/spanien/barcelona/forum/22226.aspx/spanien/barcelona/forum/22226.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona#7
2007-10-03 08:29
Det var bra att barcelona vann igår men dåligt att Puyol och Marques är skadade
Barcelona barba
2007-10-03 06:26
Skönt att killen som skriver matchreferat har koll på vilka som har debuterat.
Barcelona Rivaldinho9
2007-10-03 01:18
Några reflektioner:

Ronaldinho är mycket bättre med en vänsterback i laget som löper upp i anfall hela tiden(Sylvinho, Gio), med tanke på att den backen alltid fungerar som ett alternativ och drar med sig försvarare vilket öppnar för Ronaldinho. Samma på andra kanten med Messi. Han är mkt mer låst nu när Oleguer spelar än när Zambrotta gör det, för Oleguer hänger inte med på samma offensiva sätt, han står mest längre ner i plan och är ett alternativ bakåt. Tyvärr agerar Abidal på samma sätt just nu, får hoppas att han får mer offensiva direktiv, han har ju onekligen kapaciteten. Missförstå mig inte, jag älskar Abidal, men han måste ta mer offensvia raider för att Ronaldinho inte skall få typ 3 gubbar på sig.

En annan fråga jag ställer mig är vem man föredrar mellan Marquez och Milito när båda är i form brevid Puyol? Barca köpte ju Milito för att han bl a har bra uppspel med vänsterfoten, men är han värvad för att vara ordinarie tro? Marquez är ju en sjukt bra mittback i sina bästa stunder.

Vet någon när Edmilson är tillbaka? Han har ju varit borta hur länge som helst. Han är underskattad. Vi tog hem CL med den defensiva trion Marquez, Edmilson och Puyol. Hur stabilt som helst, tex som i Milan matchen borta(0-1).
Edmilson är en supergrymm vikarie till Yaya.
Hade nog sett det här laget på planen när alla är i form.
1. 11-4-5-22 20-24-8 19-9-10

Mot Atletico får det bli typ:

1. 23-21-3-22 6-8-20 19-14-10

Hoppas Zambrotta kommer tillbaka snart och hoppas Abidal gör mer offensiva löpningar, han har ju iaf orken utan tvivel.

God natt cules.

Barcelona Cúles
2007-10-03 00:44
fan hoppas det inte är nå långvarig skada på vår käre kapten!
Barcelona Rivaldinho9
2007-10-03 00:43
Hallå där

Ju mer man bemöter en 14 åring Madridares skitsnack, desto roligare tycker han att det är. Låt honom förlora och ignorera nollan.
Att ni orkar!
Las Palmas Pio pio
2007-10-03 00:43
Rambla

Ja, det kanske det var...Jaja i vilket fall så är han inte skadad. Och du Rivaldinho9 se till och hämnas ordentligt! ;-)
Delarocha RIP Puerta
2007-10-03 00:41
Du idioten där nere eller vad du hette...
Kan du nämna en match hittils under denna säsongen som Valdes varit osäker i? Isåfall ska du bli detektiv eller något...
Fattar fortfarande inte vad ditt syfte är men varför är jag förvånad. Inlägg utan substans och relevans vet man ju vart de kommer från...
Barcelona Rambla
2007-10-03 00:41
Rivaldinho9:

Ingen fara, jag blev bara så rädd.

Nu är det i alla fall,
Bona nit!
Barcelona Rivaldinho9
2007-10-03 00:37
Rambla

Ber om ursäkt om jag satte ditt hjärta i halsgropen. Jag blev så chockad av den falska nyheten att jag vartvungen att delge info här på forumet. Sorry
Barcelona Rambla
2007-10-03 00:34
Pio pio:

Nu var det ju "bara" ett ligament i ledbandet (om jag minns rätt) som Puyol slet av i juni och därför fick opereras. Det höll honom borta i 3 månader, ett korsband är minimum 6 månader.

Fy fan vad rädd jag blev när jag först läste nedanstående inlägg om korsband och Puyol Sluta skrämmas så.
Barcelona Rivaldinho9
2007-10-03 00:30
Jag tackar dig för den informationen.
Den jäveln jag känner är ett Madrid fan bosatt i Barcelona och vi snackade på Msn, han ville nog jävlas med mig och det lyckades han med. Fan va gött . Tack för info igen.
Las Palmas Pio pio
2007-10-03 00:28
Rivaldinho9

Din kompis måste ha förstått fel. Det var det han gjorde i sista matchen i Sydafrika innan sommaren. Rijkaard sa så här på presskonferensen: "La lesión de 'Puyi' no es tan grave, es un golpe y no hay rotura." Alltså att Puyis skada inte är allvarlig bara en lite smäll och ingen bristning. Och då handlar det enbart om en muskelskada..Alltså inget om knäet!
Barcelona Rivaldinho9
2007-10-03 00:25
Senaste nytt:
Tydligen har Puyol slitit av främre korsband och kommer bli borta minst ett halvår. Detta enligt en kompis bosatt i Barcelona som hörde det på Radio Catalunya. Bara att hoppas på Milito axlar hans roll då.

Fan.
adiiL
2007-10-03 00:24
Yazid Zidane

Glöm inte Valdés ;)
Barcelona Evička
2007-10-03 00:23
Visst är marängerna roliga - de klarar verkligen inte att Valdés gör en bra match. Undrar vad det beror på?
Real Madrid Yazid Zidane
2007-10-03 00:22
Ämne: Yazid Zidane

2006....
Casillas är här och kommer flygande mot alla priser som en målvakt kan vinna:D han är svårstoppad just nu lycka till grabbar:D
adiiL
2007-10-03 00:20
Yazid Zidane

2006 Gianluigi Buffon
2005 Petr Èech
2004 Gianluigi Buffon
2003 Gianluigi Buffon
2002 Oliver Kahn
2001 Oliver Kahn
2000 Fabien Barthez

Var är Casillas?
Real Madrid Yazid Zidane
2007-10-03 00:15
Ämne: Yazid Zidane: Hoho d....
Asså ok det var väldigt kul och snacka med er god natt allihopa och hoppas på en god försättning;)

HALA MADRID y CASILLAS
Las Palmas Pio pio
2007-10-03 00:13
Sen är det väl grejen att på senare år har Casillas haft betydligt mer att göra än Valdes under matcherna. Jag menar under Capellos och inte minst Luxemburgos och dem två sista matcher så har Casillas haft en framträdande roll - och inte minst mot Betis och Getafe senast! -. Valdes däremot kommer bara med i spelet väldigt sällan och måste vara fokuserade. Det jag menar är att det är betydligt svårare att vara målvakt för Barcelona än Madrid. Mer chanser emot sig, lättare att ha högre räddningsprocent osv.
Barcelona Suñol_
2007-10-03 00:12
Yazid Zidane: Hoho du skrev Fotballen...Ärligt talat väx upp, lär dig stava, skaffa ett jobb yada yada yada och framförallt gå och lägg dig...
Real Madrid Yazid Zidane
2007-10-03 00:08
Ämne: Yazid Zidane

Såg ....
Alla kan tabba sig någon gång såklart men det gör Valdes ofta och det vet alla om det här inne vi behöver inte snacka om det äns. Cech är absolut inte bättre än Casillas någonstans du vet inte vad du snackar om Chec är bra inte mer och att du säger att han är bättre än Casillas är jo skam för fotballen.
Barcelona Rambla
2007-10-03 00:05
I stort sett alla i fotbollsvärlden utom madridfans är rörande överens om att Buffon och Cech är världens två bästa målvakter. Det borde ju säga dig något.

Aja, vem bryr sig. Valdes var grym idag och vi är glada över det. Du får leva med det.
Barcelona A.Gaudi
okej, det var skönt att höra.

kan bli riktigt svår match nu i helgen. Atletico har lyckats ta poäng mot oss i några år nu och det lär inte bli lättare med den här backlinjen..

fast eftersom matchen är på camp nou får man väl lita på att "offensiven är den bästa defensiven" :)
Las Palmas Pio pio
Yazid Zidane

Såg du den där oviktiga matchen Arsenal - Barcelona 2005? Vem räddade kvar Barcelona genom att bl.a ta ett friläge från en vissa Henry? Kom igen alla målvakter tabbar sig! Kommer ihåg att Casillas tabbade till det mot Sevilla i Supercupen, men det har du glömt lr? Sedan ska det tilläggas att jag anser att Iker är Spaniens bästa målvakt. Men lite objektiv kan man ändå vara lr?
Barcelona ZARM
Ämne: Ämne: Valdes ....
Ha lite mer substans i dina inlägg nästa gång, valdes spelade mer än bara ok, han var säkerheten själv. Förresten håller jag med om Buffon, han är så trygg i sin roll som målvakt,gillar honom skarpt.
Real Madrid Yazid Zidane
2007-10-03 00:02
Ämne: Yazid Zidane: Du är ....
Haha klart jag är rolig och buffon är inte bättre än Casillas någonstans tycker han har varit underbart hittils. För första gången ser jag valdes gör en bra match han är jo presic värdelös tycker jag allafall. I morgon vinner vi och försätter och vinna som vanligt, Vill inte skapa några problem eller nåt annat det är vad jag tycker.

Hala Madrid
Barcelona Rambla
2007-10-02 23:59
A.Gaudi:

Vi är nog alla rörande överens om att det inte håller hela vägen utan tex Touré eller en desimerad backlinje. Just nu gäller det bara att hanka sig fram och vänta in de skadade spelarna. Turligt nog så är det landslagsuppehåll i 2v efter helgen.
Barcelona A.Gaudi
2007-10-02 23:57
har bara sett klipp ur matchen, såg på Man Utd-roma, men det såg väldigt oroande ut.. Offensiven verkade riktigt bra, som väntat, men defensiven utan Toure kommer aldrig räcka hela vägen genom CL :/.. han är verkligen oerhört viktig för oss.

får be till Barca guden(cruiff?) att han låter våra backar komma lindrigt undan från sina skador :S
Delarocha RIP Puerta
2007-10-02 23:57
Yazid Zidane: Du är ju rolig när du säger att Casillas är världens bästa målvakt. Sen är du rolig när du stavar fel på hans namn.

Glömt en målvakt vid namn Buffon?
Ingen är i närheten av honom enligt mig.
Och självklart ska en Real supporter komma in och skriva nåt nedlåtande så fort ett Barcá fan nämner något om vårt egna lag. Vad rör det dig? Stör dig det att Valdés var bra idag? Orolig för att ditt lag ska förlora imon eller vad är det frågan om?
Barcelona Rambla
2007-10-02 23:56
Jag kan inte låta bli att skratta åt vissa maränger som försöker lura i sig själva att Stuttgart spelade ut Barcelona. Jisses, de hade 2 heta målchanseer och det var allt. Sen att de hade spelvändningar som inte ledde till någonting då Barça slarvade bort vissa anfall är en annan sak. Första 30 min var total dominans från Barça där Stuttgart inte fick låna bollen. Det var bara skärpan i avsluten som saknades.

Något även Rijkaard inte var nöjd med. Han beklagade sig lite över att laget inte avgjorde matchen tidigare. Annars var han nöjd med resultatet.

Yazid Zidane:

Hur givande är det att skriva töntiga Hahaha-inlägg? Växer man som person då eller vad?
Annons: