/spanien/barcelona/forum/22089.aspx/spanien/barcelona/forum/22089.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beguiristain
2007-11-04 21:52
Idag ság man tydligt hur viktig yaya ár fór Barcas mittfált, han vann massor av bollar och brót flera uppspel!

I óvrigt en habil insats, nu fár man bara hoppas att skadorna uteblir nár vi nu gár in i det lite av den ávgórand peroiden nár det ska avgóras om vi ska va med ánda fram.
Barcelona costilla
2007-11-04 21:52
faaan va härligt att se barca idag,jävligt grym att se ronaldinho visa lite bättre form en tidigare. men jag blir sjukkt irriterad på er fans som hyllar ronaldinho så oerhört mycket idag för dom flesta har klagat på han så mycket och till och med velat byta ut honom mot andra spelare. så antingen har ni barca hjärta eller inte och hur ronaldinho presterar framöver kommer han att vara vår kelgris för att han lyfte oss enda upp till toppen nästan heelt själv.och första en grej han är världens bästa fotbollsspelare en annan sak är dagsformen.
ett lag i hjärtat och en spelare jag alltid kommer stötta så länge han inte går till Real.
VISCA EL BARCA Y VISCA RONALDINHO
Barcelona Rambla
2007-11-04 21:49
Ride:

Rättelse, de ligger på nedflyttningsplats. Trots att jag personligen anser att de borde ligga högre, men som sagt så är de inne i en svår period och har det tungt nu.

Jag vill se mer spel som första målet där vi spelar ett mer direkt spel med färre tillslag eller duttande på bollen. Underbart att se.

Självklart ska man ge konstruktiv kritik. Se hur bra vi spelade mot Sevilla och framför allt mot Zaragoza, men alla de matcherna är på Camp Nou. På bortagräs är vi nästan odugliga så här långt förutom mot Levante då. Det måste till en skärpning och jag hoppas att Mister har påpekat detta. En bra match på Camp Nou räddar inte allt det andra som varit mindre bra så här långt. Jag vill se mer av det här spelet i fler matcher.
Barcelona Rivaldinho9
2007-11-04 21:46
Vet någon var man kan ladda hem hela matchen???
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-11-04 21:45
Rambla

Finns alltid plats för konstruktiv kritik, och det är helt rätt att du ger sådan kritik så att de flesta kommer ner på jorden en aning. Helt klart möter vi ett mittenlag, jag tror inte det spelar nån roll då de flesta inklusiv mig själv anser att visar våra spelare varför de rankas som världens bästa så bådar de gott framöver. Dvs de lyfter sig ytterligare när de möter ännu bättre lag.

Barcelona Barcelona#7
2007-11-04 21:44
Jag tycker att Ronaldinho spelade bra och jag tror att han kommer att spela toppfotboll asså hans bästa fotboll mot Real Madrid 23 December
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-11-04 21:41
Mycket sevärd match idag, Rijkaard har verkligen tagit itag i detta och det gav respons ute på plan direkt. Jag vet inte vart jag ska börja, för första gången såg jag Ronaldinho visa glimtar av sin omänsklighet och det bådar gott. Henry samma där visar glimtar av Arsenal Jag, sakta men säkert så förstår dem varann och det såg man på det raka sättet de spela.

Mitt inlägg kommer bli alldeles för långt om jag ska ge cred till alla som var bra idag, så jag avslutar med att säga ett enormt lyft ifrån senaste matchen från samtliga.

Nu tar vi an Rangers.
Barcelona Rambla
2007-11-04 21:40
Det var värst vad det blåser positiva vindar här på forumet helt plötsligt. Jag själv är inte så där fruktansvärd imponerad även om det såg bra mycket bättre ut än i torsdags mot Valladolid.

Visst gör Barça en bra match men de kan så mycket bättre. Tänk på vilket motstånd det var, ett Betis som är inne i en svår period och som dessutom har en massa skador. Det bara ska vara 3p mot Betis på Camp Nou.

Släpp bollen tidigare, det gäller nästan alla spelare från mittfältet och uppåt. Varför ska allting göras så krångligt eller så snyggt? Messi är ibland för bollkär, det gäller även Ronaldinho och Iniesta.

Ja, Ronaldinho gör en bra match jämfört med det vad vi tidigare har fått se under säsongen. Trots det så behöver han visa den här nivån i fler matcher än i en hemmamatch mot ett skadedrabbat Betis utan självförtroende. Det ser bra ut och han är så sakta (förhoppningsvis) på väg tillbaka, men det har vi sagt tidigare när han gjort bra matcher.

I det stora hela en helt okej match av Barça, men de måste bli mer effektiva. Det slarvas alldeles för mycket på solklara målchanser enligt mig.

Nu vill jag inte verka negativ och se pessimistiskt på framtiden men det kanske är läge att stilla sig lite i alla hyllningar?
Real Madrid Artan | Ruudinho
2007-11-04 21:38
Asså ni mötte Betis hemma, inget annat. Dra inte för stora slutsatser av det med Ronaldinho att han är tillbaka, så ni inte blir besvikna;)
Corerro
2007-11-04 21:37
Ronaldinhos 3-0 mål

http://www.mediafire.com/?5j2iwzjt4xe
adiiL
2007-11-04 21:29
Och så var Ronaldinho ytterligare ett steg närmare dit vi vill se honom. Han själv och lednignen sa att han är på väg tillbaka och det visar sig också vara sant! Ser bra ut. bra spelat också av hela laget. Syntes att Rijkard hade gett dem en läxa och det syntes på spelet,
Real Madrid Blauuugraana
2007-11-04 21:18
kan nån skicka länk till ronaldinhos 3e mål missa det för jag slog över till juve - inter :P
Barcelona Messidonaa
2007-11-04 21:15
1 Sergio Agüero (ARG) Atlético de Madrid 7
- Clemente Luis Fabiano (BRA) Sevilla 7
- Lionel Messi (ARG) Barcelona 7
- Giuseppe Rossi (ITA) Villarreal 7

där har vi skytteligan
Barcelona Messilover19
2007-11-04 21:14
Underbart att se idag, Ronnies samspel med Messi, Henry kunde gjort en till hat-trick. Det var underbart.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-04 21:08
Ämne: Hatar Rijkards byten....oh nej du det tror jag inte, Iniesta är inte trött ska jag säga dig killen är bara sugen på mer, Messi, alldrig trött? alldrig ur form? seriöst. och Henry börjar väll förstå lite spansk fotboll, han var inte kung men dålig var han inte.

och fyfan vad skönt det känns med Dinho. asså jag kan inte sluta skratta när målen kommer och hans passningar och dribblingar, som att dem möter ett p99 lag, (inget imot er p99 därute men, ahh) och leéndet gick runt hela ansiktet idag på han också, visst det va inte springa fram till fansen och kyssa klubbmärket eller lite dans, men han log och alla i laget gick fram och kramade om han osv.

Visca barca!
Barcelona Blaugrana #99
2007-11-04 21:06
RonaldinhoKungen: kolla läktipset!
Barcelona Woods
2007-11-04 21:05
Ronaldinho är HELT klart på rätt väg, det blir bara ännu bättre av att han får sätta två schyssta frisparkar i nät. Om allt går vägen så ser vi en Ronaldinho i 05/06-form i en Barcelona-tröja igen!

Dock har han inte riktigt speeden kvar från den hysteriska formen. Han kan inte göra om målen från el clasico i Madrid i dagsläget. Men dagens insats innebär att jag kan tro på en sådan Ronaldinho igen.. =D

Idag var vi grymma, bygg vidare på det här så ser det väldigt bra ut!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-11-04 21:05
Kom just att tänka på en sak som en annan snubbe tog upp på ett annat forum:

Om Henry skulle ha satt alla sina stolpträffar i mål denna säsong så skulle han leda skytteligan med 10 gjorda mål (!!). Det är rätt så imponerande.

Trots oflytet, trots acklimatiseringen till det nya spelet, trots de halvår långa skadebekymmrerna han har haft...så är han ändå så bra :)
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-11-04 21:04
Har någon länk till Kungens första mål? Jag missade det dessvärre och under hela matchen sände dem inga repriser på det. Jag handlade godis :(
Barcelona T#11
2007-11-04 21:03
Vilken skön måltjäst av ronaldinho...
Barcelona FCB#19
2007-11-04 21:02
va dos snatos skadad ida för såg inte han ?
Barcelona roooonaldinho
2007-11-04 21:02
jag vill att alla som tvekade om ronaldinho skulle hitta tillbaka formen säga sorry

jag vet att han inte är i den formen som förrut men ha tålmod det kommer
Barcelona MQUC
2007-11-04 21:01
andreasbarca, nej dem som har gjort det, spottat ur sig att vi ska sälja #1 osv, dom ska inte va här ikväll, dom ska inte få ta del av Ronaldinhos framgång, dom ska stå i ett hörn och skämmas för det finns inget värre än medgångssupportrar!

VISCA BARCA Y VISCA RONALDINHO !
Barcelona Messi_FCB
2007-11-04 21:00
3-0 tippade jag på
bra gjort av henry

men ronaldinhooo!! vikka mål

sen messis shoow!

och bojan va bra
Barcelona Criff
2007-11-04 20:59
Hatar Rijkards byten ibland, han byter ut Xavi som ALLTID spelar 90 minuter och 'r i normal form.
Istället borde han byta ut Iniesta som var i storform och spara han till Rangers istället.
Men sen tycker jag också han skulle bytt ut Messi som sprang nåt ofantligt idag.
Nu kommer det säkert bli en trött tillställning mot Rangers :/
Barcelona RonaldinhoKungen
Som jag sade innan matchen:

RONALDINHO GAUCHO - MÉS QUE UN JUGADOR!!!

Det sjuka är att Guden spelar på cirka 75 % av sin kapacitet.
Barcelona r.Hyder
Riktigt skön vinst. 3 mål, 2 av Ronaldinho och ett av Henry. Messí gör inget mål, men fy fan vad grym han var. Iniesta var hur grym som helst i första halvlek och allt han gjorde i andra gjorde han bra. Yaya är också mycket bra och städade och känpade riktigt grymt. Abidal och Zambrotta var båda grymma defensivt men även offensivt.. Zambrotta skojade med Babic en del gånger ;). Xavi gjorde sitt jobb, samma med mittbackarna (Thurams klack var ju skön).
Barcelona Ghazza
Det var skönt att få det där tidiga målet i andra halvlek. Annars hade jag en känsla idag som varit som bortblåst de senaste matcherna. En känsla av glädje att få se vårt Barça spela. Ronnie och Messi hittade varandra flera gånger med sitt underbara kortpassningspel. Detta kryddat med läckerheter som Ronnies cyckelspark och Messis solonummer gjorde denna kvällen fulländad.

Att få se Ronaldinho le igen var helt priceless!
Barcelona Unikkati
2007-11-04 20:58
Måste bara säga deta!! För några dagar sen så var det ett snack om FRISPARKSLÄGGARE!? att Dinho inte skulle ta alla dem?, vad säger ni nu ska inte Dinho ta dem, ska verkligen henry, marquzues, deco, xavi någon av dem ta "FRISPARKARNA" från våran RONALDINHO??!!!!!!
Barcelona Messidonaa
2007-11-04 20:57
jag håller med andreasbarca

ingen av er visar sig ikväll
för det var dinhos dag ida!
Annons: