/spanien/barcelona/forum/22153.aspx/spanien/barcelona/forum/22153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El cule -19
3/21/2008 02:16
Sluta för i helvete och klaga på Reijkard. Blir så less. Vi har för mycket skador just nu. Vi har inte de sista turen som krävs i år tyvärr. Kanske vi kommer långt i CL med lite tur. vem vet?

Men mår illa när ni skyller på reijkard, vad ska han göra då? annorlunda? visst kan han va svår o förstå ibland men han gör ett bra jobb i barca och för mig får han stanna iaf 1 år till.

Vi har XAVI OCH INIESTA - I min åsikt världensbästa mittfältspar just nu. dom är ju så stekheta.

Henry är ju kung, han ska lira från start ! . slut
Barcelona BarcaInTheHeart
3/21/2008 02:11
Rivaldo_gudarnas gud

Du säger det enda vettiga jag har hört 2008.
Barcelona FCB10
3/21/2008 01:45
Positifo! Xavi var helt AMAZING och Henry ska spela alla matcher från start ffs!

Negatifa! Våran försvar! Vad fan har hänt?!
Barcelona A.Gaudi
3/21/2008 01:34
finns det folk på forumet som är för att rijkaard ska stanna om vi blir titellösa i år också?
Barcelona Gonzalez_Barca
3/21/2008 00:09
Ämne: Ämne: Vi bord....
det funkar ju för Real Madrid. Men visst håller med, det räcker inte att bara vara bra sista 10. Vi måste vara mer effektivare under de andra 80 minuterna också. Annars kan vi säga hejdå till CL, Ligan och Rijkaard
Barcelona Dizzy
3/21/2008 00:09
Ja vet vart problemet är. Det är att saknaden av Oleguer är för stor riktigt stor:D haha
Barcelona Shidenn
3/20/2008 23:57
Ämne: Vi borde vara nöjda ....
Nej vi borde inte vara nöjda. Problemet ligger i att vi spelar bra sista tio minuterna. Det räcker inte för att om man skall vinna matcher, sen förstår jag absolut inte hur du kan se det på ett positivt sätt.
Barcelona Gonzalez_Barca
3/20/2008 23:55
roni40
vad sa du innan matchen? :p
Atlético Roni40
3/20/2008 23:47
Ni borde bara lyssnat på mig innan matchen. Då skulle ni inte behövt vara så besvikna nu
Barcelona Rey Etoo9#
3/20/2008 23:44
Vi borde vara nöjda med detta vi spelade bra i slutet men vi hade många skaddade
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
3/20/2008 23:44
MR.BoFF//

Men herregud. Det är Rijkaard!!! Och ingen annan som bär ansvaret för hur laget spelar. Har du någonsin sett ett lag under Wenger,Mourinho,Capello,Sir Alex Feurgurson,Cruiff eller Lippi agera så tafatt så oorganiserat och viljelöst under en så lång period som barca har gjort nu i nästan 1 år? Nej är svaret eller hur? Visst spelarna är inte bra och spelar dåligt oorganiserat och omotvierat. Men allt det är tränarens ansvar att se till så det fungerar. Det är hanns jobb att säga till dom va deras uppgifter är på planen och att dom följer dom. Det är hanns jobb att se till så att dom håller diciplinen utanför plan och det är fasiken hanns jobb att se till så dom håller sig motiverade! Speciellt i en ligacup semi. Vi har en fantastisk trupp fylld med fantastiska spelare. Herregud vi har hela 4 spelare som vart nominerade bland dom 3 främsta för priset som världens bästa. Va mer kan man begära som tränare? Han hade alla förutsättningar inför säsongen. Och trotts att konkurenterna Real gör en av sina sämre säsonger på länge (förlorat 5 av dom 7 senaste ligamatcherna) Så ligger vi 7 poäng bakom dom! Det är inte försvarsbart. Hur mycket man en håller av rijkaard så kan man inte säga annat.
Barcelona Frodo
3/20/2008 23:31
Det känns som om spelarna inte är tillräckligt fysiskt tränade för att spela 4-3-3. Det känns inte som om man spelar som ett lag, utan mer som olika enheter där försvararna för sig, mittfältet för sig och anfallarna för sig. Ytterbackarna fyller inte på tillräcligt mycket på kanterna, yttrarna pressar inte tillräckligt på kanterna och mittfältarna kommer inte med på andravågen. Dock kan man inte klaga på mittfältet så mycket, Xavi och Iniesta var grymma idag.

För övrigt märks det att Bojan har lite mer offensiva kvaliteer än Giovani, men Giovani pressar betydligt mycket mer och är betydligt bättre defensivt.

För övrigt är Iniesta sjukt j-vla bra. Tåls att upprepas. Han snackar lite men uträttar enormt mycket. Sätt honom på vilken position som helst och han överglänser den som egentligen skulle spelat på den positionen. Om alla i laget hade varit som honom hade alla titlar i princip varit vunna...
Barcelona El cule -19
3/20/2008 23:31
Xavi och Iniesta. Vi ska vara mycket glada att vi har dom ! :)
Barcelona FC-Barcelona
3/20/2008 23:28
den första 45 min mot Valencia idag var inte bra nånstans backarna stängde inte ytorna som dom skulle många misstag skedde i Zambrottas kant men han löste det många gånger bra tillsammans med puyol. 2 halvleken var mycket bättre men om rijkard hade agerat snabbare och tagit in Henry redan i starten av 2 halvleken så hade Henry kommit igång snabbare. Xavi och Iniesta lyffte laget totalt, dom var vassa och hög direkt, om dom två hade börjat så direkt i avspark så hade vi vunnit matchen, att byta in Edmilson var ett misstag för jag märkte att det inte blev lika mycket tryck i anfallet som när zammbrotta var inne på plan. Bojan var grym, för en 17:åring att spela så som han gjorde och mot valencia är riktigt bra.
Barcelona FC-Barcelona
3/20/2008 23:28
den första 45 min mot Valencia idag var inte bra nånstans backarna stängde inte ytorna som dom skulle många misstag skedde i Zambrottas kant men han löste det många gånger bra tillsammans med puyol. 2 halvleken var mycket bättre men om rijkard hade agerat snabbare och tagit in Henry redan i starten av 2 halvleken så hade Henry kommit igång snabbare. Xavi och Iniesta lyffte laget totalt, dom var vassa och hög direkt, om dom två hade börjat så direkt i avspark så hade vi vunnit matchen, att byta in Edmilson var ett misstag för jag märkte att det inte blev lika mycket tryck i anfallet som när zammbrotta var inne på plan. Bojan var grym, för en 17:åring att spela så som han gjorde och mot valencia är riktigt bra.
Barcelona DM1982
3/20/2008 23:25
Ämne: Vi ska väl möta Vale....
Fjärde maj är det match mot dem igen.
Barcelona MR.BoFF
3/20/2008 23:24
Alltid tråkigt att förlora mina vänner men, det finns alltid ett men och alltid något positivt att ta fram ur det dåliga. Valencia gjorde en bra match, vi gjorde en mindre bra match men inte jättedålig. Spelarna i Valencias självförtroende ökar och de möter Real Madrid i helgen om jag inte har fel. Valencia vinner troligtvis mot ett formsvagt Real Madrid. För att göra det mer roligt så lägger man in en 100 på Valencia seger och vinner det 7 dubblade.

Sluta upp med att kritisera Riijkard, inte fan var det han som spelade. Var det han som hade dålig inställning, dålig rörelse, dåliga mottagningar, dåliga avslut, dåliga inlägg, spelvändningar i dåligt tempo? NEJ.
Felet ligger hos spelarna som inte spelar bra. Saknaden av Deco, Messi, Ronaldinho och Marquez är enormt stor, trodde inte att Barcelona var så beroende av vissa spelare, men tyvärr är vi det. Det magiska finns inte i offensiven när Deco, Messi och Ronaldinho inte är med och passningsskickligheten finns inte i backlinjen när Marquez inte är med.
Barcelona Dizzy
3/20/2008 23:19
Vi ska väl möta Valencia i Ligan snart igen va?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
3/20/2008 23:16
Vårat försvar måste vara årets skämt i la liga. Fyfaan va dåliga dom är. Som gammal försvarsspelare på (hyffsad nivå) så sitter man ju i fotöljen och gråter. Deras positionsspel är rakt igenom katastrofalt och dom indeviduella misstagen går inte ens att räkna på fingrarna på båda händerna. Dom två sista målen Valencia gör är rena bjudningar från försvaret och får inte förekomma på denna nivån. När Milito på en vanlig jävla skottfint i samband med 3-1 målet hoppar så högt så han nästan flyger av banan börja jag nästan gråta av besvikelse. Man såg redan där att det skulle bli mål. Samma sak på 2-0 målet där 3 spelare trasslar in sig i varandra. Och Puyol på något magiskt sätt misslyckas att rensa en boll som glider i snigelfart framför fötterna på honom.

Rijkaard är långt ifrån något tacktiskt geni. Att starta med 2000 talets kanske bästa anfallare på bänken och börja med en seg islänning och en 17 åring på top i en så viktig match är oförsvarbart. Och det är uppenbart med tanke på lagets spel efter Ten Cates avhopp att han inte ens förstår sig på grunderna i hur ett försvars spel ska se ut eller fungera.

Det spelar inte längre någon roll om vi nu mot all förmodan skulle snubbla in med en cl vinst på slutet. Vårat spel denna säsongen och Rijkaards tackiska misstag i istorsätt varenda match går inte att blunda för. Han är högst en medelmåttig tränare Och inte passad att leda ett storlag som barca. Den circusen som är runt klubben nu skulle aldrig uppståt med en riktigt bra tränare med aktoritet. Mourinho och Lippi är sånna tränare. Bägge är utan jobb och hade älskat att få leda barca. Det skulle vara tjänstefel av Laporta att inte låta Rijkaard gå i sommar och låta en av dessa ta över barca. Och för er som tycker dom har en för defensiv stil. Ni vet ej mycket om fotboll. Mourinho och Lippi bygger alltid sina lag bakifrån och fram. Men kan få lag att spela offensivt om det skulle behövas. Vi hade fått fint spel i dom flesta matcherna med den skillnaden att vi kunnat spela på resultat när det skulle behövas.
Barcelona Captain Fantastic!
3/20/2008 23:15
Smogen/

Jag är glad att jag kan hjälpa till i svåra tider :)

Rijkaard kommer att sparkas/avgå till sommaren, det är jag hundra på, men att han skulle sparkats för förra säsongen håller jag mig däremot tveksam till. Kontinueitet är viktigt inom fotboll och titellösa år har ALLA lag i världen.

Sedan så vågar jag inte se någon värvas när vi har Txiki som sportdirektör, den mannen kan inget om just värvningar! Han skulle nästan lika gärna kunna värva Otto Rehagel eller nått sånt...Jag har tappat all tillit i Txiki!

Tompa

Schalke kommer vi piska, jag säger inte så pågrund av klasskillnaden mellan lagen utan mer pågrund av att vi spelar första matchen borta, vilket är ett helt sjukt bra koncept för detta lag har det visat sig.

Som sagt, jag tycker vi missade för mycket chanser vilket sltuligen blev fallet. Så länge chanserna fortfarande kommer så är det väll lungt, men de måste sättas. Varje match känns nu för tiden som för 3 år tillbaka drygt då vi mötte Benfica i CL på bortaplan. Vet inte hur många av er här var culés då eller kommer ihåg det, men det brändes runt 20 solklara chanser i den matchen. Varje match känns så nu för tiden.

Sedan så är det helt sjukt att se vilket geni Cruijjf är. Alla skrattade åt honom när han i början på förra säsongen sa att detta lag kommer att gå utför och att cykeln är över. Alla tittade på truppen utan någon form av analys och sa att han hade fel. Vem skrattar nu?

CRUIJJF ÄR ETT FOTBOLLSGENI!
Barcelona Messi-Lona
3/20/2008 23:11
skit i den här matchen vi saknade våra spelare och spelade på borta plan,,, valencia har inte vunnit å har hafft en skit säsong så låt dom glädjas vi kan endå inte ändra på något nu..

det posetiva är att vi fortfarande kan vinna ligan och vi får hoppas att valencia fick bra självförtoende för att slår real borta ... och sen har vi schalke å klarar vi dom och i semin har vi MESSI tibax och då blir det cl guld och vinnst på bernabeu
Barcelona Dizzy
3/20/2008 23:10
Jag skulle bara säga att det finns inte många lag som har 2 riktiga grymma mittfält spelare. Xavi och Iniesta. Dom flygger för fan förbi Dom är hur bra som helst!

Ett stort plus till dom.

Visca Barca!
Barcelona Hoshiar
3/20/2008 23:09
Daniel Krisstianson innan matchen

: Valencia måste vinna.

Men starta ingen disskution om honom nu
Barcelona Foadinho_tupac
3/20/2008 23:09
Sürer

Jag vet att det har svajat förut men fan nu har försvaret vart helt borta flera matcher irad. Förut hände det väldigt sällan.
Barcelona Hoshiar
3/20/2008 23:07
Jag bryr mig inte så mycket om vi förlorar . Jag vill bara se barca spela hela tiden .
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
3/20/2008 23:07
Barcelona #7

för dom fick inte nåt uträttade under matchen bojan hade en utmärk chans i 1:a halv lek han skjuter tre meter utanför han slår bort bollar, är för boll kär

alla ni som hejar på bojan istället för Laget
kan ni inte erkänna att ibland så spelar han dålig det händer ALLA spelare

men så fort Giovani gör ett misstag ska han säljas, kastas från lagt osv
Barcelona dawod21
3/20/2008 23:06
aja grabbar! GLÖM CUPEN NU! vi har ligan och champions leugue framför oss, framför allt ska de bli jävligt spännande att se ronaldinho spela nästa match, han gick ut mot pressen ju ;) GLÖM CUPEN! TÄNK POSITIVT!
Barcelona Barca-nist
jag tycker att Etó och gudj missade en hel del me passningar samt så hade de hemsk bollmottagning. om vi förlorar bollen så lätt varje gång så är det enkelt för motståndarna att kontra . flera spelare som visade vad de går för ikväll.. jag tycker bytena kom lite sent. ser man att spelarna inte kan skapa nåt så ska man byta. abidal måste framåt fan... rolig match.. men tråkigt att förlora-
en sak ska vi komma ihåg de hade få chanser o de va otroliga mål. så allt va inte fel av oss utan valencia spelade smart.
Barcelona FCB_armin
Ämne: Defensiven suger av ....
Kunde inte sagt det bättre själv. Daniel Kristiansson kan verkligen inte kommentera fotboll. Förr i tiden tyckte man om honom, men nu har det farit iväg.
Barcelona Tompa
3/20/2008 23:04
I normala fall skulle vi vara storfavoriter mot Schalke men som läget är nu är en seger långt ifrån given, tyvärr. Och vad gäller kvällens match. Sista 20 minuterna var offensivt sett underbara men det håller inte att spela riktigt bra anfallsfotboll i 20 minuter och värdelöst i drygt 60 minuter samtidigt som försvaret stundtals uppträder som yra hönor. Inget lag vinner några stormatcher på det sättet.

Sen angående Valdes. Han är en bra målvakt men inte den världsmålvakt som många här inne ofta hävdar. Vad gäller målen i kväll tycker jag det bara är 3-1 målet som han förtjänar kritik på. Det skottet borde han ha räddat. På de andra målen fanns inte mycket att göra.
Annons: