/spanien/barcelona/forum/22163.aspx/spanien/barcelona/forum/22163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2008-05-03 13:41
SaM__-

Alla Madristas som kommer hit vill vara Barcelona-Fan.

Nej men dom kommer in hit för att vi snackar om vettigare saker,Dom snackar bara om Liga-Guld och David Villa
Barcelona SaM__-
2008-05-03 13:36
Apprå på ingenting. Något intressant jag har tänkt på väldigt mycket är varför det är så många madristas som älskar att vara på Les Rambles medan det i stort sett aldrig är nån Culé inne på puerta. Väldigt märkligt!
Barcelona Barcelona #7
2008-05-03 13:23
Madridistan A

Du har rätt i att man såg redan förra säsongen att Ronaldinho var på väg ner men Ledningen och vi visste ju inte att det skulle bli som det är nu.
Robinho har inte spelat så bra senaste 5 månaderna
Barcelona Rambla
2008-05-03 13:16
Madridistan A:

Man kan inte sparka Laporta. Han är inte anställd på samma sätt som Rijkaard. Han är vald av medlemmarna. Han kan bara avgå själv eller utlysa nyval. Det är klart, gör han något som är förbjudet/olagligt inom klubbens stadgar går det kanske att avsätta honom.

De spelarna du nämner ryktas också vara på väg bort. Ja förutom Sylvinho, som nog lär skriva på ett nytt 1-årskontrakt. Han duger som backup.
Madridistan A
2008-05-03 13:12
Ämne: Madridistan A

Hur....
De såg ju redan förra säsongen att han var på väg ner.

Rambla

Det du säger är sant. Problemet är inte bara spelaren själv, utan det ligger mycket annat i botten. Jag tycker ni bör sparka laporta och Rijkaard med detsamma om ni vill ha en bra klubb och lag till nästa säsong. Och sälj typ halva truppen. Spelare så som Zambrotta, Sylvinho, Thuram, Marquez Edmilson har ingen framtid i barca. Så som jag ser det.
Barcelona Rambla
2008-05-03 13:06
Madridistan A:

Visst kunde man ha sålt Ronaldinho men det är lätt att vara efterklok. Precis som det är lätt att vara efterklok när det gäller köpet av Henry. Fler defensiva spelare behövdes inte köpa in. Det är så mycket annat det är fel på än själva försvaret. Ett lags försvar blir blottat om inte hela laget försvarar sig som en enhet. Alltså, anfallare och framför allt mittfältare måste också göra sitt defensiva jobb för att försvaret ska fungera.

Motivationen hos vissa spelare har inte varit den bästa. Yaya Touré sägs visa mycket bättre inställning än tex spelare som varit 4-5 säsonger i klubben osv.

Många verkar väldigt skadebenägna de två senaste säsongerna. Vad beror det på? Borde fystränarna bytas ut?

Som sagt listan kan göras lång. Många gör det lätt för sig och påstår att det är Rijkaards fel. Felet är nog djupare än så. Från läkare, fystränare, spelare och ända upp till klubbledningen.

Ciao-V:

Alla har rätt att lägga sig i. Det är vad en debatt går ut på. :)

För övrigt så håller jag med i nästan allt när det gäller Henry. Det var tänkt redan från början att han inte skulle jäktas in i laget med tanke på att han fortfarande hade ryggproblem när han värvades. Tanken var att han skulle slussas in i en lagom maklig takt. Vem kunde ana att Samu skulle åka på en långtidsskada redan efter första omgången? Vem kunde med säkerhet veta att Ronaldinho skulle vara intresserad av allt annat än att spela fotboll? Därför fick Henry redan från början dra ett allt för stort lass redan från början trots att han fysiskt inte var riktigt redo för det.
Barcelona Ciao-V
2008-05-03 13:05
FC Barcelona köpte Henry i förra säsongen. Ett stjärntillskott, ja. Vill inte lägga mig in i debatten här men tänkte säga vad jag tycker i övrigt.

Jag tror INTE att det är Henrys fel att saker och ting inte fungerade som det har tänkt. Som många påpekade, har vi sett problemet redan i förra säsongen. Inget nytt för oss.

Förresten så tror jag att Henry kommer att stanna åtminstone en säsong till. Det vore dumt att sälja honom så snabbt. Han är trots allt, en bra reserv på bänken, en ersättare till framtidens man, Bojan som behöver någon/några säsong/er till för att blomma ut(nu kommer Arsenal supportrar att bli arga). Faktumen är den att jag tror att Bojan kommer att växa till att bli en viktig nyckelspelare i FC Barcelonas trupp i framtiden.

Skulle vilja dock se Henry såld i nästa sommar till amerikanska ligan. Han är en stor världsstjärna och de vill ju som bekant ofta ha avdankade storstjärnor. De brukar betala rätt bra också.

Ronaldinho vill jag absolut inte se i Barcelona tröja i nästa säsong. Han har gjort sitt i klubben. Han har nått den nivå som bästa brasserna brukar nå i La Liga för att sedan falla för frestelsen av damer, fest och drickande.
När man väl har nått på den nivån är det svårt att få tillbaka den disciplin som krävs för att kunna prestera i en stor klubb och framförallt på samma nivå som tidigare..

Nä… Skulle Ronaldinho bli kvar kommer han bara att förlänga den pinsamma situation som truppen finner sig i just nu. Ronaldinho tillhör en era som snart är passé i klubben. Nu behöver klubben bygga om truppen med några nya fräscha och hungriga spelare som förstärker.
Nästa säsong är sikten inställd på att få hem åtminstone en titel.

Forza Barca…
Barcelona Barcelona #7
2008-05-03 13:03
Det skulle förvåna mig väldigt mycket om vi inte får någon ny högerback efter säsongen!

Alves
Lahm

Någon av dom kommer det bli
Barcelona Barcelona #7
2008-05-03 13:02
Madridistan A

Hur skulle Ledningen/Vi veta att det här skulle hända Med Ronaldinho?
Madridistan A
2008-05-03 13:00
Ämne: Madridistan A:

Nu....
Jag har inte glömt de, men ni kanske borde köpa in till? En högerback t.ex. vore bra. Abidal var bra förstärkning på vnsterkanten, milito i mitten, yaya centralt och kanske en högerback? behövede inte vara Alves eller så. Plus ås hade Dinho ett högt värde då så ni hade tjänat och sälja honom redan då, nu kanske han inte är lika mycket värt.
Barcelona Barcelona #7
2008-05-03 12:58
Vad sägs om den här laguppställningen mot Valencia och Real Madrid???

Valdes
Zambrotta Puyol Marques Sylvinho
Xavi Toure Deco
Messi Eto'o Henry

Mot Valencia så har man Sylvinho och mot Real Madrid Abidal. Om det går dåligt för Eto'o eller Henry så tar man ut någon av dom och in med Bojan/Dos Santos
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-05-03 12:53
Ämne: Vf missar Iniesta oc....
jaaa:S
Barcelona Rambla
2008-05-03 12:51
Madridistan A:

Nu yrar du igen.

"och sedan för att t.ex. sälja Dinho och köpa en deffensiv spelare till för få ordning på er deffensiv som va orsaken till att ni gick så dåligt i ligan."

Du kanske har missat det men till den här säsongen så köptes Yaya Touré, Eric Abidal och Gabi Milito in. Det är tre defensiva spelare. Som sagt, hur står det till med matten?
Barcelona Barcelona #7
2008-05-03 12:46
Vf missar Iniesta och Milito El Clasico?
Skador?
Madridistan A
2008-05-03 12:46
Criff:

Jag pratar inte om de tiderna då alla de 3 stora var bäst i världen. Jag pratar efter 2006 då Barca gick sådär i ligan och var redan på väg ner inför denna säsong och sedan för att t.ex. sälja Dinho och köpa en deffensiv spelare till för få ordning på er deffensiv som va orsaken till att ni gick så dåligt i ligan. Istället köper ni Henry och inte säljer Dinho. Så: problemet blir dubbel, ni får för många stjärnor då( Ja jag menar att köpet av Henry gör att det blir för många stjärnor) och ni får ha kvar en spelare som är odisciplin, ät ute och festar inför matcher osv En dålig inställning som inte bara stör honom själv utan även ledningen som sedan vill få ut detta på andra spelare i laget, alltså får hela laget dålig inställning.
2008-05-03 12:41
min enda dröm är just nu att krossa real i bernabeu inget annat skit krosssaaaaaaaaaaa deeeeeeeeeeeeem.
2008-05-03 12:39
va fan ska det allltiiiididd hända barca får fu.... spel :S ingen milito och iniesta mot real :S som föra gången ingen messi och henry så sjukt assså :S hatar det :S förlåt men jag är arg
Barcelona Rambla
2008-05-03 12:26
Madridistan A:

Du påstod fortfarande att Barça köpte flera storstjärnor när det i själva verket bara var Henry som köptes in. Messi har Barça fostrat själva. Eto'o har varit i klubben sen 2004. Ronaldinho sen 2003. Det är inte Barças fel att de blev så bra och räknas som storstjärnor.

Jag dumförklarar ingen. Det sköter du så bra på egen hand.
Barcelona Criff
2008-05-03 12:11
Madridistan A, Fortfarande var det inte Henry som stod för det. Det var en kollektiv kollaps.
Allt från träningscoacher, till interna småbråk, till dålig inställning utanför planen som sen ledde till dålig inställning på planen.
Det var väl snarare synd att Henry kom precis när allt nått sin botten.

Så om du uttalar dig och säger att det är pga Eto, Henry, Dinho som laget gick i botten så kan jag tänka mig att du inte vet mycket alls om hur laget Barcelona går till i dagens läge och då tycker jag du hellre ska vara tyst.

Men du säger ändå att det är pga dessa 3 stjärnor som laget gått i botten, så ja jag anser att du har dumförklarat dig själv, inför oss Cules som vet lite mer om saken.
Barcelona Dizzy
2008-05-03 12:05
Nån som kan översätta. Tack! Verkar som han kommer i sommar:)
Madridistan A
2008-05-03 12:04
Ämne: Coco:

Har någon p....Faktumet att ni hade redan för dålig lag och att 3 stor stjärnor räckte men när ni köpte Henry nådde det sin kolmunn. Förstår du hur? Och du kan inte prata vanligt utan att dumförklara någon va?

Gudabenådad

Jo jag syftade på den. nej absolut inget fel på din artikel den va riktigt bra och du har tagit upp de viktiga av säsongen. Men när jag läste din artikel kom jag på alla andra folk som går omkring och säger att Real har vunnit ligan p.g.a. de andra topplagen har varit dåliga utan att nämna det du nämnde, nämligen att Real reste sej när det verkligen gälde. Förstår du vad mitt inlägg är för?

Criff

Ja ert lag var dålig redan innan hans ankomst men det jag menar är att när han kom så nådde det hela sin kolumnn och allt gick så som det gick i år för er.

Förlåt för dubbelpost. min data är fucked up så varje gång jag postar inlägg kommer det två stycken trots att jag klickat på knappen "Skicka meddelande" En gång!
Barcelona De Assis
2008-05-03 11:37
FCB-messi

ta allt med ett nypa salt.
dom som troligen kmr lämna barca är te.x = Ezquerro Guddy Oleguer Jorquera osv ..
men Deco ?
tror inte det, vet nån hur många år han har kvar på kontraktet?
ifall vi nu säljer deco ronaldinho o co, så kan vi få ihop en löjlig stor summa, ska vi säga runt 400-500 milj?
men tycker fortfarande att det ska vara REM nästa säsong och 3;e manna mittfält med Xavi Yaya Iniesta.
Deco och Ronaldinho, stanna o ta barca till cl o la liga titeln nästa säsong.
kommentera gärna.
Visca El Barca !
Barcelona FCB-messi
2008-05-03 11:01
Själv skulle jag hellre vilja se cesc som decos ersättare.
Barcelona FCB-messi
2008-05-03 10:52
Det ryktas om att Portos Lucho Gonzalez ska ersätta Deco. vad tycker ni om det?
Barcelona BarcaFan!
2008-05-03 10:25
Tack ,tack så hemskt mycket för alla svar.Roligt att Real-fan kommer och svarar.

TACK!
Barcelona Palle Kuling....
2008-05-03 10:05
Ämne: Criff

Det var väl....
Bra i två säsonger? 03/04, 04/05, 05/06 och 06/07. Jag får det till 4 säsonger när jag räknar det.
Barcelona Gudabenådad
2008-05-03 09:49
Madridistan A // Jag tror du syftar på "Guardia of honor". Märk väl att jag ger en känga åt de "tänka" topplagen, men skriver också att jag inte vill ta ifrån er något. Eftersom ni, till skillnad från oss, reste er när det var som viktigast.

Valencia på söndag. Jag hoppas spelarna kan visa lite glädje nu innan säsongen slutar.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-03 04:26
Om Eto'o säljs (som jag personligen inte hoppas på) så ser jag mer än gärna att Barca försöker satsa på David Villa, en absolut toppklassig målskytt.
Perfekt spelare i mina ögon.
Real Madrid Akram
2008-05-03 02:44
Criff

Det var väl lite väl hårt? Förstår dock din poäng. Jag tycker inte att Ronaldinho är överskattad, det är fel ord men han har haft sin prime, han kommer aldrig komma upp i de höjderna igen. Och det är lite det som skiljer honom från de riktigt stora. Man måste göra mer än att vara bra i två säsonger.
Barcelona Criff
2008-05-03 02:19
Madridistan A, Är du verkligen seriös när du skriver? Kollapsen i laget var på väg långt innan Henry köptes in till laget. Vi spelade kasst en halv säsong innan Henry kom dit.
Så att säga att det var Henry helt själv med sin stjärnstatus som störtade laget är helt befängt.

Coco, Ronaldinho överskattad? Han vann världens bästa fotbollsspelare 2 år i rad.
Sen att han är ur form är en annan grej. Även idag när han beträder planen gör han passningar som självaste Zidane kan drömma om.

Skydda gärna dina idoler eller vad du sysslar med, men du behöver inte dumförklara dig.
Annons: