/spanien/barcelona/forum/2220.aspx/spanien/barcelona/forum/2220.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-07-18 21:46
@Barcelonistas:

Okej, men vad ska vi skriva?
Vi har för f*n radat upp inlägg (och artiklar) med argument till varför Bartomeu inte är rätt man att leda klubben vidare. Vad mer finns att tillägga liksom?

Bartomeu har stöd från de äldre supportrarna och de är svåra att nå ut till om man, som Benedito och Laporta, bara har en knapp månad (pga Bartos vädjan om fair-play under tiden som laget hade chans på titlar).

Dessa läser MD och la Vanguardia, tidningar som är PRO-Bartomeu/Rosell/Nunez och är inte intresserade av sociala medier eller alternativa nyhetskällor. Som sagt. Svåra att vända.

Men nu är det som det är, detta är demokratins baksida. Och medan jag inte gillar resultatet får jag vara så snäll att ändå acceptera det. Betyder detta att jag kommer att sälla mig till skaran med nickedockor vars minne endera är dåligt eller likt en guldfisks? Såklart inte.

Nu har i alla fall klubben en president som medlemmarna valt, frågan är dock om det hade varit densamme om valet skett förra året. Tveksamt va? Hur var det nu med guldfiskminnet igen...

Till sist får jag krypa till korset angående mitt förra inlägg, men popcorn brukar ju oftast betyda att man vill ha roligt åt någon - därav min respons.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:46
Men, men tydligen är jag inget fan, och det var tack vare sådana som mig som Barto vann, och tydligen bryr jag mig bara mer om att vi ska vinna mer om Real Madrid. Vad vill jag? Jag vill se ett Barcelona som är världens bästa och mäktigaste klubb. Som använder la Masia som ketchup på korven, samtidigt som man kryddar korven med andra kryddor ( världsstjärnor). Vi ska satsa på vårt grundspel. Ett sånt Barca vill jag se. Barto är Perez nu också, wot? Laporta var inte dålig med värvningar elr va sägs om Henry,Zlatan,Ronnie,Eto,Yaya,
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-18 21:45
Hoppas han åker in i finkan för Neymar affären! FY fan vad gött det hade varit, exakt det han förtjänar den råttan!
Arda Turanismo
2015-07-18 21:43
Jag önskar att vi hade varit titellösa under förra säsongen, Barto hade med största sannolikhet fått lämna då...
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:36
The cameronians - jag gav dig och dom övriga en komplimang precis. Ville se era grymma inlägg efter att Barto (tyvärr vann). Det var i en positiv bemärkelse som jag skrev de inlägget med. Tyvärr så uppfattade du det hela fel. Återigen så ville jag se Laporta som president.
Barcelona 11-9-10
2015-07-18 21:34
Rambla~ Dom var inte redo för valet, sen förvånansvärt svaga på sociala medier, riktigt tragiskt att se faktiskt Dom har haft förutsättningar att nå ut till medlemmar både äldre och yngre men "valt" att förlita sig på debatterna som barto undvek med ett leende Redan när barto utlyste nyval, gjorde mig klar med honom för ytterligare 6 år. Idag har känts som en vanlig dag för mig tyvärr Men underskattar man den sluga råttan så är det en själv som sitter i råttfällan
Barcelona the cameroonians
2015-07-18 21:30
@Barcelonistas:

Barcelonistas: Skribenten(??) som bara är intresserad av en sak; Jämföra Barcelona med Real Madrid. Du lurar ingen, du är bara intresserad av att FC Barcelona (fotbolsslaget) ska vinna mer än Real. På vilket sätt spelar ingen roll.

Well, I got news for you, Snart behöver du inte jämföra.
Samma skit om Bartomeu får fortsätta med sin modell och sitt Florentino-agerande.

Det är pga fans(?) som dig som Bartomeu idag vann valet. Enjoy your popcorn.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:27
Voting has ended. There will be official results when 25%, 50%, 75% and 100% of votes have been counted. Final result expected 23:00-00:00.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-18 21:24
sanna mina ord:april månad 2016 kmr det att viftas med vita näsdukar på camp nou
Arda Turanismo
2015-07-18 21:23
@SOMISEREM1899:
Så nu skall man göra skillnad i hur mycket pengar som presidenterna stoppade i sin egen ficka? Att ta emot €10M är tydligen inga problem men allt över den summan och då blir det annat ljud i skällan va? Vilket löjligt argument från din sida. Att ta emot en endaste krona i hand från vare sig Qatar eller Uzbekistan är lika dålig. Och om du skall anklaga Rosell och Barto för att ha berikat sig själva så får du åtminstone komma med källa...
Barcelona Déu és Culé
2015-07-18 21:22
[QUOTE=Tiki-Taka]Resultatet är ju baserat på 5000 röster!? Finns ju 45000 röster till att ta hänsyn till. [/QUOTE] Undersökningen är baserad på röstare på plats, sådana undersökningar görs även vid riktiga parlamentsval i alla länder och brukar stämma rätt exakt. Tyvärr ser det mörkt ut om du är anti-Bartomeu
Barcelona Rambla~
2015-07-18 21:22
Det som är mest upprörande är att endast 45% av medlemarna får ansvaret att bestämma vem som ska bli president. Demokratin när den är som sämst.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:21
Om Barto leder så överlägset på 5 mo fu röster så krävs det nog något mirakel att juan vinner tyvärr ):.
Barcelona Déu és Culé
2015-07-18 21:21
Suck... Bartomeu är vinnare enligt valundersökning... skjut mig i huvudet... en lång jävla arg rant väntar om detta stämmer
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-18 21:20
Resultatet är ju baserat på 5000 röster!? Finns ju 45000 röster till att ta hänsyn till.
Barcelona Rambla~
2015-07-18 21:19
@11-9-10:

Kan bara instämma med dig. När det gäller Benedito. Vad fan är det för en usel kampanjledare han har inom sin camp? Att inte lyckas nå ut till fler röstberättigade än så är fan under all kritik. Sparka omedelebums. :)

När det gäller Laporta håller jag också med om att han har gjort en rätt så usel kampanj och framstår så här i efterhand väldigt dåligt förberedd kan jag tycka.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:18
According to an exit poll among 5000 voters, Josep Maria Bartomeu is the new president of Barclona, with 49.5% of the votes. [tv3]
Barcelona Guardiola4
2015-07-18 21:17
Barcelonistas
Din amatör, ja alla dem som röstat på Barto före Laporta och Benedito är idioter.
Jag har full respekt och tack och lov att de är en demokratisk klubb (även fall jag sgår fast vid att de är idioter) jag accepterar resultaten. MEN kommer aldrig tycka att detta är bästa valet för vår klubb. Sa du att han gjort de bra pch städat upp efter Rosell? Du vet att de båda ska till domstolen va? haha...VAKNA.
Och du håller på Laporta men fan va snabb du är med att vara glad över att Barto vinner. Din personliget stämmer ialf kappan efter vinden.
Barcelona Xavi#6
2015-07-18 21:17
Aja, verkar som att råttan får sitta 6 år till. Helt sjukt, skandal efter skandal ändå lyckas få sitta kvar. Ni som ville detta grattis. Hoppas iaf inte att laget drabbas negativt.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:16
Vad som är anmärkningsvärt är att Barto vinner så överlägset. Känns som detta handlar om något personligt, snarare än att man tycker om Barto. Laporta har ett dåligt rykte med som inte är populärt bland dom äldre.
Barcelona Tito Vilanova
2015-07-18 21:14
Barto fan också
Barcelona 11-9-10
2015-07-18 21:14
Jag måste säga att jag är mäktigt imponerad av hur dålig laporta har varit under denna kandidatur Kan man inte sänka barto, som har varit med ledningen som har radat upp skandal efter skandal så gör man inte tillräckligt för att vilja bli president. Själv ville jag ha benedito då jag är trött på dokusåpan men men Ja Nike hit och dit Ja Qatar hit och dit Medlemmarna (dem flesta) har talat om för oss andra vad för Barcelona dom vill se. Nu gäller det bara att anpassa sig och njuta av spelarna åtminstone
Barcelona SOMISEREM1899
2015-07-18 21:13
Today we found out that if you're a criminal while supporting a terror state, you can still get 50% of votes at the Barcelona elections.

Summerar det väldigt bra.
Barcelona Smogen
2015-07-18 21:12
De som röstat på Barto är äldre personer som läst Mundo Deportivo hela sitt liv. Dom kollar inte källkritik eller internet utan köper den propaganda tidningen spridit för Bartomeu likt en Nordkoreansk tidning sprider "fakta" om sina ledare. Intressant att se hur stor makt traditionell media fortfarande har.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Inget är ju officiellt ännu, var får ni all information ifrån?
Barcelona Barcelonistas
Gabriel,Rambla,Cameronians,Xaviesta, Var är era inlägg, jag har laddat upp med popcorn.
Barcelona Rambla~
2015-07-18 21:11
Det som är mest upprörande är det låga valdeltagandet kan jag tycka. Huvudelen av alla socis bor tydligen inom Katalonien. Varför går de inte och röstar? Kan det beror på att valet lades på en lördag mitt under semestern? Det extremt varma vädret gör nog också sitt till. Varför vill man ha ett lågt deltagande för?

Det passar denna ledning väldigt bra att så många socis är samlade i Katalonien. Vilket verkligen underlättar för Grup Godo att kontrollera massorna med sin subjektiva journalistik. Tyvärr finns det fortfarande för många núñistas som är socis och de röstar ju så klart på Bartomeu. Vem vet, kanske får gamle Núñez sällskap i sin fängelsecell inom en snart framtid av sin yngre efterträdare?

Nåja, det hjälper inte nu att vara bitter över det dystra valresultatet. Medlemmarna fick vad de ville och de förtjänar det. Det är bara att acceptera och gilla läget oavsett vad man tycker.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-18 21:10
Nu är det väl officiellt att Barca är exakt samma skit som Real förutom att vår president är en mes och Reals är inte en, så trevligt. Vi kan ta bort mes que un club nu.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-18 21:09
Återigen jag ville att Laporta skulle vinna. Inte för att jag trodde så mycket på hans idéer, utan snarare den goa relationen som han hade med Messi och många fler.
Barcelona Erik Satie
2015-07-18 21:09
jaja. Bara han inte säljer Messi för guds skull...
Annons: