/spanien/barcelona/forum/22138.aspx/spanien/barcelona/forum/22138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2007-10-21 20:40
Tycker synd om Atl.Madrid fansen. Herregud hur länge ska vi få missa fotbollsgodis, helg efter helg.

Sen ville jag påmina er om att kl 21.15 ska alla ni bänka er framför tven och kolla på svt. Det kommer handla om La Masia...
Barcelona Unisef
2007-10-21 20:31
någon som har en gissning om uppställning på tisdag? tänkte närmast på Deco skadan från igår? har vi några gammla skador tillbaka?
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 20:22
Il Phenomeo //

"Man hade ingen som kunde göra ordentliga mål och anfallsspelet var dåligt"
-Det var då. Nu har man de spelarna.

Av intresse. Vilka egenskaper gör Etoo bättre än Henry?

Exakt vad är det som inte gör mina åsikter "trovärdiga"?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-10-21 20:19
Årets fråga av aftonbaldet!

"Är Finland bättre på sport än Sverige?" Detta ställs i och med Raikonens mirakelvinst idag (som förövrigt officiellt förstörde hela min helg, vilket jävla ras av min nyfunna favorit Hamilton). Raikonens vinst var ändå otroligt härlig då den mannen äntligen vunnit en Formel 1 titel efter alla sina år av kämpande.

Men vilken fråga?! Man blir mörkrädd ibland när man tänkar på hur mycket kunskap dessa journalister verkligen besitter...

Aja, sorry för denna off-topic fråga, men det kändes som om forumets nivå ändå låg så långt nere nu att den kunde ställas :D
Real Madrid Il Phenomeo
2007-10-21 20:17
Cnizri//

Men lägg ner!

Du säger att vi inte har sett Henry spela så mycket. Frågan är om du har sett Eto'o spela? Han är viktigare än du tror för Barcelona. Det blir en stor skillnad när han är borta. Kolla bara förra säsongen när Eto'o var skadad i fem månader, Barcelona snubblade sig nästan fram. Man hade ingen som kunde göra ordentliga mål och anfallsspelet var dåligt. Man levde på Ronaldhinos mål.

Jag är ingen större anhängare till Barcelona men ditt snack är ju inte trovärdigt. Om jag fick välja mellan Eto'o eller Henry till mitt lag, hade jag utan tvekan valt den förstnämde.

Sedan så tycker jag faktiskt det ska bli intressant att se vem som kommer att bänkas i stormatcherna i Barcelona för någan av Ronaldhino, Henry och Eto'o kommer att sitta på bänken. Ska bli kul och se om den frånvarande spelaren accepterar att sitta på bänken, helt klart. Rikjaard har verkligen ett lyxproblem.
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 20:16
Rambla//
Neej.. Messi är central mittfältare? Klart man tittar på utgångspositionen!

Att du inte kan dra den parallellen gör mig inte ett dugg förvånad.. :)

Vad gäller Henry och Rdinho så handlar det bara om form. Ingen av dem har passerat sitt bästföre datum men båda har en bit kvar till formtoppen. (Det är ju synd att säga nåt annat om Etoo.)
Och även om du har rätt så är de både bättre än Etoo ändå.
Barcelona Rambla
2007-10-21 20:11
Ämne: Rambla//
Jag säger ....Ja du, det säger väl mer om dig och dina fotbollsanalyser anser jag. Bara att likställa Samu med en medioker spelare som Harewood talar sitt tydliga språk. God dag yxskaft. :D

Dessutom så är Messi ingen riktig ytter, utan en fake-ytter. Hans utgångsposition är på högerkanten men han har frihet att röra sig fritt.

Henry är en ex-världens bästa forward, det samma gäller Ronaldinho ex-världens bäste.

Och jo, jag har sett Henry spela en hel del. Saken är bara den att han har en hel del kvar innan han når den formen. Det samma gäller givetvis också Samuel.
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 20:09
Märks tydligt att ni inte sett Henry spela allt för mycket. Om Henry skulle göra hälften så många mål som Etoó så skulle Henry endå bidra med mer till målfabrikationen genom framspelningar.
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 20:06
Rambla//
Jag säger såhär. Henry är världens bästa forwad. Rdinho är världens bästa bollspelare och Messi är världens bästa ytter. (tillsammans med C.Ronaldo)
Etoo är på tok för fotbollsdum för att ens nämnas i det sammanhanget. Jag håller Etoo´s spelintellegens ungefär lika lågt som Marlon Harewoods i Aston Villa.
Barcelona ZARM
2007-10-21 20:06
Ämne: ZARM//
Okej så vem ....
Henry alla gånger!
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 20:03
ZARM//
Okej så vem sätter du åt sidan när du spelar Etoo?
Barcelona Rambla
2007-10-21 20:03
Ljungskile till Allsvenskan. Jippi, svensk fotboll blev genast mycket intressantare.

Kimi Räikkönen världsmästare i Formel 1. Jag antar att man kan leva med det när madridistan Alonso missade titeln.
Barcelona Rambla
2007-10-21 20:00
Han petar Henry, eller snarare så petas ingen av dom två utan de lär få speltid båda två. Dessutom, höjer inte Ronaldinho sin fysiska status framöver så lär även han få sitta på bänken.
Barcelona ZARM
2007-10-21 19:59
Har du ingen....
Visst har jag det, här får du den. Nej, Eto'o bänkas inte. Inte för att det spelar någon roll vad jag tror, det är i slutändan Rijkaard som bestämmer. Personligen tycker jag att det vore jäkligt kul om alla fyra kom i form (en är ju det redan;))
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 19:56
Rambla//
Vem petar han?
Den enda lösningen jag ser är att Rdinho tar Decos plats..
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 19:54
ZARM//
Har du ingen egen åsikt? Du bara flyter omkring och tycker som Rijkaard? Kul snubbe.. Det är ju trots allt inte Rijkaard jag diskuterar med.
Barcelona Rambla
2007-10-21 19:51
*Cnizri*:

Du har helt fel! Samu bänkas inte när alla är i form. Att du går omkring och tror dig veta det gör inte saken mer rätt, snarare tvärtom.
Barcelona ZARM
2007-10-21 19:50
Jag tror vi ....
Vet du vad, det är jag inte alls säker på, främst eftersom jag inte har koll på hur Rijkaard tänker!
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 19:46
ZARM//
Jag tror vi alla är överrens om att när alla är i form, Rdinho, Messi, Henry och Etoo så bänkas Etoo?
Om inte så är det totalt dödfött att försöka diskutera saken överhuvudtaget.

Rambo//
Läs ovan..
Barcelona ZARM
2007-10-21 19:35
*Cnizri*

Absolut, det är det jag menar. Du bör dock ha i åtanke vissa saker om Eto'o innan du skriver som du gör. En sak är att han, nu när han är skadad, alltid dyker upp i omklädningsrummet innan match för att peppa upp laget. Om inte annat, så säger det en hel del om hans karaktär. En annan sak är att han är väl medveten om att han kommer att få kämpa om en plats i laget. En tredje sak är att han är en av världens bästa anfallare så varför han inte skulle få speltid fattar inte jag. Dessutom är både Bojan och Dos santos väldigt unga, det kommer att ta ett tag innan de blir ordinarie.
Barcelona Rambo~
2007-10-21 19:34
Ämne: Pio pio//
Klart jag....
Haha driver du med mig? HAHA Eto är lagets bästa målgörare, det är han som ska starta alla riktigt stora matcher! Han visar mer hjärta på plan än både Ronaldinho och Henry visar tillsammans...
Barcelona Meley
2007-10-21 19:32
*Cnizri*

För att vara 100% säker :)
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 19:24
Meley//
Varför fråga ngt du vet svaret på?
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 19:21
ZARM//
Absolut inte. Varför skulle det göra det? Det här är min åsikt.
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 19:20
Pio pio//
Klart jag pratar framtid. Det är ju den som är intressant. Inte minst för Barca.
"Valencia har väl egna problem att ta hand om?
Zigic är väl tillbaka tror du att han kommer vara nöjd om han inte börja få spela snart? Arizmendi likaså och bla bla."
-Det jag sagt har inget med Valencia att göra.

Vad Henry säger känns inte heller så relevant då det handlar om Etoo.
Du har en poäng dock. Vill Etoo vara kvar måste han acceptera att bli ställd åt sidan i de riktigt stora matcherna. Jag tror inte han gör det. Det gör du. Skillnaden är att du pratar runt frågan. Inte om den.
Barcelona Meley
2007-10-21 19:17
*Cnizri*

Aha, så du känner dom?
Las Palmas Pio pio
2007-10-21 19:05
*Cnizri*

Du snackar om eventuella problem som kan ske. Sitter du med nån särskild kristallkula och ser framtiden lr vadå? Valencia har väl egna problem att ta hand om? Zigic är väl tillbaka tror du att han kommer vara nöjd om han inte börja få spela snart? Arizmendi likaså och bla bla.

Eto´o MÅSTE acceptera att en fotbollsspelare inte kan spela varje match. Och om du nu är så kunnig så hade du väl läst vad Henry sa inför säsongen i en intervju: "Först är det lagets bästa som gäller. Om jag eller någon annan lagkamrat spelar eller inte är inga problem." Det sa han i Skottland på försäsongen till TVE. Fast den kanske inte finns i kulan?
Barcelona ZARM
2007-10-21 19:03
Ämne: Rambla//
Hehe. Etoo....
Cnizri//
Det får du gärna gå omkring och tro, att du är den ende som tror så gör väl inte dig något antar jag...
Real Madrid *Cnizri*
2007-10-21 18:53
Rambla//
Hehe. Etoo kommer aldrig acceptera att han inte är med i förstvalet till förstaelvan. Snubben tror ju att det menas att han kommer att få vila mer, vilket det inte gör. Han kommer få mindre speltid i de stora matcherna och med det egot som han har så tror jag inte han kommer vara kvar. Lägg där till en Messiutveckling av Dos Santos eller Krkic. Afrikanska mästerskapen kommer väldigt lägligt för honom och er.
Barcelona Rambla
2007-10-21 18:41
*Cnizri*:

Istället för att komma in här med jag-vet-allt-attityd så kanske du skulle ta och läsa några av de senaste intervjuerna med Eto'o. Han har absolut inga problem att sitta på bänken emellanåt, det säger han klart och tydligt. Han är, tvärt emot vad alla andra tycks se, en otrolig lagspelare och springer för laget tills han stupar.

Och nej, jag tror knappast att han blir petad i det långa loppet. Han kommer att få spela.
Annons: