/spanien/barcelona/forum/221.aspx/spanien/barcelona/forum/221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Visca el Barca 17
2017-04-09 12:30
Granada verkar vara kassa därför vi vann så lätt mot dom. Åhh jag stör mig jag tror fortfarande att Real kommer gå igenom en stor formsvacka i April och tappa modet av en utgång ur CL..
Barcelona Kröjjff
2017-04-09 12:14
@El Pistolero #9:
För egen del gav jag mig aldrig in i den debatten. Men bättre sent än aldrig. Vad har du för sakliga belägg för att Pochettino är en bättre tränare än Enrique? Att Tottenham liksom Barcelona ligger tvåa i sin liga, är ju ingen tillräckligt trovärdig värdemätare. I all synnerhet som jag föreställer mig att Chelsea är ett sämre lag än dom regerande världsmästarna på klubbnivå, Real Madrid. Här kan jag hjälpa dig på traven såtillvida att du kan hävda att Pochettino skulle ha ett helt annat spelarmaterial att tillgå i Barca än i Spurs. Men lite mer kött på benen istället för ett skadeglatt skratt, kunde kanske vara på sin plats.Själv vill jag nog inte veta svaret, via empiriska studier i praktiken.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-04-09 10:54
Det var på ett sätt så oerhört väntat att vi skulle förlora igår. Varje gång vi bjudits in i racet slarvar vi bort det antingen samma omgång eller den efter. Så otroligt patetiskt och mentalt svagt av samtliga involverade. Det intressanta är att Lucho hittills setts som en tränare som inte riktigt sätter spelet men däremot implementerar en mental styrka i laget, en vinnarmentalitet och lagmoral. Denna säsong har vi inte sett röken av något av det där. Tvärtom är spelet när vi är som bäst helt lysande, men vid minsta lilla motgång raserar det mesta. Real Madrid å andra sidan briljerar väldigt sällan. Jag vet knappt om jag sett dem göra en 5 match den här säsongen, men de tar sina poäng oavsett taktik, motstånd och startelva. Nu gäller det att ställa om och fokusera på Juventus. Ligan är inte avgjord och de som säger det är bara löjliga. Däremot gör vi rätt i att lägga 100 % fokus på CL då det trots allt inte krävs så många bra matcher för att stå där med bucklan. Det blir dock riktigt tufft på tisdag. Vi får se till att undvika förlust på bortaplan, då är chansen till en semifinalbiljett relativt stor. Real Madrid har fortfarande en hängmatch kvar och det är mot Celta borta. De har också Sevilla, som förhoppningsvis då fått tillbaka formen, och såklart El Clasico. Matchen på Bernabeu måste nu vinnas, det var vi egentligen tvungna att göra även tidigare men nu är ligan 100 % över om vi tom spelar oavgjort. Vinner vi där krävs det en förlust eller två kryss. Det är otroligt att det händer medan vi går rent men det kommer kunna hända.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Fuerza
2017-04-09 10:32
Soko

Word! x 1000
Barcelona Soko
2017-04-09 09:38
Barcadinho Matchen mot Juve är på tisdag, mindre än tre dagar vila. Har man Pique och Rakitic avstängda lämnar man inte Iniesta och Roberto på bänken. Man kör helt enkelt inte med två sämsta och svagaste spelare från start Gomes och Denis. Varför spelar just idag Mascherano som en högerback medan rökaren Mathieu som mittback. Varför spelar man självmord och så naivt lämnar enorma ytor till Malaga att kontra ? Varför envisas med att spela sitt eget spel hela tiden och inte ha lite tålamod och få motståndarna att komma ut lite utan alltid ska våran tålamod ta slut så fort. Noll taktik . ps. Har vi ens en målvaktstränare i laget? Hur f...n kan i gen påpeka åt Ter att han ska komma ut istället att stå klistrad och förlamad på mållinjen varenda gång? En sådan arrogant målvakt som försöker leka Neuer men är inte ens upp till hans knä.
Barcelona Barcadinho.
2017-04-09 09:29
Lucho hade inte så jäkla många varianter igår. Låter på er att han hade briljanta killar på bänken till förfogande. Pique o Rakitic var avstängda. Iniesta kom in direkt efter pausen men hjälpte inte ett skit. Det är inte heller första gången att han kommer in för att ändra matchen och spelet är lika uselt om inte värre. Roberto skulle spela från början, det är det enda. Men så enorm skillnad gör han inte för laget. Kollar man dessutom på schemat så år det klart att man roterar med ett par spelare. Spelarna gjorde inte jobbet, omständigheterna blev som de blev. Förlusten är till största delen spelarnas fel och inte tränaren.
Lucho har bara en liten del. Kan han verkligen påverka varenda reaktion av Math, Ter Stegen, eller påverka varenda dribbling av Ney. Som sagt, omständigheterna blir ibland inte som man har tänkt sig.
Titta på hur real slutade spela sista 20. Psykologi. Spela ingen roll hur mycket Zidane utmanade från sidlinjen. Visst, gjorde han taktikskt fel med att byta ut Kroos. men det är bara en del av det hela.

Ligan är heller inte kört även om chanserna minskar för varje omgång.

Synd att matchen igår tog mycket mer energi än det jag o många ville. Messi t ex fått så himla många smällar, att det inte påverkar hans kropp nästa match om fyra dagar, en tuff match, kan folk glömma. Kroppen tålighet slits steg för steg när den belastas extra, som en bil.
Barcelona Soko
2017-04-09 08:59
LE vilken bluff av tränare. Otroligt okompetent och kass. Sämre får man leta efter. Men visst för många här en legend. Lever på MSN som har gjort honom ett namn och som kommer att tjäna stora pengar hos någon PL lag . Neymar, en pojke som aldrig kommer växa till en man. Guldbollen kommer han aldrig få. Funkar i ett lag som leder med 4-0 och har ytor att kontra. En av de sämsta spelarna mot defensiva lag. Motståndarna behöver bara vara honom i ryggen och han bakar hem 70 meter. Behöver 10 chanser för att näta. Gomes, sämsta värvningen Barca gjort på 2000 talet. Vilken förlamad spelare. Messi friställer honom men han är i en annan värld, söver och drömmer, och bränner en jätte chans. Denis, en pojke som alltid förblir en pojke. Skulle inte ta ens plats i ett lag som Malaga Betis och Deportivo. Hos oss räcker att han gör ett mål var 15 match att han ska hyllas som en blivande stjärna . Mathieu, vilken naiv rökare. Försöker med en offside fälla på Sandro som är på egen planhalva. Kameni, den svarta katten är en mardröm för Messi och co. 186 minuter på raken vi inte lyckas göra mål på. Rekord ? Suarez har aldrig gjort mål på honom. Messi tom blir rädd att skjuta mot honom. Malaga dessutom en av de sämsta Malaga man sett har lekstuga mot ett förvirrad Barca och hönsgården. ps. Domare, vilken tragedi och skam för La ligan. Hur kan han bara döma överhuvudtaget?!
Barcelona II Barça II
2017-04-09 08:56
Har vi någonsin vunnit en match där Gomes startat? Snubben är brutalt dålig. Vår största flopp värvning någonsin?
Barcelona Zyzz
2017-04-09 08:20
Ingen bra uppladdning inför Juve-matchen... Synd att ligan är körd också. Kan inte se att Real förlorar 2 av dem kvarvarande matcherna. Sen att domaren var ett STORT skämt igår är en annan femma.
Barcelona JakWah
2017-04-09 08:13
Jag tror aldrig jag har sett ett lag misslyckas så brutalt med sina rotationer och taktiska kort för att stå över "enkla" matcher. Varenda gång det har skett så har vi tappat poäng. Man blir arg bara man tänker på det.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-04-09 06:36
Lite tankar angående gårdagens match: 1. Ska bli skönt och slippa L.E om några månader. 2. Sälj Mathieu och Gomes fort som fan. 3. Neymar kommer aldrig att bli lika stor som Ronaldinho. Neymar är som en 15 åring på och utanför plan. Bättre att sälja honom o för de pengarna köpa spelare som Verratti eller Thiago. Killen kommer aldrig att mogna.
Barcelona zigazaga
2017-04-09 06:28
6 p går vi miste om mot jävla Deportivo och Malaga. Trist att vi ger bort ligan sådär bara. Nästa säsong måste vi vara mer stabila, vi gör för många platt matcher i år. Ett mästarlaget varje säsong är det laget som vinner även när den spelar dåligt.
Barcelona Mido
2017-04-09 06:24
Efter matchen satt min lilla son gråtande och frustrerad. Jag var tvungen att lugna ner honom och sa: min son du har glömt vem du är (lejonkungen) haha. Nää men hans tårar krossade mitt hjärta. Vet ni vad han sa efter alla tårar, och vi snackar om en 8 åring. Pappa varför VARJE gång vi har chansen att knappa in på Real eller gå om dem, så förstör LE laget, varför spelar inte iniesta t.ex. Jag hade inga bra svar, förutom att vi har en åsna till tränare. En 8 åring var smartare än LE. Igår bekräftade LE att hans 343 funkar inte mot kontringslagen. Om han spelar så mot Real då är det självmord. För mig är ligan över, bäst så för mitt psyke.
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-09 03:44
Gamla goa tiden. #mittfält
Barcelona Andresito | 94:39
2017-04-09 02:29
Fyfan vad pinsamt. Totalt uselt att inte förvalta chanserna mot två pisslag som Deportivo och Málaga när Real Madrid tappar poäng. Rutinerat av Neymar att ta ett rött kort. Återigen, riktigt jävla pinsamt.
Barcelona Legend Carles Puyol
2017-04-09 02:04
Svåra matcher för Real är: Barcelona. Valencia. Sevilla. Alla dessa kan Real tappa poäng men vi måste vinna våra vilket blir svårt allt beror på hur Real spelar och UCL om vi går långt.
2017-04-09 01:56
Är inget fan av Lucho och det ni alla om. Men varje gång vi har eller haft chans att komma nära Real eller minska poäng mellan oss och Real så har Lucho roterat extremt vilket har resulterat dåligt för oss. Där tror jag att Lucho visade en bild av sig själv att killen är inget och han lever bara på MSN. Han satte ett system runt MSN när Barca tog in honom. När MSN har eller haft en "dålig" dag på jobbet så har han ingen "Plan B" Alla tränare har förr eller senare något att satsa på en detta har inte Lucho. Jag ska NOTERA att Lucho bär inte hela ansvaret för dessa poängtapp mot sämre lag MEN Lucho jävla rotationer på laget gör saken inte bättre. Att spela med Gomes och Suarez på mitten samtidigt är grov självmord för vilket lag som helst. Jag ska inte leka tränare men Lucho agerade och visste sen att detta var ett misstag så han tog bort Suarez mitten och satte in Legenden Iniesta för att lösa hans dumma beslut vilket hjälpte knappt. Jag hade startat såhär om jag var i Luchos händer: Ter Stegen. Sergio Roberto Malbro Umtiti, Alba Mashe Busket Iniesta MSN Vi hade haft en matchbild som vi hade minskat poängavståndet mellan oss och Real. Är så sjukt besviken på spelarna men mest arg på Lucho. Puyol hade läxat upp dessa spelare på plan.
Barcelona wallmannen
2017-04-09 01:51
Enligt mitt sätt att se på saken, så är ligan inte körd förrän den är körd.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Reymar
2017-04-09 01:47
@wallmannen:

Fortsätt du ljuga för dig själv och ha falska förhoppningar som i slutändan kommer att svida. Bättre att inte ha några förhoppningar alls om ligan. Sexpoängs skillnad är inte mycket men grejen är att om Real tappar poäng så kommer även vi tappa fler poäng. Ligan är körd.
Barcelona wallmannen
2017-04-09 01:08
Ligan är inte körd...än...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona IBRAHIMOVIC[9]
2017-04-09 00:59
Skulle vi vinna ligan i år lär det gå till historien, som Europas sämsta ligasegrare någonsin!! Vi har haft så många chanser till att minska försprånget MEN tränaren har begått samma misstag vid alla dessa tillfällen med sina otroligt löjliga roteringar.
2017-04-09 00:57
[QUOTE=Gio Style]Vet inte hur långt bak jag behöver bläddra för att hitta ett inlägg jag en gång skrev i vilket jag kallade Luis Enrique för en medioker tränare. Att han kunde tacka MSN för en stor portion av framgången. Va säkert över ett år sedan. Då var "medioker" ett alldeles för extremt uttryck enligt dem flesta inne på Les Rambles. Har stått fast vid min åsikt, och jag står kvar där än idag. Var knappast att exaggerera. [/QUOTE] För ett år sen skrev jag att Pochettino är en bättre tränare än Lucho. Helvete vad mycket skit jag fick. Någon som säger emot nu? Hehe.
2017-04-09 00:55
Menade såhär: Real måste förlora en match och kryssa 2 matcher.
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-09 00:49
Tre poäng bakom RM och en match mindre spelad + el clasico - ja, visst, spelet och diverse saker stämmer inte denna säsongen men det är skrattretande att höra folks "grattis RM till titeln" osv osv. Minnet sträcker sig inte längre än till igår hos många av er! Förra säsongen hade vi 12p ner till RM och ligan avgjordes i sista omgången där vi vann ligan med enbart 1p! Finns mycket att diskutera och tycka om denna upplaga och om LE men att prata om att ligan är förlorad redan nu är P12 fasoner.
2017-04-09 00:47
Såhär kan det bli för vår del: Vi kan bli La Liga mästare om detta sker.... Om vi räknar bort matchen mot Real. Om både Real och Barca vinner matcher som kvar men skulle Barca vinna El Clasico så hamnar bägge lagen på samma poäng då blir Barca MÄSTARE tack vare inbördesmöte. Så det är inte över Culés även om vi spelar SKIT NU. Vi får tänka positivt.
Barcelona Reymar
2017-04-09 00:27
@Kröjjff:

Det är ju la självklart att ni får utstå mycket skit när ni kritiserar en tränare som tagit oss från titellösa till en trippel. Men under tidens gång och speciellt denna säsong har folk börjat inse att tränaren är taktiskt inkompetent och hans idiotiska rotationer är ju minst sagt frustrerande. Att en tränare får både ris och ros är ju knappast ett nytt fenomen.
Barcelona Davids3
2017-04-09 00:22
Kan inte hålla mig för skratt/gråt (välj vilket ni vill) när jag ser Bayerns 3 byten idag:

IN:
Kimmich, Douglas Costa, Hummels.

Haha :/
Barcelona Gio Style
2017-04-08 23:59
@neymar JR || Cillessen #1:

Baserat på?
I det chilenska landslaget fungerade det från början till slut.
I Universidad de Chle räckte det till 3 ligatitlar och 1 kontinental titel, klubbens enda stora kontinentala titel i historien.

Känns lite starkt att bedöma honom innan hans första säsong i Sevilla och att dra slutsatser därifrån när han har ett betydligt längre record innan det som pekar på annat.
Barcelona Gio Style
2017-04-08 23:53
Vet inte hur långt bak jag behöver bläddra för att hitta ett inlägg jag en gång skrev i vilket jag kallade Luis Enrique för en medioker tränare. Att han kunde tacka MSN för en stor portion av framgången. Va säkert över ett år sedan.

Då var "medioker" ett alldeles för extremt uttryck enligt dem flesta inne på Les Rambles. Har stått fast vid min åsikt, och jag står kvar där än idag. Var knappast att exaggerera.
2017-04-08 23:52
[QUOTE=Reymar]El Pistolero Har vi verkligen spelat sämre än dom sett över hela säsongen? Hälften av deras mål är från fasta situationer då dom knappt kunnat skapa något. Med bättre domare och en bättre tränare så hade vi lett ligan ganska överlägset. [/QUOTE] Fasta situationer är en del av spelet! Jag säger inte att RM varit bra, bara att vi har varit sämre. Vi skapar för lite mot lag som försvarar bra. Taktiken (om man nu ens ska kalla det taktik) är för dåligt. När RM behövt mål så har dom radat upp chanser o tillslut sitter den, vi skapar knappt något. Tränaren står som ett frågetecken o ser deppig ut.
Annons: