/spanien/barcelona/forum/22192.aspx/spanien/barcelona/forum/22192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha RIP Puerta
2007-10-12 22:13
Glöm inte heller den ständige Angulo. Alltid med.
Barcelona Barcelona#7
2007-10-12 22:09
Fernando Torres Missar matchen mot Danmark och innan var det klart att Villa inte ska spela för att han är skadad , så Spanien behöver 2 anfallare!!! Undrar om Bojan har någon chans att komma med? Men det finns Luis Garcia och Raul Tamudo som reserver just nu.
Las Palmas Pio pio
2007-10-12 21:22
Boswin

Rijkaard har idag förkastat all snack om detta. Så ingen idé att bli orolig. Och dessutom när han väl väljer att gå från Barcelona så är det nog Milan som gäller för honom..
Barcelona Boswin
2007-10-12 21:16
Har bara en fråga...
Hur många är det som tror på det här snacket om Ten Cate å Rijkaard som ska återförenas i Chelsea nästa säsong??
Låter inte sannolikt, men vissa rykten är ju sannare än andra..
Barcelona ze nemo
2007-10-12 21:14
Undrar som wicket; Någon som vet var i Stockholm eller på Internet, man kan få tag på Barcelona affischer? Allposters.com har ett par men vill se ett större urval.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-10-12 21:06
Hoppas han får fler minuter i ligan och Cl nu! Han är en större talang än Giovani.
Las Palmas Pio pio
Ämne: "Har hört fr....
Tack Abbe_!

Iniesta#8

Hade du förväntat dig nåt annat från Bojan? =) Nu verkar det som Torres är tveksamn inför morrondagens match, om jag hade varit Aragonés hade jag flugit in Bojan från Polen direkt till Danmark! ;-)
Barcelona Boswin
Härligt!! Gol de bojan!! ;)
Visca el BARCA!!
Barcelona Iniesta#8
2007-10-12 21:02
Bojan gjorde sitt första U-21 mål för Spanien ikväll:D

kolla länktips
Barcelona sölta
2007-10-12 20:42
Vilket annorlunda perspektiv, Taherinho! Tack för läsningen.
Barcelona wicket
2007-10-12 20:41
tjena mina barca vänner! jag undrar om en sak, vart kan man få tag på barca affischer? är det nån som vet??? vänligen svara på forumet eller till min mail suryoyo_91@hotmail.com, tack
Barcelona Taherinho
2007-10-12 20:07
Tjena Barcelonistas!!

Tänkte säga att på länken finns en artikel eller krönika som jag har skrivit för en Barcasida som jag skriver för normalt angående den så omtalade fifa-listan. Gå gärna in dit och läs och återkom med kommentarer. Lite annorlunda perspektiv...

Artikeln heter "VÄRLDENS bästa 30 spelare?"

Visca Barca

Taherinho

Länktips: www.fcbarca.se
Barcelona Ken
2007-10-12 19:28
massa canteras som träna idag me a-laget då dom flesta är på landslagsuppdrag eller är skadade av dom ordinarie spelarns det som låter intressant är att man har en kille som heter William på provspel n¨ågon som vet nått om denna snubben??
Barcelona Älskade Barça
2007-10-12 18:58
Myrran

Jag håller med. Barça redaktionen är ju också om jag ska vara helt ärlig lite enögd. Men vadå? Klart, om jag hade själv suttit och skrivit en krönika hade jag självklart inte varit objektiv. Menmen ibland kan det ju gå lite i överstyr från Blancos sida.

Hogir
Det enda du bör veta är väl att Barça är bäst, annars finns det inte så värst mycket du behöver veta.
Barcelona Hogir
2007-10-12 18:52
Tjenare grabbar. Jag är nymedlem på svenskafans och självklart en barcelonista. Är det någonting speciellt man bör veta inom gänget?
Barcelona Myrran
2007-10-12 18:18
Der Afro

Real Madrids krönikor och artiklar är väl inte så farliga? Dem skrivs för Real Madrid och skrivs av troligen till 99% Real Madrid fans. Klart det skulle gå att vara mer objektiv det går det alltid. Men varför ska man va det? Det är samma sak med tidningar som är liberala skriver så att det ser bra ut för liberaler. Kan inte Real Madrid redaktionen skriva så att det ser bra ut för Real Madrid fans? Är inte det lite av charmen på SF.com? Den redaktionen som ska vara objektiv med allt, förutom att ge ett bra ansikte utåt, är Spanien redaktionen. Är kan det disskuteras hur objektiva dem är, men att Real Madrid redaktionen skriver med ett par vita glasögon på är helt normalt. Det samma gäller för våran redaktion och alla andra redaktioner på SF.com.

Ps. Jag kan också störa mig på vissa kröniker/kröniker och läser enbart deras saker för att få ett gott skratt. Ds.
Barcelona Der Afro
2007-10-12 17:19
Ämne: Ämne: Konstig....AlexC: Ha ha :) Så sant så sant.

Jag hörde förresten ett högst trovärdigt rykte som sa att Real-redaktionen ska börja med stand up comedy till våren. Det är väl bara att läsa upp krönikorna dom skriver så får sig publiken nog ett gott skratt ...
Barcelona PILMÀ
2007-10-12 17:17
Ämne: Jag skulle nu vilja ....bra minne glöm inte det.
Ibland är marängerna för Löjliga.
Hur kan man jämföra Xavi mot Guti känns bara Löjligt.
Barcelona AlexC
2007-10-12 16:59
Jag skulle nu vilja citera Joakim Broberg inför El Clasico från november 2005, (ni vet den som slutade 3-0 till Real Mierda där Robinho gjorde bort Barçaförsvaret 2 gånger om vid sina solomål, eller hur var det):

"Xavi – Guti:

Det finns många intressanta mittfältsdueller att skåda under lördagens drabbning men jag har valt att jämföra Xavi och Guti. Xavi är en av världens bästa passningsspelare och underbar att titta på när han är i form, detsamma gäller för Guti som dock inte fått samma erkännande som Xavi, dels p.g.a. hans oförmåga att tygla sitt humör men också av den anledningen att han spelat i världens bästa lag och ofta konkurrerat med Zidane och Raúl om en plats i startelvan. Jag vill spåstå att Guti är minst lika bra som Xavi och det har han visat under säsongen, dock gör fortfarande Guti för många djupdykningar som är till Xavis fördel. Rent fysiskt vinner Guti som trots sin elegans även är en slitstark spelare med bra närkampspel.

Ronden oavgjord."

Detta minns man som bland det värsta man skådat, jag minns det som igår, Realreaktionens "Duellerna"
Barcelona AlexC
2007-10-12 16:56
Ämne: Konstigt att joakim ....
Det är inte konstigt eftersom det är från Realredaktionen.
Barcelona Abbe_
2007-10-12 16:53
"Har hört från säkra källor att Dida kommer bli den stora attraktionen till årets Oscars gala. Dida har nämligen blivit nominerad till årets manliga skådespelare, läkaren i Milan å sin sida har blivit nominerad till årets bästa manliga biroll."

Mycket fyndigt skrivet ;-).
Delarocha RIP Puerta
2007-10-12 16:32
Ja, håller med. Vart lite halvskumt men vad är att vänta?... Hur mycket har grabben spelat hittils 5 matcher? Om han ska vara med bland de 30 bästa på grund av det så kan Bojan, Giovani etc lika gärna vara med.
Barcelona Més que un club / Messi
2007-10-12 15:12
Konstigt att joakim broberg från Real redaktionen rankar Marcelo före Abidal(som spelade i startelvan hos Vm-finalisterna Frankrike, och som imponerat stort på mig i säsongsinledningen). Det finns många andra som ligger snäppet före Marcelo, vad sägs om Oddo,(som var med och vann Championsleauge).
Visca el barca.
Barcelona Abbe_
2007-10-12 14:30
Barcelona_Villutz

Nej det gör jag inte, hur så?
Barcelona Barcelona_Villutz
2007-10-12 14:30
Abbe_ bor du i Växjö?
Barcelona Abbe_
2007-10-12 14:28
Messi_Ronaldinho

"Kaka vann CL med sitt lag men var inte magisk som Ronaldinho och Messi kan vara."

Jag tycker du har fel där. Även fast Ronaldinho är helt klart världens bästa när han är som bäst så kan han inte vinna guldbollen bara för att han har det i sig. Han måste ju precis som alla andra plocka fram hans talang. Alla vet ju såklart vad Ronaldinho går för men han kan inte vinna guldbollen om han inte visar det. Hetaste av kandidaterna tycker jag självklart är Messi som inte har gjort en dålig match hittils på säsongen.
Barcelona FCB10
2007-10-12 13:42
man blir så irriterad på cannavaro. han säger att man ska kolla på vad en spelare har gjort under hela året.. det ända han gjorde bra var ju vm!! o så vinner han guldbollen, fifa...
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-10-12 13:25
Real Madrid är så avundsjuka på FIFA's lista. Man har inte fler spelare på listan bara för att man vinner ligan (iochförsig samma poäng). Det var ju Nistelrooy, Casillas, Beckham och Ramos som tog laget till guldet. Utan dessa hade laget säkerligen spelat i Liga BBVA specillet utan Casillas och RvN.

De snackar om att spelare som vinner utan att ha gjort stora prestationer.
Cannavaro - vad gjorde han för att bli bättre än Ronaldinho hela 05/06 och fram tills årskiftet ? Man kan inte basera priset på att han är back och vann VM tillsammans med Italien att han var starkt för att Nesta var borta.

Man kan inte säga att hans säsong i Juventus räknas då många matcher var uppgjorda. Då borde man kollat på det sportsliga och röstat Ronaldinho naturligtvis. Zidane hade en katastrofal i Madrid men glimtade i VM. Sedan slog han till Materazzi med huvudet och skämde ut sig.
Zidan kom före Ronaldinho. Så JA man bör ta FIFA's pris med en nypa salt men varken Zidane eller Cannavaro förtjänade platserna förra året.
Det borde har varit Ronaldinho och i år bör det vara Messi.
Fantastisk förra säsongen även om han var borta nästan halva och grym i Copa America. Han är just nu världens bäste.
Kaka vann CL med sitt lag men var inte magisk som Ronaldinho och Messi kan vara. Inte heller gick det bra i ligan då precis som nu. C.Ronaldo filmar bara. Det gillar inte FIFA, vad jag vet !
Barcelona Abbe_
2007-10-12 12:42
Cesc agent säger att de inte stänger dörrarna till en övergång om Barça skulle vara intresserade. Agenten säger att Cesc har sagt att han gärna återvänder till en klubb som spelar underbar fotboll och som har lärt honom mycket.

För mig så skulle det vara en bra värvning om ungefär 2 år då Deco kanske behöver ersättas. Jag blir inte förvånad om han återvänder i framtiden och artikeln får mig att nästan vara säker på att han aldrig skulle gå till en annan spansk klubb än Barça.
Barcelona samot
2007-10-12 11:34
hahhahah så roligt när ja läste va cannavaro sa hahahahahaha ma kan inte jämföra zlatan med messi går inte!
Annons: