt fotboll där vi har mindre boll. Vi e idag bäst i Världen tack vare ett mer direkt spel.
Barcelona spaceposse
2015-07-18 20:46
Rätta mig gärna om jag har fel.

Den här styrelsen med Rosell/Bartomeu har skrämt bort Pep, Cruyff, Puyol.
Jag läste en artikel hur de gjorde sig av med en materialförvaltare som har vikt tröjor på camp nou i 32 år.
Stora barca-profiler och själen i omklädningsrummet som Iniesta eller Xavi sa.

De har satt reklam på tröjan och i år ränder på tvären.

FC Barcelona är mer än titlar för mig och jag ber till Oden att Laporta vinner.
Barcelona Barca4life98
2015-07-18 20:45
Har barto vunnit elr???
Barcelona SOMISEREM1899
2015-07-18 20:43
@Arda Turanismo:

Precis, de har fått ännu mer blodspengar i utbyte mot Barças heliga tröja.
Arda Turanismo
2015-07-18 20:41
@SOMISEREM1899:

Du har rätt, det är det inte. Rosell och Barto fick inte €10M i hand från Qatar.
Barcelona the cameroonians
2015-07-18 20:38
Blaugrana91

Om Bartomeu inte hittat ett alternativ till Qatar på 14 månader, varför måste då Laporta ta fram ett på bara en månad? Han har aldrig lovat något namn, han säger att han dock är övertygad om att kunna ordna ett bättre betalt, eller ett som kan samordnas med Unicef på framsidan av tröjan och inte längst ner på ryggen som någon tramp-stamp.

Anser du att det är ett projekt att säga att vi ska vara nummer? för vilka aktiviteter är det egentligen Bartomeu bygger upp sitt projekt på? Pengar?

Bra, men varför har då skulderna åter ökat och ligger inte längre i nivå för att kunna genomföra Espai Barca - enligt de premisser som tidigare utlovats med alla bankskulder nollade?

Den sportsliga modellen bygger på att köpa in de största stjärnorna, men Bartomeu säger själv att han köpt upp de bästa och nu finns det inget kvar. Så vad hände rom 3-4 år? Var är tillväxten om pengarna inte kommer in?
I la Masia? Knappast. ett förlorat projekt - i alla fall under Bartomeu (även om han har en bra poäng i att separera akademin i två sektioner)

Laportas projekt må bygga på ideologiska idéer, men han har folk med hjärta och hjärna som kan fatta bra beslut, något som Bartomeu har uppenbara problem med.

Men jag gratulerar dig och de andra som vill se en fortsättning på denna fars i ytterligare 6 år. För egen del kommer det att bli en bitter tid.
Barcelona Guardiola4
2015-07-18 20:33
Blaugrana91

Han är tydlig att vara nr 1 i världen på allt...?
Han kommer satsa på La masia?

Min fråga till dig är enkel vad har han gjort för La Masia under sin tid?
Gått ner en div, inte gett chansen till några av våra löften,

De du skryter med att Bartomeu ska vara bättre och tydligare om är Qatar o deras pengar. Alla presidenter kan få in sånna pengar med Qatar, o sälja namnet, sälja tröjorna, sälja identiteten. MEN vissa står för mer än det. Hellre lite mindre pengar och värdighet säger jag!
Barcelona Federer
2015-07-18 20:32
Fan vad skönt med Bartomeu som president. Han har fått för mycket oförtjänt skit av folk.
2015-07-18 20:27
Laporta dök inte upp med de andra kandidaterna i TV3´s liveprogram nu kl. 20.

Det kan bara betyda en sak, och det är att han erkänner sig besegrad... väl...
Barcelona Blaugrana91
2015-07-18 20:18
Här kommer ett långt inlägg.. Jag har som jag sa igår inget emot att Laporta vinner, hade t.o.m varit spännande! Men med tanke på att Laporta rent utsagt gjort en bedrövlig valkampanj utan att gå in på vad just HAN VILL med klubben så står jag fast vid Bartomeu. Laporta har i princip enbart fokuserat på att prata om hur dålig president Bartomeu har varit och all skit denne bidragit med. Sen visst har Laporta säkert rätt i mycket, men istället för skitsnacka om en annan kandidat så borde han ha fokuserat på SITT PROJEKT, det har han inte gjort. Och därför tror jag Bartomeu vinner. Det Laporta har sagt är i princip att han vill gå tillbaka till ett mer traditionellt Barca med Unicef osv och ja visst låter ju bra, men funkar det i praktiken? Han pratar om sponsorer som kan tänka sig ha Unicef med sitt namn på tröjan, låter ju bra, men har svårt att se en sponsor betala €70M samtidigt som dem ska dela plats med ett annat märke, reklamvärdet för det företaget blir inte mycket då dem knappast får någon större plats. Dessa företag han pratar om har inte heller nämnts. Han kritiserar finansieringen av Espai Barca och menar att det finns andra sätt att finansiera än att sälja ut namnrättigheter, men han nämner inte dessa förslag. Nej känns otydligt. Bartomeu har varit mer tydlig vad han vill. Satsa på att klubben ska vara nummer 1 på alla plattformar, att bli första klubben någonsin att nå €1 Miljard i omsättning, Espai Barca som sagt, ett sportsligt projekt som innebär att vi ska vara ledande. Bygga upp La Masia (Återstår att se hur det går....) Bartomeu har även ett konkret förslag från Qatar Airways på över €60M. Laporta känns mer ideologisk i sina idéer, och det han nämner låter intressant, men låter inte realistiskt och känns inte som han förstår att vi måste göra vissa uppoffringar för att fortsätta vara störst. Bartomeus förslag känns mer realistiska överlag. Nåja bara mina tankar, vet att jag är i princip ensam härinne att tycka så. Håller tummarna för Bartomeu, men blir ändå spännande om Laporta vinner.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-07-18 20:12
Arda Turanismo Om du hade läst lite noggrannare så kanske du hade förstått jag att inte försvarar associationen med Uzbekistan. Men du försöker få det att låta som om Qatar-reklamen och ett kort samarbete med ett uzbekistanskt lag är lika illa, vilket självklart inte är fallet.
Barcelona Guardiola4
2015-07-18 20:09
Barcelonista sätt dig själv o va noga med hur du skriver!
För det första är de skillnad på att "vilja att lapprta vinner" samtidigt argumentera för hur första halvåret var o sen propaganda fotboll. De stämmer att laget spelade bra, men de är inte de dem flesta snackar om, utan värderingarna! Vad personerna som styrt klubben står för, vad dem gjort med klubben, med neymar-skandalen, rättegångar, qatar, la masia som folk redan tagit upp här om och om igen. "Folk här snackar bullshit, om saker som inte finns" VAKNA! allt de här finns och dödar vår kära klubb!
Barcelona Messidinho_10
2015-07-18 20:03
Grabbar lägg ner alla har sina favoriter och röstar på den man vill ha som president, i ett demokratiskt val. Den som får flest röster vinner, så enkelt är det!! Det är inte många klubbar i världen som har den här friheten att rösta demokratiskt på president. Tänk Chelsea, ManC o annat skit där fansen har inget att säga till om...
2015-07-18 20:03
En timme kvar, hittills har 44.646 medlemmar röstat vilket är knappt 41 % av de röstberättigade.
Annons: