/spanien/barcelona/forum/22103.aspx/spanien/barcelona/forum/22103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-03-01 22:44
Captain Fantastic! // Jag menar inte att vi ska börja tjonga och försöker slå långa bollar på en stor anfallare. Vi har så otroligt mycket boll alla matcher, det måste finnas något speciellt att göra med det bollinnehavet.

Deco är verkligen viktig för vårat spel. Han är taktikern på plan och den som vågar sig på en klack i helt fel läge, spelar ofta one-touch. De är skönt att se att det finns såna spelare kvar.

Nästa säsong så blir det nog en värvning. Jag hoppas innerligt att inte blir någon dyr spelare som passar in på någon youtube-videon.

Någon mittfältare som är olik Xavi och Iniesta.

Passningsskicklig - pivote - länken mellan mittfält och försvar. Så ska vårat mittfält se ut.
Real Madrid Dobber
2008-03-01 22:44
Ämne: Hej Barca bröder! fö....
seriöst... varför ens skriva så?

Å Varför i helvete skriver real madrid fans här nu? kan ni sluta med de?
Ser fan inga barca fans skriva i reals forum när vi loosar.

Barcelona Rambla
2008-03-01 22:43
Ursäkta, men vem bryr sig om Madrids mål var offside eller inte i kväll. Det är vår match som är intressant och inget annat. Jag håller med Real Madrid Club Dé Fútbol, domartabbar kommer vi alltid att få leva med.
Barcelona FCB_Alex
2008-03-01 22:43
,
Barcelona Barca-nist
2008-03-01 22:42
Ämne: Bra match.. även om ....
det kallar jag sportsligt in lägg ---tack
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2008-03-01 22:41
Ämne: Real Madrid Club Dé ....
Grejen är att både vi Real fans och Barca fans blir så himmla upphetsade över domartabbar som om det skulle avgöra hela ligan.

Tex ert första möte mot Bilbao ni fick en straff som inte fanns och ett mål som borde ha varit bortdömt. MAtchen slutade 3-1 om jag ej minns fel. Och sen har Real fått med sig domaren vid nåt tillfälle säkerligen. Sånt jämmnar ut sig, förstå det gott folk.

Barcelona Barca-nist
aya ..inget kul o va här längre.. real har infekterat vår forum, jag kan lova att real fansen inte kommer visa sig här vid förlust. god natt
Barcelona Barcanist
Ämne: Barcanist

1. Robb....

Du kan bara inte jämföra Messis' "viktighet" om jag nu kan säga så .. med Robbens i Real madrid..
Det går bara inte, Messi är mycket viktigare för Barcelona och dessutom är han 167 gånger bättre än Robben..

Men du måste erkänna att handsen på Sneijder var solklar straff.. Domaren var ju faan bara 10-15 meter ifrån .. Kommentatorerna sa t.o.m att domaren borde sett det där .. Bara en blind människa på plan missade det .. Ha-ha .. vi spelade hemma men hade domaren varit en ordentlig domare, ingen mutad eller något liknande så skulle vi ha vunnit..
Atlético Roni40
2008-03-01 22:40
Bra match.. även om ni fick i er :) men vad mer kan man säga lycka till i ligan håller på er hellre än marängerna så good luck ;)
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-01 22:39
För första gången så ligger vi på samma nivå som madrid fansen här inne. Riktigt dåligt faktiskt, vi kan bara strunta i deras inlägg. Låt oss inte hamna på deras bäbis ålder i intelligens.
Real Madrid Valdebebas
Nemo - Gudjohnsen

Sjönk bara ner på Barcanist's nivå och argumenterade mot det han sa, läs själv så finner du logiken i det.
Barcelona El Culé
Att förlora borta på el Vicente Calderon är ingen skam, men med tanke på hur matchen var så självklart skall man vara enormt besviken.

Jag tycker att Rijkaard får ta sig lite i kragen. Han byter ett vinnande koncept inför en viktig match som denna.

Nåja, cinco puntos och Madrid har ett par, tre tuffa matcher framöver!

Visca.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
Till alla real fans som provcerar här inne har jag bara en sak och säga Barcelona släpper inte in idiot mål genom att gå andra sidan arena för att fira ett mål och lämna helt öppet där back

hahahahaahahahahaaha
Barcelona Rambla

1. Robb....
Har du IQ-fiskpinne?
2008-03-01 22:38
Real Madrid Club Dé Fútbol//

Jaja, självklart kan man inte hacka upp sig på om domaren dömer fel. Domare kommer alltid att göra fel för någon. Det är inte ofta domarna står i fokus när en hel liga ska avslutas.
Ämne: Ämne: Ämne....
Enligt min mening har Drenthe ej slagit bollen än när han backar just den sekunden. Sen när bollen exakt är av Drenthes fot springer han upp.

Barcelona Rambla
Ämne: Rambla
Håller inte ....
Ingen är förvånad att du inte håller med. Trots det så har du fel.

En utomstående skulle genast hålla med om att spelare som Eto'o och Messi borta så länge är tyngre för ett lag.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-01 22:37
Ämne: Ämne: keyten ....
han backar när bollen redan slagits från drenthe? då spelar det ingen roll om han hunnit tillbaks.

när bollen slogs så var han på offside det är det som räknas.
Real Madrid Valdebebas
Barcanist

1. Robben var skadad.
2. Kasta inte sten i glashus, med all respekt, ni har mycket att tacka de spanska domarna för.
3. Ni spelade hemma.

Think first! (*)
Barcelona Captain Fantastic!
Nemo - Gudjohnsen/

Plan B är faktiskt överskattat, det krävs ingen plan B när plan A fungerar så jävla grymt som det gjorde i första halvlek. Ja, när spelet låser sig behövs det en ny metod att komma fram...men detta är Barcelona vi snackar om, vi är inte det laget som ändrar hela den offensiva taktikboken som baserar sig på 100 årig anfall-via-marken-historia för att slå inlägg när det kört fast i mitten. Det är för lag som Chelshit och tränare som Mourinho som sätter Huth som anfallare när det kört fast.

Plan B i Barcelona skulle se ut exkat som Plan A. Men om spelarna bara ger 100 % och inte vill se förlust för sina ögon när matchen är slut, om spelarna bara spelar helhjärtat med plan A så behövs ingen plan B.

Däremot var uppställningen dålig från första början. Toure ska spela en sådan match, och Edmilson ska inte ens finnas i våran jävla trupp!!

Jag stod och tittade på Edmilson idag med förundran, den mannen tar flera skott från 40 meter utan att ha satt ett sådant under hela sin jävla karriär. Är du dålig på fotboll då eller bara rent allmänt dum i huvudet om du gör så?

Jag hoppades på Mascherano till sommaren, men den möjligheten försvann nu. Förhoppningsvis värvar vi Modric och en duktig deffensiv mittfältare (helst Egyptiern Al-Tarika eller vad han nu hette?).

Utfyllnadsspelare som Ezquerro och Edmilson måste försvinna.

Henry och Oleguer kommer inte att gå någonstans, men jag är villig att ge Henry flera säsonger hos oss för att se vad han kan göra när han acklimatiserat sig väl.

Gai Assulin måste därmot upp, otrolig jävla spelare.
Barcelona FCB_Alex
2008-03-01 22:36
Nu vill jag bara gå och sova och dröma om alla fantastika mål jag har fått se som Barca supporter men är borta på fest blä
Real Madrid MADRID 1902
Rambla
Håller inte med dig angående skadorna.:)
Allså jag hörde också det borde vara fängelse straff för dem där idioterna!
Valdebebas. //

Men herregud. Så kan du ju inte resonera. Det är ju inte rättvist mot något av lagen. Vi slog Atl. Madrid med 6-0 förra året på Vicente Caldéron. Vi förlorade ikväll. Enligt din logik betyder resultaten ikväll ungefär: Vi vill vara snälla mot Atl. Madrid eftersom vi skämde ut dem förra året. Det var därför vi lade oss.
2008-03-01 22:35
Kan ni sluta kasta ord som " vi vann mot de och ni vann mot de domarn hit domarn dit"... Dommarsaker jämnar ALLTID ut sig. (nåja förutom i Inters fall) ;). Men fifan varför klarar ni inte av och hålla hög nivå? Detta är riktad till båda lagens fans.

Barcelona Barcanist
2008-03-01 22:35

1. Vi s....
Valdebajs ..

ni föll mot dem 0-1 HEMMA! på """skräckens arena""" ..
Barcelona Rambla
2008-03-01 22:34
Valdebebas:

Tja, 2 ligatitlar och 1 CL-titel på 4 år. Kallar du det för gamla merit så. Vi får väl se efter säsongen hur det har gått innan vi sammanfattar. Vinner vi ligan eller CL så får du nog äta upp dina ord.
Barcelona OkkaPokka1
Provocerande madristas ska ni bara strunta i. dom vet inte vad dom pratar om.

Men dom ska se sen. den sjunde maj står dom där och har just förlorat matchen mot oss, och så har vi säkrat titeln :)
Barcelona Barca-nist
Ämne: Bara jag som hörde a....
alltså det är inte värt ens att nämna sånt här inne. kan ni diskutera fotboll så gör de annars lämna vår forum.
Barcelona Barcanist
Ämne: Rambla
Ni har haft ....
AHAHAHAHAA, dem flesta skyller Getafe-förlusten på """skräckens arena""" på att Robinho var skadad.. Då kan vi lika gärna skylla förlusten på Nou camp för att ..

1. Messi var skadad
2. Jag lovar .. I mina ögon var domaren på Reals sida
3. Jaa du, nu ligger vi på samma siffra som vi skulle fått (i STRAFFAR) men vi fick inte ens 1 .. Konstigt ..

Många madridistas pratar om den lilla snudden på Eto's hand på matchen mot Valencia .. Men dom glömmer fan handsen i en mycket viktigare match .. EL CLASSICO .. Joo .. handens på SNEIJDER I STRAFFOMRÅDET , inte utanför straffområdet .. utan I straffområdet .. Och i straffområdet lyder väl "straff" .. Men fick vi något? HAHA vi fick inte ens en jävla frispark!!!!

Visca el Barca
Barcelona Rambla
2008-03-01 22:33
Ämne: Bara jag som hörde a....
Jag hörde dem också och det är inte annat än att förvänta från neadertalarna på läktaren. Det är skönt att se Samu visa vinnarskalle. Det var sen en skön gest när han lungnade ner sig och kramade om Lopez.
Annons: