/spanien/barcelona/forum/22121.aspx/spanien/barcelona/forum/22121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona andreasbarca
2007-11-01 21:01
Ämne: Ämne: Ämne....
vad jag minns var det inte spec många straffmål. Faktiskt en hel del spelmål och några grymma frisparkar. Sen var det ett antal assist kryddat på det....
Barcelona r.10
2007-11-01 20:52
Barcelona ser ut att starta med Messi - en anfallare som verkligen levererat så här långt med sju ligamål - dos Santos och Ronaldinho på topp. Det skulle innebära att Thierry Henry - fyra mål i ligan - börjar på bänken.

Hahah fotbollskanalen vilket skämt! ta reda på innan vilka som är uttagna i truppen!
Joell
2007-11-01 20:43
Ämne: Ämne: Ämne....
Ni kan väl knappast påstå att han var bra förra säsongen,visst han gjorde mål men de flesta kom på straff eller frispark. Jag tycker att Barcelona spelar sämre med han på plan, det såg vi ju bland annat prov på förra matchen, den kvarten Messi var inne så skapade vi mer och farligare än vi gjorde med Ronaldinho på plan.
Barcelona andreasbarca
2007-11-01 20:34
Ämne: Ämne: Sälj Ro....
okunniga uttalanden från okunniga "supportrar" gör vi bäst i att lägga åt sidan. Visst har han inte vart på topp de senaste matcherna men vafan såg du någon match från förra säsongen eller?
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-11-01 20:31
Tror ni Rijkard lägger Puyol på högerkanten och Marques Milito mittlås och zambrotta till vänster?
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-01 20:16
Ämne: Sälj Ronaldinho, han....
nu tycker jag du överdriver lite? 1 och en halv säsong? han var ju knappast ur form förra säsongen, inte lika mycket som han är nu, visst han var bäst första och andra säsongen men knappast dålig förra. !
adiiL
2007-11-01 19:59
Undrar varför Bojan inte har fått lika mycket speltid som Giovani. Det kanske beror på att Giovani är 1 år äldre? Tror inte det är för att han är bättre än Bojan iallafall. Det är ju svårt att säga vem som är bäst av dom 2. En sak är iallafall säker. Barca är riktigt duktiga på att hitta och utveckla talanger.
Barcelona andreasbarca
2007-11-01 19:44
visst är dos santos bra inget snack om saken..killen är 18 år och i vilket annat lag som helst skulle han ses som underbarn redan. I Barca finns dock Messi att jämföras med. När man tänker på det är det helt sjukt egentligen. Messi spelades in i a-laget då han var 17 (som Bojan nu alltså)och var given relativt snabbt. Som 20-åring anses (och är) han redan världens bästa spelare. Tillbaka till santos o bojan..santos tycker jag spelar väldigt moget för att bara vara 18 år. Vågar hålla i bollen och spelar med högt tempo. Bojan har man ju inte fått se lika mkt, men då han bara är 17 sätter jag ett stort utropstecken framför honom. Av det jag sett har han visat att potentialen verkligen finns. Om inte annat visar hans otroliga målfacit för tidigare säsonger det.

Nu lutar jag mig tillbaks i 2 tim och 16 min och väntar in dagens dos barca!
Barcelona PILMÀ
2007-11-01 19:35
Bojan framför Dos men vi får hoppas det bästa för bägge.

Joell
Snälla starta inte den där diskussionen igen
Vi är faktiskt ganska trötta det där diskussionen
Låt oss se honom kväll och njuta av det lilla extra som han har det vi väl.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-01 19:35
Ämne: jag menar Hur Läänge....
Dom kunde spelat ikväll, så det är inget allvarligt med dom.
Joell
2007-11-01 19:32
Sälj Ronaldinho, han segar ner spelet och vi har väntat länge nu på att han ska komma i form, snart i en och en halv säsong.
Barcelona Jabbe
2007-11-01 19:29
jag menar Hur Läänge Är Abidal och Henry skadade ?
Barcelona Jycken
2007-11-01 19:21
Jimmy jump !
Barcelona Smogen
2007-11-01 19:17
Jag tror nog att Dos Santos kanske är bättre, just nu. men tycker ändå att Bojan verkar vara den större talangen av de två. Men har ju nästan bara sett det dom spelat i Barca denna säsongen. Det är inte mycket att gå på.
Låt oss bara hoppas att de båda kan utnyttja sin fantastiska potential till att bli så bra som vi alla hoppas!
Delarocha RIP Puerta
2007-11-01 19:04
Jojo... Dos Santos gjorde 2 "assist"... För tillfället är dem nog rätt likvärdiga. Men Bojan har ju ett jävla målsinne så mål kommer han göra om han får lägen.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-01 19:02
Ämne: Bojan Krkic 27; även....Ja, men tänk på att Bojan bara fått chansen från start 1 gång och då gjorde han mål mot Villarreal.
Delarocha RIP Puerta
2007-11-01 18:58
Bojan Krkic 27; även jag gillar Bojan mer men; tänk på att Dos Santos skapade båda målen i matchen mot Almeria... På FM hade det gett honom totalt 3 assist:P Nu har han bara 1.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-01 18:56
Ämne: Jag har en kompis so....
Bojan har gjord 1 mål på dom minuterna han fått under 4 matcher, Giovani har fått börja från start dom senaste matcherna och får alltid spela minst 50min och ändå har han inte gjord nåt mål än. Man ska också se hur dom rör sig på plan deras speluppfattning och vad jag har sätt hittills är Bojan bättre på allt det.
Barcelona Jabbe
2007-11-01 18:22
Hur Läänge Är Abidal och Henry ?
Barcelona Barca_Fan_87
2007-11-01 17:49
Ämne: När sänds matchen? S....
Här kan ni titta på matchen. Klicka på GolTv. kl 22.00
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-11-01 17:16
Någon som kan länka mig till det extremt sköna klippet på Valdes, när han springer och inte nuddar linjerna på planen(hoppas ni förstår vad jag menar)... har letat men inte hittat det!

Valdes For Spain!
Barcelona PILMÀ
2007-11-01 17:07
Ämne: Jag har en kompis so....Själv gillar båda de är två av världens mest lovande Spelare/talangerna i framtiden.
Jag vet att det är lite svårt och välja mellan två Spelare som Spelar för ditt lag.
Men om det blir ett måste att välja en av så hade jag nog tagit Bojan kan inte föklara varför jag väljer Bojan.
Vad tycker ni andra då?
Men man kan ju ha olika åsikter och det här var mitt åsikt.

Galáctico
Förresten matchen sänds inte på tv4+ utan tv4sport med start kl 22:00

Visca el Barça y Giovanni + Bojan.
Barcelona Criff
2007-11-01 16:59
Galactico, ganska svårt att jämföra 2 spelare när den ene spelat varenda match på försäsongen och den andra spelade 1 match. Också rätt svårt att jämföra med tanke på hur mycket mer speltid Dos Santos fått än Bojan i A-laget. Sen får man heller inte glömma att Bojan är 1 år yngre än Dos Santos.
Dos Santos var också med förra året på försäsongen.
Ingen utav dem har fått sina genombrott utan lär sig för varje gång dem får spela och träna.
Jämföra är nog lättare när båda fått en plats i laget.

qwertyuiop, det var en slö match, man såg att dem hade blivit tillsagda att ta det lite lugnare med tanke på hur slitna vissa spelare var efter landslagsinsamlingen.
Galáctico
2007-11-01 16:48
Jag har en kompis som hejar extremt på Barca och hatar extremt Real Madrid. Vi snackar alltid om fotboll när vi ses, möts på msn osv. Det finns knappt något som vi är överens om när det gäller ämnet Fotboll.

härom veckan snackade vi om bojan och Santos. Han påstod att Bojan är klasser bättre än Santos medan jag påstod det motsatta. Jag frågade varför han tyckte som han gjorde så svarade han " bojan har redan gjort 900 mål under sin tid i Barca" och jag sa " Ja i ungdomsakademin, men vad har det med grejen vi talar om att göra?" Och så kunde han inte säga något och då sa jag "Kolla vad de har gjort i A laget än för att döma de utifrån vad de har gjort när de va 13 år. Santos vann skytteligan i Barca under försäsongen - I A LAGET!". Så min fråga till er är: Vem av oss har rätt?
Barcelona Suñol_
2007-11-01 16:07
Eusebio tillbaka till sin hemmaplan! En annan stor liten lirare som kom därifrån är De La Cruz som är en stor Barcelona ikon!
Galáctico
2007-11-01 16:07
När sänds matchen? Sänds den på TV4 Plus? Jag planerar för att se den!

Hoppas Messi startar.
Barcelona tribente_magico
2007-11-01 15:25
hoppas bojan startar med messi och ronaldinho idag!
Barcelona tribente_magico
2007-11-01 15:24
qwertyuiop/ du har klart o tydligt bara sett den matchen på hela säsongen, annars går det inte och säga så. dom har spelat fantastiskt i många matcher.
qwertyuiop
2007-11-01 15:19
Såg första halvlek av Barca-Almeria i helgen (orkade inte kolla mer). Helt ärligt så var det bland sämsta jag nånsin sett, alla kategorier. Vad har hänt med det fartfyllda och roliga Barca som man alltid kollade på för något år sedan?
Barcelona PILMÀ
2007-11-01 14:57
Måste bara säga BOJAN BOJAN BOJAN.
Hoppas inte att Guddy börjar som CF för Bojan BOJAN BOJAN.
Annons: