/spanien/barcelona/forum/2212.aspx/spanien/barcelona/forum/2212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2015-07-12 23:50
[QUOTE=Junta Dimision]Utöver Espai Barca som du står för (något jag inte menar att ifrågesätta), vad ser du egentligen hos Bartomeu om jag får fråga? [/QUOTE] Jag tycker att Bartomeu ändå har skött det bra efter att han tog över, självklart ska han och ledningen kritiseras för hela Neymarsoppan, transferförbudet tycker inte jag att man kan lägga hela skulden på honom, förra ledningen bidrog även till detta. Sen ska man komma ihåg att Laporta knappast var någon ängel under sin tid, sant eller inte men att använda klubbens pengar till personliga nöjen är olagligt. Han hade även skumma affärer med diktaturlandet Uzbekistan, utåt var det ju enbart sportsligt dock. Har även läst vid något tillfälle att det redan då fanns planer på tröjsponsorer, Uzbekistan är kanske inte Qatar men knappast något super demokratiskt land att göra affärer med heller... Så man kan ju tänka på det innan man målar upp Laporta som någon frälsare. Sen får jag intrycket att Bartomeu verkar vara stabil i sin roll och det behöver vi nog ha, vi behöver inte en president som tar för stor plats och använder klubben för att själv få uppmärksamhet, jag är rädd att det kommer bli fallet om Laporta vinner. Barto plockade in LE, sen är ju frågan om det kan tillskrivas honom till 100% och det går undan på värvningsfronten, inte som tidigare när det krävdes en hel sommar för att få in en spelare... La Masia och B-laget går ju inte att säga något positivt om under denna ledning, men har svårt att tro att Bartomeu skulle skita i det, förhoppningsvis får vi se en satsning på att höja kvaliteten igen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona papillon
2015-07-12 23:47
Blaugrana91

Nu börjar/fortsätter komedin. Vet du inte om att det är tabu att inte hålla på Laporta i detta svenska forum ;)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona LennyRomario
2015-07-12 22:53
@Blaugrana91:

Att de är från Barcelona tror jag inte spelar så stor roll. Finns antagligen många Barcelona-fans som är jättenöjda med att få se de bästa spelarna i världen, och fan bryr sig om var pengarna kommer ifrån och hur vårt rykte är.

I dessa globaliserade tider är nog inte platsen särskilt avgörande. Kan inte tänka mig att Bartos handlingar ser vackrare ut på plats. Eller möjligen ser trippeln ännu vackrare ut på plats, vilket förblindar än mer.

Och om du tänker på 50-70 åringarna som sitter där på Camp Nou och äter nötter så är de nog nöjda med att fortsätta med det. De vinner, det rullar på. Tror i alla fall inte de är ute på internet och sätter sig in i saker.

Och det var någon som tidigare skrev att det är ett starkt politikerförakt och Laporta ses som en politiker som utnyttjar Barcelona. Kan säkert ligga något i det också.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 22:25
@Blaugrana91:

Utöver Espai Barca som du står för (något jag inte menar att ifrågesätta), vad ser du egentligen hos Bartomeu om jag får fråga?
Barcelona B-Guden
2015-07-12 22:21
@Blaugrana91:
dom som håller på han är blinda pga av årets trippel.... Sen att han och hans tidigare kollega satt oss i skattefiffel tagit in Qatar som tröjsponsor, fixat horisontella på tröjan, sänkt B-laget och La Masia det skiter dom i. säket en massa mer...
Barcelona Blaugrana91
2015-07-12 22:13
Intressant att så många katalaner föredrar Bartomeu, här får man ju höra att man inte är ett riktigt Barcafan bara för att man man ställer sig positiv till Bartomeus projekt. Antar att alla katalaner som blivit tillfrågade och faktiskt följer laget på plats också är vidriga plastfans då? Ja allafall enligt ett svenskt forum... Nej som det är nu håller jag på Bartomeu, japp jag sa det. Väntar på att få hela forumet mot mig.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-07-12 22:12
King Puyi, zellic

Kan hålla med om att det inte vore dumt att få en slant för Adriano...Men å andra sidan så ska vi spela ca 60matcher nästa säsong..Så känner att det vore dumt att förlora bredden.
vermaelen vet man aldrig om han kommer upp i sin bästa nivå (Och hur länge han får vara skadefri), Men vi har faktiskt många mittbackar i dagsläget så kan förstå att man vill ha Mathieu som backup till vänsterbacken i första hand..Men det alternativet känns som ännu en anledning till att ifrågasätta värvningen av fransosen.

Glömde att nämna Samper, Som förövrigt är den från La Masia som jag tror har störst chans att bli en världsstjärna. Men jag hade helst velat se honom bli utlånad till ett lag i Laliga, Lag som Celta, Rayo, etc.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 21:55
"We are the board with least court cases".

Detta sa Bartomeu idag...
Arda Turanismo
2015-07-12 21:48
Sanchez - £32m
Hazard - £32m
Ozil - £42.5m
Fabregas - £30m
Aguero - £38m

Raheem Sterling - £49m

Låt det sjunka in lite.
Barcelona Diar Shekha
2015-07-12 21:37
Info about the @LaVanguardia poll:
- Asked 1000 18+ Catalans via telephone
- Total possible margin of error of ± 3.16%
Barcelona Diar Shekha
2015-07-12 21:36
NEW POLL by @LaVanguardia:
Bartomeu 31.8%
Laporta 26.1%
Benedito 5.9%
Freixa 1.4%

Don't know 26.9%
None of them 7.8%

Börjar se bättre ut. 5,7% mellan Bartomeu & Laporta. Hoppas att det vänder den här veckan & det finns fortfarande en hel del att övertyga. Bland annat 26,9% som inte vet vad de ska rösta på.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-12 21:28
VizzlA-"Tots Units Fem Força"

perfekt! måste jag säga, bara en grej. tror att man kan få lite pengar för adriano. skcka i väg han. låta mathieu vänster o mittback. kommer att göra plats för bartra och varmaelen. jag tror stenhårt på belgaren vet inte vrf magkänsla hehe
Barcelona Zellick
2015-07-12 21:21
[QUOTE=VizzlA-"Tots Units Fem Força"]Såhär hade jag velat att barca avslutar silly season med: Skicka iväg Douglas (Helst permanent), Övertala Adriano att stanna. Om det är möjligt att ta tillbaka Denis Suarez så ska vi göra det och samtidigt skicka iväg Sergi Roberto. Annars ser jag gärna Roberto lämna i Januari. Om Pedro väljer att sticka (Lite väl lågt med 30milj euro) så borde vi ta tillbaka Tello och samtidigt flytta upp Sandro eller munir och Adama. Truppen i sin helhet (Om allt skulle gå att genomföra): Alves/Vidal Pique/Bartra mathieu/vermaelen Alba/Adriano Rakitic/Rafinha/Arda Sergio/Mascherano Iniesta/Denis Messi/Adama Suarez/Munir (luchos val) Neymar/Tello Halilovic borde lånas ut. Jo jag vet att Denis kanske inte går att få i sommar pgr av transferbannen. Åsikter? [/QUOTE] Låter bra i sin helhet. Har lite svårt att placera Sergio Roberto så lämnar den. En vi inte får tappa och bör försöka ge mer speltid denna säsongen är Samper. Han känns redo för nästa kliv nu och när b-laget åkte ur måste han upp för att inte lämna. Halilovic med om man inte löser utlåning. Det bågon pratade om att försvaret inte kändes helt ok förstår jag inte. För första säsongen på länge tyckte iaf jag att det kändes riktigt bra. Pique är pånytt född, Mascherano är riktigt stabil, Mathieu skänker stabilitet och ger precis det man betalat för. Bartra och glaspojken på det så tycker jag inte det ser dåligt ut alls. Skulle man handla mer åt den lagdelen innebär det bara en bänknötare.
Barcelona Zellick
2015-07-12 21:11
[QUOTE=ElRaval]Var bara tyst. Du kan ingenting om Fotboll. Om man inte tycker att Pedro har varit nyttig för oss så kan man dra. På riktigt dra bara. En spelare som alltid tar grovjobbet är ALDRIG fel. Speciellt inte om den spelaren kan spela på alla platser i anfallet och dessutom har tillräckligt bra teknik och passningsspel för att spela i Barca. Allt handlar inte om att ändra på en matchbild. Med det sagt så tycker jag dock Pedro ska söka sig vidare då jag tycker det finns mer spännande spelare som kan fylla hans skor. Men sättet du pratar på får mig att spy. [/QUOTE] Kunde inte sagt det bättre själv. All tacksamhet åt Pedro och allt han gjort för oss. Förstår om han vill vidare och bli ordinarie någon annanstans.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-07-12 21:06

Såhär hade jag velat att barca avslutar silly season med:

Skicka iväg Douglas (Helst permanent), Övertala Adriano att stanna.

Om det är möjligt att ta tillbaka Denis Suarez så ska vi göra det och samtidigt skicka iväg Sergi Roberto. Annars ser jag gärna Roberto lämna i Januari.

Om Pedro väljer att sticka (Lite väl lågt med 30milj euro) så borde vi ta tillbaka Tello och samtidigt flytta upp Sandro eller munir och Adama.

Truppen i sin helhet (Om allt skulle gå att genomföra):

Alves/Vidal Pique/Bartra mathieu/vermaelen Alba/Adriano

Rakitic/Rafinha/Arda Sergio/Mascherano Iniesta/Denis

Messi/Adama Suarez/Munir (luchos val) Neymar/Tello

Halilovic borde lånas ut.

Jo jag vet att Denis kanske inte går att få i sommar pgr av transferbannen.

Åsikter?
Arda Turanismo
2015-07-12 21:03
Blaugrana91

Liverpool kommer köpa hela Southampton nu.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-12 20:38
*Sterling
Barcelona Blaugrana91
2015-07-12 20:37
Haha Stearling klar för City för 640 miljoner kr... Pinsamt med dessa överskattade och övervärderade engelsmän....
Daacun
2015-07-12 19:46
[QUOTE=Junta Dimision]Vad gjorde han då? Ännu ett tomt påstående från dig som du inte kan backa upp. [/QUOTE]

Vet du inte vad han gjorde på slutet av hans mandat? Då behöver du inte veta det nu heller

[B]Antingen svarar du eller så behöver du inte skriva här. Vill du ha debatt får du snällt svara på frågor.//Mod.[/B]
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 19:37
@Daacun:

Vad gjorde han då? Ännu ett tomt påstående från dig som du inte kan backa upp.
Daacun
2015-07-12 19:35
Andresito Ju det har folk gjord hela tiden till och med innan han sa att han ställer upp.
Barcelona Andresito
2015-07-12 19:20
[QUOTE=Daacun]Tyck vad ni vill om honom jag är iallafall bred och ge honom en ärlig chans. Alla här inne försöker och få joan laporta till en ängel samtidigt vet vi vad han gjorde [/QUOTE] Har inte läst ett enda inlägg här där Laporta helgonförklaras. Vi är alla medvetna om hans brister, men samtidigt är alla överens om att Laporta är oändligt mycket bättre som president än Bartomeu.
Barcelona Barcelonistas
2015-07-12 19:18
The cameronians - fast där har du fel, visst stämmer det att Barto sa att man kmr förlänga Tatas kontrakt men det var ju Tata själv som ville lämna? Där kan man inte klandra Barto faktiskt.
Daacun
2015-07-12 19:06
Tyck vad ni vill om honom jag är iallafall bred och ge honom en ärlig chans. Alla här inne försöker och få joan laporta till en ängel samtidigt vet vi vad han gjorde
Mascherano#14 el Jefecito
2015-07-12 18:53
snälla snälla snälla! sluta mata honom/henne!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-12 18:43
allt fok har skrivit här o du vill ha fakta? googla min vän googla. en sak till, barto säger än idag att neymar kostade 57 mille o att klubben ej gjort nåt fel. så min fråga till dig är har barca bara betalat 57? alla böter då? har klubben agerat rätt?
Barcelona Junta Dimision
2015-07-12 18:32
@the cameroonians:

Du är fan bäst.
Barcelona Mido
2015-07-12 18:31
Ni har ägnat hela dagen på Dacuun,, hahaha strunta i honom, han har rätt å tro det han vill, men vi vet sanningen.
Daacun
2015-07-12 18:22
Junta Dimision Som jag har sagt till er tidigare kom inte till mig med eran ord. Om ni ska anklaga på en människa kom med fakta inte
Barcelona the cameroonians
2015-07-12 18:21
Bartomeu är ingen lögnare och har agerat fläckfritt. Really???

2014
Sa att han skulle förlänga med Tata Martino oavsett om klubben vann titlar eller inte.

Skyllde FIFAs anklagelser på "en svart hand (Real Madrid)" när det i själva verket var ett misstag av den egna administrationen. Sa att det bara skulle krävas ett samtal för att häva påföljderna.

Sa inför domstol att klubben värvade Neymar för att Tito (som nyss avlidit) krävt det.

2015
Sa att han ville ha Fair Play från framtida presidentkandidater och bad alla att fokusera på klubbens bästa. En månad efter läckte dokument ut om hur han skulle använda klubben, dess spelare och Braida för att vinna valet. Gjorde över 100 framträdande i mediesammanhang fram till valet men hävdar att han är en "person som håller sig i bakgrunden"

Sa att han inte skulle förnya Luchos kontrakt eftersom det var upp till nästa president att ansvara för. Förnyade kontraktet veckan efter.

Sa att han inte skulle använda några värvningar under sin valkampanj men presenterade först Aleix Vidal och avvaktade sedan avsiktligt att värva Arda tills de andra kandidaterna avslöjat sina kort. Av agentens uttalande idag var såväl spelaren som Atlético införstådda med intresset för ett par månader sedan. Varför blev det då klart just när det blev?

Lovade Garcia Pimienta jobbet som B-lagstränare men kontaktade Gerard Lopez bakom ryggen och använde honom i sin kampanj.

Anställde Braida för en enda uppgift, att värva Pogba, men sa sedan att spelaren inte var på tränarens lista. Trots detta las ett bud på €80 miljoner enligt Juventus.

Den största lögnen av dem alla är dock att man endast fått ett riktigt bra bud på en sponsor, och den osanningen kommer att krascha totalt nästa vecka.

...och jag som är på ett break...

Nåja, klarar inte av att läsa inlägg som säger att allt Barto gjort bara är bra.

Ha en fortsatt trevlig sommar people!
Annons: