/spanien/barcelona/forum/22122.aspx/spanien/barcelona/forum/22122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona R.D.A.M
2007-10-27 16:28
Ämne: T#11, den största sk....
Criff

Anledningen till att Ronaldinho inte utmanat på "sin" kant är kanske till stor del på att Henry tagit hans vänsterkant i många matcher.

Självklart ska Ronaldinho stanna i Barca!
Barcelona Criff
2007-10-27 15:38
T#11, den största skillnaden när Iniesta spelade var att Iniesta sprang, så högerbacken och mittbacken i motståndarlaget fick gå ut mer från mitten och skapade mer yta till andra spelare.
Dinho har inte utmanat på sin kant på VÄLDIGT länge och där igenom behöver dem inte försvara sig så värst mycket på den kanten.
Det blir precis som vi har ewtt kantspel på högerkanten med Messi men resten spelas genom mitten om inte Abidal springer upp.
Så ska det inte vara.
Barcelona A.Gaudi
2007-10-27 15:24
fast självklart skulle det bästa vara om han kom tillbaka i storform. men det känns som om barca snart har väntat tillräckligt länge.
Barcelona # Denniz |
2007-10-27 15:24
förra säsongen var det samma sak om att ronaldinho kunde säljas när ha kom i en svacka men glöm inte bort att han gjorde många framspel o sen så gjorde han dessutom 21 mål o så många mål har han aldrig gjort i barca tidigare o alltså behöver vi han även om han inte är i så stor form som han var i för två år sedan. man kan inte sälja en spelare bara för att han inte e så bra som hans tidigare säsong, han e jue fortfarande en spelare som behövs i Barca.
Barcelona A.Gaudi
2007-10-27 15:22
skulle inte gråta en tår om ronaldinho lämnade, det skulle jag gjort för 2 år sedan däremot.

om han lämnade så skulle det skapa grunderna för att bygga upp en ny ryggstomme i laget. iniesta skulle få ta över hans plats och fabregas skulle kunna gå in på mittfältet. sedan kanske Diego är rätt man att få ta över decos plats när hans tid att kliva åt sidan kommer.

iniesta - etoo - messi

fabregas - deco(diego?)

. toure
Barcelona tribente_magico
2007-10-27 15:20
det är bara att erkänna att ronaldinho är inte alls lika bra som han var ett par år sen, allt gick mycke snabbare, och han var mer vältränad, det kan man se tydligt om man kollar på filmer från 04-05, trodde inte det var så stor skillnad som det verkligen är, då kunde han ju springa ifrån din försvarare, det kan han inte idag. sen tekniken, speluppfattningen, frisparkarna och allt det där har han kvar, men tempot och snabbheten har han tappat i allt han gjorde förut, fattar inte hur det kunnat bli så!
Barcelona T#11
2007-10-27 15:16
Criff
du kan inte tro att iniesta gör en sån match varje gång(inget ont om iniesta,älskar den spelaren) men hela laget var bra då. Klart att ronni har blivit lite sämre men han håller absolut hög klass fortfarande, att sälja honom nu vore inget annat än dumt.
Barcelona T#11
2007-10-27 15:08
Så nu är vi alla överens om att ronaldinho inte ska säljas,, gött!!! :D
Barcelona Criff
2007-10-27 15:06
Ni som försvarar Ronaldinho är skrämmande, bara för att killen är effektiv så ska han få bete sig hur som helst, utanför och på planen?
Vet ni ens vad måttot för Barcelonas fotbollslag är?
"Ingen är större än klubben"

Rpnaldinho idag är inte den magiker vi såg under hans 2 helöt makalösa år. Men ingen kan be han hålla den nivån i flera år.
Men när en spelare har massa miljoner i lön varje månad så måste man kunna kräva en löpning, ett försök i alla fall utav en spelare.
Och där är problemet med Ronaldinho idag, han har blivit för slö och genom det har hans självförtroende sjunkit och därigenom utmanar han inte längre. Utan går ner och möter boll och sen passar tillbaks.
Han låser spelet och en hel kant, blir ingen fart i spelet.
Sen klart han passningsspel är från en annan planet, men ska man ha en spelare på plan och hoppas på att han ska slå en avgörande passning? Nee tror inte det.
Ni såg väl när Iniesta tog Dinhos plats, silken fart det blev. Det är det vi saknar på vänsterkanten.
Ni som inte ser det är verkligen blinda.

Sen hoppas jag heller inte han säljs men att han kommer upp i duglig form så han kan ta sin kant själv. Fast helst till sin magiker form från föregående år :)

OCh sluta ta upp hans 23 mål och grejer, Real MAdrid leder ligan, vill ni att Barcelona ska spela likadan fotboll som Real Madrid bara man leder ligan? HELL NO!
Hellre än dinho som spelar som han gjorde innan och gör 10 mål än den dinho från förra säsongen med 23 mål.
Barcelona Plankton
2007-10-27 14:43
...
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2007-10-27 14:22
grabbar hoppas Ronaldinho inte säljs hoppas han blir kvar i barca även om jag är Madrid supporter men la liga kommer tappa en stor spelare och de kommer kännas konstigt ett la liga säsong utan Ronaldinho och han passar inte heller i italienska ligan där allt går i snigelfart:P
Barcelona Mot Nya Tider
2007-10-27 14:10
Ronaldinho trivs jättebra i truppen, han vet att han har folkets stöd och lagkamraternas stöd, vi behöver ingen Ronaldinho i toppform för att vinna, vi kan vinna ändå, på andra sätt;) Han älskar staden, säger själv att det känns som mini-brazil, snacket om att han lämnar är inget mer än BS! Tidningar som försöker göra sitt bästa för att sälja, inget mer. Ni som vill ha bort honom tänker med röven, en av världens bästa spelare genom alla tider. Ronaldinho stannar, no doubt!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-10-27 13:41
Är det bara Real Madrid matchen som inte visas ?.

Barcelona andreasbarca
2007-10-27 13:36
Jag blir som många andra trött på det här tjafset om att Roni är dålig hit och att han skall säljas dit. Och det av så kallade supportrar! Ni fattar inte fotboll, ni tror att fotboll bara handlar om att sätta massa frisparkar och göra vackra saker som syns. Nu skall jag förklara Ronis geni lite snabbt, det stavas speluppfattning, eller spelgeni om ni så vill. Han hittar passningar ingen annan ser, men då han behöver spelar han enkelt (precis som man ska göra). Bara för att han är bäst i världen (nåja nu har vi ju Messi också :)) MÅSTE han inte slå geniala passningar hela tiden som borrar sig fram mellan 5-6 motståndare. En genial passning kan lika gärna vara att bredda spelet, börja om och samla laget på sina positioner etc.

Dessutom minns ni kanske hans facit förra året. 23 mål. Vart var han dålig någonstans? Var det hans frispark mot Zaragoza i 86´? Var det biccen mot villareal? Var det alla straffar han förvaltade på bästa sätt? Eller kanske alla hans geniala passningar som resulterade i mål? Eller mästerverket mot Bremen i Cl?

Visst gör han liksom andra spelare både bättre och sämre insatser, men att säga att han skall sälja och "bort med honom"..fyfan för sådana supportrar.

Men jag vet att lika otacksamma som ni är mot honom nu, lika tackamma var ni när han säsong efter säsong bärgade titlar till oss. Ni är en skam för fotbollen, för ni vet inte vad den handlar om. Vill ni se massa bicacletas, flipflaps, soloräder etc. kan jag ju rekommendera någon avlsappnad plan i Brasilien där fotboll blir till konst. Att göra detsamma i Barcelona, på högsta nivå, som Roni gör är en helt annan femma. Den konsten Roni och hela Barca lyckas med på fotbollsplan kommer ni aldrig att förstå er på.
Villarreal Fill
2007-10-27 12:10
Allt detta snack om att Ronaldinho har blivit dålig går mig på nerverna. Förra säsongen gjorde han 23 mål om jag inte minns fel, och då får man säga att han underpresterade. Bara att kolla PILMÀs länktips nedanför. Klart man har stora förväntningar på killen efter sina mega säsonger 04/05 - 05/06. Men det han gör på planen nu klarar ingen annan av. Klart, han har blivit sämre än den tiden och också sedan förra säsongen, men alla spelare har formsvackor.
Men att han är kass och dålig hatar jag att höra.
Han kommer tillbaka till sin toppform någon gång inom en snart framtid och kommer ej lämna Barcelona i vinter. Gör han det kommer jag seriöst att börja lipa.

Mes que un jugador.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-10-27 12:06
Tjena, har någon här inne denna Barca videon? om ni har kan ni ladda upp den åt mig på megaupload eller någon annan sida.

kolla länktips
Barcelona RobelSamsoon_
2007-10-27 11:30
Kan någon start 11 till matchen imorgon mot Almeria?
Barcelona PILMÀ
2007-10-27 07:42
Kolla på Ronaldinho vs Athletico bilbáo 07/08
Skulle vi sälja den här killen så skulle jag sannerligen bli riktigt riktigt besviken.
Gáucho gör nåt som medierna inte märker.
Kolla bara på hans Speluppfattning.
kolla när när han blir uttbytt hans lilla Son=Sött.
Valladolid Magnito_perez
2007-10-27 02:49
synd på Juande Ramos.. Sjukt va mycket tränar profiler PL får nu.. orättvist!
Barcelona Plankton
2007-10-27 00:05
Kalle.

Nätar Ronaldinho blir jag överlycklig!
Barcelona ZARM
2007-10-27 00:03
På Barcas hemsida kan ni läsa att Txiki har försäkrat Xavi om att historien om att han ska säljas är påhittad.

Dessutom är det mycket möjligt att Messi inte spelar i helgen.
Barcelona T#11
2007-10-26 23:27
Asså tänk er, Barca utan ronaldinho eller xavi , inte för att det blir mkt sämre men bara tanken får mig att må illa. Om det ska bli en försäljning så ska det vara på ezquerro eller sylvinho ,, annars. no way!!!
Barcelona Messilover19
2007-10-26 23:15
Sen kan man ju fundera vad som igentligen är bäst för Ronnie. Han kanske behöver en nytändning. Jag menar, han är en stor del av Barcelona och som blaugrana vill man ju alltid se honom i barca, för alltid, men om man älskar fotboll, så kan man ju inte låta bli att njuta av en Ronaldinho i topp form, i vilken klubb han är spelar i.
Barcelona Kalle.
2007-10-26 23:14
Vi krossar Almeria på söndag.
Ronaldinho, Messi och Henry nätar!
Barcelona Boswin
2007-10-26 22:22
Man får tycka vad man vill om Ronnes inledning...
Han kommer inte lämna oss mitt under pågående säsong.. var så säker!!
Att han lämnar klubben till våren är väl ganska troligt även om alla tidningar vill ha det till övergång... men en bra vår för Dinho å han kanske förlänger! Vi vet ju inte vad som snackas i barcas ledning heller, så jag avvakar hellre än att sitta och spekulera kring om R10 ska lämna barca i januari! Vi lär ju ändå märka om någonting är på gång.
Barcelona Tompa
2007-10-26 21:54
Man kan tycka vad man vill om det men möjligheten att Ronaldinho gör sin sista säsong i Barca känns allt mer troligt faktiskt. Det har varit så många rykten kring Dinho så lång tid nu att det troligen finns en kärna av sanning i dem. Däremot lämnar han knappast redan i vinter.
Barcelona Plankton
2007-10-26 21:45
Det börjar kännas mer och mer som om Ronaldinho lämnar klubben. Laporta gick väl ut och sa att han ville sälja honom redan i Januari om jag inte är ute och cyklar. Klarar fyfan inte och se honom i en annan klubb :*(, hoppas på att han kommer upp i form så snart som möjligt.

No Barca without Ronnie :(
Villarreal Fill
2007-10-26 21:36
Jag kan inte förstå hur man lyckas köra in en TANDPETARE 2 cm in i foten ? Nån som har någon teori? :P Typiskt madridistas ;)
Barcelona Boswin
2007-10-26 21:26
Okej, får hoppas att det går bra då!!
Real Madrid The Flying Dutchman:Robben!
2007-10-26 21:16
Ämne: The Flying Dutchman:....
Jag har frågat både er och i Puerta Del SOL!
Annons: