/spanien/barcelona/forum/22205.aspx/spanien/barcelona/forum/22205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidonaa
2007-10-07 22:22
Messi maradona

deco var riktigt grym idag, snacka om mittfältets kung!
Barcelona Barcelona_Villutz
2007-10-07 22:21
Barca, vi kommer vinna Villareal också!! med 4 - 1!!!
Messi Maradonna
2007-10-07 22:19
Vad tycker ni andra om Deco´s insats?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-10-07 22:07
daniel77/

Tack, det såg faktiskt farligt ut till en början ni startade med ett högt tempo. Tyvärr för er så hade ni Pernia på Messis kant och Abbiati som målvakt. Dara att tacka och ta emot :)

Nämen, nog har ni värvat bättre än vanligt iår (enligt mig) så i toppen borde ni nog hålla er. No problemo :)

barca2007

Det där är inte spanska, det är portugisiska. Den texten handlar kortfattat nu (jag orkar inte översätta hela texten) om en argentinsk kille - Damian Ariel Escudero - som spelar för Velez Sarsfield. Han ska tydligen enligt din källa vara jagad av Barca och Boca juniors. I texten så tas det lite upp om hans medverkan i U-20 Vm i Kanada samt han kvaliteér som spelare.

Väldigt teknisk spelare som tycker om att utmana och lyckas för det mesta, enligt texten. Detta är bara kortfattat, jag orkade som sagt inte översätta mer.
Barcelona barca2007
2007-10-07 22:06
ahahah nej
Barcelona barca2007
2007-10-07 22:05
:)
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-10-07 22:05
Ämne: Sahandinho Kamal aha....
mitt fel då :) sry :)
Barcelona Evička
2007-10-07 22:04
Beautiful_Barca
Jag har aldrig sagt något annat. Inlägget handlade om ifall Deco kan hålla sig luga och klara sig undan sitt femte kort tills exempelvis Touré är tillbaka.

Meley
Risken är uppenbar :)
2007-10-07 22:03
Ämne: Tjena grabbar! Kom p....
hitta ett lag som kommer igenom :). Aguero lyckades typ komma förbi puyol men då var milito där och nickade bort bollen :) sen vare inte mycket mer av aguero. låst där inne:).
Barcelona barca2007
2007-10-07 22:01
Sahandinho Kamal ahahaha
sa jag att du skulle översätter eller sur puppa
Barcelona Meley
2007-10-07 22:01
Evièka

Nej det blir ju svårt för Deco. Jag tror faktiskt han åker på sitt 5 gula kort mot Villareal haha.
Barcelona El Culé
2007-10-07 21:57
Tjena grabbar! Kom precis hem efter att ha varit bortrest. Följde liveresultat, men är otroligt nyfiken på hur vårat försvarsspel fungerade idag med Milito och Puye som mittlås?
Atlético daniel77
2007-10-07 21:57
Grattis till segern, det var inget snack om saken att ni var bättre idag även om vi inledde piggast. Abbiatis bjudning blev början på slutet för vår del och vi har en bit kvar upp till toppen, tyvärr...
2007-10-07 21:56
Ämne: NÅN SOM KAN SPANSKA ....
du måste skoja? kanske borde leta efter nån grejj som översätter istället för att skriva en bok här :P? klicka på länkar åt vänster så scrollar du ner en bit så får hittar du 2 grejjer som kan översätta det där till skaplig engelska sen går du in nån annanstans om du inte kan engelska och översätter det till svenska... funkar med microsoft word att göra det
Barcelona barca2007
2007-10-07 21:53
NÅN SOM KAN SPANSKA Esta semana, o Finta & Remata aponta os
holofotes para Damián Ariel Escudero. Este argentino de 1,76m actua no Vélez Sársfield, sendo um dos talentos emergentes do futebol argentino. O pupilo de Ricardo La Volpe (actual treinador do Vélez), também conhecido como El Pichi foi companheiro de Di María no último Mundial Sub-20, sagrando-se campeão mundial do respectivo escalão. Diga-se que a sua passagem pelo Canadá não correu muito bem, tendo-se lesionado ainda na fase de grupos e passando ao lado de excelentes exibições e não dando nas vistas dos grandes europeus.

Apesar de se ter falado na imprensa local do interesse do Barcelona e do gigante de Buenos Aires, Boca Juniores, Escudero mantém-se no Vélez, clube no qual se formou como jogador e no qual actua profissionalmente há 2 anos.

Médio interior criativo de origem, utiliza o seu fenomenal pé esquerdo para jogar atrás dos pontas-de-lança e dando uso à sua fina técnica cria sempre ocasiões de perigo para a baliza adversária.

Na sua época de explosão jogou descaído sobre a faixa esquerda, fazendo excelentes rasgos para o interior e aplicando a sua excelente meia-distância. Um jogador que pode ser classificado como um desiquilibrador uma vez que ganha a maior parte dos confrontos individuais, sempre em progressão atacante e com um controlo de bola acima de média.

Apesar de atravessar uma fase menos mediática, Escudero é hoje uma jóia à espera de ser trabalhada por um grande clube.

Fora de campo o jovem é tímido e reservado, contrastando com a sua forma atrevida de jogar, e como todos os jovens sul-americanos sonha um dia jogar num grande da Europa. Os apreciadores de futebol atacante cá o esperarão com toda a certeza.
2007-10-07 21:51
har reggat mig nu, vikken liga är du med i ? haru skapat nån eller?
Barcelona barca2007
2007-10-07 21:47
Boca Juniores tro men han se duktig
Sevilla Antonio!
2007-10-07 21:42
Rambla//
Nej, det blir svårt för någon annan klubb att ha 8 spelare från La Masia i laget ;-)
Nämen det är imponerande!
Barcelona barca2007
2007-10-07 21:41
nån som vet vart man kan se målen från dagens match ??
Barcelona Beautiful_Barca
2007-10-07 21:40
barca2007

Har aldrig hört talas om killen. Var spelar han?
2007-10-07 21:39
Barca-I Hjärtat

jag la också märke till hålet på mittplanen. Mattan behöver dock inte bytas. I övrigt såg den fin fin ut. vet inte om hålet kom till under matchens gång eller om den var där från början dock.

Evièka
Jag tycer att vi har en fin blandning av personligheter i dagens Barcelona. Saknas bara krigaren på mitten i och med Torés frånvaro. Fan va impad man blev av kapténen idag. Riktig hero som krigar vare sig han är blodig eller inte.

Atletico hade faktiskt ett par fina chanser idag och vi bör tacka dem för att de bjöd på en bra match.
Barcelona barca2007
2007-10-07 21:36
Barca är intresserad av den killen Escudero
Barcelona Evička
2007-10-07 21:31
Ämne: Evièka
Okej, bra då....
Och du menar att just "lugn" skulle vara något som Deco klarar av att vara. Det är inte precis så jag skulle beskriva honom. :)
Barcelona Patrick Kluivert
2007-10-07 21:25
nån som vet vart man kan se målen från dagens match ??
Barcelona Barca-I Hjärtat
2007-10-07 21:03
Är det bara jag som tycker att Camp Nou´s gräsmatta borde bytas?
Barcelona ZARM
2007-10-07 20:57
Jag håller med Rambla om det han skrev om de som går in på A.Madrids forum. Helt onödigt, speciellt med tanke på att A.Madrid bjöd på en bra match!

Angående Gudjohnsen så tycker jag inte ett dugg synd om killen, han visste att det skulle bli såhär. Han borde ha dragit!
Barcelona Messidonaa
2007-10-07 20:50
nu leder messi skytteligan ensam!

visca barca!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-10-07 20:44
Den stora frågan efter dagens match måste ändå skrivas Gudjohnsen.

Vad ska hända med den mannen? Han har inte spelat en sekund för Barca under denna säsong (eller ens fösäsong) och frågan är hur många sekunder han kommer att få i framtiden. Bojan och Giovani står helt klart före på Rijkaards lista.

Det bästa vore om han lämnar i januari, inte pågrund av att jag inte vill ha kvar honom men utan mer pågrund av att det helt klart är det bästa för honom och hans fotbollskarriär.

Ezquerro vet man var man har...på läktaren, men med Guddy är det en annan historia. Han är en betydligt bättre spelare så det känns liksom sådär att behålla honom på läktaren, eller bara spela honom då det vankas CdR matcher.

Det bästa inför nästa säsong vore nog om Ezquerro och Gudjohnsen lämnar för att sedan flytta upp Iago Falque och Jeffren Suarez. Det kanske är lite för tidigt på säsongen för att uttala sig såhär, men det känns liksom inte som att situationen kommer att bli bättre för Guddy...och sedan så vill man helt klart se dessa två talanger i vår A-trupp :)
Barcelona A.Gaudi
2007-10-07 20:34
ja vi är trots allt "mer än en klubb."
bra nu för truppen, men lite tråkigt, med landslagsuppehåll.
2007-10-07 20:32
Usch vad man längtar till El Clasico nu!

Mer än två månader kvar.
Annons: