/spanien/barcelona/forum/22126.aspx/spanien/barcelona/forum/22126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Anders
2007-10-30 23:58
förra säsongen var Ronaldniho riktigt bra men han va inte inte lika spektakulär som tidigare, dels beroende på att han fick bära upp laget själv samt att han tappade träningsmässigt. Den här säsongen har han varken varit spektakulär eller överlag särskilt bra. Om spelet lyfts när en spelare som Ronaldinho byts ut är det något som är galet oavsett att inhopparen heter Messi. Måhända att han kan lida av zlatan-sjukan där man fått bevisat för sig att för mycket gymmande inte gynnar spelet på planen (sista tiden i juve). Som det ser ut i truppen nu med överflöd på offensiv kraft tycker jag att det är direkt fel att låta Ronaldinho starta matcherna.
Barcelona Rambla
2007-10-30 23:50
Ämne: Rambla:
OK, men myc....
Exakt! Trots det ska man inte vara så snabb med att glömma bort vad han tidigare har gjort för klubben. Vill han tillbaka och vill han själv förändra sitt beteende, så ska han ges chansen och stöttas. Kritik i alla ära, men någon måtta får det ju vara. Det är min åsikt.
Real Madrid Paco Buyo
2007-10-30 23:47
Rambla:
OK, men mycket av det som ligger bakom missnöjet med Ronaldinho nu är precis det som du beskriver: "Han var helt enkelt för lat". Han har tagit sig friheter under en längre tid och det slår tillbaka nu.
Barcelona Rambla
2007-10-30 23:44
Paco Buyo:

Jag tror att du missförstod mig. Med behandlas som vem som helst så syftade på att han ej ska få ta sig friheter. Han ska kunna börja en match på bänken om formen kräver det och inte starta matchen bara för att han är Ronaldinho. Han ska få jobba sig tillbaka i form precis som vilken annan spelare i truppen som inte har någon världsklasstämpel på sig. Ja, låt han få kämpa på som Gudjohnsen nu får göra. :)
Barcelona Rambla
2007-10-30 23:40
Nemo:

Förra säsongen var han bra, men inte så bra som han kan vara. Lägg där till att deltog i väldigt få träningar med resten av truppen och tillbringade lika mycket tid ensam på gymet. Låter man det fortgå en hel säsong så är det inte så konstigt att han saknar fysik och styrka som han hade när han var som bäst. Han var helt enkelt för lat, levde det ljuva livet och festade säkert en hel del som det rapporterats om. Nu kan han säkert blixtra till och vara bra i någon match men han lär fortfarande vara rätt så ojämn med tanke på att det tar tid att nå upp i den där gudomliga nivån som han hade tidigare. Hård träning och engagemang är det enda som hjälper, det finns inga genvägar trots att man heter Ronaldinho Gaucho. Nu rapporteras det åtminstone om att han kämpar på under träningarna och försöker komma i form.
Barcelona tribente_magico
2007-10-30 23:39
mm messi är grym just nu, men jag tyckte ronaldinho var roligare och kolla på när han var som bäst än messi är idag, men sen finns det ju ingen spelare i världen som kan spela lika publikfriande som ronaldinho gör i sina bästa stunder.
Real Madrid Paco Buyo
2007-10-30 23:37
Rambla:
Skall man behandlas som vilken spelare som helst i klubben när man tjänar betydligt mer än de flesta? När man under en längre tid tagit sig mer friheter och tänjt mer på gränserna än de flesta andra spelare i truppen?
Det är möjligt att han skulle må bättre av att behandlas som vilken spelare som helst i klubben, men jag har en känsla av att han själv under en lång tid gjort mycket för att inte behandlas som vem som helst, och att det är precis detta som slår tillbaka nu.

EDIT: stryk det där med vad han tjänar. Det känns inte helt relevant.
Barcelona Nemo
2007-10-30 23:25
Rambla//

Men det känns underligt hur man kan gå från outstanding till en helt annan person på så kort tid.

Äsch, säsongen är lång. Det räcker för Ronaldinho att göra 3 bra matcher och då är han förlåten. (bland de flesta fansen som tycker negativt om honom nu)
Barcelona Rambla
2007-10-30 23:14
Nemo:

Nej, det är just det. Jag är medveten om att han inte behandlas som vem som helst och det är med tanke på hans historia i klubben lite naivt att tro att det blir så. Det hade dock varit det bästa för honom och klubben. På något sätt känns det ändå som om alla inblandade försöker stötta honom, allt från Rijkaard, medspelare, Txiki och Laporta. Det är bara vissa fans, kanske inte så många, som buar år honom. Jag hoppas att han biter ihop och kämpar sig tillbaka.
Barcelona Nemo
2007-10-30 23:08
Rambla. Självklart ska han behandlas som vilken spelare i truppen som helst. Men det gör han ju inte. Inte av fans, inte av spelarna i laget inte heller tränaren. Bara för att han heter Ronaldinho så förväntas vi oss något speciellt varje match. Det är kanske förväntningar på honom att spela bra varje match som gör oss missnöjda vecka ut och vecka in den senaste tiden.

Sänker vi förväntningarna så får han komma tillbaka i lugn och ro.

Istället kan vi njuta av hur Leo Messi på egen hand lyfter hela laget. Vilken lirare!
Barcelona Rambla
2007-10-30 22:55
Kan vi inte bara ta och lägga ner de här djupa analyserna när det gäller Ronaldinho? Han är rejält sämre än när han var som bäst, det behövs det inte några djupa analyser för att fastställa. Låt tiden ha sin gång, behandla honom istället som vilken spelare som helst i truppen under tiden. I stort sett de flesta i truppen blir någon gång ubytta vid 70-75 min i matcherna. Varför ska det ältas i all oändlighet bara för att han blir utbytt? Jag personligen tror att det i det långa loppet bara gagnar honom själv om han behandlas som vem som helst i truppen och inte som någon upphöjd gud (även om han en gång var på den nivån). Kanske, om han får lite lugn och ro, kan med hårt arbete och rätt inställning, hitta tillbaka till normal Ronaldinho-form eller åtminstone någonting i närheten av den.

Helt ärligt, hur många spelare i världen finns det där ute med de unika egenskaperna Ronaldinho besitter? Kanske 2-3 på sin höjd? Varför sälja något som knappast går att ersätta? Har vi redan glömt vem som är den som mest har bidragit med att rycka upp oss från det helvete vi befann oss under de tunga åren innan han kom till klubben? Minnet är tydligen kort för vissa när det börjar gå sämre. Försök ha lite tålamod och vänta tills efter säsongen åtminstone.

Naturligtvis är det ju en förutsättning att Ronaldinho själv verkligen vill stanna och kämpa sig tillbaka.
Barcelona Nemo
2007-10-30 22:41
roooonaldinho// Det jag menar är att vi låtsats lura av hans leende att han mår bra. Han ler inte längre, han mår inte bra. Och det visar spelet på plan klart och tydligt.

Och med: att inte JAG vill sälja honom, menar jag FC Barcelona. Jag antar om man är medlem i klubben/en hängiven supporter så har man rätt att säga så.

Suñol_ // Äh, hur gammal kan han egentligen vara?
Barcelona Suñol_
2007-10-30 22:37
roooonaldinho: Äh Ta och lägg dig! Vad snackar du för goja? Bemöt Nemo med ett argument istället va!?
Barcelona Gourmet
2007-10-30 22:36
ja, man hoppas ju fortfarande på att killen ska hitta formen igen. och det där leendet. men däremot om det fortsätter såhär, kanske skulle klubben tjäna på det? med spelare som messi, valdes och henry så lär det ju inte bli en kris.

men såklart...jag hoppas ju ändå att saken förändras.
Barcelona roooonaldinho
2007-10-30 22:35
nemo
du vet värkligen inte vad du pratar om vadå VI låtsas luras av hans liende de e väl bara du antar jag

vadå tror inte JAG vill sälja ronaldinho
de e inte som att du äger han eller nåt
Barcelona Nemo
2007-10-30 22:08
Det verkar som brasilianare någon gång kommer i en ålder då de slutar prestera på hög nivå. Alla brassar borde komma med ett bäst-före-datum.

Ronaldinho förtjänar kritik. Vi ska inte låta oss luras av han ständiga leende, för han verkar inte le längre. Han verkar omotiverad.

Han kom med fart mot en motståndare en gång. EN GÅNG! Det blev ändring direkt när Messi kom in.

Jag tror han skulle må bra av en petning. Tur för honom att Deco och Eto'o är skadade.

Tro inte nu att jag vill sälja Ronaldinho, det är det sista jag vill. Jag vill se Ronaldinho i samma form som han var för 2 år sedan.

Vamos Ronaldinho!
Barcelona Smogen
2007-10-30 22:07
tycker inte hans formsvacka varit särskilt lång. förra året bar han laget på sina axlar. skillnaden var bara att Etoó var skadad och att Ronnie var mycket mer bevakad än tidigare. Detta pga. att försvarare kunde koncentrera sig mer på honom än vad som varit fallet i tidigare år.

men visst, formsvackan har väl ändå varit sen i våras någon gång och kan säkert hänge med i flera år om det vill sig illa. jag menar bara att han kommer hitta tillbaka till sitt fantastiska spel igen, och jag hoppas det blir i barca och att det blir snart.

ps. Ronaldinho har också sagt att han kommer ha det "nya" Nou Camp som hemmaarena. renoveringen där lär ju inte vara klar till sommaren. :)
Barcelona Evička
2007-10-30 20:47
Ronaldinhos formsvacka är väl lite lång för att vara bara en formsvacka. Något är fel, men vad?
är i Barcelona just nu och ska gå till fiendeland och kolla `på Espanyol på torsdag. S134g Almeria och ska se Betis på söndag.
Barcelona FCB10
2007-10-30 20:45
Ämne: Sóm més que un club:....
haha

allstså de va det jag mena att dem inte fick kolla på matchen med tröjorna..

kan spanska.
Barcelona Smogen
2007-10-30 19:27
Ang. Ronaldinho,

1. visst, han är i en formsvacka, det måste man vara blind för att missa. Men det är bara att alla fans stöttar honom till han finner glädjen i att spela fotboll igen och återfår sitt självförtroende och magiska känsla för spelet. Allt annat vore idiotiskt, framförallt att sälja honom. Ronnie kommer tillbaka, frågan är bara när.

2. Intressant och välskriven artikel om Ronnie från Milan redaktionen. Dom glömde dock en faktor när det gäller alla rykten om hans försäljning till Milan. Finns en ganska bra anledning till att de dyker upp nu igen och det är...2 segrar på 9 matcher. Det är vad Milan klarat av i ligan hittils. Man vill rikta medias och fansens blickar någon annanstans än till sina usla resultat. Ganska passande med lite Ronaldinho drömmar då...
Delarocha RIP Puerta
2007-10-30 19:02
Låt oss hoppas. Han gör mål igen I promise:)
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-30 18:49
Henry tveksam till spel på torsdag... Bojan?
Barcelona Rambla
2007-10-30 17:52
Sóm més que un club:

Valencia har inte råd med Mourinho och det skrivs att han tackat nej. Huruvida det stämmer är en annan sak. I dagens EMD kan ju läsa att kontakter redan är tagna med Koeman, ja även i Sport. Enligt de tidningar så är Valenica ute efter en långsiktlig lösning och Koeman ska falla dem i smaken. Hade ju kännts lagom jobbigt med en sådan Barçaprofil som tränare hos Los Ché.

FCB10:

Nja, det stämmer väl inte riktigt. De ombads av säkerhetspersonal att ta av sig tröjorna för deras egen säkerhets skull eller ställa sig bakom ena målet där Almeriafansen satt. Det ville de inte eftersom de hade dyrare och bättre biljetter på långsidan.

Ganska ogenomtänkt att sätta sig mitt bland culés på Camp Nou med madridtröja på sig. Det är ungefär samma sak som en djurgårdare skulle sätta sig på norra stå på Råsunda med djurgårdströja på sig under en match mellan tex AIK-Gefle. Vem ska garantera deras säkerhet?
Barcelona FCB10
2007-10-30 17:49
Har ni sett! 2 madridistas som ville se Barca matchen på Camå Nou med madrid tröjan.. men fick inte!
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-30 17:33
16-årig skotte på väg till FCB
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-30 17:32
Lite off topic Barça men väl spansk fotboll och tränaromvälvningarna.
Känns som Sevilla gör rätt tillsvidare att satsa pâ Manolo Jiménez som verkligen har ett Sevillahjärta, visade passion och har bâde spelarnas och fansens stöd. Ramsan som rullade sist bland fansen säger allt:"Jiménez, Jiménez, Qué Cojones Tienes"

I Valencia skulle jag helst se Mourinho. Lite för den extra dynamiken och polemiken som är garanterad med den gode José. Han skulle utan tvekan även kunna hantera pressen som pâ sista tiden omgett klubben och flytta fokus till honom själv. Annars skulle de tvâ alternativen som ryktas; Lippi och Capello naturligtvis vara bra alternativ med tanke pâ deras profiler. Gissa om Capello skulle vilja vinna pâ Bernabeu.
Det är ju inte roligt om de stora tränarprofilerna fórsvinner frân Spanien, de behövs, specielllt med det ambitiösa Valenciaprojektet med Nou Mestalla och allt.
Villarreal Fill
2007-10-30 16:59
Ämne: Vänta bara tills vi ....
Fan va sköna dom är!! Man blir så jävla glad när man ser såna här videos :D
Barcelona Sodan
2007-10-30 16:13
Plankton

Stämmer bra det :)
Spinbad
2007-10-30 16:07
PILMÀ:
Jag gillar dina tankar, har du inte funderat på att starta en blogg eller skriva för någon tidning eller så? Väl mött.
Barcelona Valdés
2007-10-30 15:59
Paco Buyo; jag håller med om att diskussionen är nödvändig men det är flera spelares insatser som borde tas upp till diskussion.

Det är viktigt att kunna ställa krav, framförallt på en spelares fysiska status. När Ronaldinho gått ner sig som han gjort är det såväl ett personligt misslyckande som ett illa skött ledningsansvar (det borde inte kunna gå, tom i superettan görs kontinuerliga fystest för att se till att spelarna hålls topptränade). Men det handlar inte bara om att ställa krav utan man behöver också samtidigt stötta spelare som tillfälligt har dåligt självförtroende för att de så snart som möjligt skall börja prestera resultat igen.
Annons: