/spanien/barcelona/forum/2215.aspx/spanien/barcelona/forum/2215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-07-21 13:53
Nu när Barto är nyvald president, blir Braida kvar som sportchef för Barcelona eller kommer en ny sportchef tillsättas?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-07-21 13:34
Enligt radio catalunya är det nu klart att Gerard Lopez tar över som tränare för B-laget efter Vinyals. Garcia Pimienta, som var lovad jobbet på förhand, kommer att stanna i klubben och agera assisterande tränare till Gerard.

Gabri, som lett laget hittills under försäsongen kommer även han att stanna som en del av staben.

Då bär alla bitar vara på plats gällande la Masia. Hoppas nu detta kan bli en vändpunkt för akademin och att man återgår till det som bevisligen fungerat tidigare med en och samma spelstil, regler som följs och att inga A-lagsuppflyttningar återfinns i kontrakten hos spelarna.
Barcelona Tiki-Taka
2015-07-21 13:34
Gerard Lopez will be the new Barça B coach. Juvenil A coach Garcia Pimienta will be assistant. Gabri and Antonio part of the staff. [rac1]

Kommer väl snart att bekräftas att Gerard Lopez blir ny tränare, men den roliga nyheten är att Pimienta inte försvinner, utan blir assistent till Gerard.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-21 13:30
WalterWhite Ja, det blev ju inte så bra med att B-laget åkte ur. Inga tvivel om att Halilovic samt en del andra spelare i laget är alltför talangfulla för att spela i tredjedivisionen. Just därför är det extra viktigt att låta de få sina matcher med A-laget för att hålla dem nöjda. Jag är egentligen inget fan av utlåningar, bättre att de under en längre period får skolas in inom klubben. Halilovic är ett typexempel på en spelare som man hade kunnat låta träna med A-laget under stora delar av säsongen för att sedan spela matcher med Barca B, och eventuellt känna på matchspel i La Liga.
Barcelona >The Reporter<
2015-07-21 13:29
Spelar vi imorgon 05.00?
Barcelona WalterWhite
2015-07-21 13:09
Spelar ju egentligen ingen roll vad Halilovic gör och hur han presterar i USA eller någon annanstans. Han har ju den värsta, eller svåraste konkurrenten om positionen som finns. Han är bara där för att andra ska scouta och eventuellt låna honom då han aldrig kommer vilja spela i den tredje divisionen efter allt landslag och CL, EL spel han haft förut.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-21 12:58
6 ungdomar är ändå rätt bra även om man som sagt skulle vilja se ett par till. Vill se Halilovic testas som högerytter då det faktiskt är den spelaren vars spelstil påminner mest om Messi. Kommer inte på någon annan som spelar så likt.
Barcelona Smogen
2015-07-21 12:49
Att Halilovic är med känns ju kul! Även om jag av det lilla jag sett av b-laget så har han varit bra väldigt sporadiskt. Hade mycket hellre sett Adama före både honom Munir o Sandro. Men det kanske är svårt att jämföra Halilovic o Adama. Helt olika positioner o typer. Båda borde helt enkelt vara med. :) Har för modligen en del att göra med kontrakt också. Skulle gissa att Munir, Sandro och Halilovic alla har med i sina kontrakt att dom ska vara med a-laget. Förnodligen är det fler av ungdomarna i usa som har det inskrivet.. Jag är mest orolig att Adama som är den spelare jag tror mest på i B-laget kommer slarvas bort.
Barcelona Basselona
2015-07-21 12:42
the cameroonians

Älskar att du har "paus", men ändå kommer in och briljerar med dina inlägg. Alltid stenkoll på ungdomarna, vilket jag själv tycker är imponerande! Redan ställt klockan på 05.00 för att hinna se matchen innan jobbet imorgon :)
2015-07-21 12:04
Halilovic är med på försäsongen och i USA.

Även målvakten Jose Suárez är med.

Så totalt är det 6 ungdomar.

Men visst saknar man Grimaldo och Adama.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-21 11:58
Smogen Tråkigt om det är de enda ungdomarna som får följa med. Försäsongen ska, som du säger, vara till för att testa talangerna tillsammans med världsspelare för att se hur de klarar sig och för att de gör mycket för deras utveckling att få träna och spela matcher med såpass bra spelare. Skulle jag få välja skulle jag ta med Grimaldo, Adama och Halilovic utöver de andra. Speciellt Halilovic är jag enormt sugen på att se i träningsmatcherna. Men vad vet vi, de som vi anser vara mest talangfulla kanske inte ens gör bra ifrån sig på träningarna. Ska man vara ärlig har man fastnat för en del namn då jag inte följer B-laget regelbundet varje eller ens varannan vecka. Det måste finnas en anledning till att Lucho väljer vissa spelare före andra, även om jag tycker att det enda befogade klagomålet man kan ha mot vår tränare efter den fantastiska förra säsongen är sättet han hanterat våra talanger.
Barcelona Smogen
2015-07-21 11:43
o ursäkta felstavningar etc i tidigare inlägg. mobil i bil går sällan bra, även om jag inte kör. :)
Barcelona Smogen
2015-07-21 11:12
Vad tror ni om försäsongen i usa? För mig brukar det roliga under föfsäsongen vara att sr nyförvärv och ungdomar. Problemet i år är att varken Vidal eller Ardan får spela och om jag minns rätt så är de ungdomar som följer med Munir, Sandro, Samper och Gumbau. Eller missar jag någon? Inget jättespännande i alla fall. Jag haze velat se Adama och att inte han får följa med länns helt vansinnigt! Kan det ha med Bartomeus nya idé att göra? Att man inte vill visa upp sina la masia guldklimpar för mycket för omvärlden?
Barcelona Lion24
2015-07-21 01:44
Arda Turanismo

Varför? Dom vann La Liga och gick till CL final för två år sen. Att Simeone ständigt pratar om Valencia och Sevilla är enbart för att minska pressen på sina spelare annars så tror jag mycket väl att han tror och har ambitioner för att slåss om guldet. Förra säsongen var det ett nytt Atlético med flera nya spelare och spelare som blev äldre och inte kom upp till sina normala standard. Man hade en ny målvakt. Ansaldi hade problem med professionalismen och spelade knappt efter nyår efter en händelse. Siqueira är en ''up-and-down'' spelare som inte heller är så ruskigt vass gällande defensiven. Som du vet så fick man spela en högerback som vänsterback ganska mycket i slutet av säsongen. Gabi var inte alls samma spelare, inte heller Tiago även om han var mer godkänd. Saul fick göra sitt riktiga debutår. Mandzukic höll inte (i mina ögon) och säkerligen mycket mer. För ligans bästa så hoppas jag att dom hittar rätt spelare den här säsongen och konkurrerar, även fast Barca naturligtvis ska vinna. Atlético har laget och tränaren för att konkurrera med de bästa och jag tror också att det är det som är deras ambitioner, oavsett vad någon annan säger.
Barcelona Barclasico
2015-07-21 01:22
Vilken legend !
Arda Turanismo
2015-07-21 01:02
@Lion24:

Atletico bör nog ha mer fokus på att hålla Valencia och Sevilla bakom sig än att titta upp mot oss och Real Madrid.
Arda Turanismo
@ElRaval:

Thiago är onekligen en klasspelare fortfarande. Men tyvärr så är han rätt skadebenägen av sig, sedan får ställa ett stort frågetecken om brasse-italienaren skulle acklimatisera sig väl till deras spelsätt.
Arda Turanismo
@L.A.M Nr 10:

Nu lär väl Mario Suárez ändå hamna i Fiorentina i vilket fall som helst men spanjoren en väldigt begränsad fotbollsspelare och är ojämn av sig. Gabi var långt ifrån den spelaren för två säsonger sedan. Tiago är fortfarande bra, även om han är tyvärr 34 och sjunger på den allra sista versen.

Angående Arda så kommer det att bli ett oerhört hårt slag för Atlético när man tappat sin bollsäkraste spelare. Förutom att anfallsspelet gick via turken, gav han Atleti den extra tid att andas när laget blev hårt pressad. Något som man definitivt inte ska underskattas.
Arda Turanismo
@L.A.M Nr 10:

Nu lär väl Mario Suárez ändå hamna i Fiorentina i vilket fall som helst men spanjoren en väldigt begränsad fotbollsspelare och är ojämn av sig. Gabi var långt ifrån den spelaren för två säsonger sedan. Tiago är fortfarande bra, även om han är tyvärr 34 och sjunger på den allra sista versen.

Angående Arda så kommer det att bli ett oerhört hårt slag för Atlético när man tappat sin bollsäkraste spelare. Förutom att anfallsspelet gick via turken, gav han Atleti den extra tid att andas när laget blev hårt pressad. Något som man definitivt inte ska underskattas.
Arda Turanismo
@L.A.M Nr 10:

Argentinaren kan mycket väl visa sig vara en one-season-wonder. Han må vara snabb men är ingen spelare som är benägen till att skapa chanser mot lag som parkerar hem. Martinez vet jag inte mycket om men det skall bli onekligen intressant att se vad han kan göra i La Liga som är mycket bättre än den portugisiska ligan ...
Arda Turanismo
petersays Skulle nog inte sträcka så långt som du gör, hela texten var byggd på hans personliga åsikt som är svårt att hålla med om. Stycket om Adama tog priset... Resten i ditt inlägg är trams som inte ens är relevant till denna diskussion, vad ville du uppnå med det?
Barcelona Smogen
2015-07-21 00:43
@the cameroonians:

Fast om du läser mina bägge inlägg nedanför så ser du ju att det som jag tycker är bra är att vi slutar köpa "random" spelare. Att vi har en tränare och ledare, samt president som förstår klubben och respekterar dess system och historia med allt vad det innebär är en självklarhet. Men enligt mig så finns det vissa saker i systemet som kan göras bättre. En av dessa är just tanken man har i Barcelona med att man tillsätter en fd. spelare som sportchef och låter honom köpa random spelare För mig är det lite smått obegripligt. Ska man ha ansvar för värvningar av spelare så ska man göra det tränaren ber om, inte köpa random spelare. Men om man nu gör det som tränaren ber om, måste man då vara en fd. spelare? Jag tror det finns andra egenskaper som är viktigare.

Nu diskuterar vi ju bara en del av sportchefens ansvarsområde då det känns som att den nya rollen sportchefen får är aningen diffus. Ska man vara en medlare mellan spelare och ledare så kan det ju tex. vara ganska vettigt med en fd. spelare som sportchef.
Barcelona Rambla~
2015-07-21 00:42
barca!54: Du har en poäng där. Octopus: Det kan jag också tycka. Dessvärre tror jag inte LE anser honom vara redo för a-truppen ännu. Vi kanske ser Grimaldo som väldigt talangfull medan LE misstänker jag, inte värderar honom särskilt högt. Jag gissar han blir utlånad eller kanske tom såld i sommar. Lär väl bli en typisk försäljning med låg summa och med rätt till återköp de två första åren.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-21 00:34
Jag förstår inte riktigt tanken att släppa Adriano när vi inte kan värva ersättare som får spela direkt. Vi har redan Vermaelen och Mathieu som kan spela vänsterback skriver någon, men under Luchos spelsystem krävs det att ytterbackarna är väldigt bra offensivt vilket varken Mathieu eller Vermaelen är. Sen finns Grimaldo som hade varit perfekt back-up till Alba men tyvärr känns det som att Lucho inte tycker att han är redo för A-laget, precis som Adama. Nä sälja Adriano kan vi göra i Januari.
2015-07-21 00:33
När vi (jag) ändå snackar Cruyff så är det ju så att Pep Segura kommer bli tekniskt ansvarig för de äldre lagen i la Masia, en uppdelning jag för övrigt välkomnade i ett tidigare inlägg.

Pep Segura har tidigare varit tränare i akademin och är i den civila professor i fysiologi. Han har också varit ansvarig för Liverpools akademin 2009-11.

Det bästa är ändå att han är en stor fan av Cruyffs fotbollsidé och har öppet hyllat Guardiola för hans bidrag till att utveckla fotbollen. Hans idé om talangfulla spelare grundar sig på hur de hanterar sin roll men också hur de tar sitt ansvar på planen.

Kan han överföra dessa tankar till tränare och spelare i Juvenil- och B-laget så är mycket vunnit.
2015-07-21 00:11
Smogen

Därför att Barcelona sedan en lång tid tillbaka haft en och samma modell, Cruyffs.
Då är det viktigare att ha någon som kan klubben och förstår systemet än någon som är grymt bra på att köpa random spelare som grundar sig mer på ekonomiska faktorer än den nytta de, förhoppningsvis, gör för klubben på planen (hårt generaliserat men ändå)

Tyvärr blir det väl några misstag hit och dit, och nu försöker Bartomeu ta kontroll på detta. Frågan kvarstår dock vilka uppgifter den nya sportchefen kommer att ha eftersom rollen nu blir mer nischad.
Barcelona Smogen
2015-07-20 23:45
@the cameroonians:

Man kan ju fråga sig var detta enorma behov att ha fd. spelare som sportchefer kommer ifrån? För mig som är ganska oinsatt i detta ämnet låter det ganska bisarrt. Vore det inte bättre med en agent, eller en scout? Eller någon annan som är van att förhandla och ha koll på spelare? Sen har jag ingen aning om vad Roberto gjort sedan han slutade spela fotboll, han kanske ägnat de 15 senaste åren till att vara agent. :) Hoppas att han är bättre än Zubi och Txiki i alla fall!
Barcelona NoGo™
2015-07-20 23:44
Ter Stegen :D
Barcelona Smogen
2015-07-20 23:41
Spontant tycker jag upplägget med scouter och sportchef låter bra. Det bygger visserligen på att det gamla systemet absolut inte fungerat, så att all förändring måste leda till en förbättring.
Jag har alltid förundrats över den spanska inställningen till att man har en sportchef som ibland lyssnar på tränaren och ibland gör helt egna värvningar. Är ju helt vansinnigt. Om man nu börjar göra de värvningar som tränaren vill ha istället, och inga andra så vore det ju inte så dumt.
Här kan ju nämnas att Laporta med Txiki som sportchef inte på något sätt var bättre än Rosell och Zubi. Minns ni tex värvningarna av. spelare som Keirrison och Henrique. Jösses!

Här tycker jag faktiskt Bartro gjort det bra i sommar, och det svider att säga det. Men Lucho ville ha tvä spelare i Vidal och Arda, han fick dessa spelare, varken mer eller mindre. Bra jobbat. Sen gjordes tyvärr värvningarna på ett väldigt tveksam sätt enligt mig och man kan ju misstänka att Arda var två på listan efter Pogba. Men skit samma, vi har inte fått in några nya Douglas denna sommaren och det är jag glad över.
Barcelona Zellick
2015-07-20 23:27
@Santiago Cazorla:

Ja en till crack till anfallet är lika uteslutet som att vi kommer gå ifrån 4-3-3 i nuläget. Laget är så gott som fulländat med Arda och Aleix. Går Pedro behövs en ersättare som kan vara roterande eftersom MSN är cementerad och varken Sandro eller Munir kan axla det ansvaret. Säger det igen, extremt underskattad Pedro och allt det jobb han gjort som rotationsspelare alla dessa år.
Annons: