/spanien/barcelona/forum/22123.aspx/spanien/barcelona/forum/22123.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona roooonaldinho
2007-10-30 22:35
nemo
du vet värkligen inte vad du pratar om vadå VI låtsas luras av hans liende de e väl bara du antar jag

vadå tror inte JAG vill sälja ronaldinho
de e inte som att du äger han eller nåt
Barcelona Nemo
2007-10-30 22:08
Det verkar som brasilianare någon gång kommer i en ålder då de slutar prestera på hög nivå. Alla brassar borde komma med ett bäst-före-datum.

Ronaldinho förtjänar kritik. Vi ska inte låta oss luras av han ständiga leende, för han verkar inte le längre. Han verkar omotiverad.

Han kom med fart mot en motståndare en gång. EN GÅNG! Det blev ändring direkt när Messi kom in.

Jag tror han skulle må bra av en petning. Tur för honom att Deco och Eto'o är skadade.

Tro inte nu att jag vill sälja Ronaldinho, det är det sista jag vill. Jag vill se Ronaldinho i samma form som han var för 2 år sedan.

Vamos Ronaldinho!
Barcelona Smogen
2007-10-30 22:07
tycker inte hans formsvacka varit särskilt lång. förra året bar han laget på sina axlar. skillnaden var bara att Etoó var skadad och att Ronnie var mycket mer bevakad än tidigare. Detta pga. att försvarare kunde koncentrera sig mer på honom än vad som varit fallet i tidigare år.

men visst, formsvackan har väl ändå varit sen i våras någon gång och kan säkert hänge med i flera år om det vill sig illa. jag menar bara att han kommer hitta tillbaka till sitt fantastiska spel igen, och jag hoppas det blir i barca och att det blir snart.

ps. Ronaldinho har också sagt att han kommer ha det "nya" Nou Camp som hemmaarena. renoveringen där lär ju inte vara klar till sommaren. :)
Barcelona Evička
2007-10-30 20:47
Ronaldinhos formsvacka är väl lite lång för att vara bara en formsvacka. Något är fel, men vad?
är i Barcelona just nu och ska gå till fiendeland och kolla `på Espanyol på torsdag. S134g Almeria och ska se Betis på söndag.
Barcelona FCB10
2007-10-30 20:45
Ämne: Sóm més que un club:....
haha

allstså de va det jag mena att dem inte fick kolla på matchen med tröjorna..

kan spanska.
Barcelona Smogen
2007-10-30 19:27
Ang. Ronaldinho,

1. visst, han är i en formsvacka, det måste man vara blind för att missa. Men det är bara att alla fans stöttar honom till han finner glädjen i att spela fotboll igen och återfår sitt självförtroende och magiska känsla för spelet. Allt annat vore idiotiskt, framförallt att sälja honom. Ronnie kommer tillbaka, frågan är bara när.

2. Intressant och välskriven artikel om Ronnie från Milan redaktionen. Dom glömde dock en faktor när det gäller alla rykten om hans försäljning till Milan. Finns en ganska bra anledning till att de dyker upp nu igen och det är...2 segrar på 9 matcher. Det är vad Milan klarat av i ligan hittils. Man vill rikta medias och fansens blickar någon annanstans än till sina usla resultat. Ganska passande med lite Ronaldinho drömmar då...
Delarocha RIP Puerta
2007-10-30 19:02
Låt oss hoppas. Han gör mål igen I promise:)
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-30 18:49
Henry tveksam till spel på torsdag... Bojan?
Barcelona Rambla
2007-10-30 17:52
Sóm més que un club:

Valencia har inte råd med Mourinho och det skrivs att han tackat nej. Huruvida det stämmer är en annan sak. I dagens EMD kan ju läsa att kontakter redan är tagna med Koeman, ja även i Sport. Enligt de tidningar så är Valenica ute efter en långsiktlig lösning och Koeman ska falla dem i smaken. Hade ju kännts lagom jobbigt med en sådan Barçaprofil som tränare hos Los Ché.

FCB10:

Nja, det stämmer väl inte riktigt. De ombads av säkerhetspersonal att ta av sig tröjorna för deras egen säkerhets skull eller ställa sig bakom ena målet där Almeriafansen satt. Det ville de inte eftersom de hade dyrare och bättre biljetter på långsidan.

Ganska ogenomtänkt att sätta sig mitt bland culés på Camp Nou med madridtröja på sig. Det är ungefär samma sak som en djurgårdare skulle sätta sig på norra stå på Råsunda med djurgårdströja på sig under en match mellan tex AIK-Gefle. Vem ska garantera deras säkerhet?
Barcelona FCB10
2007-10-30 17:49
Har ni sett! 2 madridistas som ville se Barca matchen på Camå Nou med madrid tröjan.. men fick inte!
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-30 17:33
16-årig skotte på väg till FCB
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-30 17:32
Lite off topic Barça men väl spansk fotboll och tränaromvälvningarna.
Känns som Sevilla gör rätt tillsvidare att satsa pâ Manolo Jiménez som verkligen har ett Sevillahjärta, visade passion och har bâde spelarnas och fansens stöd. Ramsan som rullade sist bland fansen säger allt:"Jiménez, Jiménez, Qué Cojones Tienes"

I Valencia skulle jag helst se Mourinho. Lite för den extra dynamiken och polemiken som är garanterad med den gode José. Han skulle utan tvekan även kunna hantera pressen som pâ sista tiden omgett klubben och flytta fokus till honom själv. Annars skulle de tvâ alternativen som ryktas; Lippi och Capello naturligtvis vara bra alternativ med tanke pâ deras profiler. Gissa om Capello skulle vilja vinna pâ Bernabeu.
Det är ju inte roligt om de stora tränarprofilerna fórsvinner frân Spanien, de behövs, specielllt med det ambitiösa Valenciaprojektet med Nou Mestalla och allt.
Villarreal Fill
2007-10-30 16:59
Ämne: Vänta bara tills vi ....
Fan va sköna dom är!! Man blir så jävla glad när man ser såna här videos :D
Barcelona Sodan
2007-10-30 16:13
Plankton

Stämmer bra det :)
Spinbad
2007-10-30 16:07
PILMÀ:
Jag gillar dina tankar, har du inte funderat på att starta en blogg eller skriva för någon tidning eller så? Väl mött.
Barcelona Valdés
2007-10-30 15:59
Paco Buyo; jag håller med om att diskussionen är nödvändig men det är flera spelares insatser som borde tas upp till diskussion.

Det är viktigt att kunna ställa krav, framförallt på en spelares fysiska status. När Ronaldinho gått ner sig som han gjort är det såväl ett personligt misslyckande som ett illa skött ledningsansvar (det borde inte kunna gå, tom i superettan görs kontinuerliga fystest för att se till att spelarna hålls topptränade). Men det handlar inte bara om att ställa krav utan man behöver också samtidigt stötta spelare som tillfälligt har dåligt självförtroende för att de så snart som möjligt skall börja prestera resultat igen.
Barcelona Plankton
2007-10-30 15:58
Sodan

Gissar på att du endast registrerade dig för titta på försäsongsmatcherna va? ^^
Barcelona Sodan
2007-10-30 15:43
Asså vilka idioter på barca tv online. Jag registrerade för 3 månader för 3 månader sedan, idag har dom automatiskt betalt 3 månader till för mig... Man kan inte avbryta "premerationen" heller verkar det som. Stor chans att man får tillbaka dom pengarna..

edit: hittade en adress man var tvungen att maila för att avsluta premunationen, känns ju rätt meningslöst att ha den då dom mest visar skräp på barca tv online just nu.
Real Madrid Paco Buyo
2007-10-30 14:56
Att det diskuteras om Ronaldinho är väl inte särskilt underligt med tanke på vad han har presterat så här långt. Redan förra säsongen påpekades det att han tappat i sitt spel och det gnälldes på att han inte tränade tillräckligt (och då stänkte han ändå in mål i match efter match).
I år har han blivit utbytt i fyra av de fem matcher han spelat från start.
Han har, frisparkar och straffar undantagna, haft sex skott på mål under dessa matcher, inget av dessa har resulterat i mål.
Han har inte gjort mål sedan 2 september och överhuvudataet inget spelmål.
I senaste matchen slog han bort tolv bollar på trettton försök.

Detta efter att ha tagit sitt ansvar under sommaren för att komm i form och avstått Copa América för att kunna ha längre semester och komma tillbaka fräsch från uppehållet.

Den här säsongsstarten kontrasterar ju så tydligt med vad han har i sig och vad han visat tidigare. Debatten hade ju inte uppstått om folk inte blivit bortskämda av honom under tre år.
Barcelona PILMÀ
2007-10-30 14:34
Här är länken där Kaptenen ger sitt stött till El Mágio ((*Länken*))
Barcelona PILMÀ
2007-10-30 14:28
Tror inte att man utboade honom senaste matchen utan en annan match på hemmaplan kommer faktiskt inte ihåg vilken match det var.
Det verkar att alla ger stött till ronaldinho i förrigår vore Zambo i går Txiki idag Kaptenen messi har redan gett sitt stött till El Mágio Deco samma gäller ja ni alla det så det ska se ut inte att komma in i froumen och se tjafs om Gaúcho om vi är Culés så bör vi faktiskt ge honom stött här inte att komma och säga sälj han och sådant skit snack vakna upp alla Culés nu Killen vann 2 Liga tittlar 1 Cl med vår käre Barça och vill alltjämt vinna allt som går att vinna med stii lag Killen försöker och inom snart kommer han hitta det rätta.
Man ska sannerligen vara väldigt tacksam att man har en spelare som Gáucho i sitt käre lag inte tvärtom ((*Det är jag faktiskt*))
in med henry som CF för Fa* och ut med Ronnie till vännsta kanten så att han ska utmanna och snurra upp alla försvarare Jag hoppas/tror att vi får se en liknande Krönika.((*Länken*))
Barcelona Messidinho_10
2007-10-30 14:27
Fan vad jag är glad att vi har Ronaldinho och Messi i vårt lag. Dom är världens bästa spelare ingen är i närheten! Så sluta gnäll på Ronaldinho, han kommer aldrig lämna BARCA!
Barcelona Antonio Puerta
2007-10-30 14:15
PILMÀ

Tack:d
Barcelona Simáo
2007-10-30 14:11
Jag kan inte fatta att alla gnäller så på Ronaldinho, senast mot Almeria så kämpade han mycket mer än t.ex. Henry. Han försökte sig också på en del finter å sånt.. sprang mycket.. Han har ju tyvärr en formsvacka nu men kommer nog snart tebax i bra form. Jag kan inte fatta att vissa på Camp Nou buade när han blev utbytt senast.. dom borde stötta honom i sånna här situationer..
Barcelona Ravo
2007-10-30 14:07
Ämne: någon som vet mer oc....
Ähh de där är inget, de bråkar inte.
Barcelona PILMÀ
2007-10-30 14:04
Antonio Puerta:

så här den ut just nu med messi ledningen ensam.
Barcelona PILMÀ
2007-10-30 14:02
Vänta bara tills vi får se de här två killarna tillsammans on the pitch.
Barcelona Antonio Puerta
2007-10-30 13:58
Grabbar hur ser skytteligan ut??:p

Tacksam för svar
Barcelona hammabarça
2007-10-30 13:22
någon som vet mer och när det hände? (länktips)
Barcelona barca_style
2007-10-30 12:47
Valladolid på torsdag hur tror ni det kommer att gå??
de e starka hemma minns när dom mötte madrid och den där målet som valladolid spelaren gjorde ett distance skott som gick över Casillias in i mål..
Hoppas att vi spelar bra och ger dom inte bra läge.
Annons: