/spanien/barcelona/forum/22111.aspx/spanien/barcelona/forum/22111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Alex_Ronaldo
2007-10-26 09:37
Ronaldinho ska säljas i janauri?
Hoppas till chelsea
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-26 09:31
Det är mânga som skriver att de saknar lite mer spel i djupled i Barça och det är inte helt fel att dâ och dâ överraska med en snabb lâng boll i djupled och utnyttja Henrys / Eto’os snabbhet. Dock är det aldrig nâgot vi byggt vârt spel pâ och är inte heller nâgot vi skall bygga pâ.
Passningsspelet, trianguleringen och att hitta ett offensivt alternativ även om det är efter 15 pass inom laget är rätt. Det vi behöver är nâgon som kan bryta upp och krossa ett välplacerat försvar. De spelartyperna har vi, alltsâ nâgon spm gör sin gubbe eller skiftar tempo. Ronnie har i detta spel inte fungerat sâ bra i âr men kritiken pâ förra matchen är överdriven tycker att han gör en helt o.k. match. Hans självförtoende gör att han inte väljer ett offensivt öppnande drag lika ofta som när han är 100% och han utmanar mer sällan delvis beroende pâ att han oftare tappar boll numera. Den uppgiften har sedan Messi skött alldeles utmärkt och gjort skillnaden. När de bâda inte riktigt är pâ topp fâr vi svârt att bryta upp ett väl fungerande försvar. Sanningen är att vi inte är helt svârlästa taktiskt sett men att det är oerhört svârt att stoppa en spelare som Messi eller Ronnie när de spelar pâ topp och det gör skillnaden.
När de inte fungerar 100% fâr vi forlita oss till Gudjohnsen och Puyol (!) som vâgade sig pâ det oväntade sist och de gör det efter sin förmâga otroligt bra. Iniesta fick ta pivoterollen. Egentligen sanslöst hur bra Puyol var som yb för första gângen pâ fyra âr och efter skada. Liksâ Guddy med tanke pâ den lilla speltiden han haft. Det visar vilken som är hans rätta position. Tyvärr är den normalt sett välbesatt men säkerligen kommer han att fâ ta den fler gânger i âr. Men i kapacitet är naturligtvis Messi och Ronnie ett par snäpp över och det gör skillnaden.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-10-26 09:30
Ämne: Tjena skriver ett AR....
menar du: " Sevilla kommer alltid spela med 12 spelare" det där ? att han mena att Puerta alltid e med dem ?
Barcelona Abbe_
2007-10-25 23:49
Messi_CE_Iniesta

Diskussionen handlade inte ens om vem som var bäst. RobelSamsoon_ ställde en fråga som Rambla svarade på. Så jag undrar, varför inte snacka om Fabregas?
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-25 23:09
Varför Snacka om Cesc, visst han är bra... Men jag anser att både Xavi och Iniesta(Framför allt Iniesta) är minst lika bra om inte bättre!
Barcelona Rambla
2007-10-25 20:28
RobelSamsoon_:

Både rätt och fel. Cesc har sagt att han i framtiden vill återvända till Spanien och då självklart till Barcelona. Han har knappast gått ut och sagt att han vill hit till nästa säsong, det är något agent och tidningar överdriver.

Barça har först inte sagt någonting om något intresse. Men efter alla skriver så gick Txiki ut och sa att det i dagsläget inte fanns något intresse från Barça att köpa en spelare som man fostrat inom klubben. Han kostar alldeles för mycket anser man.
Barcelona RobelSamsoon_
2007-10-25 20:16
Ramla:
Fabregas talade öppet om att han var intresserad av att få spela i barca igen!
Men troligen har barca nobbat honom eftersom att han lämnade oss när det var kriss i laget.
Barcelona Rambla
2007-10-25 20:03
Beguiristain:

Aha, det verkar vara ett intressant program det där med journalister från båda lägren. Jag hade personligen heller inte bytt ut någon spelare även om Casillas är sanslöst bra i vissa matcher.

Magnusson:

Ronaldinho gestikulerade mot domaren och inte publiken. Han ville ha straff då hans skott just täckts och svepts bort med handen av en försvarare.

RobelSamsoon_:

Du är bara 4 år för sent ute. Cesc valde som 15-åring 2003, du vet då Barça var i en rätt så stor kris och rejält på dekis, att gå till Arsenal. Han blev inte nobbad av Barcelona.
Barcelona Rambo~
2007-10-25 20:01
Tjena skriver ett ARbete om Puerta(R.I.P), minns att någon från sevilla tror att det var Juande Ramos som uttalade sig och sa någonting om att Puertas ande alltid skulle vara med sevilla eller någonting sånt skulle någon av er vara snälla o ge mig de exakta orden?
Barcelona RobelSamsoon_
2007-10-25 19:10
Vet någon vad som har hänt med Fabregas?
Nobbade barca honom eller?
Barcelona Simáo
2007-10-25 19:08
Ämne: Simáo

Gai Assulin....
Tack för det
jag tänkte nästan att han inte kan vara 20
Barcelona Abbe_
2007-10-25 18:59
Simáo

Gai Assulin är född den 9 april, 1991.
Barcelona Simáo
2007-10-25 18:56
En liten fråga om Gai Assulin,som spelar i B-Laget, jag hörde nånstans att han är född 1991, men på Barcas hemsida står det att han är 87:a. Nån som vet hur de ligger till igentligen.. tycker lixom om han e 20+ så borde han ju blivit testad redan.. Visca el Barca
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-10-25 18:24
shiit vad segt barcas anfall spel är ibland, förutom när messi sätter fart, Henry springer ner till mitten tar en pass ger tillbaka bollen joggar tillbaka och sen står helt still får en pass och passar snabbt till nån annan, visst, kul att han vet att barca är världens bästa "passnings" lag och gör minst 10 passningar innan mål men jag tycker att vi behöver en anfallare som springer ut sig helt! måste säga att Etoó saknas mycket. inge ont om Henry som inte varit dålig men har knappast varit den bästa, trodde det skulle bli målkalas varje match efter Levante matchen där han gjorde det han ska göra och är bäst på, men blev tydligen inte så.
Real Madrid Magnusson
2007-10-25 17:59
Tja!
Skrev lite här under glasgow-matchen. Jävla synd att ni inte vann den (enda missen i min mix jag bettade). Men iaf, nämnde då att jag såg ronaldinho gestikulera mot publiken. Typ smörjde med händerna eller något, någon som såg det och vet vad det var om. Eller hört något i efterhand?
Barcelona Beguiristain
2007-10-25 17:47
Rambla//

Lát dem hállas, i árlighetens namn sá máste det vara fruktansvárt att vara Real fans just nu, de spelar den trákigaste fotbollen pá ártionden och har sá gjort i 3-4 ár nu.

Satt och kollade pá Forca Barca som gár pa en katalansk kanal hárnere, i programet har de en panel med skribenter fór Barca pressen och fór Real pressen, ett av kvállens inslag gick ut pá att byta ut spelare frán det egna laget mot spelare i Barca/Real. Gissa vilka som ár mest nójda med sina egna spelare?

Nár pro-Real journalisterna mer án gárna byter ut halva laget mot Barca spelare kan man inte vara annat án nójd. Den enda Real spelare som kunde tánkas tillfóra Barca nágot var Casillas men dár var man inte helt eniga.
Barcelona Barca Barca
2007-10-25 17:18
Slöa spelare floppar i Barca. Vi spelar en fotboll där klockrena passningar ska kombineras med rörelse. Ronaldinho lyckades för några säsonger sen att hitta en fin kombination mellan att vissa gånger kunna lugna ner spelet lite med sin gudomliga teknik och helt plötsligt 10 min senare bara explodera och rycka upp matchen. Eto'o löpte kopiöst vilket öppnade för våran Dinho. Man ser klart och tydligt hur beroende dinho är av anfallare som löper. Det räcker med en spelare där uppe som löper gör att han kan öppna hela sitt tekniska spelregister. Som ni såg i tisdas så stog Henry o softade lite lätt på vänster kanten. Som sagt slöa spelare floppar i dagens barca. I dagsläge är Dinho slö. När Eto'o är tillbaka tror jag det släpper för Dinho...tills dess får han bli lite piggare
Barcelona barba
2007-10-25 16:56
Hur vore det att vila Ronaldinho och Henry i helgen? Det skulle vara oerhört kul/intressant att se Giovani, Bojan och Messi tillsammans.
2007-10-25 16:35
Ämne: Jo men det är princi....
Jepp Nummer 27.
Kan bli en raritet med debutsäsongströjan. Mycket troligt att han senare fâr ett mer "attraktivt" nummer men debuttröjan blir en raritet precis som Messis.
Barcelona Woods
2007-10-25 16:34
Ämne: Enligt mig ska Ronal....Är beredd att hålla med dig. Idag är Ronaldinho ljusår ifrån det spel som han visade upp i Barcelona de första säasongerna.

Förra året var han sliten efter VM sades det, han gjorde många mål men spelmässigt var det en klar skillnad från föregående säsonger. Inför den här säsongen skulle Ronaldinho avstå Copa America för att få en lång, välbehövlig vila för att komma tillbaka i gammal stor form.

Och vad har vi sett hitills? Han är om möjligt ÄNNU slöare, och det efter ett långt uppehåll med möjlighet att samla kraft och motivation.

Nu får vi se om han kan höja sig flera snäpp som krävs för att jag ska återfå hoppet om en hungrig Ronaldinho igen, om inte så bör han lämna i sommar.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-25 16:16
Jo men det är principen! Tror inte de kristna är tvungna att skriva en egen bibel MED Jesus:(

Aja, får la göra så. Han har la nummer 27 va?
2007-10-25 15:52
Ämne: Finns inte Bojans tr....
Nej det var märkligt att inte Bojan fanns som standard. Man kan dock specialbeställa vilket namn och nummer du vill.
Dock sägs det att de vägrar trycka Figo.
Barcelona Myrran
2007-10-25 15:49
Delarocha RIP Puerta

Det är väl bara skriva in under rull listan? :P
Delarocha RIP Puerta
2007-10-25 15:37
Finns inte Bojans tryck?:( Konstigt, som att Jesus och Gud inte ska nämna i Bibeln enligt mig.
2007-10-25 15:08
Ämne: Är det någon som vet....
Du kan köpa pâ den officiella web-shopen. Det kostar 17,93€ extra att fâ "19 Messi" tryckt.
Barcelona FCB for life
2007-10-25 15:02
tro mig när lejonet kommer tillbaka kommer ni få se dinho på riktigt. dinho och lejonet är som piff och puff. henry ska bänkas han är inte bra för tillfället :(
Barcelona Lionel Messi 19
2007-10-25 14:54
Är det någon som vet vart man kan köpa en äkta Barça tröjs med Messi på ryggen?
tacksam för svar!!!!
Barcelona Taherinho
2007-10-25 13:45
T#11

haha...Håller med dig också. Alltså, det blir lite jobbigt ibland när folk ska hela tiden kritisera en spelare som har presterat och som, enligt mig, fortfarande presterar...Ronaldinho.

Nu är Barcelonito och jag vänner här på forumet men jag håller faktiskt inte med honom denna gång angående Dinho. Han är en magiker, vi ska behålla honom, t.o.m. eller speciellt när han har tyngre perioder.

Visca Barca
Barcelona T#11
2007-10-25 13:37
Taherinho

heeeeeeeelt rätt, håller med till 100%
Barcelona Taherinho
2007-10-25 13:34
Såg Chelseas match igår och hörde att Real Madrid vände ett 1-2 underläge på hemmaplan?! A, som sagt med lite perspektiv så är Barcelona lite (GROVT IRONI)bättre spelmässigt än dessa lag. I ligan måste vi bara få ledningen så att alla spelare verkligen slappnar av helt när man spelar.

Oavsett vad många kan tycka så tycker jag att Dinho verkar sakta få tillbaks formen och jag tror på honom starkt. Han blir mer och mer involverad i spelet även om det är lite för mycket i vissa situationer. Men men, jag tror han kommer sakta börja dominera igen. Skönt med en hemmamatch, hoppas han kommer in i matchen bra så han också för en gång skull spelar utan press under en match.

När det gäller Barcas spel så är jag inte alls orolig. Man kom från en 3-1 förlust i ligan och spelade ut Rangers totalt. Man leder gruppen och ska möta Rangers på hemmaplan. Finns ingen anledning till oro. Tempot var lågt ibland men sen är inte matchen en Champions League final heller. Kommer ni ihåg matchen mot Stuttgart? Då var det två lag på plan som spelade fotboll, och då var Barca helt fantastiska. Rangers var löjliga och dessutom på hemmaplan.

Hoppas bara på en vinst hemma nu i helgen och kanske att R*** tappar poäng. Jag är mycket mer orolig för Henrys form än Dinhos. Faktiskt! Och jag tycker inte alls han visar signaler på förbättring. Han promenerar på plan... Eto'o behövs starkt!

Visca Barca
Annons: