/spanien/barcelona/forum/22127.aspx/spanien/barcelona/forum/22127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-10-23 23:18
Ronaldinhogaucho10

När du spyr galla som en fjortis i vårt fina forum drabbas vi alla. Om jag var för hård ber ja om ursäkt, men det är jobbigt att läsa sånna inlägg. Håll dem sansad så är alla nöjda.

Rambla

Jag håller med angående Guddy, lite svagt av Rijkaard att inte inse det tidigare att han är bättre som offensiv mitt. Men gjort är gjort och lilla taktiska finessen var en fröjd för ögat, positonskiftande och hjärta han visade upp var underbart.

Dunga har även han uttryckt viss oro angående Ronaldinhos fysik, den är inte på 100 och nåt måste ju göras. Ser vi ingen förändring i hans fysik så tyder det på att han inte visar klubben och fansen nån respekt de förtjänar, och kan om han vill lämna för här spelar de som förtjänar att spela.
Barcelona Lionel M.
2007-10-23 23:14
Fantastiskt ineffektiv match sett till matchbilden. Ska jag försöka vara realist (nu jäklar utmanar jag mig själv) så är det inte alls dumt. Med så många skadade spelare på listan och med ett taggat QPR så är 0-0 "bastante" bien. I en sån här match så kanske "bastante" räcker?

Måste hålla med flertalet föregående skrivare, Guddy gör en heroisk insats som kämpar så det räcker och blir över. Det kanske var en överenskommelse om att en person skulle göra allt kämpande i anfallet? ;-)

Messi, have patience my dear friend. Snart spelar du mot lag från den södra delen av vår vackra kontinent igen. Lag som inte spelar i en vattentät box. Du vet, lag som verkligen försöker spela fotboll. Då kan du springa som du gillar att göra.

Simon says: Eto´o should play soon.
Barcelona Fredeco
2007-10-23 23:13
Ämne: Bra summeringar Ride....Rambla

Håller med dig om att Guddy var underbar att skåda ikväll. Inte nu för att vara nedlåtande mot Guddy, men han är nästan bäst då han inte syns så mycket. Utan mer agerer vinna tillbaka bollen, täcka ytor, spela enkelt på 1 touch och fylla på i djupled.

Pio Pio

Kan bara instämma, Thuram var riktigt säker i försvaret idag. Agerade med ett stort lugn och var mycket stark i luften. Fortfarande lite osäker med vissa uppspel kan jag dock tycka. Men i helthet en mycket bra match av Thuram.
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-10-23 23:12
Ride_The_Big_One(6)

sånna som dig gör en bara mer arg. sköt ditt så sköter jag mitt
2007-10-23 23:08
RonaldinhoGaucho10

Lugna ner dig, håll ditt inlägg till en normal och sansad nivå. Ditt inlägg ger signaler av nåt en fjortis skulle skriva.'

Skärpning!
Las Palmas Pio pio
2007-10-23 23:07
Tycker faktiskt att Thuram gjorde nog idag sin bästa insats i Barcelonatröjan! Han var riktigt positionssäker och hur stabil som helst. Tycker även att Guddy var bra, skötte sig riktigt bra och passningsspelat från hans sida var perfekt!
Barcelona Rambla
2007-10-23 23:07
Guddy var underbar idag, härlig inställnig. Önskar att Ronaldinho haft hälften av den.
Barcelona Barca-I Hjärtat
2007-10-23 23:06
Åhh, The Lion, i miss you..Ta en titt på länktipset, man saknar väldigt mycket honom...
Barcelona Karlssoooon
2007-10-23 23:06
jag tycker verkligen att Eidur visade att han gjorde rätt som stannade i Barca. Och han visade ikväll att han är värd betydligt mer speltid än vad han fått. Han fick chansen och jag tycker att han tog den.
Barcelona Rambla
2007-10-23 23:05
Bra summeringar Ride och Fredeco, instämmer i det mesta. Ge Henry tid, han kan inte vara på topp efter ett så långt avbräck från fotbollen på den här nivån. Han lär bli bättre under andra halvan av säsongen.

När det gäller Ronaldinho så handlar det om att han är för otränade. Det syns ju lång väg. I den där interna koden finns det ju bla en punkt som handlar om att spelarna ska ha bra fysik och ta träningen på allvar. Det verkar inte som om han gör det riktigt. Bänka honom tills han är i bättre fysisk form säger jag. Har han tröttnat på Barcelona, sälj efter säsongen.
2007-10-23 23:04
Förstår ej kritiken Thuram får ikväll, inget illa ment men kan ni fotboll överhuvudtaget?

Det var inte som om vi stod rätt till i positionspelet när Thuram orsakade frisparkarna, taktisk frispark kallas det.

Rambo/Rambla

Helt rätt att ni ger Thuram credd, för det är han värd. Han var bra ida som hela backlinjen.
2007-10-23 23:03
Vaför inte...
Delarocha RIP Puerta
2007-10-23 23:00
Varför inte bänka båda? Sätta Iniesta istället för Ronaldinho på kanten och Eto'o centralt.
Barcelona Rambla
Delarocha:

Därför det går snabbt, han vill inte riskera att bli överspelad. När man kommer i fart, stångas med en annan stark spelare så ska man inte lägga fingrarna emellan. Bättre det än att bli överspelad.

Någon mer än jag som tycker att Guddy gjorde en riktigt bra match? Såg ni vad han slet och sprang för att stressa deras uppspel. Det gjorde knappast Henry och Ronaldinho. Messi var också alldeles för loj, utamande knappt och såg allmännt trött ut. Det är säkert jetlagen som satt in nu.

Bäst i matchen enligt, Iniesta, Puyol och Gudjohnsen. Fick Valdés ens göra en räddning?
Criff

Det är bara att inse realitet, Ronnies inledning tyder på en sak och det är att han lämnar nästa sommar!

Det sades att Ronaldinho inte kommer till sin rätta när han inte har Eto på banan?, bullshit en bra spelare lyckas ändå säger jag. Jag har stor kärlek för Ronaldinho men allt han gör utanför och innanför planen ger mig signaler på att han har gjort sitt. Han ger inte sitt yttersta känns det som, och vare sig det är muskler eller inte så är han mycket tyngre dessutom. Oproffsigt tycker jag, om han haft en smutta av den kärlek till klubben som Eto har så skulle vi inte se denna kopia av Ronaldinho idag.

Han må gilla klubben men han älskar den inte.

Han får jätte gärna bevisa mig fel, jag hoppas jag har fel.

Att Henry inte brilljerar visste jag på förhand, han är långsammare och inte alls matchtränad efter sitt långa skadobeskymmer med Arsenal. Henry kommer vara bra i slutet av säsongen, man brilljerar inte efter 6 månaders frånvaro ifrån fotboll sånt händer bara inte.

Barcelona Fredeco
2007-10-23 22:59
Med tanke på vilka skador som Barcelona har nu tycker jag Barcelona gör en bra match ikväll. De enda som stör är ineffektiviteten, med de lägen de skapar måste bara bollen in. Annars så höjer sig Rangers spelarna sig ännu mer och krigar ännu hårdare. Sen tycker jag de är lite pinsamt av Rikjaard och inte byta ut Ronaldinho för han är rent ut sagt dålig ikväll. För som jag ser de är de Henry och Messi som försöker några gånger att ta sig igenom köttmuren. Eller när Barca fått igång ett flyt i passningsspelet där många rör bollen med 1 touch men så fort den kommer till Ronaldinho så stannar den av. Han vill så gärna slå de avgörande passningarna och när då ingen av Messi,Henry eller någon mittfältare fyller på i djupled så stannar Ronaldinho av allt. Men jag är ändå nöjd över att spelet finns där, måste bara trycka dit målchanserna!
2007-10-23 22:58
Många tycker att Henry ska bänkas när Lejonet är tillbaka? Varför inte bänka Ronnie, han gör ingen nytta. Låt han bänkas och börja ta det här på alvar! Och nej jag har inte glömt vad han har gjort med barca, hur bra han har varit men man kan inte låta han spela? Människan får bollen joggar tillbaks mot mittbackarna med bollen och passar t ex Puyol?
Barcelona Rambo~
Ämne: Hans kapningar var a....Haha hans kapningar var rena fotbollslektioner i hur man ska glidtackla... Han förstör ju steg 1 i deras anfall hela tiden, om du förstår vad jag menar, sen är det inte tur att han slipper kort det kallas rutin.
Barcelona ZARM
Visst är det frustrerande men samtidigt är det inte så lätt mot ett lag som försvarade sig så bra. All heder åt Puyol!!! Vi tar dem hemma!
Barcelona Plankton
Barca-I Hjärtat

Hoppas att du skojar...?
Delarocha RIP Puerta
2007-10-23 22:57
Genom att sätta in Ronaldinho centralt och Henry på kanten minimerar vi mer eller mindre risken till mål med 66 %. Henry kan för tillfället inte ta sig förbi sin gubbe på kanten och Ronaldinho får bollen felvänd, får en gubbe i ryggen och slutar sedan spela för att titta på domaren och be om en frispark.
Barcelona Criff
2007-10-23 22:56
Thuram stoppade kontringar så, smart mot ett trött hemmajobbande Barca.
Barcelona Barca Barca
2007-10-23 22:55
Står i samma kö med dom som kritiserar Ronaldinho. Killen har ingen speed, helt ofarlig när han får bollen. Han känns klumpig, fantasilös och mätt. Sen måste jag också säga att Henry måste börja göra lite mer nytta än att bara få bollen på vänsterkanten och stå med bollen o tittar in. Jag vet inte va ja ska säga men han är en anfallare och en anfallare löper, Henry står där bara. Eto'o alla dagar i veckan.

Sen ska vi inte vara allt för negativa, vi håller trots allt nollan i CL och forsätter vi så kan Barca vara oerhört giftiga längre fram i tuneringen då vi lär ha en skadefri trupp.
2007-10-23 22:54
Thuram var engligt mig en av matchens bästa spelare, Men Abidal, killen är så snabb och bra Älskar honom!
Delarocha RIP Puerta
2007-10-23 22:54
Hans kapningar var allat annat än bra enligt mig. Varför ska han upp och kapa där när spelarna är felvända? Han får vara glad att han inte fick ett kort. Jag har inte något förtroende för honom alls...
Barcelona Rambo~
2007-10-23 22:53
Ämne: Kapten11; håller med....
Haha driver du eller? Thuram var hur bra som helst, de där kapningarna på mittplan var ju jävligt effektiva, vad mumlar du om? Sen hans huvudspel är inget att leka med...
Barcelona B_a_r_ç_a
2007-10-23 22:52
tycker att man ska va glad för resultatet, men så klart att det är en match som bara ska vinnas och speciellt hur mycket boll de hade. Men jag vet inte om någon annan förutom jag som tycker att offensiva spelet är lite konstigt. Under hela matchen försökte jag se hur spelarna höll positionerna och hur offensiva spelet funkade. För det första så har vi ingen anfallare i boxen när vi anfaller och det såg man tydligt. Varför ska Ronaldinho komma in i banan och skicka ut Henry ut på kanten varje gång vi anfaller o dessutom så försvinner Eidur bort från spelet för att Dinho tar över dne rollen. Va är meningen med att hålla bollen runt motståndarnas straff område när vi inte har en anfallare i boxen, speciellt mot sånt lag som Rangers som har minst 8 spelare i sitt eget straff område. Hur som helst bra resultat och saknaden av Etoo och Deco är stor och det är inte för att vi saknar ersättare, nej för att vi saknar vinnar skallar i laget och folk som springer runt och sliter hela tiden.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-23 22:52
Varför ensvisas Rijkaard med att ha Ronaldinho centralt? Han gör ingenting bra där och Henry är om möjligt mer bedrövlig på kanten. Låt Ronaldinhoha sin kant och Henry i mitten så tror jag det iaf hade gått bättre. Sen att inte plocka in Bojan istället för Henry tycker jag är fel. Bojan har ett målsinne som få andra och att avsluta sista 15 utan en riktig striker när vi försöker göra mål är ju bara tjänstefel...
Barcelona Rambla
2007-10-23 22:50
Innan matchen var jag enormt nöjd med oavgjort men med tanke på hur matchen utvecklade sig så ska vi ju bara vinna denna match. Ineffektivt av värsta sort. Sen är det ju självklart inte lätt att hitta ytor när det står 10 man med målvakten i straffområdet. Summa summarum, detta är en sketen gruppspelsmatch som ingen lär komma ihåg när det är dags för det riktiga CL efter gruppspelet.

Kommentatorerna var ju riktigt roliga när de blev alldeles upphetsade när de hävdade att nu pressar ju Rangers tillbaka Barça. Hö hö, de lyckades efter enorm viljekraft skapa två inlägg från kanten och 2-3 hörnor. Vilket tryck. :D
Barcelona Criff
2007-10-23 22:49
Börjar också bli trött på Ronnie, man skäms nästan att säga det varje gång för han har gud stämpel i laget men har gör fan inte många rätt.
Asså jag menar okej att denna matchen var helt låst pga ett lag som körde riktig köttmur. Men om man ska vara ärlig är det såhär Dinho har sett ut senaste året, han får boll stillastående, drar sig bakåt medans han har motsatåndaren på sig och sen en frispark eller bakåtpass.
Och sen ut med dinho och in med gio och ut med Henry och in med Bojan. Behöver en striker, för dinho funkar inte i centralen.
Jaja vi kommer gå vidare iaf men sur förlust på 2 poäng!
Annons: