/spanien/barcelona/forum/22199.aspx/spanien/barcelona/forum/22199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 22:15
roooonaldinho

Där har du länken du kan ladda ner matchen ifrån. Men du får vänta i 130 minuter innan du kan ladda ner varje del för att det är 8 delar. Annars kan du betala 50 kr som jag gjorde och få matchen på 20 minuter.
Barcelona roooonaldinho
2007-11-22 22:13
nån som har hela matchen mellan real och barca 05/06 när barca vinner me 0-3

vill få dom goda minnerna tillbaka
tacksam för svar
Barcelona Jycken
2007-11-22 22:05
det jag vill se av en tränare som ska träna barca är mer aggresivitet. ett knäpp på näsan på alla spelare.. fan dom måste ju förstå att dom spelar för laget inte lapparna.. vill dom bara ha pengar kan dom vell ställa sig o sälja korv iställe =)
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 21:52
Barcelonito

Ja, för det verkar som basketlaget har samma problem som fotbollslaget dvs. det kan inte vinna på bortaplan..Går lite trögare, Madrid har tajtat till försvaret nu lite, fast Real får inga billiga poäng heller. 52-42
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-22 21:51
Vampíro

som Barcelonito säger och som du säger, så är laget inte i bästa form, det här kanske får dem och tänka till lite vad dem borde prioritera högst, fotbollen eller pengarna? visst behöver dem pengar för att överleva men att ha det i tankarna, och massa fester och sånt trams är fel.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 21:47
Pio pio

Jag har bara ettan :( Kul att de leder iaf. Det är en riktigt viktig match.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 21:46
Vampíro

Han kan inte vänta o tajma det när det går bra för Barca. Då är det ingen vits med det hela. Han vill lagets bästa och nu går det dåligt och nu vill han att de spelarna tar mer ansvar för laget.

Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*

Jag tror vi får in en ny högerback nästa säsong. Lahm eller Alves snackas det om och båda två är tillgängliga. Men jag tycker fortfarande att Zambrotta är bra och gör aldrig bort sig deffensivt. Men Lahm eller Alves på högerkanten? Det blir så bra att man inte vågar tänka sig det.
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 21:42
Barcelonito

Den går på Viasat Sport 3...48-36 i halvlek
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 21:39
Pio pio

Vart ser du matchen? jag kan inte få tag på nån sida ja kan se matchen :(
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-22 21:26
Vad tror ni om Alves ryktena?
Vi hade fått en Fantastisk höger kant må jag säga :)
Barcelona Vampíro
2007-11-22 21:25
För att vi inte är i någon bra form och media kommer att uttnytja detta på bästa sätt. Det kommer säkert också att bli dålig stämmning i omkläningsrummet och "det svarta fåret" kommer inte vara så glad på Edmilson. Själv hoppas jag dock att detta får en positiv effekt.
2007-11-22 21:20
Ämne: Tajmingen är inte de....
varför tycker du att tajmingen inte var bra?
Barcelona Vampíro
2007-11-22 21:18
Tajmingen är inte den bästa av Edmilson men mycket utav det han säger är rätt. Äntligen någon som inte blundar för sanningen. Det känns som att varje gång vi gör en dålig match(på bortaplan) så glömms det bort om vi vinner veckan efter. Spelarna måste verkligen börja ta ansvar och kämpa för varrandra precis som Edmilson säger. Det räcker inte att spela bländande fotboll på hemmaplan för att nästa match vara helt värdelösa. Nu hoppas jag att spelarna vaknar till och visar att de verkligen vill spela för Barcelona. Annars kommer det bli ännu en titellös säsong.

Visca Barça!
2007-11-22 21:14
Ämne: Ämne: Haha är....
för att du skriver att han inte ger nånting till laget på plan, för att han nu drar upp det här? tycker du inte att det är bättre att gå ut och vara ärlig och säga som det är, istället för att hålla det inne, och som vi ser så har det inte hänt ett skit på ett tag nu i barca? knappast dem barca som var för 2-3 år sen? Leende på allas läppar! perfekt av Edmilson som gick ut i press och drog det där, bra för laget,

Skiter i den som bara tänker på pengar och allt det andra, blir sur och ledsen för att Edmilson går ut med det här, kanske börjar tänka till att i barca lirar man inte för pengarnas skull! eller ska jag säga det borde vara så IGEN?
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 21:06
24-13 första kvarten! Trias är ju en favorit! =)
Barcelona FCB#19
2007-11-22 20:58
har ni ngn länk där zlatan drver om ekwall vill så gärna se den ^^
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 20:50
Rambla

Detsamma gäller mig, som du kanske har sett på mina tidigare inlägg. Han har rätt och säger en hel del sanningar därav att det kanske svider för många. Men som sagt tror detta kan vara något positivt, laget kan kanske enas när det väl har vädrat ut allt i omklädningsrummen.
Barcelona Rambla
2007-11-22 20:22
Delar av intervjun med Edmilson översatt från EMD. Ju mer jag läser om hur han resonerar så kan jag inte låta bli att tycka att han har så rätt i det mesta han säger. Han verkar på något sätt sorgsen och längtar tillbaka till hur det var när laget var som bäst. Hur alla kämpade för varandra tills de fick kramp.

Se bara på hur han beskriver matchen mot Milan i CL på San Siro där Giuly gjorde målet. Man kan inte låta bli att dra på smilbanden.

Jag minns matchen mot Milan, när vi vann med 1-0 efter ett mål av Giuly, som var markerad av Serginho.

Under hela matchen, gjorde Giuly 50 eller 60 ruscher på 60m och var nästan död i slutet av matchen, men han gjorde det för laget.

Det är vad vi saknar i dagsläget, ett enat lag och familjekänsla.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 19:56
Glöm inte El Clasico ikväll i Basket. De möts i Euroleague.

JAG

Messi är inte sig själv på bortaplan mot sämre motstånd. Xavi hittar inte rätt då heller så mycket. Ingen av spelarna tar de nödvändiga löpningarna och bollen går runt för långsamt. Förutom när Iniesta har bollen. Då blir det lite bättre direkt. Men i Ronaldinhos fall så är det ett snäpp sämre än de övriga.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-11-22 19:50
ooggyy /

Sedan dagen han kom. Deco jobbar mest av alla spelare i laget som spelar på den offensiva planhalvan, hans deffensiva jobb är kanske det värdefullaste som vi har.
Barcelona JAG
2007-11-22 19:22
Till någon längre ner: Vilka är det som har underpresterat så här långt? Förutom Ronaldinho då, och Henry som håller på att aklatimisera sig. Xaví? Iniesta? Nyförvärven? Snarare har det vart taktiska fel som vi inte klarat av på bortaplan. Det har inte spelats som ETT LAG utan mer som skickliga individer.
Barcelona ooggyy
2007-11-22 19:21
Sedan när är Deco synonymt med "kämpa som ett djur"?

Det enda tråkiga med Edmilsons uttalande är att han inte nämner några riktiga namn också.
Barcelona Boswin
2007-11-22 19:19
L.Messi19// tycker som du att edmilsons uttal inte var något negativt, det är förmodligen till stor del sant och lösningen på detta kan ju inte hittas om ingen vågar ta iniativ.
Barcelona L.Messi19
2007-11-22 19:17
Varför reagerar många så negativt om Edmilsons tal?

Jag tror personligen detta är ett steg framåt mot lösningen!
Barcelona Boswin
2007-11-22 19:02
ja det kan vara sant att Messi är hetast just för tillfället men han måste höja lägstanivån som sagt, lojheten är inte bra så den får han radera ut för en sån aktiv spelare kan inte vara loj.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-22 18:48
Captain Fantastic/

Och med dom orden bekräftar vi att grabben är bäst i världen ;)
2007-11-22 18:02
Barcelonito/

Ja där håller jag med dig fullständigt. Den som ger sitt allt ska gå före de som icke gör det, och om Guddy nu visar den villja han sägs visa, ja då ska han naturligtvis även spela. Men den möjligheten kommer ju försvinna då Deco återvänder. En annan man som kämpar som ett djur och tillskillnad från Gudjohnsen för med sig mer klass/skicklighet.

Messi är en annan som kämpar då han är på humör. I dåliga stunder kan han dock vara lika loj som Ronaldinho, inte många anfallare i världen som bjuder på det hemjobb Messi brukar göra :)
Las Palmas Pio pio
2007-11-22 17:54
En som har växt i omklädningsrummet och visat sig vara en ledare på senare tid är Iniesta. Han tar för sig som aldrig förr och har även sagt att hans dröm är att om några år vara Barcelonas kapten. Han har även uttryckt sig i frågan om Edmilson och jag tycker han resumerar det hela på ett jävligt bra sätt. Han menar på att tajmingen av Edmilsons ord kommer lite olägligt men ska dock respekteras! Se länk för mer.
Barcelona Barcelonito
2007-11-22 17:44
Framför allt verkar det som om han är en spelare som bryr sig om laget och vill verkligen ändra på det. Vilket vissa andra inte vill. Den sortens spelare är de vi behöver just nu. Som Rambla säger så kämpar Guddy hårdast av alla och har den bästa inställningen i truppen. Men han får inte spela. Jag ser hellre en Guddy som kämpar och sliter för laget än en Dinho som inte verkar vilja förbättra sin attityd och spel. Puyol, Eto'o, Gudjohnsen... Där har vi de tre största kämparna i Barca.
2007-11-22 17:33
Barcelonito/

Att han kämpar och ger allt vill jag se inte läsa om. Jag vill se hans attityd då vi ligger under på bortaplan med 2-0 eller liknande, där har han aldrig visat något överdrivet krigande. Mot Osasuna för två säsonger sedan på El Sadar (Reyno de Navarra) orskade han väll en straff (då vi låg under med 1-0) och fick även senare ett rött kort (då vi låg under med 2-0). Om vi nu ska jämföra ensklilda matcher så är väl detta ett utmärkt motargument jämfört med den matchen han hade på San Siro?

Vad i hans spelsätt och den spelartyp han är, är det som jag inte förstår? Han är ingen Guardiola som var en grym deff-mitt men som samtidigt skapade magi offensivt. Och han är ingen Makele som alltid varit en männsklig dammsugare i deffensvien.

Han är en vanlig deffensiv mittfältare, inget mer och inget mindre.
Annons: