/spanien/barcelona/forum/22116.aspx/spanien/barcelona/forum/22116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barçelona
2007-11-03 01:37
ok tack
Barcelona Plankton
2007-11-03 01:32
Barçelona

Denna är väl bra? annars fotbollskanalen.se
Barcelona Barçelona
2007-11-03 01:26
vilka bra hemsidor finns det att kolla vad som händer i fotbollsvärldern?
Barcelona Messidonaa
2007-11-02 23:27
tribente_magico

jaa de är han, han är riktigt grymm!
Barcelona PILMÀ
2007-11-02 20:40
Ämne: PILMÀ;
Får man undr....ze nemo

Legenden som jag syftade på var Johan Cruyff inte Thierry.
När jag skrev mitt före inlägg så ville jag också tipsa Länken som jag syftade på men det har jag faktiskt glömt men har är den nu.
Kolla hur bra koll killen har på bollen samtidigt som han Flyger som en raket. herregud.

VIsca El Barça y Bojan
Barcelona tribente_magico
2007-11-02 19:27
jäklar va lik fabregas är iniesta och Xavi..en blaning mellan dom kan man säga,
Barcelona barba
2007-11-02 18:45
Ämne: Detta är det första ....
Omotiverad startelva, radera a4an.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-11-02 17:59
Detta är det första inlägget jag skriver här på ett ganska bra tag, kan tyvärr inte följa allt kring Barca längre lika hängivet :(

Måsta bara nämna spelet till att börja med. Jag frågar mig som första fråga hur dåligt/svagt/konstigt psyke våra spelare besitter? De kommer från att ha spelat kanske världens bästa fotboll innan landslagsuppehållet (matchen mot Zaragoza var nog - med Rumänien-Argentina i VM 94 inkluderat - de bästa jag sett fotbollsmässigt) till att ständigt spela som ett gäng amatörer. Inte nog med det, men det värsta är att de inte kämpar för något samma jävla syndrom de led av förra säsongen. Man tror att människor ibland lär sig av sina misstag.....men icke :(

Sedan så saknar vi Deco något STORT. Ingen kan leverara krossbollar på Messi längre, ingen vågar för satan! Det känns som att Iniesta och Xavi måste slå tre sidledspassningar innan bollen når en kantspelare -Iniesta till Xavi - Xavi til Toure - Toure tillbaka till Iniesta - Iniesta ned till någon back - Någon back till Xavi och sedan....till slut efter kanske en sisådär 8 meningslösa passningar (i ett skit tempo och i sidled) så når bollen Messi, fullt bevakad så klart och utan någon yta värd namnet, pågrund av att motståndarlaget bara joggat från sida till sida tack vare av det tröga jävla passningsspelet vi visar upp!!

Någon måste slå krossbollen på kantspelarna...och det snabbt! Och det ska inte vara Puyol eller Milito.

Sedan, var in i he----e är det breddande spelet. Vi boxar in oss själva i gröten utan något motmedel, vart är totalfotbollen? Ok, nu kanske det brukar vara så att det inte alltid finns ytor att springa på då man spelar på mindre planer liknande Ibrox i Glasgow, men öppna upp ytor för varandra geom löpningar, visa lite offervillja, lite cojones!

Det är ledsamt att säga men spelet i anfallsväg och defensiv riktiníng är mycket bättre med Iniesta på Ronaldinhos kant. Iniesta jobbar hem och är mer farlig än den apatiske Ronaldinho vi ser nu för tiden. Det bästa anfallet i dagsläget är utan tvekan Iniesta-Henry-Messi. Tyvärr kan vi inte använda oss av den föränn Deco tillfrisknar.

Spelet efter landslagsuppehållet har varit bedrövligt, jag saknar cojones...jag saknar Eto'o. Jag tror att Iniesta-Eto'o-Messi kan bli den bästa anfallsuppställningen vi har iår. Två hårt löpande spelare utan boll, tre extremt skickliga spelare med boll och tre extremt hårt jobbande spelare defensivt...luktar vinnande recept hos mig.

Nu väntar jag med iver på att Eto'o och Deco tillfrisknar!

Om truppen är fullt friskt till El Clasico så tycker jag att det ska formeras enligt följande (jag brukar vara emot startelvor, men jag tycker att jag gett tillräckligt med motivation till varför jag tycker som jag gör). Inlägget avslutas med detta:

Iniesta---Eto'o---Messi

Deco--Toure--Xavi

Abidal-Milito-Puyol-Zambrotta

Valdes
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-02 17:55
Ämne: Bojan Krkic#27

De....
Jag vill ha kvar han i laget men om ser på Cesc som gick ut och sa att vill spela för barca hans dröm klubb och se på hur han utvecklas han är på väg att bli som Guardiola men mycket mer offensiv, tror inte du att Fabregas kommer bli bättre än Xavi?
Barcelona ze nemo
2007-11-02 17:55
Fabregas är uppfostrad i Barcelona och det är tydligt sagt att Barcelona inte tänker lägga ner några större summor på en spelare ur egna leden.
Skulle jag ersätta någon i Barcelona mot Fabregas skulle det ändå vara Deco OM NÅGRA ÅR, inte i dagsläget.
Barcelona r.Hyder
2007-11-02 17:45
Bojan Krkic#27

Det är ju löjligt att man vill ha bort Xavi från startelvan på grund av en enda dålig insats. Xavi är en spelfördelare av yppersta världsklass. Men en spelfördelare är väldigt beroende av hur resten av laget löper och springer. Igår var Xavi inte alls bra, men när Ronaldinho väl tog en smart löpning såg Xavi det och la en fin pass till honom. Måste fråga bara: ville du ha bort Xavi efter matcherna mot Lyon, Sevilla och Zaragoza? Vill du att vi ska betala en jättesumma för Fabregas för att bänka en av våra mest spelskicklige mittfältare?

Komigen, Xavi är en av världens bästa mittfältare och har ett stort hjärta för klubben. Igår var han dålig, men vem var inte det i vårat lag? Ja, förutom en viss Valdés och i vissa fall ett par andra spelare.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-02 17:42
Ni måste se denna Fabregas videon!

kolla länktips
Barcelona tribente_magico
2007-11-02 17:34
xavi är bland dom bästa och viktigaste spelarna i barca, xavi är den mest bollskickligaste på små ytor i hela barca, men skulle va skönt o få hit fabregas också.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-02 17:25
Ämne: Bojan Krkic#27

Ä....
Ja, men Fabregas är på väg att bli mycket bättre än Xavi och Xavi verkar bli sämre. Jag har alltid tyckt om Xavi men om du fick välja mellan Xavi och Cesc just nu vem skulle du vald?
Las Palmas Pio pio
2007-11-02 17:19
Bojan Krkic#27

Ändå spelade han fram till målet igår med en kanonpassning! Nä, det var bara inte Xavi utan hela laget som underpresterade igår. Saknades lite agressivitet i laget överhuvudtaget!
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-02 17:16
Igår var det första gången jag såg Xavi göra en dålig match, jag tycker det är dags att fräscha upp mittfältet med Fabregas istället för Xavi så dom två kan konkurrera om den platsen men då ska Fabregas vara första valet:D
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-11-02 17:06
Ämne: PILMÀ;
Får man undr....
Henry skulle jag tippa :P
Barcelona ze nemo
2007-11-02 16:47
PILMÀ;
Får man undra vem du talar om?
Barcelona PILMÀ
2007-11-02 16:44
Killen så är bra med ball kanske en av de bäste anfallerna genom tiderna.
Kolla kolla snabbheten dribblingarna ja allt som krävs av en Spelare att lyckas hade vi haft han nu i tiden f*n ((Leganden))

((* http://youtube.com/watch?v=BMZmJ464Nss *))
Visca el Barça y Bojan.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-02 16:26
Att Iker brukar ligga i topp vad galler antal raddningar ar val en annan historia.

Man kan val se Valdés som en slags individuell motsvarighet till Sevilla. Bast i statistiken.
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-02 16:24
Ar det sa ser jag det som ett gott betyg at Casillas.

Det har fick mig dock lust att kolla statistik for malvakterna i Barça och Real och det visar sig att Valdés under de fyra sasonger han varit ordinarie (spelat mer an 20 matcher) aldrig slappt in mer an ett mal per match. Nagot som Iker bara maktat med tva ganger av de atta sasonger han varit ordinarie.
Barcelona PILMÀ
2007-11-02 16:19
Så de två snyggaste var mot Madrid?
Real Madrid Paco Buyo
2007-11-02 16:09
Ämne: Snyggaste målet i år....
PILMÀ:
Det ar inte daligt.
Iker sager sjalv att det ar det nast snyggaste malet han slappt in i sin karriar.

Det forstas, han har ju inte sa manga att jamfora med.
Barcelona Barcelona#7
2007-11-02 16:09
Hittils i La Liga så tycker jag att snyggaste målet är den som du visa eller så är det KOLLA LÄNK!
Barcelona PILMÀ
2007-11-02 15:59
Snyggaste målet i år hittills i La Ligaeller har jag fel?
Barcelona Jycken
2007-11-02 15:48
mer fys på träningarna kankse ? vad vet jag !
Barcelona Beautiful_Barca
2007-11-02 15:12
Red.

Var inte det här trollet Hoshiar parmanent spärrat?
Barcelona Kalle.
2007-11-02 14:29
Messi var inte alls bra igår. Kanske var det för att han fick för lite att jobba med. Ingen i Barcelona var särskilt bra förutom Valdes.
Real Madrid SergiiiioR
2007-11-02 14:04
Ronaldinho gjorde så att ni fick poäng, varför kritisera honom under denna match?
Barcelona seea
2007-11-02 13:34
Gud vilken trist match igår, höga långbollar och spelarnas förlorade egenskap att springa framåt.

Visst Messi var en av de bättre, han gjorde några av de sällsynta löpningarna igår, några dragningar, men sådär superbra var han väl ändå inte? Ronaldinho var helt okej (med senaste mått mätt). Bojan spelar med sådant självförtroende, han ska bara göra mål. Valdes är fenomenal och räddade Barca många gånger, men om inte jag minns fel var han väl påväg att ställa till det två gånger? Var det inte ett inlägg han läste helfel och sedan räddade upp?

Sedan tycker jag Yaya inte kom upp i riktigt samma nivå som tidigare, men han har ju varit borta + att alla andra spelade dåligt där till. Deco saknar jag jättemycket han är ju taktpinnen. Islänningen var väl helt okej, även om jag fortfarande tycker han är ojämn i sitt passningspel, ibland lysande, ibland katastrof. Där emot springar han och drar isär försvaret. Sedan för klagandets skull måste jag ifrågastätta Marquez, är det Rijkaard som tipsar honom eller har han fått för sig att bollen inte får nudda marken?

Personligen tyckte jag våran brasilianska back imponerade mest. Han har så mycket handrörelser för sig och har nästan mord i blicken, men han och Ronaldinho verkar ju spela ganska så bra tillsammans och sedan har han fina inlägg.
Annons: