/spanien/barcelona/forum/22188.aspx/spanien/barcelona/forum/22188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidonaa
2007-10-09 02:18
(deco)

jaa han hinner bli speklar tills el clasico
han kommer va borta 3 veckor till.
Barcelona (Deco)
2007-10-09 01:41
Nån som vet hur länge Yaya Toure blir borta? Hinner han bli spelklar till matchen mot Real Madrid?

Visca Barca!
Barcelona Smogen
2007-10-09 01:37
Att säga att man inte gillar Messi är för mig samma sak som att säga att man inte gillar fotboll med dribblingar, finesser och perfekta passningar...dvs, det som för mig är vacker fotboll...

men visst, alla har väl rätt att tycka som Glenn hysen, att den vackraste fotbollen är den med perfekta glidtacklingar... :)
Sir Benitez
2007-10-09 01:23
Klart att medspelarna påverkar en hel del. Ett exempel är väl Zlatan? Som prestera enormt mkt mer i sitt klubblag än i landslaget.

Sen är det inte så lätt briljerar på Barcas hemmaplan med tanke av deras spel o tryck där.
Dock håller jag med att Aguero inte är i samma klass som Messi just nu.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-09 01:10
Att säga att man har sämre medspelare runt sig känns som en liten undanflykt i efterhand... Att säga det i ett lag som Atletico dessutom är väl att vara överdrivet negativ till spelarna runt honom? Är man i klass med Messi ska man kunna göra någonting vettigt i en match om man har spelare som Simao, Maniche, Forlan etc runt sig. Sen säger jag inte att Kun är dålig, men att jämföra honom med Messi är väl att ta i?
Barcelona SaM__-
2007-10-09 00:26
Rambla //

Att Ninaa har en åsikt tror jag de flesta här inne är ense om att det är helt naturligt och accseptabelt. Men jag tycker samtidigt att Nina, som förövrigt ska ha cred för bra skrivningar, argumenterar på ett ganska konstigt sett ibland. Om man har en åsikt så måste man kunna förklara varför, det är A och O. Jag som människa accspetera i alla fall inte att någon säger " jag gillar inte dig " utan att man får ett varför. Om nu Nina känner Messi utanför planen, vilket jag har svårt att tro, så kan det bero på att han kanske är en dåligt person enligt henne. Men att skriva någt som "man kan beundra Messi, men man behöver inte gilla honom" utan att ha en blekaste om honom som person. Att säga bara att man gillar en person mer än någon annan säger mig ingenting. Man måste veta vad som ligger bakom valet.

Om det är nu att hon inte gillar Messi som fotbollsspelare, så visst det accsepterar jag helt klart då en åsikt alltid är en åsikt. Men återigen så är det viktigt att påpeka varför man inte gillar folk som tex fotbollspelare. Spelar tråkigt? Spelar i fel lag? Ja berättar bara varför!
Sir Benitez
2007-10-09 00:09
Lite orättvis att jämnföra Aguero mot Messi i den senaste matchen eller överhuvudtaget, då Messi har mkt bättre spelare runt sig o bättre spel.

Men Messi är klart snäpp vassare än Aguero för stunden. Ska blir kul o ser dom ihop i landslaget iaf.
Barcelona A.Gaudi
2007-10-08 23:52
edda. det är inte löst än, får hoppas det fixar sig snart. så sjukligt segt som det är nu...
Delarocha RIP Puerta
2007-10-08 23:31
Zarm; jag håller med dig om att hennes anledning verkar lite småskum och något vek men orkar inte bry mig mer. Hon får väl ha sina åsikter men just den förklaringen kändes på nåt sätt antingen felformulerad eller bara jävligt tunn.
Barcelona tribente_magico
2007-10-08 23:29
Tänkte bara säga att angående det där med nina, att hon gillar aguero bättre är inte det man stör sig på (även fast man undrar på vilket sätt hon gillar aguero bättre på), Det är att hon skrev att messi var tråkig som jag reagerar lite på!. Då måste hon ju mena att han är tråkig på planen om hon inte känner honom utanför fotbollsplanen förstås. Och hur han kan va tråkig på planen har ja svårt o förstå!
Barcelona ED DA´ MAN
2007-10-08 23:24
tänkte bara fråga om någon vet hur det ligger till med TV sändningar från la Liga. Är allting klart eller pågår förhandlingarna fortfarande?

Vore tacksam om någon som vet kunde skriva det här!
Barcelona A.Gaudi
2007-10-08 22:59
jag fick mig en läcker halsduk på campnou shoppen i somras. används dagligen :)

föresten är det CL match direkt ever villareal?
Roland
2007-10-08 22:57
tänkte bara komma in och skryta med att jag köpte en messitröja i barca i somras. mmm mmm myser med den just nu
Las Palmas Pio pio
2007-10-08 22:36
Kan bara mer än instämma med Ramblas ord! Lyssna på han oxå! ;-)
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-10-08 22:29
har nån en länk av Barca wallpapers och especiellt Lionel Messi wallpapers?
tacksam för svar :D
Barcelona Leo_Messi19
2007-10-08 22:24
Kollade nyss på Eurotalk. Dem lyckades fylla allt med nästan bara Italien och England. Inte för att jag har något emot dem ligorna men 7 minuter av La Liga är dåligt tycker jag. Dessutom sa dem inte ett ord om Barca-Atletico matchen.
Dåligt!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-10-08 22:20
Daebes//Zizou

My bad.(sträcker fram en vänskaplig kram)
Barcelona ZARM
2007-10-08 22:17
Ämne: El Culé:

Okej, ma....Jag måste bara tillägga att det blir svårare att acceptera det när valet inte riktigt motiveras på ett tillfredsställande sätt (förstod det som att Messi är för perfekt, perfekt på vilket sätt skulle jag vilja fråga). Sen så är det ju så att Messi inte är vilken spelare som helst utan en som hyllas världen över eftersom han är extraordinär. Jag kan älska exempelvis Oleguer för att han är Barca spelare men kan inte riktigt förvänta mig att andra hyllar honom. Jag gillar däremot Aguero eftersom jag ser att han är talangfull osv...
Barcelona Rambla
2007-10-08 22:06
El Culé:

Okej, man kanske kan tycka att hon ber om det när hon titt som tätt återkommer till samma ämne. Många unga personer som håller till här på forumen, det gäller både culés och madridistas, har väldigt svårt att acceptera det faktum att utomstående ej hyllar det egna lagets favoritspelare. Ännu värre blir det när de väljer att tycka bättre om andra spelare och så tydligt klargör det i någon artikel. Vips ska dessa individer tala om för alla hur inkompetent du är, att du ej kan något om fotboll och bla bla bla...

Det är så tröttsamt att se detta beteende, och många gånger är det pinsamt hur vissa håller på.

Obs! Detta var nu inte riktat som någon kritik till dig, tvärtom så är du kapabel att hålla en anständig diskussion i ämnet.
Barcelona El Culé
2007-10-08 21:59
Rambla:

Jag är helt och hållet på din sida angående "Case Nina" men vad jag menar är att kanske inte alltid favorisera en spelare framför en annan.

Men som sagt Im on your side!
Barcelona Rambla
2007-10-08 21:54
El Culé:

Tvärtom, hon är ju faktiskt mer än objektiv. Hur kan det ha undgått er? Hon gillar ju flera lag i la liga. Om inte det är objektivt så vet jag inte vad.

Kom igen nu alla culés. Om nu en utomstående som inte har Barça som favoritlag gillar en annan spelare som jämförs med Messi bättre, är det något att hänga upp sig på?

Sen att atlétifans gillar Kun mer än Messi måste ni ju bara acceptera oavsett vem som nu är bättre.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-08 21:53
Zarm; det är få som har nåt gott att säga om Barcá, samma sak vad gäller oss. Vi säger sällan eller aldrig något gott om Real eller liknande. Sen vet jag inte vad hon håller på för lag, Zaragoza tror jag, men Zaragoza fans brukar ju bua ut de flesta lagen som kommer på besök till La Romareda.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-10-08 21:43
Kommer inte Eurotalk ut på måndagar, och i så fall vart är dagens?
Barcelona El Culé
2007-10-08 21:43
Mycket snack om Nina - återigen!
Hon kan det där med att skaffa sig uppmärksamhet hehe (Inget illa menat Nina).

Enligt min åsikt kanske man skall vara lite mer objektiv när man skriver på Spanien sidan.

Men men, det som är lite små irriterande är att hon inte har påstått att Aguero är bättre, så vad skall man gnälla på? Hehe.

Nice work girl!
Barcelona ZARM
2007-10-08 21:42
Jag vet inte, rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror att många stör sig på Nina eftersom hon aldrig (nåja nästan aldrig) verkar ha något gott att säga om Barca.
För egen del tycker jag att hon skriver underhållande!
Delarocha RIP Puerta
2007-10-08 21:41
Att hon hade tyckt att Aguero var bättre än Messi hade varit oförståeligt men att att säga att hon tycker om Aguero mer än väl förlåtligt. Nåväl, så länge vi själva vet vem vi gillar mest så är det ingen större fara vad en skribent på ett fotbollsforum tycker som inte har något överhuvudtaget med Barcélona att göra (vad jag har förstått).
Real Madrid Daebes//Zizou
2007-10-08 21:40
Ride_The_Big_One(6) // NÄSTAN. Det är bara kul att det finns en sådan fantastisk spelare om jag ska vara ärlig. Spelar ingen roll om han spelar Real, Barca eller Tokyo.
Barcelona Rambla
2007-10-08 21:39
Ride:

Han var nog lite ironisk och dessutom så skrev han "nästan".
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-10-08 21:37
Daebes//Zizou

Önska en spelare att komma ur form är en sak men att hoppas att han skadar sig?

Förväntar mig inget anant ifrån en maräng!
Barcelona Rambla
2007-10-08 21:37
Ämne: Mes Que Un Club!!!
....
Precis! Läsförståelse verkar inte vara vad man kunde önska hos vissa personer.

Hur svårt kan det vara att förstå? Sen så förstår jag heller inte varför så många envisas med att hänga upp sig på vad Nina tycker. Det är väl hennes fria vilja att tycka och skriva om vad hon vill?
Annons: