/spanien/barcelona/forum/22084.aspx/spanien/barcelona/forum/22084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cristocea
2007-11-10 01:06
hahah. Ni två verkar ta det här på allvar.
Las Palmas Pio pio
2007-11-10 00:46
Cristocea

Ännu en gång, vill inte låta otrevlig. Men vadå hans moderland? Vad snackar du om? Hans mor är från Katalonien, fadern serb men han har bott hela sitt liv i Katalonien och Spanien. Då anser jag att hans moderland är Spanien. Så enkelt är det! Dessutom så kan faktiskt inte ens Bojan prata serbiska, han förstår mkt men kan det inte. Sen vet vi inte om hans far vill detta, har du läst någonstans några uttalande kring detta? Eftersom Bojan Krkic sr. jobbar för Barcelona så vet jag inte men det känns ändå som att klubbe nog ser mer än gärna att han spelar för Spanien. Men detta är en hypotes, precis som dina argument. Det vi vet är att Bojan har spelat i alla u-landslag som går, lämnat stora spår av sig i form av mål och dessutom i form av den människan han är. Juan Santisteban som är u-19 landslaget men även u-17 osv säger att han har aldrig träffat en spelare med hans kvalité som fotbollsspelare men att han framförallt aldrig sett en så jordnära person som har så mkt vänner i alla lag. Dessutom som jag skrev innan så har han för tillfället inget serbiskt pass.
Barcelona Vampíro
2007-11-10 00:43
Cristocea:

Serbien hans moderland? Hans mor är ju Katalan :). Bojan har bott i Spanien i hela sitt liv och han kommer att spela för Spaniens A-lag. Han har ju inte ens något serbiskt pass än. Och hur vet du att hans far vill att han ska spela för Serbien?
Barcelona Cristocea
2007-11-10 00:36
Bojans moderland är serbien. Så det blir nog Srbija som fotbollsland. Plus så är Cevapcic godare än Paella. ;). Och det är hans far som vill mer än gärna se hans son spela för serbiska landslaget och även Crvena Zvezda med tanke på att hans far var deras målvakt under 90talet.

Men ja: Dont shoot the messenger.
Lukas.RP
2007-11-10 00:25
Bojan kommer med största säkerhet spela för det spanska landslaget, det är vad jag tror. Han har trots allt växt upp i Katalonien och ser nog mest Spanien som sitt hemland.

(Länk till min blogg), besök den gärna! :-)
Las Palmas Pio pio
2007-11-09 23:57
Messidonaa

Det finns en ny regel från FIFA att tills den dagen man är 21 och inte har debuterat för något a-landslag så får man välja vilket land man representerar. Så i Bojans fall, 17 år. Så har han bara representerat u-21 landslaget så kan han välja att spela med Serbien. Är du med?

Förresten så ska det också tilläggas att för tillfället så har inte Bojan något serbisk pass vilket gör det omöjligt att han kan spela för dem. Iallafall för tillfället.
Barcelona Vampíro
2007-11-09 23:53
Cristocea:

Håller med Pio pio, tänk också på att Bojan har spelat i nästan varje U-landslag med Spanien. Jag tror knappast att han helt plötsligt väljer Serbien före Spanien, landet som han har bott i hela sitt liv.

Messidonaa:

Bojan har inte representerat Spaniens A-landslag än. Han har bara spelat på ungdomsnivå så därför kan han välja Serbiens A-landslag om han vill om jag inte är helt fel ute.
Barcelona Messidonaa
2007-11-09 23:52
vadå ere itne så att om man spelat för ett landslag då går de väl inte o byta ?

eller e jag ute o cyklar ?
Las Palmas Pio pio
2007-11-09 23:37
Cristocea

Jag kanske låter spydig men inte alls meningen. Men varför tror du det? Känner du Bojan personligen lr? Själv så tror jag att han väljer spanska landslaget med tanke på att han ändå är född i Linyola, Katalonien. Sedan även att han har så bra relationer med många spelare i sin egen ålder som han säkert i framtiden kan spela tillsammans i a-landslaget.
Barcelona Barcelona#7
2007-11-09 23:33
Barcelona Cristocea
2007-11-09 23:30
Tycker synd om alla spanjorer där ute. Men Bojan kommer tillslut välja Serbiska landslaget.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-09 22:21
där är länken, sjunde stycket! :)
Barcelona Miranda
2007-11-09 21:58
Ämne: Läste just på fotbol....
Du har ingen länk? Har letat genom fotbollskanalen utan att hitta nåt.
Barcelona Barcelona#7
2007-11-09 21:16
Fortfarande DÖTT
Barcelona Barcelona#7
2007-11-09 19:56
Det är dött i alla Forum.. Speciellt i Barcelonas:D
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-09 19:13
Läste just på fotbollskanalen:

Victor Valdes tog därtill europeiskt klubbrekord (målvakten inte släppt in under 466 minuter), och ligan är han också "Zamora" med snittet 0,73 efter elva omgångar.

Imponerande för att vara världens sämsta målvakt enligt vissa
Barcelona Boswin
2007-11-09 18:22
Nemo// tror inte att Diego passar som hand i handske i barcas 3 manna mittfält. Deco är perfekt där och han är otroligt skillad den brasilienfödde portugisen.
Diego är grym men är det den Diego vi vill ha i vårt laguppbygge?? Njaa... Vi har Iniesta, Touré, nämnde Deco, Marquez kan ta steget upp liksom platsen som Edmilson kan ha. och det är 3 manna vi snackar om.
Barcelona Criff
2007-11-09 18:19
Braxingen, jag har inte sagt att jag vill ha Diego eller någon annan för den delen.
Är bara insatt i spansk fotboll eftersom där spelar Barcelona.
Så vad som händer i fransk, tysk eller italiensk fotboll har jag ingen alls aning om.
Så vem som spelar hur och passar bäst överlåter jag till folk som kvalificerar sig bättre :)
Barcelona Nemo
2007-11-09 17:30
Frågan är om Diego är lika skillad som Deco och klara ett 3 mannamittfält så som Barcelona spelar?

Det räcker knappast med att ställa sig rätt, utan veta vad som händer på varenda centimeter på fotbollsplanen och det vet Deco.

Braxingen// Precis som du påstår. Får vi verkligen den Diego som vi vill ha då? Decos egentligen position är längre upp, men med ett sånt stort fotbollsregister som han har så passar han klippt och skuret in som en av de 3 mittfältarna.
Barcelona tribente_magico
2007-11-09 17:10
har sett diego i ett antal matcher och han är inte dålig defensivt häller, han skulle få anpassa sig till barca spel med att jobba både defensivt och offensivt, mycket hällre diego än nasri, har sett rätt många filmer med nasri på¨youtube och han är bra men tycker han inte imponerar så jäkla mycket faktiskt, iförsig har ja inte sett han live så många matcher. men en förespråkare för diego är ja iaf!
Barcelona Braxingen
2007-11-09 16:26
Criff

Toures framgångar beror även på att Xavi och Iniesta sköter sina roller defensivt. Om du tar ut en av dessa och sätter in en Diego a la Bremen så rubbas hela balansen på mittfältet. Om han tar mer defensivt ansvar, är risken stor att du inte får den Diego som du nu ser och vill ha.
Barcelona Messidonaa
2007-11-09 15:51
Criff

aa de låter som en bra rotation
men även ronaldinho och messi kommer byta då & då
ifall dom gör dåligt ifrån sig på vissa matcher då bytts dom oxo ut.
Barcelona r.Hyder
2007-11-09 15:51
Diego är ingen defensivt arbetande spelare. Varför? För att hans uppgift inte bygger på sådant arbete. Jag tycker inte att man ska säga att hans arbetskapacitet inte håller för Barça. Deco var en spelare väldigt lik Diego när han spelade i Porto. Han hade arbetsuppgifter som inte gick ut på att jobba hem, han var den kreativa attackerande mitfälltaren. Om Deco klarar av att ändras tror jag att en ung Diego kan det.

Därmed inte sagt att jag skulle vilja ha honom hos oss. Jag skulle föredra Nasri eftersom hans spelstil tilltalar mig mer. Men båda är världigt bra och blivande stjärnor. Just nu behövs dock ingen förstärkning, om ingen skadar sig och blir borta en längre tid.

Visca El Barça!
Barcelona Criff
2007-11-09 15:33
Det blir nog en galen rotation på dem 2 ska ni se, men i början är det Henry som startar med tanke på att Eto matchas in långsamt.
Sen blir det väl 65 minuter för Eto sen Henry in, och sen Henry 65 i nästa match och Eto in. Sen får man väl se vem som har bäst form så blir den startman. Så skulle jag tro han kör.
Ska bli intressant som fan att se hur det blir!
Men är det någon som klarar det så är det vår Rijkaard!
Visca Rijkaard!

Rambla, du tror inte Barca hade klarat sig utan en Defensivt arbetande Deco i dagens läge med Toure?
Jag menar förra året hade vi trillat ihop utan Deco och det såg vi också när han blev skadad.
Men just det defensiva arbetet av Deco vet jag inte om vi är så behövande av längre även om det inte skadar alls.
Men hans taktpinne är en mycket bra tillgång till vårt spel, det går inte att undgå! Hjärnan på planen.
Barcelona Barcelona#7
2007-11-09 15:26
Messidonaa//

Eto'o borde vara tillbaka om 2-3 veckor.

Barcelona Messidonaa
2007-11-09 15:23
vem som kommer sitta när etoo kommer ?

just nu är det inte klart, de e ju 3 veckor kvar så massa matcher kommer spelas då har henry chans o visa sig

och han har ju börjat göra mål nu också
så de blir svårt för rejkard att bänka någon av dom 3.
Barcelona samot
2007-11-09 15:16
trro de blir henry som sitter på bänken när etoo kommer tilbaks har inte visat tillräckligt ronaldhino börjar ju koma igång och messi kan ju ingen bänka just nu hehe men sk bli härligt o få se etoo på planen igen
Barcelona Jugador
2007-11-09 15:06
TV-sändningen av Villarreal-Sevilla stoppad
Just när vi trodde att det var över så slog det spanska tv-bråket ned som en blixt från klar himmel. Därför kan inte TV4 visa matchen mellan Villarreal och Sevilla på söndag.

TV-tider i TV4:s fotbollssändningar

Nu har det hänt igen. En av de matcher som var tänkt att visas i TV4 i helgen har stoppats på grund av rättighetsbråket.

Det är söndagens kvällsmatch mellan Villarreal och Sevilla som drabbas.

Matchen skulle visas i TV4 Sport klockan 21.00 på söndag.

Publicerad den 9 november 2007 14:16
källa: Fotbollskanalen.se
Barcelona Visca_Barca
2007-11-09 14:59
tja grabbar. ja sitter o tänker på eto´os comeback . vad gör mister då? vesm ska bli avbytare ? jag tror inte nån utav de fyra accepterar bänken.
Barcelona Jugador
2007-11-09 14:49
Messidonaa

Tror faktist inte det. Rekordet i Barca's historia annars.

Valdés har ju också fortfarande chansen att kanske slå rekord för klubblag i hela Europa :)
Annons: