/spanien/barcelona/forum/22113.aspx/spanien/barcelona/forum/22113.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-11-03 14:38
Ämne: snälla nån länk till....
Men sluta upp och tjata om länk till Arsenals match. Vill du ha svar, gå in på Arsenals forum istället.
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-11-03 13:37
Ämne: snälla nån länk till....
Ladda ner TVUPlayer, bara sök "TVUPlayer download" på google så hittar du. Mycket enkelt att använda också.
Barcelona Kapten11
2007-11-03 13:34
Ämne: Ämne: Bojan K....
Jag nämnde aldrig att Messi ska bänkas. Jag skrev Henry eller Ronnie centralt. Skillnad det.:)
Barcelona roooonaldinho
2007-11-03 13:33
snälla nån länk till arsenal matchen vill streama den jag har sopcast
tacksamm för svar please
Barcelona roooonaldinho
2007-11-03 13:29
jag har soccast
2007-11-03 13:24
Ämne: grabbar vet ni nån s....
Du kommer säkert kunna se den på TVUPlayer.
2007-11-03 13:20
Förstår inte varför vissa NU vill bänka Ronaldinho. Han gjorde ett vackert mål senast och verkade bättre än på länge. Han borde dessutom fått straff i slutet när han dribblade av en Valladolid spelare och en därefter petade förbi en till och blev fälld. Det finns ju ingen anledning att börja prata att Ronaldinho ska sitta på bänken imorgon då han äntligen fick göra ett spelmål och börja komma igång lite smått. En Ronaldinho i form är ovärderlig, men om han spelar kasst första halvleken imorgon så byt ut honom. Men ge honom en chans, han har gett så mycket till klubben och när han nu gjort mål och ser bättre ut ska man inte bänka honom.
Barcelona roooonaldinho
2007-11-03 13:18
grabbar vet ni nån stream sida där man kan se matchen mellan arsenal och m´united
Barcelona Rambla
2007-11-03 13:01
Igår kväll på Barça TV såg jag ett sammandrag från Barcelona B senaste hemmamatch där en 16-årig Gai Assulin gjorde sina första 90 min. Han gjorde första målet på en snygg halvbicicleta efter en frispark. Sen så var han regissören även till andra målet där han drev upp bollen i hög fart på vänsterkanten, vände innåt i banan precis som Messi så ofta gör och lade en underbar passning till en löpande Busquets. Det stod länge 2-2 men i slutminutera drog Gai upp en kontring som resulterade i mål och vinst därmed vinst med 3-2.

Vilket driv med boll den lille tunne Gai har, påminner onekligen om Messi där bollen är som klistrad vid fötterna när han löper med boll. Det skulle inte alls förvåna mig om han blir aktuell till nästa års trupp om hans utveckling fortsätter.

Pep Guardiola fortsätter med sitt Cruijff-inspirerade 3-4-3 på hemmaplan, och det är härligt att se när det väl fungerar med underbara omställningar och där bollen går som på ett snöre. Det man reagerade mest på var hur små och unga spelarna såg ut jämfört med moståndarna som bestod av stora och mer fysiska spelare och framför allt mycket äldre. Pep sa även på presskonferensen att laget har svårt på fasta situationer tack vare den fysiska skillnaden. De flesta målen man släpper in kommer också på fasta situationer menade han på.

Dani:

Övergång till ett trådforum känns allt mer logiskt för varje dag på det här forumet.
Barcelona Myrran
2007-11-03 13:01
Dani

Jaja, kanske inte världens mest vanliga 16-åring. Men du måste väl hålla med om han är väldigt ödmjuk och inte har låtit kändisskapet gå han över huvudet. Iaf jag anser inte han vara den där skrytsamma divan som måste stå i rampljuset varje gång. Så en vanlig 16-åring fast dock väääldigt talangfull?

Och det där med en uppföljare har jag faktiskt funderat på. OM det blir någon får det bli i Januari/Febuari eller i sommar då skolan inte är så krävande eller inte finns längre.
Barcelona Dani
2007-11-03 12:50
Håller med om dessa eviga transferdiskussioner. Forumet höll definitivt en högre nivå under kristiden före Rijkaard/Laportaeran. Den smällen får man ta, på så vis är det trist att La Masia bara dansade en sommar.

Det är mycket som behöver förbättras i klubben nu. Hoppas att den framtagna kodexen börjar tas på allvar och inte bara blir en chimär av typen "kramas på alla hjärtans dag" (jag upplevde den åtminstone så).

Är det någon som följer spansk media som kan rapportera någon förändring av träningsmetoder, eller är det bara att invänta nästa tunga skada?

Myrran, trevlig artikel som fortfarande är läsvärd. Det enda jag inte köper är att Krkic är en "helt vanlig 16-åring", känns som en liten underdrift, va?

Kanske dags för en uppföljning efter juluppehållet?
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-11-03 12:46
Kapten11:
Nej... messi ska spela 100% mot Betis
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-03 12:46
Om Ronaldinho spelar så får han alltid för många bollar och spelet blir långsammare.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-03 12:44
Ämne: Bojan Krkic#27

V....
Nästan samma sak:p jag vill att Ronaldino ska bänkas så att det blir Iniesta Henry Messi och mittfältet Gudjohnsen Yaya Xavi.
Barcelona Kapten11
2007-11-03 12:40
Bojan Krkic#27

Varför tänkte vi på samma sak exakt samtidigt?:)
Barcelona Kapten11
2007-11-03 12:39
Rambla

Låter som en bra idé.

Kändes som att Bojan inte riktigt räckte till som central anfallare mot Valladolid. Det blev för tunt helt enkelt. Det är nog bättre att han får utgå från en kant helt enkelt.

Varför inte start med Eidur på mitten och flytta upp Iniesta till vänsterkanten, och låta Ronnie eller Henry spela centralt mot Betis?
Känns som att laget skulle få en bättre balans då.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-03 12:36
Hoppas Ronaldinho bänkas imorgon, så kan Iniesta ta hans plats och Gudjohnsen kan ta Iniestas plats bredvid Yaya och Xavi.
Barcelona Rambla
2007-11-03 12:31
Det är november månad, i morgon är det match mot Betis, trots det så snackas det mest om vilken/vilka spelare borde spela i Barça. Varför inte koncentrera sig på de spelare som faktiskt spelar i Barça och försöka stötta dom istället? När det blir januari -08 kan ni diskutera transfers.
Barcelona Bojan Krkic#27
2007-11-03 12:27
Cesc Fabregas vill spela för FC Barcelona så förr eller senare kommer han:D
blablabla
2007-11-03 12:10
Ämne:
e det tisdag eller....
Onsdag.
Barcelona Giovanni17
2007-11-03 12:00

e det tisdag eller onsda barca möter rangers i champions leauge???
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-11-03 11:44
vet nån om Yaya Toure är i truppen i morgon?
eller om han är skadad?
och om han är, hur lång?
tacksam för svar!!
Barcelona Myrran
2007-11-03 11:30
Messi_CE_Iniesta_V.Valdes

Crosas har blivit jämförd med Pep Guardiola flertalet gånger. Tror det är Thiago Alcantara som har blivit jämförd med Deco. Finns faktiskt en artikel om några talanger på La Masia här på SF.se, har själv skrivit den, kolla länktips.
Barcelona Barcelona#7
2007-11-03 11:13
Kolla länk
Barcelona Unikkati
2007-11-03 10:44
En spel typ som Deco?, Så som man har följt DIEGO, så är han en Deco spelare fast mycket ungre
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-03 10:15
Jag skulle säga att han är mer lik Iniesta/Xavi än Deco. Håller med, vi behöver en till som Deco och då är inte Fabregas rätt man. Skulle vara kul och få upp någon från La Masia som var en Deco-typ. Hur är Crosas, han är inte settt han spela tror jag?
Barcelona Criff
2007-11-03 10:05
Nu är jag inte så insatt i hur Fabregas spelar i Arsenal, förutom att han är en riktig talang och är riktigt bra.
Men samtidigt är det inte talang och nån som är riktigt bra vi behöver, vi behöver en som är som Deco och som skiljer sig ifrån Xavi & Iniesta. För vi har sett att dem liknar varandra alldeles för mycjet i spelstilen så mittfältet blir låst med sina sidledspassningar.
Deco slår alltid långbollar och löper mycket själv med boll.
Hur är Fabregas? Mer lik Deco eller som Xavi & Iniesta?
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-03 09:46
Jag skulle nog säga att Iniesta är bättre än Fabregas! För av vad jag sett av Cesc så imponerar Iniesta mer på mig, visst han är 3 år yngre... så han lär bli bättre. Men som sagt, jag gillar Iniesta mer.
Barcelona PILMÀ
2007-11-03 07:28
Ämne: Ämne: Bojan K....
Kolla hans framinspelningarna Magnifik Fabregas.
Fabregas must back soon.
Barcelona PILMÀ
2007-11-03 07:27
När man det där videon som ((Bojan Krkic#27)) skickade så ser man att killen har en fantastiskt första touch och fraSpleningar.
Annons: