/spanien/barcelona/forum/22109.aspx/spanien/barcelona/forum/22109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Suñol
2008-05-13 01:11
den spelare som påminner mest om Pep själv idag är väl igentligen Cesc. Undrar om han kommer tillbaka någon gång.
Barcelona Suñol
2008-05-13 01:06
Kimmpa_fcb: Är du säker? för det är ju inte vad det har sagts i media. Har du någon källa?
Barcelona Criff
2008-05-13 01:06
Fy fan vad klockren den läsningen var :) Nu känner jag mig direkt mycket lugnare. Tack Rambla.
Hoppas bara han inte går tillbaks lite bara för han handskas med stjärnor.
Det enda jag vill se nästa år är ett lag som springer 90 minuter och offrar sig.
Ett lag som fortsätter spela fotboll efter dem släppt in ett mål, och ett lag som kan hålla en ledning.
Sen skiter jag i alla titlar.
Efter den läsningen känns det som att Pep kan i alla fall införa det i laget under nästa säsong.
Sen kan man börja tänka på titlar igen.

Visca Pepe!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-05-13 01:05
Suñol

Pep kommer ta med sig sin assisterande tränare och alla andra från Barca B.
Barcelona Suñol
2008-05-13 01:00
Antgligen någon med mer erfarenhet. Han socidad tränaren vad han nu heter har det ju pratats om och någon mexare. Någon som hört något annat?
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:59
Rambla: Intressant läsning! Pep is the man!
Annars är det ju spännande att se vem som blir assisterande tränare?
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-13 00:58
Ja då vet Ronaldinho och Deco vad som gäller. Antingen är de skärpning som satan! Eller så är de bara att ta sitt pick och pack.

Har en bra känsla över de hela. Antingen slipper vi rubrikskaparna eller så slutar dom skapa rubriker.

Aj Lajk joo! :)
Barcelona Rambla
2008-05-13 00:50
Suñol:

Självklart är glidarlivet slut för de som tills nu tillämpat det. Fattar de inte det så vet de var utgången på Camp Nou finns. Det är bara att packa om det inte passar, för Pep kommer aldrig att kompromissa eller backa från detta. Han har fått ledningens förtroende att genomföra sina idéer.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:50
Ride_The_Big_One(6): vi gjorde ett misstag när vi sålde Belletti. Det behövs en sådan spelartyp men bra ytterbackar växer inte på träd. Jag hoppades på både capdevilla och angel i sommras men nej nej vi satsar på gamla Olé istället. Men Alves håller ju högreklass än alla andra jag nämnt så det är väl drömmen.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:47
Rambla: Det viktigaste i peps agenda är att spelarna måste umgås med laget 8 timmar varje dag och träna två gånger i stället för en. Hoppas man kan säga att glidar livet i Barcelona är slut i och med den första juni!?!
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-13 00:44
Känns som om Zambrotta längtat tillbaks till serie A och italien under en lång tid nu. Och de är nog mer än bara rykten mellan Milan och spelaren.

En ny högerback kommer att behövas. Sen börjar ändå Zambro bli grå i den offensiva biten.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-05-13 00:42
Suñol

Zambro har varit grym sista halvan men det räcker lixom inte, vi kan inte ha 2 ytterbackar som har sin styrka i det deffensiva, får vi bra med peng för zambro så gör nog han och klubben ett kap.

De matcher ja sett lahm i bayern har han inte varit så bra som man är van att se han(vm). Ryktena till barca som gjort han aningen ofokuserad månne?

Få se vilka ess Guardiola har i ärmarna, kanske chockar han med nån ytterback som ingen nämnt hittils, dvs ingen färdig produkt nu räknar ja inte lahm och alves som färdiga produkter precis. Syfta mest på nån som inte är den hära världs stämepl men ändå är bra.

Barcelona Rambla
Läs detta, en översatt artikel från El Pais.

Pep verkar vara en riktig hårding i omklädningsrummet och verkar inte tveka att bestraffa spelare med böter om de missköter sig. Alla ska vara inne kl 24.00, blir de sedda ute efter det blir det böter och till slut åker de ut ur laget. Heh, skulle vilja se Ronaldino och Deco ta emot de reglerna.

"Carles Busquets, the goalkeeper coach, smokes a cig in the parking zone because the coach didn't let him smoke in the locker room. One day, an ex teammate asked Busquets about Guardiola. "Pep? Damn. He knows what he does."

Hehe, Busquets fick minsann stå på parkeringsplatsen och röka. :D
Barcelona Suñol
Ride_The_Big_One(6): Jag tror det skulle vara bra för laget! Kollar man på Dream Team så var ju fundamentet byggt med spanska/baskiska/katalanska spelare kryddat med brassar och holländare.

Rambla: Ja verkligen! Vi får hoppas att ledningen inte tror att dom måste blidka fansen med något jätte crack. Men vad man har hört så är ju Messi det Crack som dom kommer bygga laget runt.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:38
OkkaPokka1: Jo en högerback ska väl in i laget också! Alves är ju en fantastisk värvning men frågan är om det inte blir för dyrt. Lahm var bra i vm men sedan har jag knappt sett honom någon som har koll?
Och ville inte Pep har kvar Zambro?
Barcelona Rambla
2008-05-13 00:37
Ämne: Rambla: Ja så är det....
Klockrena värvningar. Någon ytterback eller två till den listan and then we're set to go. :)

Vi får hålla tummarna.
2008-05-13 00:37
Suñol:

Spansk invasion va?
Nä men det hade ju varit rena drömmen det.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:36
Jag undrar om vi kommer försöka sälja av spelare först innan vi börjar köpa in? Det sägs ju att Barca vill vara klara på värvningsfronten i slutet av juli så det är ju inte så mycket tid.
Barcelona OkkaPokka1
2008-05-13 00:36
Glömmde ni inte högerbacksplatsen? Alves,Lahm?
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:34
Rambla: Ja så är det nog. drömmen vore ju Amorebieta och Martinez från athletic och silva och villa från valencia plus gai och thiago från B-laget. Sedan tror jag inte att ledningen lyssnar på mig.
2008-05-13 00:31
Suñol:

Där sa du nåt, javi martinez ifrån bilbao har jag länge varit impad av, lite irreterad på mig själv att jag inte nämnde hans namn.

Sicken krigare de har allså, toulalan(stavning?) har jag sett mycket av och det är en bra spelare på den positionen. Ingen snack om saken att den sortens spelare hade varit nyttig.

Får se hur guardiola resonerar.
Barcelona Rambla
2008-05-13 00:31
Suñol:

Javi Martinez skulle vara en underbar värvning. Essien skulle inte klara pivote-rollen, han är en tvåvägsspelare som nästan bara lever på sin fysik. Han har visserligen lungor som få, men han ska rusa upp och ner på mittfältet, inte ha balansrollen framför försvaret.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:30
Pep ser ju rätt vältränad ut han kanske kan hoppa in som spelande tränare ;)
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:29
Essien skulle väl klara den rollen rätt bra annars men det kommer nog aldrig och ske heller.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:28
Hade Zapater från Zaragoza varit en bättre passningsspelare skulle han säkert kunnat blomma ut i Barca.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:27
Ride_The_Big_One(6: Toulalan från lyon kanske men min favorit som spelande pivote är Javi Martinez från Athletic.
Barcelona Rambla
2008-05-13 00:25
Namn som intresserar Pep för den rollen är Chivu och Xabi Alonso. Det lär ju inte bli någon av dem men det är den spelartypen han är ute efter. Spelare som är bekväma med boll, har bra touch och ett bra passningspel samtidigt som de kan sätta in en tackling. Det optimala hade varit de Rossi i Roma, men han är omöjlig att värva dessvärre.
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:24
Spelare som skulle passa in annars är ju Pizarro eller de Rossi från Roma varav de Rossi aldrig kommer komma och Pizarro är väl snart trettio.
2008-05-13 00:23
Tack för läsningen Tobias och Viktor. Grymma!

Rambla/Suñol

Guardiola lär leta efter alternativ på pivote rollen, skulle ge yaya möjligheten att vikariera på de andra posisitionerna då vi vet han har andra egenskaper, men bra pivotes tilljängliga just nu?

Jag kommer iallfall inte på nån...
Barcelona Suñol
2008-05-13 00:22
Rambla: Det låter bra! Yaya var en av få spelare i år som visade vilja! Det är den typen av värvningar jag hoppas på till sommaren förutom Silva då som är en personlig favorit. Vilka spelare tror du Pep funderar på för pivote rollen då? Xabi Alonso kanske hans far har ju anor i klubben så jag antar att han skulle välja oss före marängerna som uppges vara intresserade. Annars så är väl både Xavi och iniesta på tapeten där ställer jag mig skeptisk till Iniesta då han är mycket bättre längre upp i planen.
Annons: