/spanien/barcelona/forum/22169.aspx/spanien/barcelona/forum/22169.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-10-17 14:11
Ämne: att man ska "ma....
Försök att hänga med lite. Då tar vi det ännu en gång, för femitelfte gången känns det som.

När Cesc var 15 år FICK inte Barca skriva något kontrakt med honom enligt spansk lag. Det var samma sak med Merida. Han hade redan lovat att skriva på ett kontrakt med Barca. Trots det så bröt han sitt löfte, stack ifrån La Masia och gömdes under 4 månader av på hemlig ort av sin agent. Så fort han fyllde 16 år skrev han på ett kontrakt med Arsenal. Det är därför Barca sedan stämde honom.

Japp, Barca köper in färdiga spelare. Trots det så ger de unga talanger som Messi, Iniesta och nu Giovani och Bojan chansen i a-truppen. I den senaste matchen mot Atlético så avslutade Barca matchen med 8 spelare från den egna verksamheten. Nämn en toppklubb i Europa som kan matcha det?

Heh, ibland kanske fler som kommer in här borde anamma det gamla talesättet, att tala är silver, att tiga är guld. :D
xavi88
2007-10-17 14:04
joaquin!!*

Bra skrivit där faktist. Det är så jävla synd att ni köpte den jävla gubben Henry.!!
Las Palmas joaquin!!
2007-10-17 13:55
att man ska "markera" för sina ungdomsspelare att det inte är okej att lämna barca för att sedan återvända verkar lite märkligt. det är ju knappast så att alla verkligen får chansen till speltid och utvecklas på bästa möjliga sätt. cesc hade knappast gjort det om han inte hade valt arsenal. om barca nu är måna om att behålla sina talanger, varför inte ge de chansen lite mer istället för att köpa in färdiga spelare som henry, milito, abidal, toure, thuram m.fl. som ger annu mer konkurrens?
Barcelona Rambla
2007-10-17 13:51
Messi snygga mål från i natt. Precis under själva videon så finns även en länk till Gabys mål.
Las Palmas Pio pio
2007-10-17 13:32
Cesc#4

Och med tanke på att du inte heller visade att du var särskilt insatt så var det lika bra att ta bort dina inlägg. Du säger att ni tog Fabregas gratis? Jo, till en början men sen så stämde Barcelona ditt kära Arsenal till FIFA. Innan den kunde gå vidare så kom Arsenal överens om att man skulle skita i sista betalningen för Overmars-Petit dealen som var värd ca. 5 milj euro. Så helt gratis kom han väl ändå inte..Men det har ändå inte med saken att göra du visar bara med dumma argument och grejer tagna ur luften som t.ex. att Bojan skulle lämna Barcelona för att gå till Arsenal och jag vet inte mer vad du skrev. Va lite seriös och skriv något vettigt så får du med all säkerhet en trevligare bemötande nästa gång.
Barcelona Messidonaa
2007-10-17 13:24
har någon länk till målen från igår ?
Barcelona berna
2007-10-17 13:17
tjena grabbar såg på Argentinas match igår snygga mål av messi och milito..
Barcelona Rambla
2007-10-17 12:42
Ämne: Jag diskuterar ju nå....
...och varför ska du göra det med en dryg och arrogant ton?

Cesc tillhör inte längre Barça (även om han verkar längta tillbaks), sportdirektören har gått ut och sagt att klubben inte är speciellt intresserade av att värva honom. Så det du diskuterar berör egentligen inte Barça. Istället kan du ta dina jämförelser av spelare till sandlådan där det hör hemma.
Spanien Cesc#4
2007-10-17 12:33
Jag diskuterar ju nåt som har med Barca att göra varför ska ni admins alltid komma med nya oskrivna regler.
Spanien Cesc#4
2007-10-17 12:30
Du känns också lite överhajpad / Red
Barcelona Rambla
2007-10-17 12:16
Cesc#4:

Du verkar inte speciellt uppdaterad eller är du kanske bara korkad? Barcelona vill inte ens ha tillbaka Cesc, eller har du missa det?

Istället borde du ge dig av till Madrids forum, det är de och deras president som suktar efter Cesc.

Vi har Messi och Iniesta och nu blommar snart talangerna Giovani och Bojan ut. Väljer de framför Cesc, nu och för alltid.
Barcelona Suñol_
2007-10-17 12:16
Cesc#4: Sa inte Henry att han skulle stanna i Arsenal karriären ut? Varför är ni så rädda att Cesc ska gå till Barca för det är väl därför ni skriver här, annars skulle ni bara skratta åt alla rykten.
Barcelona Zamboza
2007-10-17 12:06
Cesc#4

Du är en fjant. Skriv så man förstår.
Barcelona Barca style
2007-10-17 12:04
Tjena grabbar e det nån som såg Argentinas match igår Messi och Milito gjorde 1 mål var
Barcelona Holländaren
2007-10-17 11:43
Räknar kallt med att ni röstar på mig, Simon Berglind, som årets skribent på Svenskafans och att ni ger kängan till Robert Laul :)
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-17 11:15
Hoppas att ni tar chansen att nominera sportjournalister till guldskölden.
Man fâr ocksâ chansen att ge en känga till nâgon, exempelvis nâgon oförbätterlig anglofil eller maräng.
Barcelona Messi 10
2007-10-17 03:43
Jag visste väl att det var fler som inte kunde hålla sig från att kolla ! Två gånger Barca helt underbart. Jag tycker att Arango från Mallorca varit bäst i matchen än så länge. Någon som vet hur många mål och landskamper som Messi har ? Jag tömde hela mitt spelkonto på senaste Brasilien matchen känns skönt attman revanscherar sig på denna matchen Argentina vill spela fotboll till skillnad från Brasilien !
Barcelona II Barça II
2007-10-17 03:38
Rambla:
Ja riktigt kul att Milito får göra mål. Och Messi, ja vad ska man säga, tur att han spelar för oss :-).
Barcelona Rambla
2007-10-17 03:29
Vilket mål av Leo.
Kul för Gaby med första landslagsmålet.
Barcelona II Barça II
2007-10-17 03:26
ViVa Sevilla!:
Japp, :-)

Milito nickar in en perfekt slagen frispark av Riquelme 1-0. Sedan får Messi till ett kanon skott, 2-0.

Edit: Våran Milito självklart :-).
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-17 02:36
Nån natt uggla som är uppe för att se matchen?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-10-17 01:01
Bäst Barca

Venezuela - Argentina spelar ikväll ja, matchen sänds på svensk television dessutom. Sport expressen som nu går under tv4 sport sänder matchen, 02.35 börjar sändningen.

Om Messi spelar?, i den formen han är i skulle det höjja antal ögonbryn om han inte starta.

ViVa Sevilla!

Det är alltid svårt att möta Villareal, jag hoppas på en 0-2 men jag tror fan det blir 1-2 efter en bra genomförd match ifrån Barca.
Roland
2007-10-17 00:24
Ämne: Brosan jag tippade f....
en klassiker att tippa fel, har hänt mig med. därför ligger jag inte först på listan :p
xavi88
2007-10-17 00:12
Det ryktas om att det Är en Trend och hålla på Barcelona nuförtiden. Tyvärr så är det väl så när ni köper gubbar som Henry,!!
Barcelona Bäst Barca
2007-10-16 23:57
Kommer messi att spela ikväll för argentina?

Barcelona Bäst Barca
2007-10-16 23:43
hej alla barca fans spelar Argentina i natt eller?
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-16 23:33
Brosan jag tippade fel derför. Vill ändra men går inte tyvärr.
Barcelona Abbe_
2007-10-16 23:27
ViVa Sevilla!

Var det därför du tippade 2-1 till Villareal? ;-).
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-16 23:21
Vad tror ni om matchen mot Villarreal? Kommer bli tufft för er. Men tror ni vinner.
Barcelona Vampíro
2007-10-16 22:46
Messi och Gabi Milito spelar inatt borta mot Venezuela. Det lär bli en tuff match likt matchen mot Chile. Hoppas dem kan hålla sig skadefria för Messi var väldigt hårt uppvaktad av chilenarna, många gånger var det på gränsen till fult spel och det blir säkert likadant den här matchen. Matchen sänds på TV4 Sport klockan 02:40 (!), inte den bästa tiden direkt för oss i Sverige :D.
Annons: