/spanien/barcelona/forum/2213.aspx/spanien/barcelona/forum/2213.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Daacun
2015-07-12 18:22
Junta Dimision Som jag har sagt till er tidigare kom inte till mig med eran ord. Om ni ska anklaga på en människa kom med fakta inte
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-07-12 18:21
Bartomeu är ingen lögnare och har agerat fläckfritt. Really???

2014
Sa att han skulle förlänga med Tata Martino oavsett om klubben vann titlar eller inte.

Skyllde FIFAs anklagelser på "en svart hand (Real Madrid)" när det i själva verket var ett misstag av den egna administrationen. Sa att det bara skulle krävas ett samtal för att häva påföljderna.

Sa inför domstol att klubben värvade Neymar för att Tito (som nyss avlidit) krävt det.

2015
Sa att han ville ha Fair Play från framtida presidentkandidater och bad alla att fokusera på klubbens bästa. En månad efter läckte dokument ut om hur han skulle använda klubben, dess spelare och Braida för att vinna valet. Gjorde över 100 framträdande i mediesammanhang fram till valet men hävdar att han är en "person som håller sig i bakgrunden"

Sa att han inte skulle förnya Luchos kontrakt eftersom det var upp till nästa president att ansvara för. Förnyade kontraktet veckan efter.

Sa att han inte skulle använda några värvningar under sin valkampanj men presenterade först Aleix Vidal och avvaktade sedan avsiktligt att värva Arda tills de andra kandidaterna avslöjat sina kort. Av agentens uttalande idag var såväl spelaren som Atlético införstådda med intresset för ett par månader sedan. Varför blev det då klart just när det blev?

Lovade Garcia Pimienta jobbet som B-lagstränare men kontaktade Gerard Lopez bakom ryggen och använde honom i sin kampanj.

Anställde Braida för en enda uppgift, att värva Pogba, men sa sedan att spelaren inte var på tränarens lista. Trots detta las ett bud på €80 miljoner enligt Juventus.

Den största lögnen av dem alla är dock att man endast fått ett riktigt bra bud på en sponsor, och den osanningen kommer att krascha totalt nästa vecka.

...och jag som är på ett break...

Nåja, klarar inte av att läsa inlägg som säger att allt Barto gjort bara är bra.

Ha en fortsatt trevlig sommar people!
Barcelona Barcelonistas
2015-07-12 18:20
Barto saknar Balls, en fegis är vad han är. Vågar inte delta när dom andra ska prata va fan är de för bullshit.
Barcelona Barca4life98
2015-07-12 18:11
Daacun Alla har rätt till sin åsikt... MEN vad tycker du om; - att Mr. Bartomeu ville sälja Messi för ett år sedan? - att han vill fortsätta trampa på traditionerna som vi har i denna klubb? • att han, av alla sponsor han kan välja på, vill att klubben ska fortsätta förknippas med Qatar?
Barcelona Liunil Masse
2015-07-12 18:03
Bartomeu bekräfta igår att han kommer att ställa upp i en debatt på tisdag som kommer sändas på tv3cat.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 17:50
Daacun

Ja vi kan ju börja med hur Neymar transfern gjorde så att klubben för första gången på 115 år blivit åtalade för korruption och skattebedrägeri, eller skyller du endast på Rosell här med även fast Bartomeu skrev på 9 av 11 kontrakt vid köpet av Neymar? Han lyckades även med bedriften att fixa ett transferförbud för hur de tog in ungdomar utanför Europa trots flera varningar från FIFA om de skulle fortsätta att värva på det sättet. Att han själv är åtalad för korruption samtidigt som han ställer upp i valet är bara en bedrift i sig.
Barcelona petersays
2015-07-12 17:27
Vad är det som händer? Bartomeu är en hedersknyffel och folk applåderar att göra en fet galleria av Camp Nou för att "ge de asiatiska turisterna något att göra". Det är fan kulturskymning om något. Dessutom..ni verkar tro att Bartomeu är den enda som har planer för Camp Nou? Ni glömmer att det redan 2007, under Laporta, togs beslut om att varsamt renovera Camp Nou och göra 10,000 nya platser. Ett beslut som dock lades på is pga finanskrisen 2008 - och som Rosell sedan rev upp. Visserligen hade även det sina brister eftersom man tänkte sälja Mini Estadi för att finansiera. Men så kostade projektet bara €250M istället för €600M också - och innebar inte att döpa om Camp Nou till Camp Nou Microsoft/Intel/Qatar eller vad nu Rosell/Barto har i kikaren. Så Camp Nou kommer garanterat - tids nog - att få en en mindre modernisering oavsett vem som vinner - men låt oss hoppas att det inte tvingar oss till namnbyte eller att vi plöjer ned pengar i att göra Camp Nou till en själlös shoppingarena endast till för turister. Edit: Kul förresten att Rosell rev upp beslutet av hänsin till att han inte ville sälja Mini Estadi. Samma Mini Estadi som han nu ändå beslutat att riva...
Daacun
2015-07-12 17:07
Junta Dimision under den tiden du snackar om var det Sandro Rosell som var president och det är han som bär på ansvaret. Kom med nåt under bartameuo tid som president.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 17:01
@Daacun:

Varför lovade han då något han inte kunde hålla då? Är det seriöst din ursäkt för att Abidals kontrakt inte förnyades?
Daacun
2015-07-12 16:56
Junta Dimision Men då ska du komma ihåg att han var vice-president
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 16:36
Daacun Ja han lovade Abidal ett nytt kontrakt så fort han skulle göra sin återkomst från cancer, men istället slängdes han iväg som en soppåse.
Daacun
2015-07-12 16:34
KiNg-PuYi Jag tycker att du och flera andra här inne är respekt lösa när ni kallar en människa för lögnare, skit och massa andra saker. Har bevis på att han är en lögnare?
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-12 16:28
Daacun

alltså mår du verkligen bra? gömt oss? har du ens följt forumet i år för att ens ha mage att säga att vi har gömt oss? vart var du innan trippeln?.

förlåt mig verkligen men att stödja en person som barto efter alla lögner o planer för klubbens framtid. abidals svek. pissa på klubbens identitet. behandla legender som alves på d sättet han gjort, sparka legender som varit i klubben i så många år, från matrialare till la masia personal. skattefusket, la masia. ja du jag kan göra listan mycket längre än din och att du väljer att blunda för allt det här, så ger jag dig bara ett råd köp den vita tröjan o tryck perez på ryggen.

säger förlåt igen men det säger en hel del om dig som person.

UT MED LÖGNARE BARTOMEU
Daacun
2015-07-12 16:27
[QUOTE=Liunil Masse]Daacun Luis Enrique var Zubis val, Bartomeu ville ha kvar Tata Martino Köpet av Luis Suarez var det Luis Enrique som ville ha och vilken annan president hade kunnat värva Suarez som verkligen ville komma hit. Hyllningen till Xavi hade vilken annan president också gjort. Köpet av Arda var också efter order från Luis Enrique och värva en spelare precis som i Suarez fall drömt om Barca sen liten hade vilken annan president lyckats med. Inger som övertygar mig eller många andra iallafall. Bartomeu är skit. [/QUOTE] Så du tar bort allt det bra killen har gjord och ger det till andra. Om jag får ställa en fråga? Vem var det som bestämmde under det tiden allt hände?
Barcelona Liunil Masse
2015-07-12 16:19
Daacun Luis Enrique var Zubis val, Bartomeu ville ha kvar Tata Martino Köpet av Luis Suarez var det Luis Enrique som ville ha och vilken annan president hade kunnat värva Suarez som verkligen ville komma hit. Hyllningen till Xavi hade vilken annan president också gjort. Köpet av Arda var också efter order från Luis Enrique och värva en spelare precis som i Suarez fall drömt om Barca sen liten hade vilken annan president lyckats med. Inger som övertygar mig eller många andra iallafall. Bartomeu är skit.
Daacun
2015-07-12 16:13
[QUOTE=SOMISEREM1899]Daacun Menar du på allvar att Bartomeu, som var vicepresident under Rosell, inte var inblandad i de skandaler som skedde när Sandrusco var president? Dessutom så har det ju hänt en hel del negativa saker sedan Barto kom till makten. Han har ju snarare fortsatt Rosells påbörjade raseringsprojekt än att byta riktning mot något positivt, som du försöker få det att låta som. Låt höra lite positiva grejer som du menar att Bartomeu har gjort under sin tid som president. [/QUOTE] Vart har ni gömt er den senaste år? Om jag tar nåt positivt snabbt så är det från att anställa Luis Enrique som tränare, köpet av Luis Suarez, hyllningen av xavi och de här senaste värvningarn speciellt Arda Turan.
Barcelona Illusionista
2015-07-12 16:02
Om det stämmer så är lider jag med Iker som ändå gjorde rätt i att flytta. Blir man inte respekterad så ska man inte vara kvar.
Barcelona Cule4life
2015-07-12 15:59
Jag vill ha in en grym ung mittback till Blaugrana! Laporte vem fan som helst, vi har täckning överallt annars, men självklart finns det utrymme för en kvalitets uppdateringen på truppen, tänker främst på mittfält och backlinje, målvakt och anfall är våra starkaste lagdelar, mittfältet är precis efter och sist är backlinje.

Inte för vi är dåliga defensivt, men det känns som att det inte finns någon riktig vettig mittback brevid Pique ! Varmealen, Mathieu, Macherano, Bartra känns inte helt hundra faktiskt, Adriano känns inte heller sådär bra, Alba finns ju ändå där ohotad, jag gillar högerbacken med Alves & Vidal
Barcelona SOMISEREM1899
2015-07-12 15:53
Daacun

Menar du på allvar att Bartomeu, som var vicepresident under Rosell, inte var inblandad i de skandaler som skedde när Sandrusco var president? Dessutom så har det ju hänt en hel del negativa saker sedan Barto kom till makten. Han har ju snarare fortsatt Rosells påbörjade raseringsprojekt än att byta riktning mot något positivt, som du försöker få det att låta som.

Låt höra lite positiva grejer som du menar att Bartomeu har gjort under sin tid som president.

Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 15:51
@Daacun:
Du får gärna nämna det positiva han har gjort istället för att påstå det utan att säga vad det är han har gjort.
Barcelona 11-9-10
2015-07-12 15:47
Varför tänker ni bara på klubben tänk på spelaren pedro med. Han har gjort allt för klubben och aldrig klagat, nu har hans konkurrens ökat ännu mer. Om grabben vill lämna ska inte klubben stå i vägen Han vill ha en plats till EM
Daacun
2015-07-12 15:40
Låt de andra president kandidater presentera vad de har för sponsorer först sen kan vi snacka om Qatar. Det ända ni gör är att ni ger bartameuo skulden för det Rosell har gjort. Ni tittar inte det posetiv han har gjord under sin korta tid som president
Daacun
2015-07-12 15:39
[QUOTE=SOMISEREM1899]Daacun Bartomeu (tillsammans med sin älskling Rosell) har sett till att vi har Qatar på tröjan, att La Masia fallerar allt mer för var dag som går som följd av hans idiotiska reformeringar, att vi har transferembargo, att klubben är åtalad för skattebrott, att Camp Nous namnrättigheter kommer säljas om han blir vald, att Barcelona för första gången på 115 år har horisontala linjer på tröjan, att Abidal blev lurad med mera. Men du vill alltså att han ska få en till chans? Sen så verkar du tro att Qatar är det enda tröjsponsorn som finns tillgänglig. Benedito har ju exempelvis sagt att han under den kommande veckan kom mer att presentera en annan sponsor som kommer generera MER pengar än Qatar. Låt de andra president kandidater presentera vad de har för sponsorer först sen kan vi snacka om Qatar. Det ända ni gör är att ni ger bartameuo skulden för det Rosell har gjort. Ni tittar inte det posetiv han har gjord under sin korta tid som president
Barcelona Liunil Masse
2015-07-12 15:31
@navidjaan: Freixa: "Getting rid of current players and [trying to] sign Pogba for €100 million. The model of Bartomeu is Florentino Pérez." (CatRadio) @navidjaan: .@tonifreixa: "I am very concerned that they have dropped Pedro's clause. The same happened with Bartra and Thiago. Mismanagement!" Röstar man så att Bartomeu vinner så får man skylla sig själv, vi kommer gå under som klubb. Läskigt vilken jävla idiot Barto är.
Arda Turanismo
2015-07-12 14:51
@Federer:

Inte för att vara den men Ronaldinho blev klar för Fluminense under gårdagen :)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-12 14:25
säljer vi pedro, så måste adama få rollen som inhoppare. vi får inte tappa killen....samtidigt måste folk fatta att ingen superstar kommer att acceptera pedros roll. deulofeu hade varit perfekt! adama passar nu. en till som vi sket i som vi kunde värva va konoplyanka. lavezzi skulle vi kunna ta jag vet att han har tappat en hel del men som sagt inhoppare. men drömmen är reus! men han kommer aldrig att acceptera pedros roll
Barcelona Andresito
2015-07-12 14:16
Att tappa Pedro nu under sommaren tror jag inte hade betytt speciellt mycket. Munir/Sandro skulle säkert kunna fylla ut en plats i anfallet. Samtidigt kan Rafinha spela både till höger och centralt, och Iniesta är bekväm med vänsterytterpositionen.
Så allt ligger inte på ynglingarnas axlar om man skulle behöva rotera.

I januari får man in Arda och även Aleix Vidal som faktiskt är en ytter.
Så det är knappast några större problem med bredden i anfallet.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 14:12
Hur begränsad Pedros roll må än ha varit föregående säsong så hade han en del viktiga aktioner som assisten till Messis mål mot Atletico borta för att säkra ligatiteln samt assisten till Neymars 3-1 mål i Champion's League finalen för att sätta spiken i kistan.
Barcelona Liunil Masse
2015-07-12 14:01
Nä Pedro du ska ingenstans!! Tror faktiskt det är bullshit. Han vet att Barca behöver honom fram till Januari.
Barcelona ElRaval
2015-07-12 13:49
@Suarez9:

Var bara tyst. Du kan ingenting om Fotboll. Om man inte tycker att Pedro har varit nyttig för oss så kan man dra. På riktigt dra bara.

En spelare som alltid tar grovjobbet är ALDRIG fel. Speciellt inte om den spelaren kan spela på alla platser i anfallet och dessutom har tillräckligt bra teknik och passningsspel för att spela i Barca. Allt handlar inte om att ändra på en matchbild.

Med det sagt så tycker jag dock Pedro ska söka sig vidare då jag tycker det finns mer spännande spelare som kan fylla hans skor. Men sättet du pratar på får mig att spy.

Annons: