/spanien/barcelona/forum/2221.aspx/spanien/barcelona/forum/2221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2015-10-28 09:30
Det bästa ännu så länge är att trots skador och dålig form på många spelare leder vi både ligan samt champions league. Det viktiga är att vi inte tappar mark för snart kommer Arda som är sjukt spelsugen samt även Vidal och då kan vi äntligen rotera lite och sätta in bra spelare.

Är sjukt sugen på att se de bägge i laget de har tränat länge för detta och bör kunna komma in hyfsat bra direkt.
Barcelona Deulofeu
2015-10-28 09:28
Xavi är saknad Iniesta går inte längre att känna igen inte många av spelarna har gått framåt och nyförvärven har inte hållit klassen undantaget Neymar samt Suarez.

Det sjuka är ju att vi har Samper som är både Xavi och Busquets i ett.

Hoppas man kan hitta en stream till ikväll för mittfältet vi förväntas ställa upp med är sevärt och då ryktas det om att Samper har Xavi rollen ; )

Intressant att se Sandro i den centrala rollen upp till bevis nu Munir tycker jag för stunden ser lite bättre ut.

Hoppas på Ter Stegen i målet och att våra inte så ordinarie backar tar chansen ikväll.

Mest hoppas jag på en kanonmatch av Samper men det är inte omöjligt av han överglänses av Kaptoum som är en mycket sevärd spelare också ; )
Barcelona Kröjf
2015-10-28 09:08
För dom lever i tron att alla sporter inklusive fotboll är under konstant utveckling och hela tiden förfinas till det bättre samt blir snabbare och snabbare, kan det vara bra att med jämna mellanrum påminna sig om hur det såg ut "förr i tiden". Suck.
Barcelona Liunil Masse
2015-10-28 00:31
Sampaoli (Chile coach) “Messi is a player who makes a big difference when he's committed to a project.”

Sampaoli: “I'd love to coach Messi. He's impossible to beat when he's excited and emotional about a project.”

Sampaoli, en riktigt bra tränare som jag gärna ser i Barca när Lucho tackar för sig.

Barcelona Jax12
2015-10-27 22:22
Nej tack till franska om möjligheten skulle finnas att spela i Serie A. Inte för att jag är nån fantast av italiensk fotboll men känns som en mer passionerad liga med fler klassiska storlag och mittenlag än franska. Känns väl si så där upphetsande att möta Troyes, Guingamp och Bastia vecka efter vecka.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona GauJon-10
2015-10-27 22:00
Thiago Alcantara säger bara herregud! Bayern riktigt sjuk trupp! Just nu Costa å Robben på höger flanken!
Barcelona Rambla~
2015-10-27 21:28
Arsenal blir uppsmiskat av onsdagslaget i ligacupen. Två riktigt fina mål.
Barcelona the cameroonians
2015-10-27 21:19
@Dinho:

Discovery äger rättigheterna till Copa del Rey, men de verkar inte behaga sända några matcher från denna omgången.

Däremot sänds matcherna via Youtube i 17 länder runt om i världen, dock inte i något nordiskt land.
Barcelona Dinho
2015-10-27 21:15
Sänds Barca någonstans imorgon?
Barcelona Stright outa Barca
2015-10-27 21:08
regnig tisdag kväll mot Stoke Barca hade aldrig vunnit där hehe
2015-10-27 20:41
Satan i gatan vilket golazo av Douglas Costa!
Barcelona koeman92
2015-10-27 20:38
@Barclasico:

Dock ska man ha i åtanke att nationalistpartiet Front National med Marine Le Pen i spetsen är på frammarsch i de franska opinionerna, och dessa har öppet uttryckt att de är emot att icke-franska lag ska få spela i deras liga, Barça inkluderat. Blir Katalonien självständigt kommer vi därför att vara på j*vligt hal is om vi inte har minst 2-3 alternativ.
Barcelona Shanghai
2015-10-27 20:32
Hellre att spela i franska ligan än fuskligan där Real Madrid gynnas sen de grundades. Alla vet om vad Real Madrids styrelse håller på med. Simeone sade det bäst för han har upplevt det både som spelare och tränare. @barcastuff: Simeone (coach Atletico): "After 1 Liga in 7 years, they're preparing for Madrid to win it next year. It'll be tough for others to win" [as]
Barcelona Shanghai
2015-10-27 20:27
Real Madrids "Pablo Escobar" mutar kroatiska förbundet med att inte tillåta Modric bli uttagen medan Rakitic blir det.
Barcelona Barclasico
2015-10-27 19:24
France prepared to accept Barça in Ligue 1 It appears that the Catalan nationalist cause has found an overseas ally. French Prime Minister Manuel Valls has opened the doors to the French League to the Catalan giants. (Marca) Franska ligan? Ja tack!.
2015-10-27 18:31
Kröjf

Tack! Det är alltid kul att dela med sig av det man läser, och ännu roligare blir det när jag får lovord tillbaka - och detta trots att jag slarvar en del med stavning och grammatik i jakten på att hitta tiden till att skriva, haha ;-)

Jag ska göra det jag kan för att fortsätta på samma sätt, men ibland kommer "livet" och "vardagen" emellan. Men kärleken till fotbollen och framför allt historierna bakom människorna i den kommer alltid att ge mig kraft - så någon återhämtning i det avseendet behövs inte!

Lycka till med din egen återhämtning!
Barcelona Junta Dimision
2015-10-27 17:56
@Kröjf:

Co-signar detta till 200%.
Barcelona Kröjf
2015-10-27 17:25
the cameroonians

Sicken klippa du är!! Förstklassig bevakning av Qatar - affären. Och sen på det en eminent skildring av under vilka villkor spelarna i lag som Villanovense lever under. En kort novell som trots sitt format fångar så oerhört mycket av vardagen, för fotbollsspelare som är beredda till snart sagt vilka uppoffringar som helst, för att få en möjlighet att spela fotbollen dom älskar. DET är kärlek. Men jag hoppas du tar dig tid för återhämning, för forumet har inte råd med att förlora dig och din enastående insats dag ut dag in, morgon som kväll. TACK!

Barcelona Liunil Masse
2015-10-27 14:17
Kaptoum-Gumbau-Samper Detta mittfält vill jag se. Hade ju varit nice att se Kaptoum och Samper tillsammans som CMs, varning för show! Och Gumbau får gärna tysta sina haters (även jag) genom att visa att han är den nya Zidane :)
Barcelona neymar JR
2015-10-27 13:52
Visst behöver han vila men samper ska inte bli en truppspelare
Barcelona Katalano
2015-10-27 13:29
neymar JR Fast Busken behöver också vila ibland, eller? Så länge Masken finns så är ju han uppbackning förstås, men jag ser gärna att man åtminstone ge Samper chansen att visa vad han går för i A-laget. EDIT: Tyvärr få vi inte se det ändå om han får dela mittfältet med Gumbau eller Kaptoum...
LeoM3ssi10
2015-10-27 13:08
Hoppas inte Rakitic startar imorgon. Han har spelar varje match hittills och han kan lätt dra på sig skada i en sån onödig match.
Barcelona neymar JR
2015-10-27 13:00
Och jag hoppas inte att samper används som pivote imorgon! För den platsen är upptagen tills busken bestämmer sig för att sluta
Barcelona neymar JR
2015-10-27 12:58
Som sagt han har det ultimatumet, vinna titlar eller försvinna och det tackar vi ledningen för. 6 mer år av den här skiten, la masia kan vi glömma under den här tiden Men med detta sagt så är det fortfarande inte tillräckligt. Vi ska ha mer kontroll på matcherna med dom spelarna vi förfogar över.
2015-10-27 12:55
Luis Enrique: "We have the ability to overcome every situation, both positive and negative ones. This is what we're trying to do." Luis Enrique: "Criticism of the team's play? Since I don´t read or listen to the criticism the team get you can imagine what I Think about it. I respect every opinion, it´s obvious that people might like how we play or not, but I´m focused om doing the best possible. To make every player give the best of themselves and to win titles - whick is what I was hired to do a year ago."
2015-10-27 12:54
Luis Enrique: "I have four B-team players in the squad and I'll use them and take the opportunity to rest other players."

Luis Enrique: "Kaptoum is an interior, he has great quality and can play between the lines, a very interesting player."

Luis Enrique: "It would be great for the schedule of the Cup rounds were played in just one game. Would also be more attractive I think."
2015-10-27 12:52
16 spelare är med i matchtruppen till morgondagens match.

Ter Stegen, Masip,
Alves, Douglas, Bartra, Vermaelen, Mathieu, Adriano, Alba,
Samper, Gumbau, Rakitic, Kaptoum,
Aitor, Munir, Sandro

Bravo, Pique, Busquets, Neymar och Suarez vilas och stannar i Barcelona.

Iniesta känner sig ff inte helt hundra och har inte fått el alta medica.
2015-10-27 12:46
Det är sannerligen inga heltidsproffs Barcelona kommer ställas emot i morgon när de drar sydväst till Extramadura och den lilla orten Villanueva de la Serena.

Före finanskrisen brukade en spelare i Segunda B tjäna runt €3.000 i månaden, men nu krävs det att man har ett extrajobb vid sidan om för att få ekonomin och vardagen att gå ihop.

Av den 22 man stora truppen i Villanovense extraknäcker flera av spelarna som t. ex sophämtare, undersköterska och kakelläggare. Det gör att man tvingats förlägga träningarna till kvällstid och för många är det svårt att hinna med att återhämta sig.

Ekonomin för flera av spelarna gör också att de samkör till träningar för att spara bensin. Men en del har också hittat fördelar med att kombinera fotbollen med sitt arbete. Ta till exempel kaptenen Pajuelo som säljer försäkringar. Han menar att han lättare kan sälja sina försäkringar till fotbollsintresserade och drar sig inte för att använda fotbollen som hävstång.

En annan spelare är Javi Sanchez som arbetar på ortens sjukhus. Han använder fotbollen när han pratar med patienter för att lugna dem i dess oro.

Så när Barcelonas stjärnor sätter sig i klubbens lyxinredda buss och instagramma lite bilder efter kvällens match, så kommer vissa av motståndarna att snabba sig hem för att komma i säng och vara pigga nog att gå upp och hinna till jobbet klockan 6 på torsdagsmorgonen.

Skilda världar - men i morgon under 90 minuter är de jämlikar på planen.
Barcelona neymar JR
2015-10-27 12:11
@barcastuff: Image: Dedication Neymar on Suarez' hat-trick ball reads 'Well done, fatty. You owe me a burger!!!" #fcblive [md] https://t.co/C3DLtj9oFZ Se t om medspelarna påpekar det haha! Nej sist var han bra även om man bortser från målen
Barcelona Katalano
2015-10-27 11:20
Barca4life98

Ja D.Suarez borde få chansen att rotera/ vara utfyllnadsspelare nästa år, men i så fall endast om vi INTE plockar in någon ytterligare mittfältare. D-Suarez skulle inte få någon speltid annars eftersom han inte kan konkurrera om platserna, om vi inte gör oss av med någon annan mittfältare dvs. Men tänk dig hur lite speltid han skulle få med iniesta, Rakitic, Arda, Sergi Roberto och Veratti/ Pogba framför sig också. Det fungerar inte enligt mig. Bättre att ha honom utlånad ytterligare en säsong i så fall. Vet inte hur hans kontraktssituation ser ut dock och om detta är ett alternativ.
Annons: