/spanien/barcelona/forum/22203.aspx/spanien/barcelona/forum/22203.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_Barca
2007-10-06 00:00
dubbelpost
Barcelona Beautiful_Barca
2007-10-06 00:00
I mina ögon är Messis hand mot Espanyol det bästa som har hänt på länge.

Satt själv på läktaren och såg den matchen. Den var så perfekt. Jag fattade inte vad Espanyol spelarna klagade för. Sen när jag gick ut från Camp Nou och in på ett kebab ställe såg jag reprisen. Hehe. Först målet mot Getafe och sen det här tänkte jag. Riktig Maradona Copycat.

Jag tycker att ligan/domarkåren får skylla sig själva. Jag menar, tekniken är så pass avancerad att man kan ha en dommare som tittar på repriser och har direkt kontakt med huvuddommaren. Det är inte värre än att ett mål på offside godkäns, eller att man blåser för felaktig offside.

Som det är idag så är fotbollen långt ifrån rättvis. Speciellt i Spanien. Jag kommer bli den första som röstar JA om man inför övervakning av repriser i fotbollen. Visst skulle man förlora en stor del av fotbollen i och med detta, men man skulle iallafall inte gå knäckt efter en match och känna sig orättvist behandlad.
Barcelona Erland
2007-10-05 23:59
Messi vs Agüero? Messi. Visst, Agüero kanske är top 3 talanger idag.. So? Messi är världens bästa spelare just nu. Jag älskar båda dessa två trollkarlarna, men jag måste säga att Messi är bättre. Dock säger jag som varenda väluppfostrad Argentinare: “Ingen är större än Diego.” :)
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-10-05 21:58
Ämne: Vilka stiliga kostym....
Finns det större bilder på de ??
Barcelona Kamelen
2007-10-05 21:47
Alexis

Är du så jävla dum att du bedömer en sportkrönikör efter hans dialekt före hans kunnande är du ju helt bränd.

Erik Niva är en väldigt kunnig inom fotboll och verkar ha svar på nästan allting, är väl snarare det han ska bedömas efter?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-10-05 21:24
Antonio!

Visst i en perfekt fotbolls värld så JA, men slagsmål på fotbolls plan kanske man också ska önska bort eller vad säger du?(diogo-fabiano)

Skämt åt sidan det var mer en catfight än en fight haha, jag håller med fusk ska man ej acceptera på nåt visst.

Känns aldrig bra att vinna på det sättet.
Barcelona Gr
2007-10-05 20:45
Glory Hunter.

Du har en väldigt viktig poäng där, som jag missat helt i min krönika. Bra uppmärksammat!! Den aspekten reflekterade jag inte allas över. Det är en tydlig skillnad på hur vi ser på fusket beroende på vart vi vänder oss i världen. Det finns två olika läger. Det läger som anser att att filmningar och dylikt är någonting skamligt är ändå väldigt stort och inflytelserikt i fotbollsvärlden. Men det är sant som du skriver. Inte HELA fotbollsvärlden ser det, som vi räknar som skamligt fusk, som en svaghet.

Antonio och HEEEENRY.

Som jag skrev i krönikan, så anser inte jag heller att det här fusket borde förekomma på fotbollsplanen och jag trycker på att det fusk som uppenbarars borde bestraffas. Det som, enligt mig, dock är beklämmande är att se hur spelarna i efterhand hängs ut av den bekväma fotbollspubliken (delar av den)och på det sätt man skiljer fusk och fusk åt, beroende på om det passar in i det normala eller inte och inte på grund av dess påvekan av spelet.
Barcelona Alexis
2007-10-05 20:31
Jag gillar inte Niva på FANTV!! Hans dialekt är nog världens fulaste, vart i Sverige pratar man som han? Vill bara veta så jag inte åker dit!!
Barcelona Alexis
2007-10-05 20:31
Jag gillar inte Niva på FANTV!! Hans dialekt är nog världens fulaste, vart i Sverige pratar man som han? Vill bara veta så jag inte åker dit!!
Barcelona HEEEEEEEEEENRY
2007-10-05 20:23
don gb// håller inte helt med..om VIKTOR(red) säger så så skulle alla i fotbollsvärlden fuska..men man kan inte då komma och säga, "nej men han gjorde det för laget" ...jag menar det e ju bara löjligt ..för laget lr inte så får man INTE fuska det e självklart för mig!!
Barcelona don gb
2007-10-05 20:06
fy fan va bra krönika!
Barcelona Plаиктои
2007-10-05 19:54
-------------------Buffon---------------

Terry--Cannavaro--Puyol—Nesta

---C.Ronaldo---Gerrard---Kaka---

---Messi---Drogba---Ronadlinho—

Ryser bara jag tänker på det xD
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-10-05 19:29
Någon som vet hur man kan få tag på tv4sport? Jag menar endast den kanalen.

Väldigt kul med tre barcaspelare i världselvan! Grymt imponerande av Messi och Ronaldinho att ta plats. Messi som var skadad större delen av säsongen knep en plats, det är klass! Ronaldinho som gjorde sin sämsta säsong tog också en plats bland världens bästa spelare. Det visar prov på hans enorma storhet och respekt inom fotbollsvärlden! Givetvis kul att Puyol också fick en plats, det förtjänar han :)
Barcelona Lionel_
2007-10-05 19:23
Ruskigt skönt att de visar Barca i helgen! Bänka er framför TV4 sport vid den ovanliga tiden 17:00 på söndag.
Sevilla Antonio!
2007-10-05 19:17
VIKTOR GREDIN//
Du är inne på en del sanna saker i den krönika. Jämförelsen med löken i köttfärssåsen var märklig men bra! Men att inte klandra exempelvis Messi för handen är ju som att acceptera det. Det kan vi inte göra! Det var ett pinsamt tilltag från hans sida, precis som Didas filmning i veckan. Sånt vill vi ha bort från fotbollen, tack.
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-05 18:00
Ämne: Måste bara kommenter....
Glory Hunter,
Det kan gâ för lângt ât andra hâllet ocksâ. I fjol var det en häxjakt i PL pâ filmningar, bl.a er Drogba, som snarste jämställdes med pedofili medan en armbâge som spräckte en skalle, och vidriga sâgningar anses mildare. Var balansen skall vara är svârt att säga.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-10-05 17:45
Vilka stiliga kostymnissar i Barça! ;)

, skulle vara fint om man hade en större bild ;)
Krönika Glory Hunter
2007-10-05 17:41
Måste bara kommentera Gredins krönika om filmare...

"De offrade sitt fotbollsanseende för laget."

Du har fel.

De offrade ingenting.

Det Gredin missar är att dessa spelare ofta kommer från/lever i en fotbollskultur där de inte tappar anseende för sådana handlingar. Det betraktas i stort sett som ok att filma, och särskilt mycket i CL där man spelar mot utländska lag som ändå ofta betraktas som lägre stående av en fanatisk och ofta rasistisk hemmapublik.

När Rivaldo filmar ut en motståndare ur matchen eller Puyol filmar bort ett mål från måtståndarlaget så jublar publiken - de skäms inte. Det var bra gjort - respekt!

Som fotbollssupporter från det relativt (- OBS!) ärliga Sverige kan det vara svårt att förstå att man i länder som Spanien och Brasilien till och med kan få respekt för att luras bra. Men det är verkligheten.
Barcelona Erland
2007-10-05 16:46
Ämne: Erland

Svår fråga....
Okej :) Aaa, jag vet att den spelas om 7 månader men jag är redan lite taggad inför det hela, haha. Skönt att höra att du tror dem toppar laget också.
Las Palmas Pio pio
2007-10-05 16:42
Erland

Svår fråga eftersom matchen spelas om 7 månader! =) Men det är klart, det är Valencia hemma och det är alltid en viktig match. Sen som du säger så bero det på om det är Champions League och sen även räkna in avstägningar. Så det är svårt att säga men jag skulle nog tro att man toppar laget, självklart!

Jag har varit där ett par ggr. Senast var det Barcelona - Madrid våren 2006. Det var grymt, svårt att beskriva men helt klart en upplevelse lång över det vanliga. Man blir fast, det är som en narkos och man vill alltid tillbaka! Camp Nou är något utöver det vanliga!
Barcelona Plаиктои
2007-10-05 16:38
Erland

När det gäller så är Ronaldinho UNSTOPPABLE!, men man får ju hoppas att han inte just är skadad eller frånvarande vid det tillfället.
Barcelona Erland
2007-10-05 16:35
Jo, nu tänker jag ta upp ett litet nytt ämne här på forumet.

Jag ska åka och se Barca-Valenica den 4:e maj i La Liga. Det kommer bli första gången för mig och jag har alltid hållit på Barca som farsan. Men iaf, jag är ett stort Ronaldinhofan och eftersom han är lite frånvarande just nu undrar jag vad ni tror om honom? Kommer han köra eller inte? Tror ni dem kmr köra med sin 100 procentiga trupp den matchen? (Det är ju en tuff match) eller kommer dem spara inför nån CL-match? Jag skulle också gärna villja veta lite från er som vart och sätt Barca på plats, hur var det? Aja, Tack på förhand iaf.
Las Palmas Pio pio
2007-10-05 16:15
Kapten11

Jepp, har skickat ett lite PM till henne och frågat om det. Och ja, hon får alldelles för mkt skit för det hon gör. Hon gör precis som vi gör, tycker till utifrån vad hon tycker. Och eftersom fotbollen är som den är, så tycker folk olika om saker och ting. Men det verkar som folk har svårt att förstå att vi lever i en fri värld där vi får tycka precis vad fan man vill.
Barcelona Kapten11
2007-10-05 16:07
Helt ärligt så får Nina lite för mycket skit här ibland, så är det.
Men vad menar hon med att Messi inte var bra i CA? Bortsett från finalen så var han ju grym, klart bäst i Argentina, där för övrigt inte Kun platsade.
2007-10-05 15:57
Helt sjukt.
Dâ kan Madrid styra att det är ett Getafe som RM fâr möta medan de andra lagen fâr möta ett annat betydligt starkare lag.
En helt maffialik klausul.
Barcelona Rambla
2007-10-05 15:53
Sóm més que un club:

Absurd? Det gäller ju inte bara De la Red utan alla spelare de lånar ut eller tom säljer. Negredo, Portillo förra säsongen, Jurado, Javi Garcia osv. Klubbarna spelarna gått till blir ersättningsskyldiga om de använder spelarna.
Las Palmas Pio pio
2007-10-05 15:52
Rambla

Hehe, ja. Ja, fortsätter han med denna utveckling så är det inte omöjligt med landslaget! U-21 är väl han kallad till nu igen. Talang har han och som Eto´o sa, "han är så intelligent ute på planen".
2007-10-05 15:52
En frâga angâende RM´s talanger. Hörde att De la Red hade inskrivet i sitt kontrakt att han inte fick spela mot Real, en klausul som RM utnyttjade sist.
Kan det verkligen vara koscher? Helt absurd klausul i sâ fall.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-10-05 15:50
Ämne: Erland

Du säger j....
Messi visade att han hade utvecklats mer när han fick spela sin första match i Alags tröjan, Giovani är bra, mycket bra men han är inte lika bra som messi var när han kom till A laget, samma sak gäller Bojan, och jag tycker dem får (har fått dem senaste matcherna) tillräckligt med speltid, och tror dem kommer få mer speltid under säsongens gång !

gogogo Bojan y Dos Santos.
Barcelona Rambla
2007-10-05 15:49
Pio pio:

Äsch, du ska jämt vara så petnoga. ;)
Nåja, hoppas att han snart gjort sina 9 matcher, till B-laget ska han då rakt inte, han är för bra.

Det dröjer inte länge innan Bojan debuterar i stora landslaget. Vänta och se bara.
Annons: