/spanien/barcelona/forum/22189.aspx/spanien/barcelona/forum/22189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho 10
2007-10-13 20:05
Valdes
Alves Pique Puyol Abidal
Iniesta Touré Fabregas
Messi Krikc Dos santos
Barca 2010 ?
Barcelona Älskade Barça
2007-10-13 19:57
Någon som vet var man kan se Spaniens startelva?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-10-13 19:30
Dags och lägga ner moral snacket nu barca kontra Arsenal och så vidare. Arsenal har i bristen på resurser gentemot Abramovics chelsea storm rika man.u å uppköpta liverpool. Samt den tydliga bristen på engelska talanger valt att genom sitt fantastska scoutnät över europa locka talanger till klubben. För att sedan göra dom till världsspelare som går rätt in i startelvan i nästan vilken storklubb som helst. Allt detta har gjorts möjligt genom Arsene Wenger som mer eller mindre själv byggt upp klubben till vad den är idag. Man ska inte ha annat en respekt för det den klubben har gjort. Då dom med lätthet hade kunnat ta samma vägg som dom andra smutts klubbarna i england å likt en prostituerad sålt sig till högs bjudande.

Fallen med Fabregas å Merida är inget att haka upp sig på. Hade barca verkligen velat behålla dom så hade man också gjort det. Precis som man gjort med Kircik å Dos Santos. Det är bara att inse att Arsenal va snabbare med att till fullo se storheten i dom båda. För inte kan väll någon här på allvar tro att Fabregas skulle fått chansen å utveklats så snabbt å bra i barca som han gjort i arsenal?

Vi har så mycket talanger att dom rinner ut genom örona på oss snart. Åj ag kan lova er att dom vi vill behålla behåller vi!
Barcelona R.D.A.M
2007-10-13 19:26
Ämne: R.D.A.M

Varsegod,....
Myrran

Tack! Sparad till favoriter nu :)
Barcelona Myrran
2007-10-13 19:19
R.D.A.M

Varsegod, lägg den i favoriter sen också ;)
Barcelona R.D.A.M
2007-10-13 19:16
Är det ngn som har en bra sida med länkar för att streama Spanien-matchen?
Barcelona _ronaldinhoochetoo_
2007-10-13 18:39
härligt henry! målskytt för frankrike :)
Barcelona sölta
2007-10-13 18:30
Vámanos cañoneros: Hur menar du?
Spanien Vámanos cañoneros
2007-10-13 18:25
sölta//

Barca förtjänar inte fans som dig.

Barcared//

Vad har Cesc sagt? Hittar inga citat nånstans?
Barcelona Myrran
2007-10-13 18:24
Lalat

Haha, jag vet att det finns minst 4 afrikaner i Barcas ungdomslag. Armand Ella, Gael Etok och Moussima från Kamerun och Bacary Mendes från Senegal.
Villarreal Lalat
2007-10-13 18:15
Arsenal har gett det engelska landslaget fullt med spelare (Bentley, Upson, Pennant, Cole etc.) + att man har ett U-18 lag fyllt med typ 80 % engelsmän. Samma spelare som det är i U-18 laget brukar också få spela i reservlaget eftersom Wenger inte alltid skickar ner A-lagspelarna ner dit p.g.a. skaderisken etc.

Och sen de här alla afrikanerna som ni snackar om; Arsenal har en afrikansk spelare (Sunu, som man värvade från Frankrike) i sina juniorlag, utan att kolla fakta så är jag säker på att Barca isåfall har fler afrikaner (vad det nu är för fel med att ha afrikaner i laget?).

Edit; Blev en jäkla massa fel i inlägget, men whateva.
Barcelona Woods
2007-10-13 18:14
Den frustration som Ungdomsledens tränare måste känna när en efter en av de unga talangfulla spelarna från La Masia lämnar klubben för destination t.ex. Arsenal, lär ju vara hyfsat stor. Här har man lagt ner stora resurser på ett system med ungdomsfotboll samt annan undervisning, med mål att skapa framtidens fotbollsspelare och goda människor. Att på grund av denna urbota dumma regel kan engelska lag (Varför bara engelska lag??) som Arsenal, Liverpool locka över spelarna i stort sett gratis. Hur tror ni det känns för FC Barcelona och dess redan berömda ungdomsfilosofi?

Nej jag kräks över denna regel och liksom Barcelona riskerar ju även andra lag att tappa sina talanger, som dom fostrat men sen inte får ett korvöre för.

Nej, Arsenal gör inget LAGLIGT fel när de lockar över barça talanger, men det lämnar iallafall en aning bitter eftersmak. Men å andra sidan kan man väl inte klandra Arsenal heller, klart dom tar chansen. För att spanska talanger är ju bättre än de engelska.. ;)
Barcelona Messi Ron BoJ GIov
2007-10-13 18:08
Van Banktoast ja bara Walcott och fullt med engelsmän ja men vi pratar om talanger om dom hade masa engelsmän då gå man inte Å sno från barca ok vi är bässt helt enkelt Visca Barca4Live
Real Madrid Paco Buyo
2007-10-13 18:06
Delarocha RIP Puerta:
Iniesta är inte katalan. Men han är spanjor.

EDIT: ta med Bojan istället så blir antalet katalaner detsamma.
Barcelona Duda
2007-10-13 18:03
Richie /
Det är ju skillnad mellan att sno något och att få något, om man tänker fallet Messi/Giovani mot Merida, så tycker jag inte man kan jämnföra på de viset. Messi och Giovani är ju båda typ sydamerikaner, blickarna är ju oftast mot Europa med tanke på att den bästa fotbollen spelas här. Jag tror inte att Merida direkt klagade på att spela i Barca vid 16 års ålder, sen att vi inte kunde erbjuda något proffskontrakt är en annan femma.
2007-10-13 18:00
Jurado jag har bot i Sverige bara 8 mon ok kan inte bättre stava men jag älskar Barca
Barcelona sölta
2007-10-13 18:00
Richie: Håller med dig. Men sen är det ju klart att en klubb har större del i en spelares framgång om han spelar där sen 10-årsåldern än om han kommer när han är 16.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-13 17:57
Okej, det var det jag undrade. Bra att någon förstod min fråga istället för att börja snacka om spelare jag inte ens nämnt.
tack.
Las Palmas Van Banktoast
2007-10-13 17:55
Delarocha RIP Puerta //

3 st.
Walcott och Bröderna Hoyte.
Sen är ju ungdomslaget fullt med engelsmän.
2007-10-13 17:52
ja Fabregas
Delarocha RIP Puerta
2007-10-13 17:48
Å andra sidan har Barcelona Xavi, Iniesta, Puyol, Valdes, Oleguer. 5 katalaner. Har Arsenal någon engelsk kille eller liknanade som inte är "importerad"?
Valencia Richie
2007-10-13 17:38
Ämne: Vilka då? Snackar vi....
Du menar som Messi och Giovani?

Skulle det vara mindre illa att knyta till sig en spelare när han är 10 än när han är 15? De är ju fortfarande varken myndiga eller proffs. Jag blir så trött på alla hycklare... Det finns inga "egna talanger", bara talanger som spelar för det egna laget.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-13 17:26
Vilka då? Snackar vi afrikaner som kom när de var 16 då eller 8-10 åringar som gått igenom alla ungdomsled?
Barcelona Abbe_
2007-10-13 17:17
Jurado

Han ställde en fråga om vart era talanger var. Sen att han inte hade något frågetecken vet jag inte om han glömde eller om han inte visste att man har efter en fråga. Men han frågade vart era talanger var någonstans.
Villarreal Tonazzi - The Pale Male
2007-10-13 17:14
En artikel i Daily Mail angående fallet Merida:

"Arsenal are facing a £2.2million bill for snatching Fran Merida away from Barcelona's youth ranks after the Spanish club won a civil court ruling against the player yesterday.

The La Liga side were furious after the brilliant young midfielder walked out of the Nou Camp aged 15 and then signed for Arsenal once he passed his 16th birthday.

In Spanish law no footballer under 16 can sign a professional contract and following the success of Cesc Fabregas at Arsenal a stream of youngsters have made the switch from La Liga to the Premier League.

Barcelona protested to UEFA about the situation and then sued the player for his “formation costs and future value” in the Spanish civil courts.

Reports from the Nou Camp indicate that the judgement against Merida is worth up to £2.2m although it is understood Arsenal will pay the money on behalf of the 17-year-old.

Insiders at Emirates Stadium say, however, they have acted appropriately and the club are not implicated in any way."

Det är alltså Barcelona som stämt Fran Merida på £2.2 miljoner, en summa som Arsenal (klubben utan stil, klass och moral, ni vet) erbjuder sig att betala.

Om ni fortfarande vill säga att Merida blev kidnappad av Arsenal så är det upp till er och er intelligens.

P.S.
Ser nu att Richie redan påpekat det.
Atlético Jurado
2007-10-13 17:13
Messi Ron BoJ GIov //

Oh, herregud vilken urusel stavning. 28 år? Snarare 8 skulle jag vilja säga, och visst har Arsenal egna produkter, så läs på lite innan du uttalar dig nästa gång.. tack.
Valencia Richie
2007-10-13 17:10
Varför kan ni inte direktlänka i artikeln? Jag hittar inte uppgifterna på sport.es.

För att klargöra så är det inte Arsenal som dömts att betala något för Merida. Det är Merida som dömts att betala strax över £2 miljoner till FC Barcelona. Hur man resonerar när man stämmer en 17-åring på sådana summor är för mig ofattbart.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-10-13 17:09
Henry har förövrigt gjort mål, frankrike leder mot Faroöarna med 0-2. Andra målskytten är Anelka.
Barcelona sölta
2007-10-13 17:09
Ämne: Tja Tja, jag har en ....
Nej, men Arsenal hade bättre resultat än Barcelona förra året, säger inget om hur rika de är.
2007-10-13 17:06
Snäälla stick Vadå Barca är smuts det är väl mer smuts av Arsenal Liverpoll och alla england klubar av att komma till Barca o sno våra talanger precis när dom har fyllt 16år
vart är deras egna talanger

Hur många Arsenalas talanger har gått HELA vägen upp till A-laget eller har dom från England man i deras trup 1 va

Snäälla stick komm inte hitt ok
Annons: