/spanien/barcelona/forum/22101.aspx/spanien/barcelona/forum/22101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Deportivo Denari
2007-10-30 00:21
Ämne: Asså, det här är bar....
Jag tycker faktiskt att det känns lite tveksamt att en spelare som Ronaldinho ska vara så pass beroende av att ha rätt lekkamrater att han sjunker fullständigt under isen när hans polare är skadade.

Sen så tycker jag att både Xavi och Iniesta är bättre fotbollsspelare än Deco. Fast det kanske bara är jag.

Och för det tredje så är det ju inte bara Ronaldinhos passningar som har svårt att hitta rätt adress, utan han misslyckas ju med det mesta för tillfället. Allt ifrån frisparkar till dribblingar. Så att skylla på de andra spelarna på plan känns lite.. naivt.
Barcelona Anders
2007-10-30 00:19
Ämne: Asså, det här är bar....
hmm.. som du resonerar kan man med andra ord säga att Ronaldinho bara ska spela om Eto´o spelar. har för mig att Ronaldinho under senaste tiden faktiskt har spelat då deco och yaya varit på planen... och då var han sämre än vad han var senast. du såg väl själv vilken skillnad det blev senaste matchen när messi kom in istället, det går inte att förklara bort med att yaya inte fanns på planen.
En viktig sak är att det är BARCELONA vi pratar om, vilket annat lag som helst skulle se honom som ovärderlig. men eftersom det är just barcelona räcker det inte´med att man säljer mycket tröjor i japan. det är inte vad han presterar som är väsentligt för mig utan vad laget som helhet presterar, som det är nu presterar laget mer utan honom!
vem håller ni på? en spelare eller ett lag?
Deportivo Denari
2007-10-30 00:10
Ämne: Ämne: Ska til....
Jag uppskattar svaret. Tack så mycket.
Barcelona Rivaldo88
2007-10-30 00:06
Asså, det här är bara för löjligt? Så fort det går trögt och dåligt för Barca så skyller man ALLT på en enda spelare, alla ni som skyller det usla spelet på Dinho och påstår att man ska sälja honom kan likväl gå över och hålla på Madrid, ni är fan inga Cules!! Visst det går trögt för Barca, tror ni seriöst på att det beror på Dinho? Då kan ni ta mig fan inget om fotboll! Vad tror du saknaden av en viss Toure och för att inte snacka om Deco har betytt för Barca? Deco som är kreatören på Barca's mittfält och som INGEN kan ersätta, killen avlastar Dinho på ett sätt som ingen annan kan vad gäller offensiven. Toure är en klippa i mitten, med han i laget behöver Dinho aldrig blicka tillbaka, Toure är där och rensar undan ALLT! Det som alla Barcafans har helt glömt bort är hur sjukt mycket saknaden av Eto'o har betytt för laget. Eto'o i form levererar ALLTID mål, har ni glömt hur Eto'o finns överallt på plan under matcherna? Har ni tänkt på att Eto'o är den ENDA spelaren i Barca som förstår sig på Dinho och hans spelsätt? Är det så konstigt att Dinho trivs när Eto'o spelar, han hittar alltid honom med sina passningar, Eto'o finns ALLTID på rätt plats när Dinho leverar sina passningar och gör mål. Betyder det inte mycket för en spelare som Dinho att en spelare av Eto'os kvalitet förstår hans spel och alltid finns på plats? Eto'o gör målen, Deco styr spelet i mitten och Dinho leverera sina glidpass från sin vänster kant för att sen kunna växla med att driva innåt och utmana för att leka bort en moståndare och, om han inte passar in till Eto'o Messi lr Henry så skruvar han bóllen i bottre krysset. Detta gör han utan press på sig att han måste göra målen, styra spelet och jobba i deffensiven, då kommer vi att se den Dinho vi är vana vid som leker med Madrid's ytterbackar! Att sälja Dinho, är det absolut DUMMASTE ett lag som Barcelona kan göra! Varför tror du lag som Milan och Chelsea ser sin chans att locka Dinho nu? Något som jag ALDRIG tror Dinho kommer att falla för, inte efter vad Barcelona betytt för honom, han har mycket att ge tillbaka och det kommer han att göra! Nu när Både Eto'o och Deco är borta så känner Dinho saknaden av dem ännu mer och levererar inte! Det är ca en måndan kvar till både Deco och Eto'o är tillbaka i laget och i startelvan, under den här tiden kommer dessa lagen göra ALLT för att övertyga Dinho om en bättre tid på annan arena än Camp Nou! När dessa spelare är tillbaka kommer lagen att bara kunna drömma om en viss Dinho i deras startelva! Det är viktigt att övriga spelare i Barcelona tar Dinhos ansvar och låter honom komma i spelform, detta kräver en del av dem övriga spelarna men det är något som man borde behärska om man spelar i ett lag som Barcelona! Jag lovar att Dinho inom loppet av en månad kommer vara i den form vi såg han i då han Blev utvald till Världens Bäste år efter år! Han är i mina ögon och kommer vara det i ett antal år framöver VÄRLDENS BÄSTA SPELARE! Efter honom ser jag ingen annan spelare är MESSI som ska kunna bär det vidare! Ge inte upp hoppet om en spelare bara för att det ser trögt ut en period! Kommer ni ihåg Raul för ett år sen när alla Madridistas ville bli av med han? Men vem är den mest pålitligaste målskytten och spelaren av dem alla när gäller, jo en viss RAUL! För Barcelona handlar det om att ge Dinho lite andrum! Sen kommer det leka för BARCELONA!! VISCA LA BARCA E EL DINHO!! //Berat
Barcelona Henry#14
2007-10-29 23:33
Vet någoon om matchen sänds på tv4 sport eller tv4+ imorrn ??
Barcelona Saman.
2007-10-29 23:06
Tycker att vi behöver en ny mittfältare som kan acceptera vara alternativ 5 i startelvan om vi nu skulle göra oss av med Gudjohanson under transfer fönstret i jan. Tänk er hur tomt det hade vart på mittfältet utan Yaya, Deco, Gudjohansen, marquez som det var nu nästan. Då skulle vi bara ha haft Xavi, Iniesta och eventuellt Crosas om han skulle få en sån står belastining att fylla i deras skor.
Barcelona Anders
2007-10-29 23:05
Ämne: Ämne: Ämne....
hmm.. att klaga på Ronaldinhos prestationer är väl snarare ett tecken på att det är Barcelona som går först och inte en enskild spelare. jag gilalr Ronaldinho för att jag håller på Barcelona och inte tvärtom.... dock tycker jag inte att han passar in i spelet nu då han bara stannar upp och är allmänt temposänkande. som han spelar nu kunde vi lika gärna ha kvar Kluivert, han försökte åtminstone ALLTID spela på ett tillslag.
ut med ronaldinho och in med Iniesta!!!!
Barcelona andreasbarca
2007-10-29 22:50
Ämne: Ämne: Tycker ....
FYFAN vad irriterad jag blir av att läsa alla "barcasupportrar" som bara skriver massa negativt om laget, och främst Dinho. Stå upp för laget och de spelare det går trögt för. Dinho vet vi ju vad han kan och han är verkligen inte slut som spelare. Blir så trött på alla falska supportrar alltså.

"Låt han göra succé i chelsea eller milan eller vart de nu vill ha honom." Och du skall kalla dig barcafan?
Barcelona andreasbarca
2007-10-29 22:44
ja lite otroligt va hehe..nu drar jag snart igång del 3 får vi se vad grabbarna säger om Dinho. Blir väl massa negativt kan jag tänka mig, de kommer dom isf få äta upp inom en snar framtid. Kviborg, den 23 dec. väntar vi på show från R.E.M. En sak som ser positivt ut är "Gudjohnsen passar verkligen inte in". Håller helt med, och har alltid sagt det. Han har inte tempot att spela i Barca.
Barcelona Blaugrana89
2007-10-29 22:40
Ämne: Tycker Ronaldinho bo....
Gud vad jag håller med dig. Har svurit ut i luften de värsta svordomarna jag kan, varenda gång ronaldinho ska skjuta frispark. synd att deco är skadad annars ksulle han ha skjutit. men tillbaka till henry saken,. jag har på senare tid tyckt att framgången och populariteten har gått ronaldinho åt huvudet, han har nästan blivit en liten zlatan. ,gått från en slumområds-talang till en stjärna, till en diva. Det var bland det fulaste jag sett från ronaldinhos sida när han viftade bort henry mot rangers förra veckan. Ronaldinho får inte glömma vem han viftar bort. Jag säger bort med ronaldinho ett tag, låt han kämpa sig upp till sin nivå och bevisa att han förtjänar en plats där. Om han vill gå, låt han gå, vi behöver (faktist om ni tänker efter) inte honom längre. Låt han göra succé i chelsea eller milan eller vart de nu vill ha honom. Vi har våra spelare. Besides, om ronaldinho sticker, så kan man fokusera på andra spelare, låta henry ta ronaldinhos plats och verkligen ge han den toppositionen som han är van vid. Henry och Eto'o där framme. UUFF inget att leka med, och om alla håller sig friska och om ronaldinho håller sig borta( om han nu inte kommer tillbaka till sitt ufo-tillstånd ) så kommer det gå riktigt bra för oss 23 dec .
Visca el Barça!
Delarocha RIP Puerta
2007-10-29 22:34
Kviborg var ju riktigt bra i dagens eurotalk. Iallafall den första delen. Ger credit till både Barcá och Sevilla.
Barcelona Anders
2007-10-29 22:15
Är det ingen som ser likheter mellan Ronaldinho och Rivaldo under dennes sista tid i barcelona? båda hade varit bäst i världen, gjort en sämre säsong där dom inte tyckte att dom fick oförtjänad kritik. Barcelona gjorde sig av med Rivaldo efter att han visat upp storform i vm:et, Ronaldinho spelar vidare och är nu sämre än någonsin - han är inte dålig på något sätt men passar verkligen inte in i barcelonas spel just nu.
huruvida det var rätt att göra sig av med rivaldo kan man diskutera eftersom det var i en period då inte mycket fungerade och det fanns inga andra spelare som kunde nå upp till hans nivå. Nu är det helt andra förutsättningar då det finns ett överflöd av talangfulla spelare som passar bättre in i spelidén än vad Ronaldinho förtillfället gör. skillnaden mellan honom och Messi är att när R får bollen stannar han upp och vill hitta den där superpassningen hela tiden, detta medför att anfallet stannar upp och försvaret hinner samla sig. Messi däremot tar bollen och springer allt vad han har för att sedan kolla om han kan passa bollen, på så sätt har han även möjlighet att gå själv om han inte hittar någon att spela till.
vad jag vill få fram är att hur mycket pengar Ronaldinho än drar in på merchandising så sälj honom och det illa kvickt. för handen på hjärtat, fungerade inte spelet bättre när Iniesta spelade på den positionen?
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-10-29 21:34
Faktiskt, så tycker jag Ronaldinho visade en jävla vilja igår(speciellt i andra halvlek). Han kämpade och slet och bjöd även på några glidtacklingar, kul att se att viljan finns där... Vi kanske får se en Ronaldinho av gammalt slag snart :D

Vill även länka er till en superb video från youtube... titta och njut!
Barcelona Ordem e Progresso
2007-10-29 21:30
Ämne: Om alla säger vad de....Ett pannband? Tror du tolkar in lite för mycket i det där. Ganska fördomsfullt att säga att han leker "gangsta".
Barcelona Lionel M.
2007-10-29 20:55
Ämne: Ska till Barcelona n....
Denari -
Jag skulle nog hävda motsatsen. Har varit nere 2 gånger det senaste halvåret och fått biljetter till bägge matcherna, bra biljetter också. (Förra årets sista hemmamatch och årets första hemmamatch. Attraktiva matcher som det var no probs att få biljetter till.)

Du kan köpa biljetter på matchdag precis utanför stadion, ta tunneln ut dit (tar 15min) och promenera ner från Universitetsområdet (följ strömmen ;) ) och köp din biljett. Passa på att besöka FCBotigan utanför stadion också.

Have fun!
Barcelona PILMÀ
2007-10-29 20:49
Om alla säger vad de tycker om Gáucho så tycker ja också att det där lilla svarta grejen som ronnie har på huvudet borde slänga.
Det som står för är att spela fotboll inte leka Gangsta.
Deportivo Denari
2007-10-29 20:46
Ska till Barcelona nu till våren och tänkte att jag ksanske skulle försöka gå och se en match. Jag har dock läst att det är snudd på omöjligt att få biljetter till Barcas matcher. Stämmer det? Och hur får man tag på biljetter? Är något av en rookie när det kommer till sånt här så jag skulle uppskatta ett svar.
Barcelona Der Afro
2007-10-29 20:23
Tycker Ronaldinho borde låta Henry ta lite frisparkar. Han är för girig på den punkten, det kan aldrig vaa bra för stämningen i truppen.
Atlético rawkus
2007-10-29 19:18
Halloj alla Barca locos!

Skulle bara fraga ang frugans landsman, Giovani Dos Santos. Har for mig att det var nat snack om hans forlangning av kontraktet? Har han skrivit pa nytt?

Mvh/rawkus
Barcelona Plankton
2007-10-29 18:38
Beautiful_Barca

Man ÖNSKAR ju att han gör sånt under match :(
Barcelona Beautiful_Barca
2007-10-29 18:04
Lite Ronaldinho freestyle.
Barcelona tribente_magico
2007-10-29 17:02
skönt o se ronaldinho lyckas med en del dribblingar igår, va riktigt längesen, men han såg snabb ut igår, hoppas han blir som förr, messi är ronaldinho är toppform tillsammans, då är vi ostoppbara!
Barcelona A.Gaudi
2007-10-29 16:14
gah började tänka på afrikanska mästerskapen nu.. hur lång tid kan etoo och toure potentiellt bli borta i den?

skulle etoo komma tillbaka skadad ifrån den precis som förut skulle jag vli verkligt irriterad. dom borde placera om den i tidsschemat. fast det kanske är för varmt att ha den på sommaren, vad vetjag.
Barcelona Criff
2007-10-29 15:55
Alltså anledningen till att folk inte klagar på Henry är för att han kommit tillbaks från 6 månader utan spel och sen måste han anpassa sig också. Han har fått samma förutsättningar som Gudjohnsen. Och Henry har redan gjort lika många mål som Gudjohnsen gjorde under sin första säsong.
Så lugna er, han måste få mer & mer speltid så han förstår hur dem andra funkar. Man ser varje match att han är frustrerad när hans passningar och annat inte går in. Det kommer med tiden.

Dinho har spelat i detta laget sen 2004, så varför ska man inte tjata på honom när han inte springer och utmanar som han brukar?

En vänster yttermittfältare överlever på att utmana så att inte tycka det är fel att han inte utmanar är konstigare.
Barcelona Miranda
2007-10-29 15:54
Kan någon mindre förvirrad själ reda upp när matchen är åt mig? Här på "tippa nästa match" står det 19.00 den 31a (onsdag), på min sportbars hemsida står det 20.25 (onsdag), och på tvmatchen.se står det 22.00 (torsdag)

Man kan bli snurrig av mindre ju.
Villarreal Fill
2007-10-29 15:41
Håller med roooonaldinho.
Vi vann, det är huvudsaken, och då utan att anstränga oss.

Match på torsda mot Valladolid, dom är enligt mig bättre än Almeria. Kryssade mot Real. Deras högerback gjorde kankse säsongens mål i den matchen.
Villarreal Fill
2007-10-29 15:41
Håller med roooonaldinho.
Vi vann, det är huvudsaken, och då utan att anstränga oss.

Match på torsda mot Valladolid, dom är enligt mig bättre än Almeria. Kryssade mot Real. Deras högerback gjorde kankse säsongens mål i den matchen.
Delarocha RIP Puerta
2007-10-29 15:34
Kan nog hålla med där delvis. Stör mig mycket på alla som kräver att Barcá ska spela så jävla snyggt i varje match. Mot lag som Almeria bryr jag mig inte. Viktigare att vi vinner säkert efter en liten svacka än att försöka spela snyggt och misslyckas.
Barcelona roooonaldinho
2007-10-29 15:28
varför ska man kämpa i en match som vi vann jag tycker att vi spelade bra fotboll igår även om det inte var underhållande så tycker jag att spelarna inte borde trötta ut sig
Delarocha RIP Puerta
2007-10-29 15:26
Fill; Deco är skadad ja. Tror han är borta ungefär 4 veckor, rätta mig om jag har fel.
Annons: