/spanien/barcelona/forum/22182.aspx/spanien/barcelona/forum/22182.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe_
2007-10-11 16:35
Delarocha RIP Puerta

Haha, inget att be om ursäkt för ;-). Jag förstår att om du tror en sak och nästan är 100% på att det är så så kollar man inte upp om man har rätt. Men i detta fall hade du fel men det köper jag ;-).
Barcelona Abbe_
2007-10-11 16:30
Delarocha RIP Puerta

Jag känner mycket väl till det där om att han satt på bänken, men hade han presterat riktigt bra så hade han ju inte hamnat där nästa match. Men vi har olika åsikter. Det vi båda säkert kan hålla med om är nog att det inte är West Ham's forum och att diskussionen om FIFA och deras lista borde ha ta slut nu!
Delarocha RIP Puerta
2007-10-11 16:26
Hm, jag hade tydligen fel. Han hade spelat betydligt fler matcher än så. Skumt, har alltid trott att han gjorde mål i mer lr mindre varje match som han spelade för West Ham och att bara fick spela i några fåtal matcher. Ber om ursäkt isåfall Abbe.
Barcelona PILMÀ
2007-10-11 16:26
Men Snälla varför tar ni bara upp Thuram eller MArquez som example när det finns där Spelare Juninho Viera cannavarom m.fl.
Inte bara att man blir irriterad på att man bara tar upp Barça Spelarna men ärligt talat Thuram är inte värd denna plats samtidigt tycker jag att Marquez förtjänar.
men vad fan gör spelare som viera när det finns spelare som D.Alves Totti Zlatan men jag tycker att det är rätt att det lite saker mellan de dessa två herrarna och Landslaget.
Men som sagt bort med Thuram Viera Cannavaro Juninho m.fl.
Men Annars känns det härligt att vi har i listan med hela Sju Stycknar.
Barcelona Sürer
2007-10-11 16:23
tror inte att fifa går efter landslagsspel så mycket .. eller de verkar ju inte som de . Läste att ngn här inne skrev att de e en skandal att inte robinho e med. Jag tycker att de e sjävklart att han inte ska va med vad tillför han real madrid för något. Om man ska se till copa america o allt annat då borde david healy också va med
Delarocha RIP Puerta
2007-10-11 16:15
Anledning till att han inte höll hela året är för att han inte fick spela mer än ungefär 10-15 matcher. Han satt på bänken hela tiden framtills tränaren märkte att Oj detta går åt helvete. Vi kan väl testa Tevez. Mer eller mindre. Enligt mig ska han vara med som en nominerad men han är långt ifrån att vinna. Tycker Tevez är mer värd att vara nominera än Henry och Eto'o om jag ska vara ärlig.
Barcelona Abbe_
2007-10-11 15:50
Delarocha RIP Puerta

Men att säga att Tevez är värd platsen tycker jag är fel. Om man ska se det så som du gjort det så finns det väl fler spelare som presterat bra i 10 matcher. Ska man komma med på listan borde man ha hållit en respektabel nivå hela året vilket inte Tevez gjorde enligt mig. Jag tycker också det är lite konstigt att han lyckades producera 8 mål i de 10 sista matcherna när han lyckades göra 7 mål under hela säsongen. Men så är ju inte listan precis så som den borde vara och varken så som du eller jag tycker.
Barcelona tribente_magico
2007-10-11 15:39
asså det är så mycke fel på fifas lista så det är svårt komma ihåg alla, men tex dani alves har väl vart bättre än thuram?, diego i werder bremen är självklar tycker jag, o massa andra. byt ut juryn!
Barcelona Barcelona#7
2007-10-11 15:38
aa jag tycker att han lätt skulle vara med i top 10 i världen som offensiv speldirigent!!!!
Barcelona Paninho
2007-10-11 15:35
Deco håller för spel i Barca i minst 2 år till efter innevarande säsong om inte något dramatiskt händer med hans speluppfattning. Deco är en av världens främsta mittfältare, och är inte alls konstigt att han är med på fifas lista (hur konstig den än är).

Deco top 10 i världen som offensiv speldirigent?

Kommentarer?
Barcelona Barcelona#7
2007-10-11 15:35
Han kommer att sluta när han är 32-34 tror jag
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-11 15:28
Deco fyllde 30 för nâgon mândad sedan. Hâller ett tag till enligt mig. Har aldrig levt pâ sin snabbhet. Den killen sitter ofta pâ nyckeln till Barças spel dâ han har taktpinnen. En spelare jag inte vill förlora för allt i världen.
Barcelona Barcelona#7
2007-10-11 15:24
Jag tror inte att Barcelona skulle sälja Xavi eller Iniesta för Fabregas.. Men jag tror att Fabregas kommer att värvas istället för Deco.

Hur gammal är deco?
Barcelona Barcelona#7
2007-10-11 15:23
Xavi och Iniesta kommer aldrig spela i Real Madrid + att Fabregas kommer att stanna i Arsenal typ 2-4 år till sen kommer han komma till FC Barcelona.
Barcelona Rambla
2007-10-11 15:19
La Cibeles:

Nej, inte heller jag tror att Cesc vill lämna Arsenal än på några år. Men du frågade angående Xavi och Cesc som hans ersättare. Precis som Pio skrev så är det mer rimligt att han ersätter Deco i framtiden. Som jag tidigare skrev, Marca vill reta upp Calderón då de ligger i luven på varandra.

Iniesta ja, ännu en spelare som aldrig lär spela för Real Madrid, även om Calderón har våta drömmar om honom.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-11 15:14
Abbe; du minns inte att Tevez gjorde 8 mål + 2 eller 3 assist på de 10 matcherna han fick spela i slutet av PL för West Ham? Han räddade ju kvar klubben mer eller mindre helt själv... Så att säga att just han INTE är värd att nomineras tycker jag är fel...
Barcelona Erland
2007-10-11 15:03
Soft med 7 spelare nominerade från Barca :)
Las Palmas Pio pio
2007-10-11 14:09
Håller med Rambla. Men annars så tycker jag självklart han vore en bra värvning! Kan redan se framsidan på Sport och El Mundo Deportivo: "Den förlorade sonen har hittat hem" och bla bla! =) Men att sälja Xavi låter som en total omöjlighet. Skulle mer va som en framtida ersättning av Deco i mina ögon! Nähe boys! Nu ska jag packa det sista innan det bär av till Malmö hos brorsan och på lördag morgon till Århus och kolla på lanskampen Danmark - Spanien! =)
Barcelona Rambla
2007-10-11 14:02
La Cibeles:

Helt sanslöst om du frågar mig. Det lär inte ske. Ja, alltså sälja Xavi. Däremot så lär Cesc hamna i Barcelona förr eller senare, för han lär ju knappast föredra att gå till Madrid.

Den artikeln handlar nog mer om att Marca och Calderón haft lite meningskiljaktigheter den senaste tiden. Nu hämnas Marca lite genom att häckla lite med Calderón genom att publicera en artikel om att Cesc lär hamna i Barcelona, med tanke på att Calderón två säsonger i rad lovat att värva Cesc till Madrid.
Barcelona Rambla
2007-10-11 13:58
Det är kanske dags att släppa taget om en lista som fått lite av kalkonstämpel över sig?

Barcelona vill förnya och förbättra Iniestas kontrakt innan året är slut. Nuvarande kontrakt löper till 2010 och hans utköpesklausul ligger på €60m. Med tanke på hans ålder (23 år), att han är multifunktionell och kan spela på så många olika positioner, så börjar allt fler klubbar intressera sig för honom och inte ens hans klasul avskräcker längre. Enligt artikeln så finns det inte många spelare tillgängliga på marknaden med Iniestas egenskaper.

Vi får hoppas att Txiki får till ett nytt kontrakt så fort som möjligt.
Barcelona João Pinto
2007-10-11 13:54
Marquez, Thuram och Cannavaro? Förutom fina vm-insatser så har de ju varit rent ut sagt dåliga gånga säsongen. Puyol som ensam höll ihop barcas försvar, Dani Alves - förra säsongens stora utropstecken och Sergio Ramos, var är dom?
Barcelona II Barça II
2007-10-11 13:52
Skandal att inte ta med Totti. Han borde inte bara vara med på listan, utan även bli utnämnd till världens bästa. Om man kollar på förra årets prestationer. Sen att Thuram är med, beror endast på hans namn.
Barcelona Grötsleven
2007-10-11 13:48
Ämne: Att Totti inte är me....
Hur kommer det sig då att Nesta och Juninho(som båda två har slutat i landslaget) är med? Argumentet dödat. Det finns ingen som helst anledning till att Totti inte är med.
Barcelona El Culé
2007-10-11 13:45
Messidona:

Kviborg har i och för sig rätt i det han säger i artikeln.

Han inleder med att skriva
"...vi börjar med att Barcelona fått med smått otroliga sju spelare"

Vilket iallfall jag, först tolkar som ren avundsjuka, men i nästa mening bevisar han vad han igentligen menar.

Vad gör igentligen Thuram med på listan?.

Jag skulle defenitivt kunnat se Ramos istället för Thuram. Ramos håller alltid en hög lägsta nivå, även om hans spelstil är lite speciell i vissa fall.

Att inte varken Totti eller Zlatan är med är löjligt.
Barcelona Barcelonito
2007-10-11 13:39
Att Totti inte är med listan beror på att han inte spelar för landslaget och det är UEFA jätteallergiska mot. De bråkar ju ständigt med spelare och klubbar angående just landslagens betydelse. Zlatan har också haft en del prolem med landslaget. Thuram är t.ex, med för att han är ordinarie mittback i Frankrike.
Barcelona Barcelona_Villutz
2007-10-11 13:21
Vad tror ni det blir i Elclasico? Jag tror att Messi kommer sänka Real, barca vinner med 3 - 0, som förförra säsongen!Nu ska dom bara vinna Villareal också!
Barcelona Vampíro
2007-10-11 13:20
Äntligen är TV-bråket över. Hoppas det håller längre än två veckor den här gången.

Många irriterar sig på att Totti och Zlatan inte är med men en spelare som verkligen ska vara med är en av världens bästa högerbackar Dani Alves. Hursomhelst spelar det ingen roll vem som är med, priset går säkerligen till Kaká, C.Ronaldo och Messi eller Drogba blir tvåa/trea.
Barcelona Taherinho
2007-10-11 13:15
Smogen

Håller faktiskt inte med dig om angående Marquez. Jag tycker däremot precis som du att Thurams närvarande är ett skämt!! De jag tycker borde finnas klart är Robinho, Marquez och ABSOLUT Zlatan.

Robinho inte precis för hans insatser i det smutsiga laget men däremot för hans spel i Selecao (Brasiliens landslag) ... Glöm inte, det var ett Copa America och oavsett europeer som tycker att den turneringen är sådär, så tycker jag den håller en otrolig hög klass och absolut högre klass än t ex EM. Men det vill ju inte folk i Europa prata om eller tänka så. Kom ihåg att det är FIFAs pris, eller rättare sagt, det borde vara FIFAs pris och därmed inkludera ALLA världens spelare från alla platser, inte bara de som spelar i Europa.

Ett annat exempel, varför är Buffon (jag tycker han är otrolig egentligen, men det hör inte hit) med? Han lyfte Juve upp från Serie B...Wow... En målvakt som Rogerio Ceni t ex som spelar för Sao Paulos fotbollslag i Brasilien hjälper Sao Paulo vinna titeln där nästan varje år och dessutom går de väldigt långt i Copa Libertadores som är vår Cha. League. Det är det som är ofattbart för mig....att varje år räknas bara de europiska ligrona eller EM, allt annat är skit enligt FIFA i ett pris som ska kallas för VÄRLDENS bästa spelare...

Visca Barca!!
Barcelona Smogen
2007-10-11 13:07
Äsch...kom igen nu! Läste just Kviborgs krönika. och jag som (nästan) alla andra här inne har väldigt svårt för vad han skriver för påhitt, i normala fall.
MEN den här gången har han ju faktiskt rätt, vad fan gör Thuram på listan? Visst det finns andra konstiga namn också, men när man skriver för Real Madrid så gör man ju tjänstefel att inte ta upp en konstig spelare från ärkerivalen Barcelona.

och självklart har han rätt när han (liksom jag) undrar hur Marquez, som gjorde en usel säsong förra året, kan vara med istället för Puyol. och vad är egentligen Zlatan och Totti? visst Zlatan är ju hypad till skyarna av oss svenskar men ändå...
och Sergio Ramos? han har varit klassen bättre än Cannavaro i 2 säsonger nu.
nej, sluta klanka ned på Kviborg denna gången

Ps. ska vi ha betting på¨hur många månader det är kvar till Aftonbladet kör en rubrik som "Nu är Zlatan lika stor som Maradona och Pele"? Jag gissar på 22 månader...
Barcelona Abbe_
2007-10-11 12:42
Då var TV-kriget över ännu en gång, får se hur länge det här varar den här gången ;-).
Annons: