/spanien/barcelona/forum/22184.aspx/spanien/barcelona/forum/22184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Lukas.RP
2007-10-10 22:27
Tycker personligen att det är oerhört tragiskt att spelare som Thuram sam Rafa kommer med bland de 30 men ej PUYOL!
Real Madrid RM fanatico
2007-10-10 22:24
Barcelona#7

Håller med dig. Man borde göra så som du sa. D
Barcelona Barcelona#7
Det är OVANLIGT att en Målvakt vinner. Det var minst över 20 år sedan en målvakt vann Världens bästa fotbollsspelare.Hur många målvakter har vunnit?
Barcelona Barcelona#7
Barcelona Barcelona#7
2007-10-10 22:21
det är sant man kan inte jämföra Backar och Anfallare eller Målvakt och Mittfältare..
Det brukar vara anfallare och mittfältare som gör målen. Dom borde ha världens bästa spelare på varje position.

Exempel:

Världens Bästa Spelare:

Målvakt:Iker Casillias
Back:Alessandro Nesta
Mittfältare:Fabregas(C.Ronaldo
Anfallare:Lionel Messi

Barcelona Barcelona#7
2007-10-10 22:17
Asså Zlatan och Totti kom inte med bland dom 30 bästa. Okej vi har förstått det + dom säger Totti gjorde mer mål en Rooney och Rooney kom med varför kom inte totti med eller Zlatan har varit grym i år varför kom han inte med...
Real Madrid RM fanatico
2007-10-10 22:17
Ärligt talat så tycker jag den här utmärkelsen är lite missvisande. Att säga att en spelare är världens bästa på sin position är en helt annan grej. Men att jämföra forwards med backar och mittfältare går inte.

Det är ju oftast dom som gör målen som blir vinnare och får all uppmärksamhet.

När vann en målvakt denna utmärkelsen senast ???
Barcelona Abbe_
2007-10-10 22:14
Barcelona#7

Det är inget bråk, de diskuterar och såvitt jag vet så är väl detta forum som alla andra till för att diskutera. Eller har du någon annan åsikt?
Barcelona Rambla
2007-10-10 22:09
Det verkar som om många har missat att det är de olika landslagens förbundskaptener och lagkaptener som nominerar sina kandidater, och inte Fifas representanter.
Barcelona Abbe_
2007-10-10 22:09
Jag tycker det är lite synd om Iniesta. Det känns nästan som att han kan prestera hur bra som helst men han får ingen uppmärkssamhet. Jag vet inte om de¨t beror på alla stjärnor i truppen eller om det är något annat. Jag tycker som sagt det är väldigt tråkigt, han är värd en plats bland de här 30.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-10-10 22:08
Ämne: Sluta bråka om varfö....har för mig att Thuram kom med? och Marquez?
Barcelona Barcelona#7
2007-10-10 22:03
Jag håller med Jontteee
Barcelona Jontteee
2007-10-10 21:55
Shiiit.!

Det heter världensbästa och inte världensbästa anfallare..

Zlatan o totti o grabbarna får väl helt enkelt lira bra oxå utanför Italien.. Zlatan har inte gjort mål i landslaget på över 2 år och i CL gick det 600 dagar nåt sånt om inte mer..
Barcelona Barcelona#7
2007-10-10 21:45
Sluta bråka om varför Totti,ZlatanXavi och Iniesta inte kom med eller varför thuram och marques kom med.. SLUTA BARA VI HAR FATTAT ATT NI ÄR ARGA PÅ ALLA LANDSLAGETS FÖRBUNDSKAPTENER OCH LAGKAPTENER
Barcelona Kapten11
2007-10-10 21:42
Jag tar inte ut dom 30 spelarna, det gör Fifa, så det är knappast jag som ska "söka efter lite fakta".

Jag har aldrig ifrågasatt Tottis storhet som fotbollsspelare, om du läser lite mer noggrannt. Men att han inte är uttagen är väl ett bevis om nåt på att han inte har fått ett erkännande?
SS
2007-10-10 21:36
Ämne: Ämne: Fifas 3...."Totti och Zlatan är ju väldigt stora i Italien, men har väl inte riktigt fått ett erkännande utanför stöveln"

Totti satte 4 mål i CL lika mycket som tex. Rooney och han gjorde även 26 mål i den italienska ligan medans Rooney endast mäktade med 14 mål i Premier League. Miroslav Klose blev ju också nominerad iställer för Totti med hans 0 mål i CL och 13 i Bundesliga!

Så att du borde nog söka efter lite fakta nästa gång :P
Barcelona Iniesta#8
2007-10-10 21:31
Ämne: bojan krkic är en ri....
Du verkar inte veta vem Bojan är han har gjord nästan tusen mål i tävlingsmatcher under hans tid i Barca! räkna upp alla dina mål du gjord i ditt liv du kommer inte nära det!
Barcelona Kapten11
2007-10-10 21:27
Captain Fantastic!

Håller med dig om att det är slutresultatet som är intressant, inte nomineringarna.
Personligen så skulle jag även nämna Drogba bland dom spelare som du räknade upp, världens i mina ögon mest kompletta anfallare.

Men visst Kaka' kommer att vinna den, inget snack, han är inte bäst enligt mig, men hans prestationer i CL var ju grymt bra.
Barcelona Barca-I Hjärtat
2007-10-10 21:23
Vad tycker ni om min video? OBS.Bara bilder, men väldigt fina omgjorda bilder om Barca spelare.
Barcelona Ali_Barca style
2007-10-10 21:22
Artan | Ruudinho
Jag tycker att Casillias är bra målvakt tack vare han så ligger ni på etta i ligan just nu men när det gäller Valdes så tycker jag att han e lika bra som casillias. Valdes har blivit mycket bra under de här 4 år i barca..
Deportivo Bengt Blådåre
2007-10-10 21:16
Angående FIFA:s pris så är det ju lite humor att Barca fått med 7 spelare utan att Puyol, Xavi och Iniesta är med..

SS
2007-10-10 21:04
Ämne: Vilka tycker ni är d....
Alexandre Pato (Milan), Giovani dos Santos (Barcelona), Bojan Krkic (Barcelona och Freddy Adu (Benfica)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-10-10 21:01
Sanningen är ju trots allt den att det inte riktigt spelade någon roll vilka spelare som blivit nominerade. Kaka' vann denna tävling när Milan vann CL. Så enkelt är det...

Messi och C.Ronaldo är de enda som enligt mig konkurerar med Kaka' om första platsen. Alla andra är bara utfyllnads namn, varken Zlatan eller Totti skulle ha tagit hem detta pris om de vorit på listan.

Kaka' har som sagt redan vunnit den, sedan står det mellan Messi och Ronaldo om andra och tredje platsen. Alla andra spelare är bara utfyllnadsspelare, så det finns liksom inget allt för stort att haka upp sig på....

Även om det är kalkon klass på detta...

Men detta ska inte leda till att Kaka's (eller Messi's/Ronaldo's) vinst går i skymundan, deras prestationer var stora förra säsongen.
Barcelona Tompa
2007-10-10 20:48
Glädjande att så många Barcaspelare är nominerade. Samtiidigt är det som vanligt kalkonstämpel på omröstningen. Att varken Zlatan eller Totti ens är nominerade är som ett riktigt dåligt skämt. Och ärligt talat, vad har egentligen vår egen Thuram uträttat 2007 som motiverar en nominering?
Barcelona tribente_magico
2007-10-10 20:48
håller med captain fantastic! kan inte förstå varför thuram är med, och att inte totti är med är helt obegripligt, guldboll vinnaren. vafan går dom på igentligen! börjar ta mer o mer oseriöst på årets spelare. även fast det skulle va riktigt skoj om messi fick den.
Barcelona Barca___
2007-10-10 20:47
bojan krkic är en riktig grym talang men pato är bättre tycker att giovanni dos santos är bättre än bojan
Real Madrid Artan | Ruudinho
2007-10-10 20:43
Ämne: Alltid dessa Real to....Whaaaaaat? menar inget illa om Valdes, han är 3a av 20 målvakter i Spanska Ligan, nått problem?

Så du menar att Valdes är en bättre målvakt än Casillas?

Lionel Messi 19 /

Pato och Dos Santos på delad första plats.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-10 20:18
Rossi?

Men självklart är det egentliga svaret Bojan Krkic.
Barcelona Iniesta#8
2007-10-10 20:17
Ämne: Vilka tycker ni är d....
Bojan krkic!!
Barcelona Lionel Messi 19
2007-10-10 20:08
Vilka tycker ni är den bästa talangen som INTE fyllt 20 år?
Tacksam för svar!
Forza Barça!!!!!
Annons: