/spanien/barcelona/forum/22090.aspx/spanien/barcelona/forum/22090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SaM__-
2007-11-08 23:57
Ämne: Blir nasri deco ersä....När det gäller Nasri snacket så håller jag med att det är ett riktigt framtidslöfte som dock redan nu är riktigt grym. Men Decos ersättare? Hm, skulle hellre vilja ha Diego i Werder. Tror han skulle passa in i Barca perfa. Killen är även 22år? (rätta mig om jag har fel)
Barcelona A.Gaudi
2007-11-08 23:54
ja lite tråkigt att han inte lär få lika mkt speltid nu när etoo är tillbaka. men han spanska-cupen spelar han nog oftast iaf.

hoppas bara etoo spelar in sig och struntar i afrikanska mästerskapen så han kommer i form. annars oroar jag mig bara för att han ska bli långtidsskadad igen. men jag tror nog att han åker iaf.
Delarocha RIP Puerta
2007-11-08 23:51
A.Gaudi. Bojan kan springa, det kan inte Inzaghi. Ingen aning vem han är lik faktiskt. Bra är han iallafall.
Barcelona A.Gaudi
2007-11-08 23:50
messi är för erkänd för att beskrivas som en talang.
han är redan en riktig superstjärna.
Barcelona ze nemo
2007-11-08 23:48
Cristocea; Nasri är 20, Messi likaså. Då borde väl ändå Messi klassas som talang och vara världens i särklass största talang? :)
Barcelona A.Gaudi
2007-11-08 23:46
hur beskrivs Krkic ? vilken spelare liknas han vid och sådär?
tänker alltid på inzaghi när jag ser honom men det är bara fysiken som stämmer. bojan är ju betydligt mer teknisk
Delarocha RIP Puerta
2007-11-08 23:42
Cristocea; världens största talang heter Tomas Rosenkvist och efter det Bojan Krkic.
Barcelona A.Gaudi
2007-11-08 23:41
jo men han har gått ut några gånger nu och riktat sig specifikt mot barca. man kan ju alltid hoppas. deco börjar bli en gammal man och Barca är inget Milan. men han lär ju hålla 2-3 år till
Barcelona Cristocea
2007-11-08 23:40
Hela Europa är ute efter Nasri. Världens särklass största talang.
Barcelona Messidonaa
2007-11-08 23:31
e inte real madrid typ ute efter nasri ?
Barcelona A.Gaudi
2007-11-08 23:25
Blir nasri deco ersättare?
har själv inte sett honom så mkt i action men han verkar ju onekligen ruggigt bra. har blivit dubbad som den nye Zidane antalet gånger.
Atlético Mackan.
2007-11-08 22:49
Ämne: Mackan//

"Oc....
pat-w:
Diskussionen var avslutad för min del men jag förstår fortfarande inte hur jag idiotförklarar mig själv? Jag visste inte att man inte hade proffskontrakt innan man var 17 år eller att klubben inte sålt spelarna. Självklart blev jag informerad om detta efter Ramblas inlägg.

Det faktum att jag från början inte visste om detta är dock mindre intressant i diskussionen eftersom JAG varken kritiserar spelarna eller klubben, utan endast konstaterar att jag inte tycker klubbar bör gråta över spilld mjölk...
Barcelona pekko
2007-11-08 21:54
Criff:

Visst man ska ändå kunna slappna av o ändå spela på top men på denhär nivån med de lönerna som finns tycker jag att man kan kräva mer av dem......
Om de inte kan prestera mer då är de ju bara för dåligt tränade och då är det ett stort problem!
Men sen så är fotbollsspelare bortskämda som fan..
Visst de tränar ibland två pass om dagen spelar två matcher i veckan visst det är mkt för oss vanliga men om man nu har fotbollspelare som jobb så ska man fan vara bättre tränad för att klara det galant
Barcelona Rambla
2007-11-08 21:28
Oj, fel länk. Rätt nu.
Barcelona Rambla
2007-11-08 21:27
Fina bilder från sista träningen inför Barça-Rangers.
Barcelona Tompa
2007-11-08 21:18
Samtidigt är vi nog alla överrens om att vi inte är i något akut behov precis av förstärkningar på mittfältet, knappast svagaste lagdelen... Tycker absolut inte Laporta o CO ska ge sig in i något budgivningskrig om vare sig Nasri, Diego eler någon annan.
Barcelona Tompa
2007-11-08 21:13
Stämmer det att Nasri verkligen vill spela för Barca så ser jag mycket hellre att man i så fall lägger pengarna på honom istället för Fabrigas som självmant valde att lämna Barca som tonåring. I dagsläget petar han knappast någon i startelvan men som ersättare till Deco vore det ett mycket spännande alternativ på lång sikt. Vill han verkligen komma till oss finner han sig säkert att få nöta lite bänk inledningsvis.
Lukas.RP
2007-11-08 20:46
Ämne: Lukas.RP:
Skället s....
Precis. Jag anser inte att vi är i nöd av spelare på någon position för tillfället, men som sagt. Om man får chansen att värva en spelare av talang, så hävdar jag att man inte ska tveka!
Barcelona II Barça II
2007-11-08 20:41
Lukas.RP:
Skället skulle helt enkelt vara att vi just nu inte behöver fler spelare. Självklart skulle ledningen slå till ifall man “hittar” en bra spelare till rätt pris. Men vart anser du att det behövs förstärkning?
Lukas.RP
2007-11-08 20:35
Ämne: Lukas.RP:
Hehe, jo ....
Vad är själet till att vi inte skulle värva? Tror säkert att Laporta och grabbarna slår till om det finns möjlighet till, men man kommer inte ge sig in i något budkrig eller dylikt.
Lukas.RP
2007-11-08 20:35
Barcelona II Barça II
2007-11-08 20:29
Lukas.RP:
Hehe, jo det är klart. Men jag tror inte vi värvar någonting nu när januari fönstret öppnar. Möjligen släpper vi Ezquerro.

Barcelonito:
Det visste jag inte, sist jag såg Frankrike spela så startade han. Det behöver inte betyda så mycket då Ronaldinho var bänkad i PSG :-).
Barcelona Barcelonito
2007-11-08 20:25
II Barça II

För tillfället så finns han inte med Frankrikes trupp och bänkad i Marseille... Han har ganska dålig form just nu.
Lukas.RP
2007-11-08 20:23
Ämne: Det tråkiga är att h....
Inte om vi snor honom när januarifönstret öppnar! ;-)
Barcelona II Barça II
2007-11-08 20:20
Det tråkiga är att han (Nasri) antagligen kommer att spela i Real, redan nästa säsong. De jagade han redan i somras och kommer antagligen att lägga ett bud som Marseille inte kommer att kunna motstå. Han är bara 20år gammal och redan startman i det franska landslaget. Det är starkt! Ser honom som den perfekta ersättaren till Deco som börjar komma upp i åren.
Barcelona Ghazza
2007-11-08 20:14
Barcelonito,

Jovisst jag håller med dig. Dessutom har ju detta varit lite av Barcelonas värvningsfilosofi tidigare. Att värva hungriga spelare från lite mindre klubbar (ex Eto'o - mallorca, Deco - Porto osv.) Det är väl egentligen bara Henry som bryter den trenden..

Vidare så tycker jag personligen, precis som du, att det absolut inte finns någon anledning till att värva en Fabregas som kommer kräva speltid. Med en Xavi vars lägstanivå alltid är hög och en Iniesta som ständigt utvecklas ser jag ingen plats för en sådan spelare. Dessutom har vi ju Deco som är ganska bra ;)
Lukas.RP
2007-11-08 20:13
Ämne: Igår Lahm och idag S....
Ouh, Samir Nasri skulle vara mycket intressant att se i Barças tröja. Ruggig talang där!
Barcelona Jycken
2007-11-08 20:03
Skulle inte ha nånting emot om nasri kom då han är en väldigt lovande spelare. tror att han kan utvecklas och bli en mycket bättre spelare i barca än marseille (stavning?)
Barcelona Rambla
2007-11-08 19:45
Igår Lahm och idag Samir Nasri som berättar om sin dröm att en dag få spela i Barcelona.

"När jag ser Barça spela, är min dröm att få spela i det laget."

Ja detta står i dagens Sport, men artikeln kommer från franska France Football som är en erkänd och respekterad tidning.

Jag håller med Barcelonito. Mycket hellre en spelare som tex Nasri som är ung och lovande och som samtidigt accepterar att sitta på bänken lite. När han själv också brinner för att verkligen spela för klubben är det bara att slå till.
Barcelona Barcelonito
2007-11-08 19:22
Ghazza

För att koncentrera oss lite mer på våra egna spelare så säger jag att eftersom Iniesta är den bästa mittfältaren i Barca just nu så ska vi ha en spelare som ska lära sig mer och kunna klara av att sitta på bänken de viktigaste matcherna. Med Xavi och Iniesta på plan tror ni att Fabragas skulle vilja sitta på bänken mot Real exempelvis? Just nu finns det ingen chans att någon skulle peta Iniesta i världen. Kaka är den enda innermittfältaren jag tycker är bättre än Iniesta. Om jag ska vara helt ärlig så påminner Iniesta väldigt mycket om Zidane. Han rör sig väldigt lätt, allt ser enkelt ut, ingen tar bollen ifrån honom och blicket för spelet är vansinnigt bra.

Så någon som är lite sämre än Xavi och Iniesta som är ung och inte färdigutvecklad och som inte har problem med bänken, Det är det bästa för Barca.
Annons: