/spanien/barcelona/forum/22211.aspx/spanien/barcelona/forum/22211.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2007-11-22 00:12
Ämne: Barcelonito:

Hans....
Tror helt ärligt det är bättre för Real Madrid om Ronaldinho stannar i Barcelona, som Ronaldo så blixtrade han till då och då men hade otroligt dåligt inflytande på laget. När Ronaldo stack till Milan var vi otroligt bra.
Real Madrid Shi
2007-11-22 00:09
Ämne: Rambla

Andra dage....
Känns helt ärligt som att Henry trott att livet i Barcelona skulle vara en dans på rosor och att han skulle vinna CL med er utan problem. Tror också att hans skilsmässa tog på honom rejält och det faktum att han inte träffar sin dotter Tea dagligen.

När sån inträffar i privatlivet blir det svårt och lägga allt fokus på fotbollen och då tenderar man att försöka ha kul istället, tex genom att festa och dylikt.

Men men detta är bara spekulationer.
Barcelona Lajjas
2007-11-22 00:08
Vill se ronnie med etoo några matcher innan jag kan hålla med om att vi ska sälja honom. Kanske konstigt o säga det, men tror på något sätt att Ronnie behöver etoo på planen för att han ska lira som han gjorde förr. Etoo har inte lirat några matcher de senaste månaderna och Ronnie har inte spelat bra. Kan inte göra annat än att hoppas på att etoos comeback väcker hela laget och lyfter dinho till nya höjder.

Någon som vet ungeför när han väntas tillbaks?

Vill inget annat än att Dinho stannar för alltid!
Barcelona Rambla
2007-11-22 00:07
Barcelonito:

Hans reklamuppdrag kan han inte bara strunta i bara för att byter klubb. Det du tycks glömma är att han frivilligt underkastade sig ett personligt rehabprogram som han körde under sin ledighet under sommaren.

Shi:

Ja, du skulle väl må då. Du är snabbt här inne och målar fan på väggen utan ha någon grund för det. Du har inte en susning om detta gäller Ronaldinho, utan det är bara dina egna antaganden. Även om det kanske finns tecken på att mycket av det stämmer. En madridistas värsta mardröm är väl annars att Ronaldinho vaknar till liv igen och kommer tillbaka med tanke på hur han förnedrade hela klubben på Bernabéu för två år sen.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 00:01
Rambla

Andra dagen Henry kom till Barcelona träffade han en spansk modell som jag tror han gjorde reklam med också. Sen så byter han klubb och tjänar mer när han är 30. Jag tror faktiskt Edmilson menar Henry också.
Lukas.RP
2007-11-22 00:01
Ämne: Hur smärtsamt det än....
Kunde inte sagt det bättre själv. Dock kommer det svida nått enormt den dagen Ronnie lämnar Barcelonas flygplats. Gråter inombords när jag tänker på det. :( Alla minnen av Ronaldinho den tiden då han var kungen på planen...
Real Madrid Shi
2007-11-21 23:57
Hur smärtsamt det än skulle vara för er är det bästa nog att Ronaldinho säljs, det skulle sända ut ett otroligt klart budskap, ingen lattjo lajban här i Barcelona här går laget först klarar man inte av det åker man ut.

God tid och casha in också finns stora pengar i honom än som kan investeras i spelare som kan tillföra mer till laget.
Lukas.RP
2007-11-21 23:56
Antingen får Laporta samt Rijkaard ta ett rejält snack med truppen. Där man ska va tydlig på att "Bratfasoner" inte accepteras och att i Barcelona spelar man fotboll av glädjen. Pengar har hela truppen tillräckligt av, och det märks tydligt på vilka spelare som prioriterar festande före nödvändig vila.

Eller så blir det en fet rensning!
Barcelona Rambla
2007-11-21 23:55
Barcelonito:

Jag håller inte med. Tycker att Henry verkligen kämpar, han får bara inte till det riktigt.
Barcelona Brunito
2007-11-21 23:54
Jag kan hålla med om att Laporta är lika god kålsupare som Rijkaard. I ärlighetens namn borde Laporta gjort något redan efter förra säsongens misslyckande. I stället känns det som om vi ser om samma film igen. Samma flata attityd tillåts passera utan att någon slår ner näven i bordet. Angående Edmilsons uttalande så tvivlar jag inte på sanningshalten, och visst är det säkert Ronnie han bl.a. syftar på. Visst beklagade sig även Giuly på laget när han gick till Roma?
Barcelona Barcelonito
2007-11-21 23:53
Det handlar om Henry som har skiljt sig och kommit till Barcelona och verkar inte kämpa sååå hårt. Ronaldinho och hans festande. OM det handlar om Deco bry jag mig inte för att han kämpar och sliter varje match.

Inte är det Oleguer som går runt o tänker på tjejer :D hahaha

whats the difference between England and Lewis Hamilton? - Hamilton still has his Mc claren :D
Barcelona Rambla
2007-11-21 23:52
Henry är ett fullblodsproffs. Han är ny i klubben, jag har svårt att tänka mig att han helt plötsligt ändrat attityd bara för att han bytte klubb.

Nog ligger Ronaldinho nära till hands och även Deco. Skulle tippa på att även Marquez är i farozonen.

Laporta försöker hålla skenet uppe. Det är felaktigt och samma misstag som Madrid gjorde när allt började gå fel under galacticoeran. Rensa i truppen om det behövs hur smärtsamt det än kommer att bli. Det går inte att leva på gamla meriter och tro att allt löser sig av sig självt. Allt dessa problem, förutsatt att de finns, påverkar de yngre spelarna i truppen. Risken är att även de tar efter.
Barcelona Barcelonito
2007-11-21 23:51
Bra av Edmilson. Nästa träning får några spelare skämmas. Edmilson säger det Rijkaard borde säga. Och Mourinho skulle säga det direkt och stänga av vissa spelare. Tyvärr är det nåt fel på truppen och Rijkaard tillåter det.
Lukas.RP
2007-11-21 23:48
Ronaldinho vill jag ändå inte tro att det handlar om, killen älskar(har iaf) ju fotboll och har sagt flera gånger att pengar inte är det viktiga, utan att han får göra det han älskar.

Deco kan det vara, svårt att tro och vill inte tro att det är någon annan. Puyi, Iniesta, Messi, Valdés och Xavi är det verkligen inte.

Rafa? Zambrotta?
Barcelona ZARM
2007-11-21 23:48
Nej och inte heller är det iniesta eller messi, nej allvarligt talat, tror ni inte att liknande problem finns i alla stora klubbar?
Barcelona r.Hyder
2007-11-21 23:45
Tror absolut inte att det handlar om Henry. Deco möjligtvis, Ronaldinho i synnerhet. Sedan vet jag inte riktigt faktiskt. En sak är klar, inte fan är det Puyol i alla fall :D
Barcelona Gustaf
2007-11-21 23:45
Frågan är om det bara är Rijkaard som blivit för mycket "du" med spelarna. Hur är det med Laporta? Vågar han, om det behövs, genomföra en rensning i truppen? Som Rambla nämner hävdar Laporta gång på gång att stämningen är bra i truppen. Är den verkligen det? Ska den verkligen vara det, med tanke på resultaten den här säsongen och förra?

Fyra poäng efter och många matcher kvar, men det känns ändå oroligt.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-21 23:44
Ämne: Vem tror ni det är s....
Knappast Henry. Ronaldinho ligger väl nära till hands, Deco inte långt därirån.
Lukas.RP
2007-11-21 23:43
Okej läget verkar väl inte vara helt glasklart, därför tycker jag inte att man ska utgå från den dåliga sidan. Men om allt stämmer i det Edmilson säger är det klart att det inte är bra.

Han kanske går ut och säger så, just för att alla går omkring och låtsas som allt är tip top. Då är det ju bra, att någon vill ta tag i det...
Real Madrid Shi
2007-11-21 23:43
Vem tror ni det är som Edmilson syftar på då? Det kan ju absolut inte va Oleguer och sådana spelare som tänker på kändisskap, skulle tro han syftar på Deco, Ronaldinho och Henry, vad tror ni?
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-21 23:40
Det slående med Edmilsons uttalanden är att de till skillnad från Eto'os är så genomtänkta. Eto'o fick ett utbrott förra säsongen när han spontant kände sig trängd i en situation.

Edmilson däremot sitter ner i en längre intervju på Camp Nou med TV3 och pratar om spelare som inte har tid att träna pga reklamuppdrag, om spelare som har svårt att hantera extrem popularitet och framgång hos kvinnor, om svarta får i familjen etc.
Allt detta i en lugn och sansad intervju där han har tid väga sina ord, och aldrig verkar han upprörd - det är bara ett konstaterande om hur det går till i klubben.
Hästlängder från Eto'os obehärskade utbrott.
Barcelona Rambla
2007-11-21 23:39
Inte en aning. Med tanke på hur det tidigare har sett ut genom åren i klubben så förvånar det mig inte alls om man sopar det under mattan.

Stämmer detta, att det saknas attityd och engagemang bland vissa individer inom gruppen så är det riktigt ílla. Det verkar som om alla går omkring och låtsas som om det regnar, håller skenet uppe.
Barcelona Brunito
2007-11-21 23:38
En ny tränare till nästa säsong skulle vara bra för laget. Någon som kan ryta till och inte är "rädd" för att säga till spelarna att springa ute på planen. Rijkaard har nog blivit lite för mycket kompis med några av spelarna och detta är inte bra när laget behöver "vakna upp".
Lukas.RP
2007-11-21 23:36
Ämne: Samtidigt är det fan....
Håller med dig där, hur tror du det här kan lösas?
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-11-21 23:28
Alves till barca?. Mer än gärna då Zambrotta kommer till åren och Alves skulle vara mer än perfekt ersättare :)
Barcelona Rambla
2007-11-21 23:26
Samtidigt är det fan bra att vädra ut all skit som tycks finnas inom truppen. Laporta bedyrar nästan dagligen i intervjuer hur bra allting är och bla bla. Tydligen så är det inte riktigt så. Eto'o har lärt sig att täppa igen efter sitt utspel i våras. Rijkaard verkar inte ha en aning om hur han ska få spelarna motiverade. Jag är oroad över framtiden.
Barcelona Brunito
2007-11-21 23:21
Håller med dig om att kritik bör tas upp inom gruppen. Edmilson borde säljas under januaritransfern.
Barcelona Rambla
2007-11-21 23:17
Edmílson, lärde du dig inget från förra säsongen? Hålla kritik och annat tjafs inom gruppen istället för att vädra åsikter till höger och vänster.

Såg matchen mellan England och Kroatien. Blev riktigt imponerad av kroaterna. Vilket landslag alltså. De blir hyperfarliga i Em. De ägde engelsmännen fullständigt när det gäller teknik och taktiskt kunnande. Den där Bilic verkar vara en riktig skarp tränare. Skulle tro att han kan välja tränarjobb i PL efter behag i sommar.
Barcelona Brunito
2007-11-21 23:15
England är världens mest överskattade landslag. Nu kanske dom kommer ner på jorden.
Lukas.RP
2007-11-21 23:02
Haha, fyfan vad jag garvar. Så himla underbart!
Annons: