/spanien/barcelona/forum/22177.aspx/spanien/barcelona/forum/22177.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Plastik+operation=ett måste
2007-10-13 13:24
Captain Fantastic!//
Det är rent ut sagt korkat att jämföra Iniesta med Fabregas, för att sedan säga att har gått bra för Iniesta trots att han stannade i Barcelona.

Det har väl gått bra för Iniesta men jämfört med Fabregas, som det har gått så fantstiskt bra för så ser Iniestas utvecklingskurva snarare ut som en alkoholiserad cykelpump.

Fabregas är en av världens bästa mittfältare. Iniesta får inte ens plats i topp 20.

Det er klubb och president håller på med er vidrigt. En värvningspolitik som handlar om att manipulera och röra upp skit för att försöka få sin vilja igenom. Sådana strategier har jag inte mycket för och det visar brist på både etik och moral. Ni har mycket att lära från en klubb som Arsenal. Arsenal har stil, klass och moral. Något som er klubb saknar.

...och jag håller inte ens på Arsenal.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-10-13 12:57
Själv tycker jag att en värvning av Cesc skulle vara en mycket dålig sådan:

Den första anledningen till det, är att vårt mittfält inte skulle ha någon form av större fotbollsdynamik mer än tre passningskickliga mittfältare (Cesc, Xavi och Iniesta). Fotbollen fungerar på ett sätt där ett lag behöver flera olika spelar karaktärer/typer. Och Xavi, Iniesta och Cesc är skolade i exakt samma spelstil, detta = ett mittfält som aldrig skulle bryta mönstret. Deco bryter just nu detta mönster och som vi alla vet så ligger för det mesta våra resultat i famnen på den mannens prestationer.

Det mesta (vill nästan säga det enda) Cesc skulle tillföra oss är att vi skulle få tre realtivt slöa (Iniesta kanske skillt), små, passningsskickliga mittfältare. Jag ser hellre en snabb, skottfarlig bjässe som Toure på den positionen för att bryta mönstret.

Sedan vill jag verkligen inte ha tillbaka Cesc, han valde att lämna och hade inte tålamodet att fortsätta kämpa i vårt lag. De flesta kanske säger emot här och säger att vårt lag är fyllt av stjärnor och att detta inte gav de illusionen att fortsätta....Men Iniesta då? Som kom från samma årskull som Cesc...han verkar ha klarat sig bra.

Om vi nu ska satsa på en spelare på den positionen så är det Marc Crosas, som fortfarande hållt ut i laget. Nu sitter han på bänken, men om något år kanske han slås med Toure om den platsen och vem vet, kanske till och med petar Toure.

Cesc, Merida, Pique har stängt dörren enligt mig. Att de senare släpper sådana uttalanden i media spelar ingen roll för mig, de skulle visat den sortens kärlek när de spelade här.

PS: Hur är det med Merida nu? Han ska tydligen snart lånas ut/säljas till något Championship lag i England hörde jag senast. Detta att jämföra med Bojan - som är lika gammal och som spelat med Merida i de flesta juniorlag - som nu spelar CL med den bästa anfallsuppställningen i modern fotboll.

Bra karriär-val Merida :D
Plastik+operation=ett måste
2007-10-13 12:55
Tar mig friheten att copy and paste en text om Fabregas-ärendet skrivet på Arsenals forum. Skribenten "Silvinho" har 100% rätt i det han skriver och jag känner att jag inte har något att tillägga.

Texten är klockren:

"Fabregasartikeln som publicerats på Barcelonasidan är ett stort skämt och ett kvitto på att alla de fördomar man har om Barcelona och Madrid (jag sätter de två i samma fack för de står för samma skit) stämmer även på lokal nivå. Det är ju gammalt stoff att Cesc i intervju sagt att han en dag vill återvända till Spanien. Dessutom sa ju Cescs agent att det inte låg något i Barcaryktena som dykt upp nu.

Vad är det egentligen som ger presidenter som Laporta och Calderon rätten att använda dessa stategier att gå ut i media och säga att en spelare tillhörande en annan klubb kommer att spela för klubben inom en snar framtid. Sådana uttalanden saknar etik, moral och respekt för den klubb och dess supportrar där spelaren är kontrakterad.

Det tråkiga är ju att uttalanden likt Reals treårsplan med Robben, Kaka och Cesc som nyförvärv faktiskt fyller sitt syfte och skapar frestelse och irritation.

Så snälla Barcelona. Fortsätt ni att spela med ert ålderstigna, nedåtgående lag i en liga som får allt svårare att konkurrera med de engelska topplagen. Samtidigt fortsätter vi att med Fabregas spela Europas vackraste (just nu även bästa) fotboll hemma i London, top of the League!"
Real Madrid Arsenal
2007-10-13 12:46
Fabregas kommer minst fullfölja sitt kontrakt med Arsenal innan han eventuellt drar till Barcelona. Jag tror dock att det dröjer än längre. 2015+ känns som en rimlig gissning enligt mig.
Villarreal Tonazzi - The Pale Male
2007-10-13 12:18
Att Cesc en dag drar till Barça tror jag nog att man som Gooner får ställa in sig på. Men med tanke på hans svinlånga kontrakt, lagets nutida status och det faktum att Wenger blir kvar i klubben ett bra tag till, så lär det inte bli nästa sommar i alla fall.

Ärligt talat tror jag inte ett dugg på det som står i den där artikeln. Efter en snabb titt på Sport.es så inser jag att det är er, Barcelonas, officiella nyhetsförmedlare. Inte undra på att de vill att Cesc ska tillbaka till Barça.
Atlético Kiko_
2007-10-13 12:09
hur mycket kan en biljett till el clasico kosta?
Delarocha RIP Puerta
2007-10-13 12:06
Criff; vad tror du kommer hända? Som jag ser truppen nu är den mer eller mindre komplett... Vad ska värvas in? Möjligen en back som kan spela på båda kanterna eller någonting. En utvecklingsbar talang... Utöver det behövs väl mer eller mindre ingenting speciellt om nu inte spelare drar från klubben.
Barcelona Abbe_
2007-10-13 11:52
Erland

Låter på dig som om han har signat redan. Fabregas sägs vilja gå till Barça, men vill inte det? Jag tror givetvis att han kommer inom 2-3 år men inte till sommaren som han själv vill. Väntar man 2 år så har antagligen och förhoppningsvis Fabregas blivit vassare och Deco har kallnat lite så då blir han en perfekt ersättare.

Edit: Dessutom väldigt roligt att läsa hur darriga de börjar bli inne på North Bank (Arsenals forum).
Barcelona Criff
2007-10-13 11:51
Härligt att se att Fabregas vill hem, har sagt det heal tiden, slutar Deco kommer fabregas hem och tar hans plats. Men med Decos nuvarande form så varför skulle man vilja bli av med honom? och en till på mittfältet behöver vi verkligen inte :/ hoppas det löser sig tills nästa sommar. För nästa sommar kommer det hända grejer i transfer fönstret för Barca. tror jag iaf.
Barcelona Erland
2007-10-13 11:47
FABREGAS TILL BARCELONAAAA!!! JAAA

VISCA BARCA!
Barcelona Boswin
2007-10-13 11:34
Abbe_

Vi får väl hoppas han blir ännu en talang i barcaleden.. Han får chansen!
Barcelona Nilzoniz
2007-10-13 11:33
En tia.
Atlético Kiko_
2007-10-13 11:28
Tjena! Tänkte åka ner och se Barcelona - Real Madrid. Hur mycket kostar en billig biljett ungefär?
Barcelona Abbe_
2007-10-13 11:25
Boswin

Jorge William Baidek ska nog i första hand tillhöra Barça B ett tag. Inte ens säkert att killen kommer men han ska iallfall provträna i A-laget och sen sak han provträna med B-laget. Jag tycker att han låter intressant, men det tyckte man väl om Maxi Lopéz också ;-).
Barcelona Boswin
2007-10-13 11:17
Jorge William Baidek! Låter som en spelare som har förutsättningar att bli en bra spelare i rätt miljö... men den miljön är väl inte barcelona??
Bojan gjorde ju mål mot polen i U21! ;D
Om Barca tar emot brasilianaren som Ronne´s bror tipsa om, så är det rejält överskott på anfallare...
Gio å Bojan är ju hur stora talanger som helst!!
Barcelona Abbe_
2007-10-13 11:09
Jorge William Baidek provspelade för Barça igår. Han är en 20-årig Brasiliansk forward som Ronaldinhos agent och bror rekomenderade.
Mestadels har han hållit till i Portgual och tillhört 4 olika klubbar där. Han är 1.83 meter lång och väger 78 kilo. Hans styrkor är som de flesta andra brassar att han är teknisk. Han är också snabb och kvick. Han ska provträna tre veckor framåt.
Barcelona Abbe_
2007-10-13 10:54
Ämne: Puyol var skadad men....Det är bara en preliminär uppställning. Vilket betyder att Puyol kan lika gärna starta matchen som sitta på bänken.

Delarocha RIP Puerta

Du har rätt, men det var ett tips för att folk ahr blivit avstängda för att använda chattspråk och forumet som en chatt. Men visst var det ett bra svar på en fråga ;-).
Delarocha RIP Puerta
2007-10-13 10:51
Å andra sidan ställde han en fråga som han fick svar på, finns inte så mycket mer att säga då väl:P
Barcelona Abbe_
2007-10-13 10:48
Barcelona#7

Både Zambrotta och Yaya har börjat löpa igång på La Masia.

Barca__

Sen ett tips för att inte bli avstängd är att inte använda forumet som ett chattrum. Det betyder alltså att du inte ska skriva "ok" i ett inlägg.
Barcelona Barca___
2007-10-13 10:43
ok
Barcelona Barca style
2007-10-13 10:42
grabbar läs detta det står att toure e skadad men de har bild på Abidal
Barcelona Barcelona#7
2007-10-13 10:29
Zambrotta (3-4 Veckor)
Yaya Toure (2-4 Veckor)
Marques (Är inte riktigt säker)
Barcelona Barcelona#7
2007-10-13 10:26
Nej puyol är inte skadad
Barcelona Barca___
2007-10-13 10:19
hur länge är zambrotta, yaya toure och marquez skadade ?? puyol är väll inte skadad ??
Real Madrid R9 los Blancos
2007-10-13 09:49
tackar för infon, kändes som om han bara hade försvunnit, men där ser man.
Barcelona Barcelona#7
2007-10-13 09:47
Puyol var skadad men det var ingen långtidskada. Han har spelat dom 2 sista omgångarna i La Liga.
Han är bänkad mot Danmark men jag tror att han kommer att hoppa in
Real Madrid R9 los Blancos
2007-10-13 09:43
Tjena gubbar. hoppades att ni skulle kunna svara på varför Puyol varit försvunnen. Jag har kännt mig förvirrad, men kan för all sin dar inte komma ihåg att jag någonsin läst om någon långtidsskada. Är det jag som inte läser nyheterna eller är han "bara" bänkad (vilket borde skapa rubriker det med).
Delarocha RIP Puerta
2007-10-13 09:42
Deco får inte bänkas; Om du menar FIFA's lista så var väl Xavi med där? Xavi och Deco men inte Iniesta har jag för mig att det var.
Barcelona PILMÀ
2007-10-13 07:54
Vad är som är bättre ätnligen än att näta din fösta match i U21 Landslaget.
Härligt Bojan.
Ge han chan sen fan minst 30 -45 nästan en halvlek spå vinner han skytteligan åtminstone nästa år.

Visca El Barca Y Bojan El Major.
Deco får inte bänkas
2007-10-13 01:05
om jag själv skulle få bestämma så skulle Xavi vara med på listan. Om man ser vilka spelare vi fick med så tycker jag att han är LÄTT bland våran sju bästa spelare.Någon kanal som visar spanien imon?
Annons: