/spanien/barcelona/forum/22173.aspx/spanien/barcelona/forum/22173.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-10-20 15:43
Lite nyheter om CL matchen på tisdag.

Rangers har just krossat Celtic i en av de hårdaste/tuffaste derby matcherna i världen, Old firm. Det är inte mycket saker i världen som ger ett lag mer självförtroende än en sådan derby vinst. Vi kommer få det jävligt tufft på lördag mot ett lag som spelar hård intensiv fotboll, något Barca inte riktigt tycker om.

Aja, vi tar en match i taget, så vi får väll se till att spela färdigt denna match idag. Hoppas på ett bra resultat för oss, även om El Madrigal är en "hat-arena" där vi kommer få det nog så svårt. Men vi har ju trots allt Messi...:D
Barcelona PILMÀ
2007-10-20 14:51
Best.
Barcelona Brankt
2007-10-20 14:43
Ämne: hej när spelar barca....
Villarreal - Barça börjar klockan 20.00.
Barcelona A.Gaudi
2007-10-20 14:43
jag tycker zambrotta varit bra. även om han inte varit något speciellt offensivvt så säkrar han sin kant väldigt bra. och det är känns väldigt nödvändigt för oss..

fast jag hade egetnlgien inte haft något emot att Lahm skulle komma, då han är sjukt bra. och han känns på papperet mer barca-aktig än zambrotta.

köp lahm så har vi täckt upp hela backlinjen och får en enormt bra back-bänk också. oleguer behövs inte användas längre heller isåf.
RuudsLilltå
2007-10-20 14:33
Blir en intressant match att se, Villareal går bra i år. Ett X skulle sitta fint.
Barcelona Messidonaa
2007-10-20 14:10
där har ni några mål och assist som han gjorde förra säsongen
Barcelona Messidonaa
2007-10-20 14:07
Zambrotta var absolut felfri förra året, plus om man tänker så hade han bara gjort 1 mål i juventus på 4 hela säsonger

och i barca på hans första säsong han gjorde 4 mål ;)
Barcelona Bäst Barca
2007-10-20 13:57
hej när spelar barca ikväll?
Barcelona Vampíro
2007-10-20 13:51
Jag är också nöjd med Zambrotta så här långt. Han kanske inte har kommit upp i Juve-klass men han har fortfarande varit bra. Man ska tänka på att Juventus var/är ett defensivt lag och där kunde Zambrotta hänga med upp i nästan varje anfall för det fanns alltid någon defensiv/yttermittfältare som kunde täcka upp för honom. Men i Barça finns det bara tre mittfältare och under stora delar av förra säsongen så spelade Iniesta, Deco och Xavi tillsammans på mitten. Det tror jag är en faktor till att han inte är lika involverad i det offensiva spelet, men han och Messis samarbete började mycket bra tills han blev skadad.
Barcelona ze nemo
2007-10-20 13:34
Gång efter gång hör jag att Zambrotta ryktas bort från klubben. Är det bara jag som tycker att Zambrotta är underskattad och var en av de som spelade felfritt förra säsongen? Är verkligen nöjd med värvningen av italienaren.
Las Palmas Pio pio
2007-10-20 12:55
Ronal_G

Sportal är väl ingen "bra" källa. Vi är i oktober månad och det snackas redan om värvningar. Bara lösa rykten om du frågar mig! Det är långt kvar till silly season och nästa säsong...Vi kan ta den diskussionen då.
Barcelona Ronal_G
2007-10-20 12:42
Gianluca Zambrotta tycks kmr att lämna barcelona,
Ersättare : P.Lahm,
inget är klart, men de snackas en hel del om att lahm kan ta över den positionen.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-20 12:14
Bäst Barcá: Nej det tycker jag inte. Dels känns det som att det blir alltför offensivt sen undrar jag vart man ska göra av Iniesta, Deco, Xavi? Ska de rotera på en position om Yaya Toure har den 3:e?
Eller hur tänker du. Att peta Iniesta nu är ju som att gå ut i pressen och säga att man inte kan något om fotboll och inte vet vad man sysslar med.

Sen är det lustigt att exakt det du skrev precis skrevs av en annan användare några inlägg ner som såg mer eller mindre exakt likadant ut... Har du 2 användarnamn eller bara en tillfällighet?
Barcelona Bäst Barca
2007-10-20 11:48
Tycker ni inte att det är bättre så här.När etoo kommer tillbaks borde dom flytta ner Ronaldinho til mittfältet, och messi Henry och Eto på topp
Valdes
PuyplMilito
ZambrotaAbidal
MessiTouréDecoRonaldino
Eto´OHenry

eller inte ??
Barcelona rico
2007-10-20 11:47
Ämne: Pl har haft 5 OLIKA ....
http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Cup_finals

Så det är semifinalerna du drar dina slutsatser?

Själv tycker jag att det är finalerna som räknas.

European Cup and Champions League finals.

Från säsong 1998/99 - 2006/07.

Spanien: 5 lag i final och vunnit 3 gånger.

England: 4 lag i final och vunnit 2 gånger.

UEFA Cup finals.

Från säsong 1998/99 - 2006/07.

Spanien: 5 lag i final och vunnit 3 gånger.

England: 3 lag och vunnit 1 gång.

Så du kan lägga ner dina statistik lr så lämnar du oss i fred.
Barcelona Bäst Barca
Tycker ni inte att det är bättre så här.När etoo kommer tillbaks borde dom flytta ner Ronaldinho til mittfältet, och messi Henry och Eto på topp
Valdes
PuyplMilito
ZambrotaAbidal
MessiTouréDecoRonaldino
Eto´OHenry
Barcelona Barcelona#7
Jag tror att man startar så här:

-------------Valdes-------------
Oleguer--Puyol--Milito--Abidal--
--------Marques/Iniesta---------
----------Deco---Xavi-----------
Messi--Bojan/Dos Santos--Henry--

VAD TYCKER NI OM DEN?

Barcelona Kalle.
2007-10-20 10:37
Hur ser det ut på skadefronten? Startelva ikväll?
Barcelona MQUC
2007-10-20 10:30
Magnito_perez//

Du som verkar gilla statistik, la liga är den ligan i europa som har de lag med mest framgång, alltså bäst resultat i europa cuper (uefa cupen och CL) genom tiderna.

End of discussion.
Barcelona Brankt
2007-10-20 10:20
Jag håller med. Jävligt tröttsamt...
Barcelona Leo_Messi19
2007-10-20 09:06
Men snälla.....Jag orkar inte se"Magnito_perez" hela tiden skriva och sitta och jämnföra La liga med Premier League, Den här disskutionen har ju för fan pågått i flera dagar, släpp det.....
Barcelona Plаиктои
2007-10-20 00:38
Magnito_perez

Och vart vill du komma med saken?
Valladolid Magnito_perez
2007-10-20 00:28
Pl har haft 5 OLIKA lag i semifinal de senaste 8 åren. Tror det är mest i Europa. Laliga kommer inte långt efter. Men Pl har haft 5 iaf..
Las Palmas Pio pio
2007-10-19 23:34
Det är lugnt ZARM! Inte lätt alla gångerna! ;-)
Barcelona ZARM
2007-10-19 23:27
Pio Pio, Tack för infon, det är lite lättare att hänga med i svängarna när man kan spanska;)(Eller orkar översätta artiklarna)
Las Palmas Pio pio
2007-10-19 23:21
ZARM

Men det är nu helt säker att han vilar mot Villarreal. Han är inte med truppen som reste ikväll utan när han landade i Barcelona så pratade han med Rijkaard och kom överens om att det var bättre att han vilar inför Rangers mötet på tisdag.
Barcelona ZARM
2007-10-19 23:04
Enligt Rijkaard är det inte alls säkert att Ronnie lämnas utanför truppen, det är iallafall vad jag förstod av det han säger på Barcas hemsida. Jag tycker dock att han bör vila.
Barcelona Plаиктои
2007-10-19 23:03
FCB10

Grattis? vem fyller år? ;)

Barcelona FCB10
2007-10-19 22:25
Väldigt dåligt att man måste betala för att se dem andra matcherna.

men iallafall bra att Barça matchen är grattis!
Barcelona Ronal_G
2007-10-19 22:23
asså de bara sån jävla trams som skrivs i tidningar just nu, har dom inget liv , håller på att göra folk glada för ingenting.
Annons: