/spanien/barcelona/forum/2214.aspx/spanien/barcelona/forum/2214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2015-07-19 22:02
Rambla skrev ett fantastisk inlägg om det här med demokrati och det är bra med att folk tycker olika. Jag håller med honom & det är bara köpa läget. Se det från en annan sida, hur många klubbar styrs av sina medlemmar, där folket bestämmer vem som ska styra klubben istället för att en shejk eller oljegark ska komma och bestämma allt helt själv, som en diktatur. Hur mycket tror ni fansen i Chelsea, City & PSG har att säga till om? Intd ett piss om jag får gissa. Jag ska vara ärlig och erkänna. Jag är Anti Bartomeu av hela mitt hjärta och kommer vara i opposition så länge han är i vår klubb. Men ingen i hela världen kommer någonsin få mig att sluta älska Fc Barcelona, jag håller i slutändan på klubben pga det sportsliga även med tiden får man upp ögonen för alla kategorier i klubben. När jag blev Cule 2004 visste jag varken vem Laporta eller Rosell var, men med tiden fick jag lära mig det. Anledningen till att jag skriver det är att vi ska vara större än så, förstår inte riktigt hur vissa säger att man bör bojkotta laget pga Bartomeu. Tänk på våra spelare i slutändan, allt de gjort för klubben och allt de offrar varje dag under matcher & träningar. Vi har köpt 2 spelare som är beredd att offra 6 månader av deras karriär pga att spela för oss. Det säger väldigt mycket.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 21:33
Final i U19 nu på Eurosport för de som är sugna på fotboll. Spanien leder 1-0 mot Ryssland med en kvart kvar. Oj, 2-0 precis nu. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-07-19 21:32
@the cameroonians:
Jag håller helt och hållet med. Jag vill belysa faktumet att även jag kommer att stötta fotbollslaget och personerna som gör det hårda jobbet på planen, Lucho, Messi och Co. Att önska att klubben går i eld för att en ledning som man inte önskar har valts är av högsta absurditet. Inte skall lagen och även vad klubbens historia straffas pågrund av några individers misstag. Jag tänker att vi cules borde vara större än sådant.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 21:30
*hjärta*.... Culé som man är kan jag aldrig önska att det ska gå käpp rätt åt h-e för laget/spelarna. Det funkar inte för mig rent känslomässigt hur jag än hade försökt hoppas på det värsta. Det är en sak att vara kritisk till ledning, sponsor eller tröjdesign fast när det kommer till det sportsliga är det bara en sak som gäller. Fast se det så här. Den här klubben, speciellt de som styr lyckas alltid på ett eller annat sätt fucka upp allting och det även när det sportsliga blomstrar för fullt. Se bara på Laporta som fick en misstroende omröstning emot sig trots alla pokaler som vanns. Du har säkert hört uttrycket klubben är sin egen största fiende myntas mer än en gång tidigare? Så du får leva på hoppet.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2015-07-19 21:15
11-9-10

den där kim jong killen är inte så pjåkig han heller, inte heller den där adolf på 30-talet, han hade ju halva europa på sin sida.

Till er andra mer seriösa skribenter har jag en fråga då jag själv är kluven.

En sida av mig vill att det ska gå käpprätt åt helvete för Barca dem kommande åren, den andra sidan älskar fortfarande våra grabbar Messi, pique, busi, iniesta osv. Men framförallt legender som puyol och pep och jag skulle aldrig någonsin önska olycka för dessa killar. Jag är rätt kluven alltså för vilken ställning jag ska ta när det vankas tävlingar. Att se våra grabbar lira med lodräta ränder och en stor fet qatar logga på bröstet med en korrupt råtta hejandes från presidentpodiet, kommer att bli tufft.

Hur kommer ni själva känna när det vankas matcher? Då vänder jag mig till de mer erfarana cules som LAM, cameroonians, flaco, gabriel, xaviesta, lion24, 1.70-ligan, blaugrana91 o andra fler mogna herrar. Troll och "gilla läget"-kommentarer undanbedes.
Barcelona Rambla~
2015-07-19 21:08
Ok, nu är vi FC Barcelona-supportrar, inte medborgare i landet Nordkorea. Hålla käften och snällt rätta in sig i ledet? Skulle inte tro det va! Wake up call. Hela klubben och dess medlemmar är uppdelade i två läger. Det visade valet om inte annat där Bartomeu lyckades vinna. Fast efter ett väldigt lågt valdeltagande. Visst, det är demokratiskt och alla andra får respektera och acceptera utfallet. Inga problem där. Om det nu är en sådan splittring inom klubben, varför ska då alla här på forumet tycka likadant? Det är ju det som är lite av charmen med det hela att så många har så olika åsikter och visar engagemang. Se det lite som i politiken. Invånarna går till val för att välja en regering. Ett eller flera partier vinner, går ihop och bildar en regering. Vad gör de andra partierna då? Går de hem, tystnar helt och rättar in sig i ledet? Nej verkligen inte. De är nu i opposition och ägnar resterande 4 åren till att försöka få bort de styrande vid nästa val. Du får ha motsatta åsikter och värderingar än de som för närvarande styr. Detta kallas för demokrati. De som inte stödjer Bartomeu, är de som nu är oppositionen. :)
Barcelona 11-9-10
2015-07-19 20:55
Orka gnälla och klaga i detta forumet, barto är president inget mer med det. Acceptera det och andas in den tunna luften Antingen sköter han det galant, eller gör han bort sig och missförtroende omröstning påbörjas. Likt hur fallet hade varit med någon annan president Folket har talat, kandidaterna svek en och den som vann var den som ville åt jobbet mest. Han utlyste nyval och sen vann han valet, ska han utlysa ett nytt val och anpassa allting efter sina motståndare Vi har laporta som tog detta alldeles för lätt Vi har benedito som knappt har fått några röster under 2 val Istället för att bli besvikna på att barto vann, bli besvikna på kandidaterna som inte kunde gripa tag i tillfället Jag började älska klubben för legenderna som har tillhört/tillhör klubben. Aldrig brytt mig nämnvärt om kostymnissarna, att vi har dåliga presidenter är inget nytt det heller. Varenda en har minst sagt visat sig vara ovärdig den posten inklusive laporta Det är inte president eller kontorsarbetarna som definierar klubben, utan det är dom på plan som spelar med glädje och kärlek. Och känner jag mitt Barcelona rätt så kommer vi aldrig sluta få fram legendarer och vi kommer fortsatt bli underhållna ( ja 2014/2015 var ett riktigt underhållande lag)
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-19 20:46
Thierry Henry Att kalla honom vid hans rätta namn och att ha rätt årtal för en mandat period klart för sig är väl en ganska relevant sak att tillrättavisa, tycker du inte? Du behöver inte dölja din brist på tillräcklig kunskap med att göra narr av att jag rättar till dessa två saker. Vidare, med din slutsats kan vi konstatera att om Jimmy Åkesson hade vunnit valet och blivit Sveriges nya statsminister så borde vi alla sluta upp bakom honom och vara "Åkessonistas" annars är vi inga riktiga svenska medborgare. Tycker du själv det låter rimligt? Om du ska svara på mina inlägg, ge mig åtminstone något kvalitativt att jobba med för det här är ingenting som stimulerar mitt sinne. Alldeles för lätt att slå bort dina "åsikter" eftersom dom inte bygger på logik. Jag kommer aldrig att "sluta upp" bakom Bartomeu eller någonting överhuvudtaget från Rosell-eran och det har ingen påverkan på hur pass stor culé jag är eller inte. DU bestämmer inte det. Jag fokuserar på laget kommande säsong, själva spelarna samt tränaren, men jag kommer aldrig att sympatisera med styrelsen.
Barcelona the cameroonians
2015-07-19 20:46
"Bartomeu är nog inte dummare än att han lärt sig av misstagen som begåtts när han suttit i ledningen. Därför har jag stor förhoppning om att alla såna tråkigheter kommer ligga bakom oss framöver." Okej. För inför domaren i Neymar-affären sa han att han skulle agera exakt likadant igen. Killen har taskig självbild, är arrogant och vill inte kännas vid ett endaste fel. Så nej tack. Jag stöttar inte Bartomeu, i alla fall inte förrän han visat att han kan leda klubben på ett sätt som är värdigt FC Barcelona. Om det gör mig till "en icke-culé" i vissas ögon så får det väl vara så. Däremot kommer jag alltid att stötta laget, men det är för mig en helt annan sak.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-19 20:43
* Till Thierry Henry
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-19 20:41
Kan hålla med om att det blir lite överdrivet tjafs emellanåt men så blir det när man diskuterar i sammanhanget väldigt allvarliga och viktiga ämnen. Valet är över men självklart behövs det åtminstone några dagar för utvärdering och diskussioner om hur det gick. I synnerhet när det inte spelas några matcher förens om 1-2 veckor.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 20:37
@Thierry Henry:

Eh vad är det för logik? Måste man tycka om Bartomeu för att vara culé, det måste vara det absolut värsta jag har hört.
Barcelona Thierry Henry
2015-07-19 20:32
@L.A.M Nr 10:

Ingen som har skrivit att vi inte ska diskutera valet. Det jag skrev att det hade uppskattats om folk lägger ner pajkastningen och slutar dela upp forumet i 2 läger. Valet är över och Bartomeu vann. Vi ska alla stå bakom honom till 100% nu. Ingen här har en spå kula som dom kan se in i framtiden med. Ändå diskuterar folk klubbens undergång här som om det vore ett faktum. Valet är över. Nu är det bara att invänta hur Bartomeu kommer styra barca.

Här inne kan man läsa "fuck era mammor". "Vrf håller du inte på real madrid" osså vidare för att någon hållt på motsatt kandidat i ett val som inte är aktuellt längre. Hur orkar ni? Vi är väll alla culés som vill klubbens bästa. Bartomeu vann valet och håller i fanan 6 år framöver . Dags att samlas bakom honom och marchera framåt. Inte gnäbbas som några förorättade fjortisar.
Barcelona Thierry Henry
2015-07-19 20:23
@( Xaviesta ):

Skoj gör dig att du vet hur namnet stavas. Otroligt relevant och moget av dig att ta upp och göra en sak av det;). Han är våran president. Så ja "förhoponingsvis". Men du kanske inte hoppas på det?

Sen är väll sakerna han står åtalad för saker som har skett när Rosell va president och inte Bartomeu?

Nej valet är inte "aktuellt" längre. Det är överstökat! Bartomeu vann och är som du själv skriver vår president dom nästkommande 6 åren.

Bartomeu är nog inte dummare än att han lärt sig av misstagen som begåtts när han suttit i ledningen. Därför har jag stor förhoppning om att alla såna tråkigheter kommer ligga bakom oss framöver.

Fjortis rantet här inne som delat upp forumet i 2 läger där ena kallar sig för Bartomeuistas och dom andra Laportistas är tamejf@n bland det mest patetiska jag läst här inne. Valet är över. Nu är vi alla Bartomeuistas eller så är vi inga sanna culés över hubudtaget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-19 20:07
Vadå inte diskutera valet? På det här forumet diskuterar man Barca och fotboll i allmänhet och då oftast aktuella händelser. Valet är väl just nu det enda som känns någorlunda aktuellt med tanke på att vi befinner oss mitt i sommaren.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-19 19:58
Thierry Henry Han heter Bartomeu, inte Bartalmeu. Han sitter i 6 år (om han inte åker in för sina smutsiga åtaganden), inte 4 år. "Han har haft fuffens för sig men förhoppningsvis är det slut med det nu" Så du menar på att vi ska h-o-p-p-a-s att han gör allting lagligt och korrekt den här gången? Så när man lägger sin röst på en kandidat är det inte baserat på vad denne presenterar för projekt i valet, utan man bara hoppas att saker och ting blir bra? Tala inte om för andra vad som bör diskuteras eller inte. Valet är högaktuellt med en massa aftermath och intressanta diskussioner att komma, otroligt viktigt och därmed fullt befogat uppe för diskussion. Gillar man inte det behöver man helt enkelt inte delta eller hur?
Barcelona Smogen
2015-07-19 19:47
Maestro Xavi... Fast jag undrar verkligen. För mig betydde vad Mes Que un Club ska stå för, samt de värderingar Barca hade för Ca 10-15 år sedan verkligen allt. När de sakerna inte betyder någonting utan det enda som verkar värt något är titlar och galacticos så blir jag nyfiken. Varför just Barca? och Barcelonistas är definitivt inte den enda som jag skulle kunna ställa denna frågan till. Men visst, jag kunde skrivit "ett annat lag" istället för Real. och man får absolut hålla på vilket lag man vill av vilken anledning man vill, allt annat vore idiotiskt.
Barcelona Thierry Henry
2015-07-19 19:38
Bartalmeu hit och Laporta dit. Vem fan bryr sig längre? Att ni orkar.... Bartalmeu vann och sitter som president 4 år till. Punkt! Nu är det dags att fokusera på vad framtiden håller för barca och inget annat.

Ni småbarn här inne har fått presidentvalet att framstå som någon idol tävling där ni dömer och följer era favrotifjortisar idoler baserat på deras personligheter. Det här är ett presidentval! Ingen här kan med säkerhet veta vilken av kandidaterna som är bäst för barca. Visst man kan ana och spekulera baserat på bs snacket dom rabblar upp i deras kampanjer men thats it. Ingen vet hur det verkligen kommer bli. Laporta va onekligen framgångsrik under sin tid som president. Men det har Bartalmeu också varit. Båda har stått för fuffens under sina år vid makten. Men förhoppningsvis är det slut med det nu. Jag föredrog Laporta på förhand. I efterhand stödjer jag sittande president till 100% oavsett om det va Bartalmeu som vann. Så sluta med den barnsliga chargongen nu. Vi, Bartalmeu och Laporta är alla culés som vill klubbens bästa. Så stå bakom presidenten som vann till 100% så gör ni ert yttersta för klubbens välmående dom kommande 4 åren. För han kommer sitta där oavsett om ni vill det eller ej och hans framgång som president är samanknuttet med vår kära klubbs framgångar dom närmsta 4 åren. Så håll tummarna och hoppas att Barylolomeu blir barcas bästa president genom tiderna! Alla som hoppas annat är inga riktiga culés. Punkt slut
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-07-19 19:30
@Smogen:
Wow, vilket kvalitétsinlägg. Först, läs vad forumets moderator precis har skrivit, sedan, gör om gör rätt.
Barcelona Smogen
2015-07-19 19:26
Barcelonistas Asså, ingen dissrespekt men varför började du hålla på Barcelona istället för Real Madrid?
Mod.
2015-07-19 19:17
Lite väl mycket dagis härinne, skärpning. Spärr utdelad och inlägg raderade. Höj nivån. Mod.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 19:09
@Barcelonistas:
Ja han har ju mördat alla värderingar klubben en gång i tiden hade, men vi vann ju trippeln så sånt spelar ju ingen roll överhuvudtaget eller?
Barcelona Barcelonistas
2015-07-19 18:52
Gabriel - bär man får höra saker som att " det hade varit bäst om vi inte vunnit trippeln för då hade Barto fått kicken" ja då kanske du förstår min frustration. Fine var frustrerade, diskutera men några här inne har tagit detta till en helt annan nivå. Man kan tro att Barto mördad någon.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-19 18:44
[QUOTE=Junta Dimision]Vi har ju redan Qatar Airways på våra träningskit och på en fet text på en hel jävla kortsida på Camp Nou. Hur ska vi öka intäkterna när vår skuld ökar, för skulden kommer den definitivt öka med Espai Barca och varför ska vi sätta igång med projektet när vår skuld har ökat? Just nu är vi i ett ekonomiskt limbo och detta trots Qatars pengar, det visar att Rosell och även Bartomeu misslyckats totalt på den ekonomiska biten. [/QUOTE] Ja men det finns möjlighet att precis som Manchester United skaffa en separat sponsor för träningskiten. Skulden har ökat i år JA med €40M, det är knappast några jättesummor och beror säkerligen på investeringar som gjorts i truppen. Men innan har skulden reduceras varje år och sänkts med €200 Miljoner sedan 2010. Därför är det som sagt inte någon jättekatastrof att den nu går upp €40M. Som jag nämnde tidigare har det aldrig varit någon tanke från klubbens sida att vara helt skuldfri innan man sjösatte Espai Barca, tanken var att vi skulle fått ner skulden till en normal nivå, vilket man nu fått. Det är knappast något ovanligt att företag har skulder, hör snarare till det normala och tror du alla företag är skuldfria innan dem investerar i ett projekt eller en produkt? Och självklart kommer skulden att öka när vi bygger Espai Barca då vi kommer behöva ta banklån, men även det är normalt, finns inga företag som finansierar stora projekt enbart ur egen kassa. Och att skulden då ökar betyder ju inte att omsättningen kommer minska, däremot kan vinsten minskas, men så länge vi inte visar röda siffror är det inget allvarligt.
Barcelona Gabriel
2015-07-19 18:43
"Detta är inte det Barça jag började följa" i ett användande citat där det efterföljande meddelandet lyder att man borde sluta klaga eller helt enkelt byta lag. Ni förstår inte ett skit. Inte ett jävla skit och förlåt, eller nej förresten, fuck that, jag tänker inte be om ursäkt för svordomarna för it pisses me off. Vilka fan är ni att yttra er om att vi som känner oss berövade vårat "riktiga" Barcelona borde byta lag. Vet ni ens vad ett förhållande innebär? Uppenbarligen inte för eran tvistade logik är att ett förhållande innebär att sitta tyst i båten och agera nicke dockor och älska allt som sker bara för att man befinner sig i förhållandet. Ett take it or leave it kinda offer. Nej, det fungerar inte så, kanske i den här generationens sorgliga syn på vad kärlek och förhållande innebär, och det är förmodligen därför folk hoppar in och ut i kärleksförhållanden med varandra titt som tätt - men ett förhållande till ens favortlag FUNGERAR INTE SÅ! Vi pratar om unconditional love, no matter what, vi är fastsa med Barcelona i våra hjärtan, precis som ni Bartomeulovers är. Tror ni att det bara är att "nu jävlar skiter jag i det här, fuck Barça, jag börjar följa golf istället!" och call it the day? Eran intelligens gör mig irriterad, människor in general gör mig irriterade och detta var bara en enkel reminder om varför - för att det finns folk som har så efterblivna åsikter som det där. Jag brukar inte vara så frispråkig som jag ofta vill kunna vara här inne då jag är medveten om att allt är subjektivt på ett forum och att man ska kunna argumentera för sina åsikter samt även lära sig att acceptera andras. Men när jag läser det här så har jag bara en sak att säga, svälj bajset ni nyss rapade ut och borsta tänderna efteråt för eran bullshit stinker värre än en anusslickande porrstjärna med inspiration från two girls one cup. Spärra mig, I don't give a fuck. Tänker ändå ta ett långt och nödvändigt break från det här forumet som bara drar in mer och mer drägg till "Barçafans". Jag kan acceptera att man har olika åsikter och att man stöttar Bartoumeu, men att säga "tyst och gilla läget eller byt lag" gör att det brister för mig. Nej, jag tänker aldrig att byta lag, och min röst kommer aldrig heller att tystas i det verkliga livet. Men här inne har den sagt sitt på ett tag i alla fall. Ha det bra och njut av de få skribenter som faktiskt bidrar med något vettigt här inne!
Barcelona Junta Dimision
2015-07-19 18:39
@Lion24:

Det blir antagligen Rosell-Bartomeu all over again där vicepresidenten Jordi Cardoner blir ny president. En man som undersöks för pengatvätt i Andorra och en gång sa "Socis ska bara vara för folk som bor i Barcelona. folk utomlands ska stötta klubben genom att köpa tröjor", skoj.
Barcelona Lion24
2015-07-19 18:34
Har en fråga: om det är så att Bartomeu fälls för Neymar-affären och blir dömd till fängelse, vad händer då? Någon som har koll? Utlyses det val eller blir det Rosell-Bartomeu all over again?
Barcelona 1.70-ligan
2015-07-19 18:29
Trodde detta var ett forum för alla oss som håller på FC Barcelona. En plats att diskutera fotboll med likasinnade. Men just nu känns det som att det håller på att spåra ur till något helt annat.
Barcelona Mxm Ciilow
2015-07-19 18:28
[QUOTE=Barclasico]Tack!, för några timmar sen så skrev jag samma sak till han. Har aldrig sätt han skriva på "Les Rambles" tidigare. [/QUOTE] Mannen vill du veta vem jag är? Jag är en kille som älskar FC BARCELONA. Är det nått mer du vill veta så är det bara och fråga jag svarar järna på det
Barcelona Barclasico
2015-07-19 18:17
@petersays:

Tack!, för några timmar sen så skrev jag samma sak till han.
Har aldrig sätt han skriva på "Les Rambles" tidigare.
Annons: