/spanien/barcelona/forum/22220.aspx/spanien/barcelona/forum/22220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-12-20 21:38
Metze

Du har inte sett Pepe under stor press mot riktigt bra motstånd än. Vänta och uttala dig efter att du har sett honom starta mer än 10 matcher. Jag säger inte att han är dålig men han har knappast spelat många matcher för att vara den bästa värvningen på länge. Det kan du skriva på Reals forum istället och få positiva svar.
Las Palmas Pio pio
2007-12-20 21:34
Metze

Negativa och negativa. Grabben har väl inte direkt övertygat att han verkligen är värd dem pengarna man la ut för han. Eller ja, min uppfattning är att en mittback inte är värd dem pengarna..Men det är min syn.
Barcelona Ansgar Ylman
2007-12-20 21:20
(Tyvärr,) Ramos slår Zambrotta 7 dagar i veckan, i min bok i alla fall.

Men förhoppningsvis blir det Puyol på högern och då plockar Barca hem poäng på pappret precis överallt (utom mot Casillas såklart) :D
Real Madrid Metze
2007-12-20 21:18
Har lagt märke till att ni i allmänhet tror att Pepe är dålig här på barcaforumet, vilket inte är sant, han är reals bästa värvning på flera år och jag garanterar er att Real Madrids svagheter inte finns på den positionen, utan på vänsterbacksplatsen.
Real Madrid Metze
2007-12-20 21:13
Mr.Boff// Kan hålla med dig om Guti och Marcelo, men dom kommer inte ens spela. Pepe är en riktigt bra mittback medan ditt påstående om Raul är rentav löjligt. Sen tänker jag inte kommentera din analys av Real - Barca spelare för spelare, eftersom du ju är barcafan och måste vara subjektiv, precis som min bedömning också är. En sak måste jag bara kommentera: Zambroatta-Ramos oavgjort?? Det kan väl inte ens en idiot i Calderons kaliber påstå :D
Barcelona Ansgar Ylman
2007-12-20 21:11
Längtar sjukt mycket till alla vet vad! :D

Jag kan inte se framför mig annat än att det blir vinst, det känns konstigt säkert t.o.m eftersom det är Real Madrid vi möter, och de leder ju ligan...

När Barcaspelarna är motiverade och spelar på Camp Nou ska det MYCKET till för att rubba dem. Motivationen borde inte saknas i mångas huvuden en dådan här match. ;)

Hoppas det inte ens märks att Messi är borta...
Barcelona Unikkati
2007-12-20 21:08
MR.BoFF.....

Allt var perfeckt men förstor inte en grej... Diarra-Toure (Diarra)... varför Diarra? vad kan killen som inte våran Toure inte kan, vad har han gjort som inte våran Toure har inte gjort?
Lukas.RP
2007-12-20 20:17
Längtar nått enormt till matchen, det kommer att bli något alldeles extra. Julafton den 24:e i all ära, men i år är julafton den 23:e.

(Länktips, min blogg)
Barcelona Edwin
2007-12-20 20:12
Ser verkligen framemot söndagens match. Matchernas match som många har kallat den.
För Barcelona är det bara vinst som räknas. Det är riktigt som presidenten säger. Barcelona ska bara vinna denna match. Förväntningarna är höga trots avbräcken -Messis frånvaro.
En förlust skulle sätta stor press på spelarna i kommande matcher. Jag vill ha den bästa julklappen: 3 poäng.

Barcelona vinner med 2 -1.
Barcelona Blaugrana #99
2007-12-20 20:09
Henry spelar mot Real Madrid :P
Barcelona Ghazza
2007-12-20 19:46
Taherinho,

Synd att du inte har biljett, men vinst i El Clásico och du festa ordentligt där nere =D

Fin halsduk btw. Har en likadan ;)
Barcelona MR.BoFF
2007-12-20 19:45
Oroväckande om Ronaldinho börjar på bänken. Han är inte i samma form som han en gång var men hans nivå nu håller ändå världsklass, ingen normal spelare vi har att göra med här. Ronaldinho gav fotbollen en ny dimension och jag tvivlar starkt på att han har glömt bort hur man snurrar upp en ivrig Ramos. Hoppas han bevisar nu på söndag att han är världens bästa fotbollsspelare och tystar alla kritiker som har förstört för han och sänkt hans självförtroende.

Även Deco borde få spela, han höjer sig alltid i stora matcher och hans kunskaper i offensiven samt i defensiven blir viktiga då vi ska hålla ett högt passningsspel med få tillslag och att täppa ytor i defensiven
Gudjohnsen är en duktig spelare som säkert skulle dominera i vilket lag som helst bla Real Madrid men det är en annan sak att spela i Barcelona med spelare omkring sig som behandlar bollen på ett så snabbt och kvickt sätt, det går undan när Xavi-Deco-Iniesta-Ronaldinho o några till rullar boll, tyvärr håller inte Gudjohnsen funktionella teknik en sådan nivå.

Följande elva vill jag se på söndag:

Valdes
Zambrotta-Puyol-Milito-Abidal
Xavi-Toure-Deco
Iniesta-Eto´o-Ronaldinho

Vi ska inte underskatta Real Madrid men spelare som Guti, Raul, Marcelo och Pepe skrämmer mig inte. Raul är överskattad, Marcelo orutinerad, Guti är en humörspelare och Pepe är en ödla som jag tror kommer att fumla till det där bak i Real Madrid, han brukar vara rejält nervös när det vankas viktiga matcher.
Raul, Pepe, Marcelo och Guti är alla duktiga spelare men deras kvalité kommer inte i närheten av Iniesta, Milito, Deco och Abidal

En riktig duell analys:

Casilias-Valdes(Casilias)

Ramos-Zambrotta (oavgjort)
Pepe-Milito (Milito)
Cannavaro-Puyol (Puyol)
Marcelo-Abidal (Abidal)

Diarra-Toure (Diarra)
Guti-Deco(Deco)
Sneijder-Xavi (Xavi)

Raul-Iniesta (Iniesta)
Van Nisterroy-Eto´o (oavgjort)
Robinho-Ronaldinho (Ronaldinho)

Barcelona 7
Real Madrid 2
Oavgjorda dueller 2

Mor Boff tippar att Barcelona vinner mot Real Madrid med 3-0.
Målskyttar: Ronaldinho, Ronaldinho, Eto´o

Klasskillnaden mellan lagen kommer att synas tydligt.

Härliga länkar, framför alltlänk nummer två:
1. http://www.youtube.com/watch?v=yRh3u1_RihI&feature=related

2. http://www.youtube.com/watch?v=sMYLjtCBgQg

3. http://www.youtube.com/watch?v=qmMzjq6LcqM
Real Madrid Shi
2007-12-20 19:42
Dessa matcher vinner laget som vill vinna mest. Förra El Clasico ville vi mest men ändå blev det kryss på grund av Messis brilijans. Även om inte Ronaldinho spelar så tror jag helt ärligt ni har samma chans.
Barcelona Taherinho
2007-12-20 19:41
Hej Cules!!

Ar i Barcelona nu och vantar otaligt pa matchen pa sondag. Tyvarr har jag ingen biljett...men men

Ar det ngn (Rambla) som vet vilka tider Barca tranar imorgon eller pa lordag...? Helst pa eftermiddagen imorgon for jag harlektioner till 13...Snalla sag till da sa ska jag forsoka se dem live.

Annars kan jag bara saga harifran Barcelona att spanningen stiger for varje dag. Varje dag ar det ngt som diskuteras...Dinhos vara eller inte vara. Sag en program haromdagen dar de fragade folk pa gatorna ifall Dinho skulle starta eller inte. Konstigt nog svarade de flesta aldre personer solklart JA medans de unga svarade Iniesta Giovani...

Jag sjalv hade middag med en kompis, resultatet blev att jag och han sa samma startelva inklusive Dinho, hans farsa tyckte Gudjohnsen och Iniesta istallet for Deco och Dinho...

Som ni marker har Mister mycket o tanka pa...Jag har sagt det forr och sager det igen...till er som vill ga klicka pa min nickname och se min bild (dalig kvalite dock!) En UNDERBAR halsduk med Antimadridista pa mitt framfor La Cibeles dar Madrid firar sina titlar...hahahahhaaha Valdigt passande ngr dar innan El Clasico...

Visca Barca! Visca Catalunya!

P.S. Om ngn vet traningstider kan ni pm:a mig det...Tack!
Lukas.RP
2007-12-20 19:39
Ni behöver förhoppningsvis inte vara oroliga över startelvan på söndag. Rijkaard jobbar trots allt med dessa gubbar varje dag och har förmodligen en aning bättre koll på truppen än vad vi har. Är ganska klar över att Rijkaard kommer att ta ut den bästa möjliga elvan på söndag, där tvivlar jag faktiskt inte på "Mister".
Barcelona Karlssoooon
2007-12-20 19:35
Ja herregud mitt tips till alla oroliga startevla-spekulanter. Ni kommer inte att få den slutgiltiga förrän timman inan matchstart om ens det. Tro aldrig helt och hållet på vad NÅN tidning skriver. Blir som enklast så
Barcelona Visca_Barca
2007-12-20 19:30
Barcelonito
det är sant att det viktigaste är att vinna. men vi möter madrid. och då ska det inte va bojan o Giovanni från start. visst ska man inte tro på tidnigar just nu när tre dagar kvar.
Barcelona Barcelonito
2007-12-20 19:27
Så dumt att många tror på vad de läser om startelvan 3 dagar innan matchen. Lugna ner er och vänta tills ni vet innan ni "tröttnar" på Rijkaard eller vem som helst.

Själv skiter jag fullständigt i vem som startar bara vi vinner. Ronaldinhos mål smakar inte bättre än Guddys för mig. Alla är individer i ett lag som jag älskar.
Barcelona Rambla
2007-12-20 19:25
Ämne: Karlssoooon

Giova....
Allvarligt talat. Ta ett djupt andetag, andas in långsamt. Hur svårt är det att fatta? Startelvan är inte bestämd på långa vägar. Vad är du orolig över?
Barcelona Visca_Barca
2007-12-20 19:24
tarrak
tro mej rijkaard är rijkaard ja då vet du hur han är. roni o deco måste starta f*n.
Barcelona Visca_Barca
2007-12-20 19:23
Karlssoooon

Giovanni är bra med han är inte redo för en sån här match. visst är det kul och hoppa in men inte fan från start när man har Dinho och deco. tänk lite hur kan vi bänka deco o roni. deco har varit stor avbräck för oss och nu är han tillbaka men ska sitta på bänken. jaha?
Barcelona tarrak
2007-12-20 19:22
Visca_Barca

Har Rijkaard offentliggjort startelvan? Märkligt, med tre dagar kvar.
Barcelona Karlssoooon
2007-12-20 19:20
Det här med att Giovanni skulle vara ineffektiv förstår jag inte alls..
Så som jag minns så gjorde han flest mål av alla i vårt lag under försäsongen och visar upp ett fint spel och har en bra blick när han får spela i serien.
Barcelona Visca_Barca
2007-12-20 19:19
jah är så trött på mister nu.
hur f*n kan deco och dinho börja på bänken på söndag? gudi spelade bra men det betyder ej att han ska spela bra alla matcher. har ni inte märkt hur mkt deco har saknat eller? och nu ska man bänka honom. roni spelade ej mot valencia och nu den stora matchen där han alltid är kung ch gör mål osv så ska han sitta på bänken också. det roligaste är att laporta vill och säger att runni ska stanna och han ska ingenstans.

lycka till :(
Barcelona Rambla
2007-12-20 19:12
Futbolitis!

Haha, det var den roligaste på länge.

Zidanes: Tranquilos que voy!

eller

Roberto Carlos som ropar till Ronaldo:
Gordo, bit honom.! :D

eller

Robinhos: Vem är ljushuvudet som sålde Eto'o till dem.

Haha, så kul....

Barcelona De Goda
2007-12-20 19:11
Nä! Fan va segt. Ha det bra allihopa! Visca Barca
Barcelona De Goda
2007-12-20 18:44
Ämne: De Goda

Jag vet i....
Nej jag kan förstå att du tycker så men säsongen är lång och backup är alltid bra att ha eftersom vi spelar Copa Del Rey också.
Barcelona La_BARCA!
2007-12-20 18:40
De Goda

Jag vet inte vad som har hänt Oleguer. Men bryr mej inte vill inte se han spela! Sämsta spelaren!
Barcelona Rambla
2007-12-20 18:34
Dagens och gårdagens träningar i bilder.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-12-20 18:32
Vår väg för att vinna El Clasico måste vara understödet i defensiven. Var och en ska hjälpa till med defensiven så det inte blir man - man dueller. Vi ska alltid vara 2 mot 1 i försvaret. Klarar vi av det så har vi vunnit matchen efter 93 spelade min.

Anfallet vet alla om att det är svårt att stoppa och det låter jag grabbarna visa på söndag.

Själv tror jag Barca gör ett tidigt mål och sen spelar dem ut real som jagar boll för det mesta. 62 - 38 i bollinnehav till oss och slut resultat
2-0
Efter matchen ser vi att Schuster har under sin kavaj/kostym en Barca tröja:D

Dagen efter snackas det om nyförvärv till Real för de inte kunde övermanna Barcas grymma spel.

Visca Barca!
Annons: