/spanien/barcelona/forum/22183.aspx/spanien/barcelona/forum/22183.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas Pio pio
2007-10-15 16:45
Gustaf och co.

Att det tränat på La Masia hittills beror på att la Ciutat Esportiva inte har/haft kapaciteten för att klara av mediaresurserna. Man har inte färdigbyggt pressrum osv. Så det är mest det, förresten så vill faktisk spelarna träna därute då man vill ha en fotbollsplan som har samma mått som Camp Nou osv, det var ett önskemål från kaptenerna i truppen inför detta år.
Real Madrid Artan | Ruudinho
2007-10-15 16:41
Är rättighetstjafset slut? Läste en Atletico artikel för några dagar sen.
Tacksam för svar.
Barcelona II Barça II
2007-10-15 16:36
Christoo_Madrid:
Jävligt moget.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-10-15 16:35
Sóm més que un club /

Jag skulle i alla fall inte bli förvånad om ett vidrigt företag som Nike skulle göra något sånt. Allt handlar mer och mer om komersialism i dagens fotboll. Och Nike är frontifiguren.

PS: Har ni sett vad den nya national arenan kommer att heta...Swedbank arena! Hur pinsamt är det? Fotbollen säljer bara sin själ mer och mer...
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-15 16:22
Ämne: Sóm més que un club/....
Tja det är möjligt men eftersom det är fâ som promenerar till Camp Nou och det är mindre än 5km till nya anläggningen känns det som ett I-landsproblem.
Flera, t.ex. Ronaldinho bor söder om stan och har faktiskt närmare till Ciutat Esportiva än till Camp Nou. Jag vet inte vad skälen är men skulle inte bli helt förvânad om Nike vill ha träningarna nära Mega-shopen vid Camp Nou men jag är kanske ovanligt cynisk.
Barcelona Gustaf
2007-10-15 16:15
Sóm més que un club//
A-lagets stjärnor orkar inte ta sig ut till Ciutat Esportiva utan tränar hellre på La Masia, som väl ligger vid Camp Nou? La Masia är väl inte så himla mycket centralare i stan me så står det i förra nummret av Offside i alla fall.
2007-10-15 15:56
Ämne: .....
det är en sport att gâ in och kladda i wikipedia eftersom det är ett öppet uppslagsverk.
För övrigt är det mig likgiltigt vilka sexuella preferenser han har sâ länge han stoppar bollfan. Sâvitt jag vet var han tillsammans med tjejen som är med Alonso nu vilket âterigen bevisar att när en culé anser att nâgot är slut sâ duger det för en maräng.
Real Madrid Christoo_Madrid
2007-10-15 15:47
2007-10-15 15:21
I mitt länktips ännu en Dinho vändning.
Har bara ett par frâgetecken
1.Bronzetti är agent, men inte Ronaldinhos. Pâ vilket sätt är hans âsikt intressant.
2. Det var FC Barcelona som ville att Ronaldinho skulle bli spansk medborgare och det pâverkar absolut inte hans skatteplikt. Efter 5 âr mâste alla betala normal skatt.
3. "säger Bronzetti enligt klubbens hemsida." Vilken klubbs hemsida? Pâ FC Barcelonas hittar jag inte det i alla fall. Mâste vara ett syftningsfel.
Hursomhelst ännu en journalistiskt usel historia för att vinna intresse. Mârten Lundmark har skrivit under sitt väl underbyggda mästerverk.

2007-10-15 15:09
Det är den typen av inställning a la Gattuso som man vill se, Abidal verkar ha den och Touré är ocksâ en kämpe. Messi och Iniesta är ocksâ som duracellkaniner. Vâr kapten har alltid visat hjärta och lungor. Hoppas att den andan är och blir den dominerande. För att vinna titlar mâste alla mer eller mindre vara sâ taggade och aldrig ge upp.
Barcelona Rambla
2007-10-15 14:41
Skön story:

Under matchen mot Osasuna skadade Abidal sin ankel och fick den behandlad med bla en ispåse. Rijkaard krävde att han skulle vila och ville byta ut honom Då sa Abidal till Rijkaard:

Mister, det här är inte fotboll för mig. Det är ett krig och jag är en soldat. Jag bryr mig inte om smärtan i ankeln, den kan jag stå ut med.

Heh, Abidal vilken krigare. :D
Barcelona Rambla
2007-10-15 14:34
Usch, match i Los Angeles. Det är "bara" 9 tim tidskillnad. Ännu en spelare som lär lida av jetlag på lördag.
Barcelona ZARM
2007-10-15 14:29
Ämne: * Kazakhstan - Portu....
Rambla//

Här har du Mexicos spelschema. Match den 17de, vm kval har inte börjat för deras del.
2007-10-15 14:24
Ja lite märkligt är det att A-truppen inte tränar där dâ det onekligen är en imponerande anläggning som ligger väldigt lättillgängligt. La Masia är naturligtvis kult men i alla fall.
Tack för uppdate om vâra gubbar. Ja Ronaldinho blir omöjligen âterhämtad. Vad jag minns är Ecuador ett gäng rejäla biffar ocksâ. Överraskande att de fick stryk hemma i Quito mot Venezuela. Tufft för Messi och milito ocksâ.
Barcelona Rambla
2007-10-15 14:08
Siempre Futbol:

Exakt var den är belägen vet jag inte, det kan säkert Sóm més que un club berätta, men jag har för mig att det är en bit utanför stan.

Den har varit färdig sen juni 2006, men ännu inte använts av A-laget. Det är bara de olika ungdomslagen och Barca B som hitintills tränat där. En ganska så imponerande anläggning.

A-truppen har hela tiden velat träna på La Masia. Inför den här säsongen så var det snack om att de skulle flytta ut till den nya anläggningen men det har tills nu inte blivit av.

Edit:
Ah, läste nu att den är belägen endast 4,5 km från Camp Nou.

"The land occupied by the Ciutat Esportiva is just 4.5 km away from the Camp Nou and is directly connected by the road between Barcelona and Sant Joan Despí."
Siempre Futbol.
2007-10-15 14:00
Rambla:

Var är Barcelonas nya fotbollsanläggning belägrad?

Inget mer La Masia?
Barcelona Rambla
2007-10-15 13:58
* Kazakhstan - Portugal
Tuff bortamatch för vårt spelgeni Deco. Han lär nog spela 90 min om inte matchen är vunnen tidigare.

* Liechtenstein - Island
Guddy som nu hittat målet igen lär spela. Han är å andra sidan knappast aktuell för en startelva mot Villarreal.

* Frankrike - Litauen
De tre musketörerna Thuram, Abidal och Henry lär nog alla spela. Bra att det är hemmamatch för dem. Nära hem till Barcelona sen.

* Brasilien - Ecuador
Matchen startar 02.45 (CET) natten till torsdag. Barca spelar lördag kväll. Glöm att Ronaldinho är utvilad till den matchen.

* Venezuela - Argentina.
Matchen startar 02.40 (CET) natten till onsdag. Messi och Milito lär vara hyfsat jetlaggade på lördag.

Hur är det med Giovani och Mexico, har de match igen? Mexicos Vm-kval har väl inte börjat ännu?

Bojan är idag tillbaka i träning på den nya träningsanläggningen Ciutat Esportiva Joan Gamper, tillsammans med Valdés, Jorquera, Oleguer, Ezquerro, Sylvinho och B-laget med Pep Guardiola.

Vid förra landslagsuppehållet så hade Barca en svår bortamatch mot Osasuna. Bara en tillfällighet att det åter igen efter uppehållet är en bortamatch? Det blir tufft mot Villarreal.
Barcelona Suñol_
2007-10-15 12:46
Sóm més que un club: Venzuela - Argentina och så spelar väl både brassarna och frankrike igen...
2007-10-15 12:26
Sâ här lângt i ligauppehâllet verkar vi ha klarat oss utan fler skador, peppar, peppar.
Speciellt är man lite orolig för Sydamerika matcherna som ibland kan vara sanslöst hârda.
Nâgon som vet exakt vilka matcher som är kvar med Barçaspelare inblandade. Vet att Spanien möter Finland i en vänskapsmatch men man vet aldrig hur en fotbollsplan är i Finland i Oktober.
det viktigaste är att vi fâr hem alla helskinnade. Vi har inte râd med fler skador.
Spelschemat är knalltufft framöver.
2007-10-15 11:29
Ämne: Vad är det för snack....
AS är Madrids propaganda-apparat.
Naturligtvis skeppar Barça inte iväg en cantera supertalang för kaffepengar till Real M.
Real Madrid REAL MADRIID - Jawed7
2007-10-15 11:14
tack så mycke Evička ;)
Barcelona Xoonix
2007-10-15 10:13
Vad är det för snack om att Dos Santos bjuds ut för 20 miloner euro efter säsongen? AS som raporterar om detta, rent skört skitsnack får jag hoppas:)
Barcelona PILMÀ
2007-10-15 07:11
Jag tycker att Victor Valdes Valdes förstjänar en plats i Landslaget om man kollar hans snettbetyg som är 0,87 två i La Liga efter Getafe Målvakten.
Men samtidigt tycker jag att det är lite onödigt att Spela i Landslaget när man har en målvakt Som Jorquero som Reserv för Valdes tänk om han skadar sig minst sex månade(Hoppas inte det)¨
då Ska vi köpa Buffon eller?
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-10-15 01:40
skit också! aja, ska sova nu.

Godnatt alla!
Barcelona Lajjas
2007-10-15 01:40
ok, kanske inte en jätteförlust då men hade varit fint o dra in en 10ling :P
2007-10-15 01:39
Ämne: Ämne: Fan vad....
16 ungefär. Satte 30 kr..
Barcelona Lajjas
2007-10-15 01:38
Ämne: Fan vad lack jag bli....
ahhh va segt! tycker synd om dig, va fick du ut i odds?
Barcelona Lion-E
2007-10-15 01:37
aåå jävla tråkigt match ... fan va den suger nää nu stäbger ja av skiten trode d skullle vara mer hype i den... som chile-argentina matchen men denna är rikigt keff
2007-10-15 01:35
Fan vad lack jag blir! Har satt ett raketspel med tio spel och satt 9 av 9. Hade Brasilien kvar och så visar dem upp det här skitspelet och de försöker inte ens anfalla. Pinsamt
Barcelona Lion-E
2007-10-15 01:20
sover folk eller
Annons: