/spanien/barcelona/forum/22105.aspx/spanien/barcelona/forum/22105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo
2007-11-06 15:53
Pekko. Varför ändra ett vinnande system?

Pio pio. Äh, gå med i Barcelonaredaktionen istället :-)
Barcelona pekko
2007-11-06 15:52
Hur jag kan gnälla på Rijkaard det är inte så svårt! Med tanke på hur lite han har åstakommit denhär säsongen o slutet av förra visst han har tagit titlar osv, men det är historia för mig. Och det borde det vara för er andra med?
Han verkar ha spelat ut sitt register nu eftersom det inte händer ngt med laget!
Då är det dax för nya krafter att komma in i klubben eller?
Barcelona Suñol_
2007-11-06 15:42
Är det någon som vet om Sevillas Diego Capel kommer från La Masia? Jag läste det på officiella hemsidan för ett tag sedan någon som vet mer?
Barcelona Dani
2007-11-06 15:34
samot,
du kanske till och menar Rijkaard?

Criff,
Jag skulle inte tillskriva Rijkaard äran av Messi, Bojan och dos Santos. Dels är de ju enorma talanger, dels har de fått skolning i klubbens ungdomsled. Jag betvivlar inte att de hade fått chansen med någon annan tränare även om Rijkaard verkar ha fingertoppskänsla för hur de matchas in på högsta nivå.

Jag tycker att du har en poäng angående byte av andretränare. Jag vill minnas att Holländaren var inne på det för ett tag sedan, att ta in en mer erfaren 4-3-3-tränare för att stärka den taktiska delen.

Jag har tyvärr inte stenkoll på detta, men visst förespråkar ten Cate 4-3-3 i grunden?
Barcelona Dani
2007-11-06 15:28
Jag begriper inte varför tränare får kritik för att de är för passiva (så tillvida att det inte gäller byten). Det går inte att ändra en matchbild enbart genom att hoppa och skrika vid sidlinjen...

Dagens garv, Berth Milton har ju varit i ropet i veckan genom ett påstått innhav av AIK-aktier. Enligt di.se menar han sig ha kontakter för att skapa ett samarbete mellan AIK och Barça då han bor granne med "La Porta".

Frågan är bara, vad i hela fridens namn ska AIK kunna tillföra FC Barcelona?
Barcelona samot
2007-11-06 15:06
rijkard mena ja hehe
Barcelona samot
2007-11-06 15:05
criff du har heelt rätt i vad du säger..tycker rikard ska stanna har gett mycket till klubben
Las Palmas Pio pio
2007-11-06 14:35
Nemo

Jag är ju redaktör och skriver för Las Palmas, därav min tröja! Någon måste ju bära tröjan här, men självklart har jag oxå starka känslor för Barcelona, vilket nog dem flesta här inne vet! ;-)
Barcelona Criff
2007-11-06 14:17
Även om Rijkard inte är den mest taktiska tränaren så har han andra egenskaper som passar i Barcelona.
Han har givit oss Messi, Bojan & Dos Santos som spelats/spelas in perfekt.
Han har hållit ihop världsspelare på nästan varje position och som bänknötare också.

Ni ser bara prestationerna på planen, tänk på annat han ger laget också.
Med en Capello hade Bojan & Dos Santos blivit helt förstörda.
Med en Schuster hade vi roterat hela laget varje match.
Med en Mourinho hade vi fått se Defensiv fotboll.

Alla tränare har sina för & nackdelar, jag säger flytta på Neeskens! Inte Rijkard.

Och gud vad jag blir förbannad på de som sköter reals forum, jag skrev ett helt normalt inlägg där jag poängterade min åsikt i deras möte med Sevilla där jag tyckte båda lagen smällde på ungefär lika mycket men vinsten var rättvis åt Sevilla.
Tror ni inte dem tar bort inlägget?
Lönt att ha ett forum för diskussion om ingen kan diskutera där förutom de egna.
Barcelona Der Afro
2007-11-06 13:30
Ämne: Hur kan du sitta där....
Med tanke på vårt lag är det väl inte konstigt att vi vunnit en del? Detta trots Rijkaard snarare än tack vare. Med en annan bättre tränare hade vi lätt haft tre ligaguld i rad. Det gissar jag iaf. Ska bli kul att se hur Rijkaard lyckas med sitt nästa lag. Jag gissar att det kommer gå dåligt.
Barcelona PatrickKluivert
2007-11-06 13:26
Hur kan du sitta där och gnälla på Rijkaard? Okej ibland kanske han skulle kunna ändra lite småsaker men om du tänker efter och ser hur mycket denna människa har givit till klubben så kanske du ska ta tillbaks det du sa. Hur länge sedan är det inte sedan en tränare tog så många titlar med Barcelona som han gjort under så kort tid?
Barcelona pekko
2007-11-06 13:10
Okej jag håller med om att min stavning inte är rätt men det bry jag mig inte eftersom det inte är någon svenska kurs.

Sen kanske du Nemo känner till mer om skadorna än mig.

Men ngn borde ju vara bättre än vad det är nu?
Barcelona Nemo
2007-11-06 13:02
pekko. Det minsta du kan göra är att stava hans namn rätt.

Prestationsmässigt så ska inte Ronaldinho starta, men med tanke på alla skador så finns det ingenting annat att göra.

Härlig start på din Les Rambles-debut!
Barcelona pekko
2007-11-06 12:55
Vakna!

Nu börjar jag bli trött Ronaldinho plus Rejkar...
Det jag saknar av en av världens bästa spelare är glöden i sitt spel plus lite kämpar takter. Men det jag är mest kritisk till är att han mest agera bromskloss i spelet. Inga bra passningar i offensiven utan i sidled eller bakåt.

Nu till Rejkar som är den mest passiva tränaren jag har sett på en bänk när inte spelet stämmer. För det jag vill se är ju ett roligt spel med men som det ser ut nu så är det ju inte direkt underhållande. Men ta bort Rejakar han agera ju inte utan hela tiden kör med Ronaldino fast han inte skulle platsa i startelvan.
Barcelona Nemo
2007-11-06 12:55
J.T //

Tackar, men jag förväntar mig inget skönlir. Ett lag som backar hem på hemmaplan med hela laget gör väl detsamma på Camp Nou. Den här gången kanske hela tränarstaben är med på plan också.

Pio pio. Du ska inte byta Las Palmas mot Barcelona eller? :-)
Valencia J.T....Hope Is...
2007-11-06 11:46
krossa Rangers imorgon kväll.
Las Palmas Pio pio
2007-11-06 11:39
Rambla

Helt klart roligt! =) Han skriver förbannat bra!

Nu till lite annat. Guardiola lovordar en av våra talangaer. Gai Assulin som nu har spelat två - tre matcher i b-laget och har imponerat stort! Härlig bild faktiskt, den gamle Pep vet nog vad han snackar om iallafall!
Barcelona Jontteee
2007-11-06 06:51
FCB10

Manel Vich kommer inte till matcherna för att han är en bra kompis till Ronaldinho, det e för att han är speakern på Nou Camp han som ropar ut alla namn o sånt, sen att han blev bra kompis med Ronaldinho är en samma sak..
Barcelona Oha789
2007-11-06 01:19
jag undrar om det finns några bevis över att laporta sakt att han kan lyssna på bud angående ronaldinh?

eller är det rena bluff eller har ronadinho gått ut igen och sakt att han inte vill eller laporta ?
Barcelona Rambla
2007-11-06 00:02
Pio:

Roligast är ju ändå:

Fabiano lived up to his nickname as O Fabuloso and has 13 goals already this season, completely destroying Christoph Metzelder, the defender who cost nothing and was still a rip-off

..cost nothing and was still a rip-off. :D

eller

The worst spot of cheating came from the Madrid bench when they tried to roll the injured Fernando Gago back on to the pitch to stop a Sevilla attack.

Det missade jag faktiskt.
Barcelona Dawelito.
2007-11-05 23:58
fgh
Spanien Alex.L
2007-11-05 23:36
Hej ska åka ner å kolla på barca-depor. Vet någon vart barca tränar?
Barcelona Barcelona#7
2007-11-05 23:07
Messidonaa//

Dom visar vår match på Viasat Sport 2 kl: 20.45

Jag tror att vi vinner mot Rangers med 3-0
Barcelona Messidonaa
2007-11-05 22:56
visar dom matchen på onsdag eller blire stream ?
Barcelona Myrran
2007-11-05 22:14
"To a great friend, who’s always here for every match (Manel Vich, the Camp Nou announcer). I get on very well with him and yesterday I dedicated my goals to him”.

Manel Vich är den som sitter om rapporterar om byten, startuppställningar och varning etc. på Camp Nou.
Las Palmas Pio pio
2007-11-05 22:09
"Still, Schuster was right on one thing at least: referee Álvarez Izquierdo is indeed Catalan. The same Catalan who gave Madrid an offside goal at one end while ruling out a perfectly legal strike and ignoring a blatant penalty at the other end when Madrid beat Almería back in week three."

Saxat från Sid Lowes blogg! Klockrent!

Barcelona lundell
2007-11-05 22:07
Exakt hur lång tid tar det innan Deco är tillbaka?
Barcelona FCB10
2007-11-05 21:59
Ämne: By the way, who did ....
du svarar ju själv på din egen fråga.

Manel Vich, en jätte bra kompis säger Ronaldinho som kommer til varje match på Camp Nou
Barcelona Klint
2007-11-05 21:48
Artan | Ruudinho

Inte en susning. Men eftersom han nämner "the Camp Nou announcer" så verkar det sannolikt vara han som gör diverse utrop på Camp Nou.
Real Madrid Artan | Ruudinho
2007-11-05 21:43
By the way, who did you dedicate the goals to?

"To a great friend, who’s always here for every match (Manel Vich, the Camp Nou announcer). I get on very well with him and yesterday I dedicated my goals to him”.

Vem är den här Manel Vich?
Annons: