/spanien/barcelona/forum/22098.aspx/spanien/barcelona/forum/22098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-01-15 00:04
Barcelonito:

Helt korrekt, vi är överens. De har för stor trupp. Jag var bara lite sarkastisk. ;)

Frågan man borde ställa sig är annars. Vad menas med bred trupp? Hur tolkar olika personer begreppet bred trupp?

Min tolkning. Inter, Chelsea tillsammans med Manchester United har de bredaste trupperna. De har spelare som när som helst kan gå in på flera olika positioner och göra ett bra jobb nästan i paritet med de ordinarie spelarna. Trots att de kan ha 5-6 viktiga spelare borta pga av skador, så hänger de ändå med i toppen av sina ligor.

När det gäller vår trupp så hade jag önskat lite fler olika mittfältstyper. En defensiv mittfältare till hade inte skadat. Edmilson är för skadebenägen för att konkurrera. Ja, och som du nämner även lite mer konkurrens på båda ytterbacksplatserna.
Barcelona Barcelonito
2008-01-15 00:00
Rambla

Det gäller att hålla 99 % av dina spelare nöjda. Pool har redan problem med med Crouch, Pennant, Sissoko. Sen så består inte Pools trupp av några förstaklassiga spelare. Jag menar Benayoun, Babel, Veronin, Sissoko och resten som sitter på bänken i Pool håller högsta nivå.

I Barcelona har vi spelare som Deco, Dinho och Zambrotta på bänken på sistone. Och sen har vi Marquez, Milito och Thuram som slåss om en plats i backlinjen. Enda platsen där det inte är stenhård konkurrent är vänsterbacken. Pool har verkligen 2 grupper: avbytarna och startare. Även om Benitez leker runt lite för mycket med startelvan och det kostar dom många poäng.

Enligt mig har Barca bred och balanserad trupp.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-14 23:59

Sen tycker jag att ett lag som glöms när det gäller Bredden är Sevilla. En rätt underskattad lag när man pratar om storlagen.
Även Athletico madrid har oxå fått en riktigt bra och bredd trupp iår. Fast nu när de har sålt Maniche, så får de kanske problem centralt.
Barcelona Zizou_nr1
2008-01-14 23:55
Gooool!//

Jag förstår inte hur Chesea kan ha breddare trupp än Real Madrid. De har inte nån jätte bra reservmålvakt, de får problem när Drogba inte spelar i anfallet, de får problem utan Lampard i mitten, och de har ingen bra ersättare till mittbackposition när Terry är skadad.

Reals bänk däremot, Dudek, Heinze, Metzelder, Salgado, Guti, Saviola, Robben, Higuain.
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-01-14 23:54
Man.United
Arsenal(men kanske för ungt)
Chelsea
Barcelona
Real madrid
Gooool!
2008-01-14 23:42
Rösterna ser ut på detta viss!

Inter-14
Chelsea-13
Real-11
Bayern-9
Barca-8

Såhär långt!
Barcelona Rambla
2008-01-14 23:41
Kommer bara på ett lag som har bred trupp. Liverpool, de har typ 35 spelare i sin trupp och vill fortfarande värva. Helt otroligt. En optimal splartrupp ska bestå av 22-25 spelare enligt de flesta tränare.

Barcelona har 23 spelare. Hm, 22,5 om man ska vara petig. Santi Ezquerro tillför inte så där jättemycket. Slutsats, vi har ingen bred trupp.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:38
Barca, Man u, Inter, Real, den femte var svår men jag tror det blir Bayern.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:38
Forza INTER 1908
2008-01-14 23:35
Halloj! Jag har en ankät fråga som jag gör till skolarbete. Vill ni vara snäll och svara.

Vilka 5 lag har de bredaste trupperna (klubblag)

Inter,Bayern München,Real Madrid,Chelsea och Barcelona har röstats mycket men även Milan ligger nära. Ni behöver inte rangordna bara skriv 5 lag tack

TACK FÖR SVAR!
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:29
Ämne: Ämne: Ämne....
Sidan kom aldrig upp för mig men det finns på Rojadirecta tack ändå.

hoppas på bra resultat imorgon nu ska det bli lite tv sen sova. Gonnatt VISCA ÉL BARCA!
Lukas.RP
2008-01-14 23:24
Ämne: Ämne: Grattis....
Man tackar!
Barcelona Barca_Fan_87
2008-01-14 23:21
Ämne: Grattis V.V! Hoppas ....
Här kan du titta på GolTv med amerikanska kommentatorer så sliper du asiaterna.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:16
Ja jag är speciellt glad att Henry är igång nu hoppas bara han kan hålla i det här.

Han kommer vara nyckelspelaren för oss imorn.
Lukas.RP
2008-01-14 23:14
Ämne: Lukas.RP: Nee fan j....
Blir förmodligen efterhandsvisningen, om den som du säger inte visas på Goltv eller dylikt.

För övrigt, härligt att Guddy och Henry hittar varandra så pass bra. Det kan ju behövas nu när Samu lämnat laget.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:11
Lukas.RP: Nee fan jag tror jag ska kolla i efterhand om det inte finns stream på den där kanalen med de engelska kommentatorerna Goltv tror jag det är! De är riktigt sköna.
Lukas.RP
2008-01-14 23:07
Grattis V.V! Hoppas vi avancerar i CdR imorn, tråkigt bara att matchen visas i efterhand. Blir väl till att hitta någon taskig stream med asiatiska kommentatorer as usual.

Visca
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:06
Ronaldinho returns

Ronaldinho took to the pitch with the rest of the players as he continues to overcome tendonitis in his left leg. The Brazilian worked away from the squad with the physical coaches and worked with Carles Puyol on a series of exercises before carrying different circuits and sprints with the ball.

Sammanfattning av det hela är att Ronaldinho är tillbaka och tränar med resten av gruppen, medans han fortfarande kämpar med skadan. Och han fick göra övningar med de fysiska tränarna och lite övningar med Puyol och så senare så började han göra övningar med boll.

Så stog det på barcas hemsida (länktips) om ronaldinho.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-14 23:02
GRATTIS VALDÉS!. Helvete! de ska sända Barca - sevilla i eftersändning istället så visar dem Juventus - Empoli VILKET SKÄMT! Barcas match är ju en toppmatch jämfört med Juventus. Tv4 skämmer ut sig igen.

Synd att inte Ronaldinho är 100 % än ville se han komma in i sista 10 ungefär, men skönt med deco tillbaka!
Barcelona El Culé
2008-01-14 22:56
Helt riktigt som ni säger. Ronaldinho är ännu inte helt återställd från skadan i vänster knä och Messi gjorde idag sin första träning med övriga gruppen efter skadan han åtdrog sig i matchen borta mot Valencia.

Bonanit!
Barcelona Emily
2008-01-14 22:23
Flow

Då har jag väl missförstått resonemanget, men på det sättet du skrev tolkade jag det som att du menade att eftersom United vann med 6-0 har dom bättre offensiv än Barcelona?

Min poäng var att det finns fler lag är United som har vunnit med stora siffror. Att Barcelona gjorde det förra säsongen med ett på pappret svagare anfall än denna säsongen borde väl bara tyda på att Barcelonas offensiv har mer att bjuda på?
Barcelona Captain Fantastic!
2008-01-14 22:20
Sancho/

Det där var nog det mest onödiga inlägget du kunde skriva på detta lags forum. Absolut inget handlar om Barcelona.

Nåja, mig spelar det ingen roll om en spelare kysser klubbmärket eller ej. Men brasilianska killar drillas i att kyssa klubbmärket sedan barnsben och futsal spelande, det behöver inte betyda kärlek. En viktig sak är att tänka på som fan är att de riktiga spelarna med klubbkänslan inte ödlsar tid på att bevisa sin kärlek för fansen, Puyol har t e x aldrig gjort det och jag har för mig att Maldini inte heller gjort det....men vi vet alla var deras hjärtan ligger. Man ska inte bli helt lyrisk över en spelare från sydamerika som kysser klubbmärket (man kan sedan finna sig hjärtkrossad om det senare visar sig att spelaren flyttar till ett annat lag), även om jag inte har något emot det :)

NU till Barca; skönt att se Deco tillbaka i truppen, men jag hoppas inte att Rijkaard spelar med honom från start. Guddy har bevisat att han kan kämpa emot "strömmen" och komma ur levande, nu ska det belönas. Deco har mer visat upp en dålig mentaitee, nu ska han visa det Guddy redan gjort; att även han kan slås sig igenom en "motström"
Barcelona Barcelona...
2008-01-14 22:19
Vem tycker ni är bättre Bojan eller Pato från milan ?? Jag tycker själv Bojan Vad tycker ni ?
Barcelona ze nemo
2008-01-14 22:16
Ronaldiinho: Ronaldinho har fortfarande känningar i vänstra benet om jag förstått rätt och behöver träna lite mer. Messi avvaktar också men tränar med resten.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-01-14 22:07
Ämne: deco verkar vara med....
Messi verkar träna med resten av truppen?
Barcelona Ronaldiinho
2008-01-14 22:00
deco verkar vara med i truppen..

men inte ronaldinho.
Barcelona Edwin
2008-01-14 21:33
Ämne: Varför står det att ....Det är antingen en medveten lögn eller så har Knivborg(Kviborg) läst fel i tabellen. Jag gissar på det första alternativet.
Sancho (AC Milan)
2008-01-14 21:30
Namn: R.Carlos.3 » Svara inlägg
Sänt: 2008-01-14 19:43
zidaneee//

Ja, det är det. Man kysser inte klubbmärket efter första officiella matchen för en ny klubb, jag har inte sett Van Nistelrooy kyssa Reals klubbmärke än och han har spelat i laget i 1 ½ år nu, 48 mål senare.

-

Vilka korkade Madrid-fans!

"Man kysser inte klubbmärket efter första officiella matchen för en ny klubb"

Är det olagligt och göra det eller?

Pato till ACMilan.com efter matchen mot Napoli (intervjun finns på www.acmilan.com)

- I've always dreamed of playing a match with the Milan shirt and ....

"jag har inte sett Van Nistelrooy kyssa Reals klubbmärke än och han har spelat i laget i 1 ½ år nu, 48 mål senare."

Vaddå om en spelare har varit succe för ett lag måste han kyssa logot då, eller?

Asså jag tror seriöst att Madrid-fansen de måste vara avundsjuka på Pato för att han spelar för Milan :)

Barcelona Thierry Henry
2008-01-14 21:26
Criff och Flow, snälla ni har hållt på hela dagen haha...
Vi kan säga såhär, dom flesta här inne är nog enade om att dom vill se en anfallsglad foboll, med den anfallsglada fotbollen och de kvalitéterna FCB besitter, så kommer resultaten och med resultaten kommer titlarna. Barcelona behöver inte spela grisfotboll för att plocka poäng, och det kommer aldrig komma till den dagen där bara för att dom försöker spela snyggt att dom förlorar varenda match. Det enda dom måste fokusera på är att plocka ur det bästa ur varje spelare, för när dom gör det, då spelas det anfallsrik fotboll och då inkasseras poängen också, liksom titlarna.
Barcelona Culeeees
2008-01-14 21:20
Lugna dig med caps lock mannen. / Lukas.RP
Annons: