/spanien/barcelona/forum/22161.aspx/spanien/barcelona/forum/22161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-19 15:49
Ämne: Zambroza//

Ja, de....
Med statistik kan du bevisa vad som helst.
Tittar du pâ 2000-talet som är relativt färskt har engelska lag vunnit CL en gâng.
Du nämner att Arsenal krossade Sevilla hemma. Espanyol besegrade Sevilla pâ deras hemmaplan. Det är inte samma Sevilla i âr som i fjol, de ligger pâ 15:e plats, sâ jag citerar dig "men du kanske sitter dricker utgången mjölk hemma hos dig..."
Hur du än vrider och vänder pâ det är inte den engelska fotbollen högst rankad men det spelar ingen roll alla mâste tillstâ att det är drag i den engelska ligan just nu. Vi som har varit med ett tag vet dock att detta gâr i cykler. Snart kanske multimiljonärerna frân Ryssland, USA och Asien tröttnar pâ sina engelska leksaker och lämnar dem till sitt öde.
Barcelona Plаиктои
2007-10-19 15:27
alvo

El Clasico som gäller då va? ;)

OT: Vet tyvärr inte.
alvo
2007-10-19 15:20
Någon som vet nåt billigt flygbolag man kan åka till Barcelona den 21december till 25december.
Barcelona berna
2007-10-19 14:41
grabbar hoppas att barca äger Villareal immorn.
ser framemot att se denna match
Känns som att vi Real kommer att få det tufft mot Espanyol men hoppas vi tar minst en pöäng
Barcelona Barca style
2007-10-19 14:31
The players included in the squad are the following: Valdés, Jorquera, Oleguer, Thuram, Puyol, Milito, Abidal, Sylvinho, Xavi, Deco, Iniesta, Marc Crosas, Messi, Henry, Bojan, Giovani, Ezquerro and Gudjohnsen.

ingen Ronaldinho immorn. Frank rijkard valde att låta ronaldinho vila för tisdagens campionsleague match
Visca barca
Barcelona El Culé
2007-10-19 14:20
Omotiverade startelvor accepteras inte.

Kommer bli mäkta interessant att se hur Rijkaard lägger upp startelvan.
Känns fortafarnde lite prövat att låta Bojan starta borta mot Villareal.
Real Madrid Manixx
2007-10-19 14:16
Värst vad de på fotbollskanalen var kunniga. ;)
Barcelona Barca style
2007-10-19 14:07
Inga omotiverade startelvor, tack. / Red
Barcelona Bäst Barca
2007-10-19 14:05
Ronal_G ahahaha
Länken Tack
Real Madrid REAL MADRIID - Jawed7
2007-10-19 13:59
Ronal_G

Hur veT DU de allså de med diego till milan Tack för länken ;)
Las Palmas Pio pio
2007-10-19 13:18
Rambla:

Absolut. Det är som det brukar vara, det växlar ju positioner en hel del under matcherna. Men tänkte mer i utgångsläget från början, sen är det aldrig dumt att en centrall anfallare tar löpningar utåt för att på så sätt skapa yta och oro i motståndarnas backlinje.

Magnito_perez

Tycker det är orättvist att jämföra ligor sådär. I England har de senaste åren samma lag kvalificera sig till C.League slutspel d.v.s Chelsea, Man U, Liverpool och Arsenal. I Spanien har vi lite större omväxling på lagen...
Barcelona Rambla
2007-10-19 13:13
Suck, ännu en av dessa meningslösa diskussioner om la liga kontra PL och vilken liga som är bäst. Hur orkar ni?
Valladolid Magnito_perez
2007-10-19 13:10
Zambroza//

Ja, de spanska lagen har väldiga problem med de engelska lagen...

du säger att barca slog ut, chelsea och arsenal. Men arsenal hade slagit ut både real och Villareal innan, dessutom hade chelsea slagit barca året innan. Och förra året spöade chelsea er och fick 2-2 på er hemma plan där ni också blev spöade av Liverpool och utslagna samtidigt som Valencia blev spöade på hemma plan och utslagna av Chelsea som även detta år har spöat Valencia på deras hemmaplan och arsenal fullständigt krossade det "nya spanska storlaget" Sevilla.. hahah så du kan ta ditt 2 år gamla exempel på 2 matcher så tar jag mina 7 matcher...

spanska ligan har ju bara 1 final i cl de senaste 5 åren. Pl har väl typ 3 i rad nu och dessutom alltid flera lag i semifinal.
FOTBOLL är en fäskvara, men du kanske sitter dricker utgången mjölk hemma hos dig...
Barcelona Rambla
2007-10-19 13:10
Pio:

Bojan utalar sig själv i en intervju att han hitintills är mer än nöjd med den speltid han fått. Han håller med Rijkaard och Txiki om att det är bättre att skynda långsamt och hade heller inte räknat med mer speltid. Han är bara glad att slippa bli utlånad eller spela i Terceran. Det spelar enlight honom heller ingen roll på vilken position han får spela. Han själv säger att han alltid varit center men att han fått spela en hel del på kanterna i a-laget och det är inga problem. Jag tror nog att Rijkaard är mån om att anfallarna byter positioner under matcherna, så jag tror nog att vi får se Bojan och Henry växla plats en hel del.

Han nämner även att sen dag ett i a-truppen så har Henry och även Samuel hjälpt honom en hel del och givit honom en del goda råd.
Barcelona Bäst Barca
2007-10-19 13:03
hoppas att barca spelar morgon

-------------------Víctor Valdés------------------------------ Puyol--------- Milito--------------

--Oleguer------------------------------Abidal----
----------------------Iniesta--------------------
-----------Xavier-----------------Deoc-----------

---Messi--------------Henry---------------Bojan--
Las Palmas Pio pio
2007-10-19 12:56
Rambla:

Ja, det hade faktiskt inte vart dumt! =) Dessutom så tror jag att han då får spela i mitten på vårt anfall. Alltså att Rijkaard troligtvis väljer att spela med Henry på vänstern, Bojan i mitten och Messi(as!) till höger. Vad tro ni?
Barcelona Rambla
2007-10-19 12:50
PILMÀ:

Ett ganska så fånigt konstaterade om du frågar mig. Alla de spelarna du nämner kanske gärna även hade spelat i Barcelona, men nu fanns det knappast någon plats för dem då de värvades till Madrid.

Sen så heter de Real Madrid och inte Reöl? Det är bara barnsligt att skriva så.
Barcelona Rambla
2007-10-19 12:47
Bojan kommer sänka ubåtarna med en torped. ;)
Barcelona PILMÀ
2007-10-19 12:47
Vad är det här jag läser.
Varenda Spelare vill komma till Barça och sen Reöl kommer att stå iväg skamligt att köpa nån som föredrar etr annat lag före mitt lag.
Robben vore som ville komma till Barça och drömde om att Spela nångång för Barça och nu Spelar han för Reöl och Drenthe Barça vore som var hans dröm lag och nu Spelar för Reöl och har hört att Robinho Skulle föredra att Spela för Barça med tanke på att han Älskade Romario.
Jag menar inte att jag vill/Ville ha dessa herrar utan att visa lite de Pengkåta Spelarna.
Men som sagt Skamligt att köpa Spelare som föredrar annat lag än de som vill köpa honom.
Nu kolla på mitt länktips-
((Drogba dreams of Barça)) -Snart kommer ni att få se honom i Reöl bara att säga ett enormt pris lapp till honom bara för att han ska Spela för de.
Så Reöl måste verkligen skärpa till sig.
Las Palmas Pio pio
2007-10-19 12:40
Då har Rijkaard bestämt sig för att lämna Ronnie utanför truppen. Detta då Ronaldinho inte ens kunde träna igår p.g.a. förseningar av flygen som skulle ta han från Rio de Janeiro till Barcelona via Madrid. Helt rätt beslut enligt mig iallafall. Giovanni kunde dock träna idag och är med truppen. Öpnnar detta för Bojan imorgon? Det tror jag det!
Barcelona amerdinho
2007-10-19 11:24
heeej undrar på vilka kanaler visar dom barca
tack för svar
Barcelona el Flaco
2007-10-19 10:37
Sandro Rosell har proklamerat att han kommer ställa upp i nästa presidentval. Värt att notera är att han ställer upp som president och inte som sportchef som han gjorde när Laporta vann valet 2003.

Jag vill personligen hellre se någon av vicepresidenterna av det nuvarande ledningen ställa upp och vinna nästa val då jag inte har mycket förtroende kvar för Rosell. Han tror för mycket om sig själv trots att han bara satt två år som sportchef för Barcelona. Mer arrogant människa får man leta efter.
Barcelona ibbos
2007-10-19 08:49
Aubri

Du blandar ihop väldigt många saker. Vieira VAR inte från Milan, Cesc VAR från Barcelona, han var en INHEMSK spelare. Vieira var en spelare som hade den potential och talang att bli stor, upptäcktes av Milan, som du säger, de fick inte tid att utveckla honom och gick sen till Arsenal, som är ett lag som i FÖRSTA hand utvecklar spelare, i alla fall när Wenger är tränare i klubben.

Visst Cesc har blivit skitgrym, och vi har Messi, men det är inte de enda bra spelarna som vi har förlorat. Pique, Merida.. Det är också två spelare som hade/har bra potential att bli riktigt j*vla stora.

Du har inte glömt Guti heller, antar jag. Oavsett om han inte är en större spelare bland lagen ute i Europa, så har han varit bra för Real.

För att ge en spelare chansen så handlar exakt allt om tålamod, oavsett om spelaren är lite mindre bra. Pique, Merida & Fabregas var alla snorungar och var missnöjda med att inte få 'chansen'. De var lixom 15 år. Komigen.. Allt handlade om pengar och det vi. Merida-fallet var löjligt och pinsamt.

Visca Barca
Barcelona Aubri
2007-10-19 01:39
För att få slut på all prat om att "ge spelare chans", räcker det inte med att barcelona som är ett av världens bästa lag, har dessa egna spelare (Iniesta, Puyol, Valdés, Oleguer, Messí, Bojan, Dos Santos, Xavi, Crosas och Joaquera) i truppen?

I dagens top fotboll är det väldigt ovanligt. Det är inte Ajax eller west ham vi snackar om

Det är idiotiskt att förvänta sig att varje spelare som har talang ska ge's chansen
Lika mycket som man måste tänka på framtiden måste man tänka på nuet också. Och vissa talanger har oturen nog att inte gå chansen och vissa får det

Sen måste folk tänka på att i ett stort lag som barcelona så måste man visa på STOR STOR STOR portion av talang för att sticka ut bland mängden
T ex MESSI. Cesc var talang, men kanske inte av den kalibern just då, när han va hos oss, för att
någon skulle bry sig. Det hade nog vart större
stå hej om det handlat om Messi t ex. Kul att Cesc blev stor, men faktum kvar står. ALLA KAN INTE FÅ CHANSEN punkt slut

Titta på Patrick Veira. Milan släppte honom
just för att man varken hade tid/möjlighet att
vänta på han utvecklas.

Arsenal har tålamod och tid att utveckla spelare men och andra sidan så är det inte katastroft för Arsenal att gå titellösa ett eller två år för att bygga ett lag. Kraven är lite större i barca vilket gör att nuet är lika viktigt som framtiden därför krävs dett talang a la Messi för att man ska ge's det tålamod (ja ja, säger inte att arsenal inte är stort lag osv, men det accepteras några mindre bra år, för att bygga ett lag, medan barca ska ALLTID ha ett lag färdigt).

Det är också lätt att glömma hur många "talanger" som lämnar barcelona för att sedan inte bli fullt utvecklade spelare och hamnar i mindre klubbar
Tänk om man skulle låta de utvecklas och ta chansen att se hur de blir i framtiden? Ingen risk ett stort lag har råd med, så spelarna måste visa att de är värda "risken", och självklart blir 1 på 100 ett misstag att de lämna laget. Men den risken är värd att ta, om man ska hålla sig i toppen varje år. Vi har inte råd med mellan år

känner att det vart långt inlägg, men är bara trött på all snack om cesc, allt man läser här numera. He's one in a million. Glöm det man inte har och njut av det man har. MESSI ALLA DAGAR I VECKAN FÖRE Cesc ....
Barcelona Plаиктои
2007-10-19 00:57
ViVa Sevilla!

Såg detta igår med i Sverige - Nordirland matchen, men det är ju bra för de som ej har Viasat.

berna

Oftast ett madridfan hoppas på det, men tack iaf ^^
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-19 00:21
Grabbar! Såg matchen igår när Sverige spelade 0-0. Sen kom det upp en ruta på Tven att dom visar Barcelonas Champions league match på kanal tv6 nu på Tisdag. Champions league visar nu väl bara en match på onsdagar väl? Är det inte så? Dom kanske har börjat visa 2 matcher nu. En på Tisdag och en på Onsdag? Så var det väl för.

Sevilla!
Barcelona Rambla
2007-10-18 23:51
Drogba har ingenting att hämta i Barça. Laget spelar bollen efter marken och inte långbollar där en target ska stångas med mittbackarna. Vi har Samu och Henry som båda är överlägsna när det gäller teknik och snabbhet.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-10-18 23:50
Kolla länktips! Den bästa Ronaldinhovideon som gjorts enligt mig.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-10-18 23:50
Ämne: Tror Drogba skulle p....
Jo, Ronaldinho
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-18 23:45
Tror Drogba skulle passa perfekt hos er. Men nu när ni redan har Henry så kommer inte Barca lägga bud på han eller? Ingen kan slå Henry när han är i form!
Annons: