/spanien/barcelona/forum/22082.aspx/spanien/barcelona/forum/22082.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Cesc#4
2007-11-07 16:22
Talang proffesorn uttalar sig om kritiken mot hans franska klubblag förlåt engelska.
Spanien Cesc#4
2007-11-07 16:18
Suñol_//

Det kan ligga en gömd Ironi bakom det hahaha
Barcelona ZARM
2007-11-07 16:14
Ämne: ZARM:

Den det tal....Ja, jag har hört talas om honom men har tyvärr inte haft tillfälle att följa honom och Barca B den här säsongen, dax att åtgärda det! Det är så kul med nya talanger:)
Barcelona Suñol_
2007-11-07 16:11
Hehe vi klantade till det med förhandsrapporten förra gången med att ställa Boruc i mål för rangers. Nu är det deras tur: Dom tog Gio dos Santos för Gio van Bronckhorst. Så kan det gå ;)
Barcelona Rambla
2007-11-07 16:06
ZARM:

Den det talas mest om nu är annars israelen Gai Assulin. Alla är lyriska över honom och menar på att det är en ung Messi som springer åttor runt försvararna i Barcelona B. Pep Guardiola nämnde här om dagen att Gai är en mycket speciell talang. Samtidigt sa Pep också att Gai måste lyssna på råd och skynda långsamt. Han får spela en del nu när Jeffren är skadad.

Cesc#4:

Bojan, Messi, Giovani och nu Gai tycks klara sig alldeles utmärkt utan talangprofessorn. Det hade även Merida gjort.
Spanien Cesc#4
2007-11-07 16:02
Rambla//

Tror inte Merida stannar av i utveckling av att lira hos talang proffesorn ;-)
Barcelona ZARM
2007-11-07 16:00
Rambla//

Ja, det var han. Jag hade honom som en favorit, därför tycker jag att det är sorgligt att han lämnade. Tack och lov är Falquè kvar, en väldigt intressant spelare.
Spanien Cesc#4
2007-11-07 16:00
ZARM //

Arsenal betalar säkert böterna dem betalar ju Merida så.. Arsenal lockade till sig Merida säkert men det är inte klubbens fel att körde en "Jon Obi Mikkel2 style.
Barcelona Rambla
2007-11-07 15:55
Merida var bra när han spelade tillsammans med Bojan, Iago Falqué och de andra i Juvenil. Hade han stannat så vet man inte om fortsatt att utvecklats som Bojan och Giovani och tagit klivit upp till a-truppen. Det får vi aldrig veta. Att han inte har slagit igenom ännu i Arsenal beror nog mer på att de har väldigt många unga bra spelare just nu. Sen ska man komma ihåg att det inte är så lätt för en 16-åring att komma till ett nytt land och finna sig tillrätta med en gång. Bara för att Cesc slog igenom med dunder och brak innebär det inte att alla andra unga talanger gör detsamma lika snabbt.
Barcelona roooonaldinho
2007-11-07 15:51
finns det nån stream idag
länk tips
Barcelona ZARM
2007-11-07 15:48
Ämne: Rambla //

Fallet ....
Jaså,inte märkvärdig, uppenbarligen håller inte Arsenal med dig. Var inte så naiv, klart att Arsenal lockade Merida till sig. Tror knappast att en 16 årig skulle riskera att åka på en domstolsprocess om han inte hade backup, i form av Arsenal i detta fall. Tro inte att det är Merida som betalar böterna.
Barcelona Unisef
2007-11-07 15:48
någon som sett något angående kvällens start elva? jag jobbar hela dagen o natten så har därför inte sökt något själv!
Spanien Cesc#4
2007-11-07 15:46
Luktar Jon Obi Mikkel gate
Barcelona Rambla
2007-11-07 15:45
Cesc#4:

Helt korrekt, och Barca har inte heller anklagat Arsenal eftersom de stämde Merida och inte klubben. Troligen är det hans giriga agent som ligger bakom.

Jag tror inte någon grinar över Merida för den sakens skull utan Barca vill statuera ett exempel. De unga spelarna vet vad som gäller när de kommer till akademin La Masia. De får en gedigen fotbollsutbildning, uppehälle, mat och annat betalat. De får även skolgång genom klubben. Samtidigt så skriver de på kontrakt, så kallade förkontrakt att när de har åldern inne skriva på ett proffskontrakt med klubben.
Spanien Cesc#4
2007-11-07 15:39
Rambla //

Fallet Merida kan inte skyllas på oss vet inte varför han ville lämna er ens. Jag tycker inte ens han är nån märkvärdig lirare att grina över.
Barcelona pekko
2007-11-07 15:35
Ändra ett vinnande system real byter tränare efter liga guldet och titta vilka som leder!

Det är just det jag vill han en debatt om att man får aldrig sätta sig ner och vara nöjd som många härinne verkar vara.
Den ena efter den andra (vi har ju tagit si o så många titlar med Rijkaard ) Ja det har vi men är vi nöjda med det?

All elit idrott handlar mkt om att inte vara nöjd utan att man kan alltid göra ngt bättre eller bli bättre
Barcelona Rambla
2007-11-07 15:33
Cesc#4:

Kom inte hit och kalla vår klubb för vidrig. På vilket sätt värvar vi? Kan du inte ge oss exempel? När det gäller Merida har du noll koll så uttala dig inte ens. Du har antagligen ingen aning om att han bröt två överenskommelser att skriva på kontrakt för Barca? Det första kontraktet betalade han också en straffsumma på 100,000 euro. När det gäller det andra så smet han iväg och hans agent gömde honom under 4 månader på hemlig ort. Som av en tillfällighet så dök Arsenal upp och signade honom nästan på hans 16-årsdag. Tror du Arsenal hade meddelat Barcelona om att de var intresserade och försökte förhandla? Knappast. Det är därför Barca stämde Merida, inte Arsenal, för brutna löften och fick rätt i domstol, 3,2 miljoner euro.
Spanien Cesc#4
2007-11-07 15:26
Pio pio//

Whats the big deal med engelska spelares avsaknad i truppen vi har två men det är inte mycket.

Jag tror att ni vill ha nåt att kritisera hos Arsenal så den lilla smyg kritiken från förra säsongen har blossat upp. Det är skamligt i andras ögon men inte i våran iallafall vi supportar klubben inte landet gå och hacka på Inter också. Ska vi inte börja med att endast den landets ur befolkning får heja på laget också.

Dessutom nämnde jag inget om Lahm (Snarare Messi ryktet) jag diskuterar skit sidan goal som alltid vill ha chocking news att leverera. Hur många spelare har dem länkat ihop med Juventus under veckan bara det.
Lukas.RP
2007-11-07 15:22
För alla er som följer min blogg, så är den uppdaterad nu!

Besök gärna den om ni inte har gjort det. :-)
Barcelona Barca-nist
2007-11-07 15:19
Real madrids spelarbetyg är ett skämt nästan varje gång !!!! hur kan man ge sådan poäng för 0-0 match
Las Palmas Pio pio
2007-11-07 15:14
Cesc#4

Frågan är vad du yrar om. Om du hade läst artikeln så skulle du har sett att Lahm uttryckte detta i Bild och inte i Tribalfootball och jag vet inte mer (dock vet jag inte om det är detta du hänvisar till i början av ditt inlägg inna du går in på det med Merida och Cesc). Sen att du kommer hit igen - och börjar tjabba om Cesc och Merida igen. Den diskussionen hade vi redan för någon månad sen. Och detta med Messi kom oxå fram på Sport och inte på Goal lr såna sidor. Ingen media är väl pålitlig, men jag fattar fortfarande inte varför Arsenal är lika bra på att snappa upp engelska talanger. Inte en enda engelsman fanns med på plan från start mo Man U. Skamligt är vad det är! Många snackar om Wengers storhet - erkänner att han är duktig osv. men för mig är något ofattbart att det inte nämns nånting om att det inte finns några engelska spelare förutom Walcott då..
Barcelona Barca Barca
2007-11-07 15:02
Ämne: Lahm: I Want To Play....
Haha! Som sagt vem vill inte spela för oss;) nej men faktis han skulle täcka högerkanten riktigt bra. Dessutom kan han spela både höger- och vänsterback. Det skrev för några veckor sen i sport att ifall Zambrotta lämnar så vore Lahm ett alternativ, men en annan mycket intressant högerback är Rafinha 22 år som spelar i Schalke, riktigt jävla bra är den killen.
Spanien Cesc#4
2007-11-07 14:59
Barcelonito//

Vad är det du yrar om. Sluta sitta och surfa på tribalfootball och goal en sida som har 1 miljard spelar rykten varje minut.

Är det nån klubb som är vidriga så är det eran klubb. Jag minns hur ni ni lekte skenheliga på den tiden Real Madrid dominera nu är det ombytta roller sättet ni värvar spelare på är vidrigt.

Fabregas och Merida valde självmant att gå till Arsenal det är deras beslut och ingen annans. Vad hände med pengarna vi skulle fått för Overmars och Petit tog er flera år att kompensera oss för det.

Det är ni som har en förkärlek för Arsenal spelare än tvärtom (Gio Henry Overmars Petit sen hittade Silvinho också till er klubb).
Barcelona Rambla
2007-11-07 14:56
Lahm: I Want To Play For Barça

Ja, vem vill inte det? ;)

Varför inte, om detta nu stämmer vilket man aldrig kan vara säker på när det gäller dessa källor, så kan han vara en bra värvning till nästa säsong. Han är ung och kan konkurrera med Zambrotta som lätt klarar 1-2 säsonger till i Barcelona. Äsch, köp redan under vintern vetja.
Barcelona berna
2007-11-07 13:18
tjena barcafans

Ni har match ikväll hoppas ni vinner läste att det kommer drygt 20,000 rangers fans till camp nou hoppas att det inte blir bråk mellan supportrarna.. Skottarna e lite CP i huvudet ni vet kanske va jag mena::

lycka till med matchen
Barcelona Barcelonito
2007-11-07 13:14
Fan va vidrigt av Arsenal att erkänna att de även ville sno åt sig Messi när han var yngre i BARCA men kunde inte.

De har ju svårt att uppfostra egna talanger. Köper bara alla andras och får äran för att ha ett sånt ungt lag.
Barcelona Tompa
2007-11-07 12:43
Pekko har en poäng i att vi aldrig kan vara nöjda med att komma tvåa i ligan. OK, under Gaspart eran är en sak men inte med det laget vi har nu.

I Spaniens huvudstad huserar Real Madrid, Barcas eviga ärkerival. Och för mig måste målsättningen ALLTID vara att vara bättre än Real. Det kanske inte realiseras varje år men då ska vi inte slå oss för bröstet med att konstatera att vi vann förra året i alla fall. Det skapar ingen vinnarmentalitet. I min värld finns det därför ingen som helst anledning att vara "nöjd" med fjolårssäsongen. Den var ett misslyckande.
Barcelona Sóm més que un club
2007-11-07 09:57
Utmana Deco....
Barcelona pekko
2007-11-07 09:44
Ändra ett vinnande system real byter tränare efter liga guldet och titta vilka som leder!

Det är just det jag vill han en debatt om att man får aldrig sätta sig ner och vara nöjd som många härinne verkar vara.
Den ena efter den andra (vi har ju tagit si o så många titlar med Rijkaard ) Ja det har vi men är vi nöjda med det?

All elit idrott handlar mkt om att inte vara nöjd utan att man kan alltid göra ngt bättre eller bli bättre
Barcelona PILMÀ
2007-11-07 07:24
Namn: [RealMadrid- R9 Ronaldo] » Svara inlägg
Sänt: 2007-11-06 22:55
Ämne: Vill bara tillägga a.... (2 inlägg)

Är han avstäng? Werder Bremen utan Diego är Ronaldinho utan fötter.

HAHAH merängerna är ganska roliga.
Annons: