/spanien/barcelona/forum/22071.aspx/spanien/barcelona/forum/22071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidona
2007-11-28 14:07
INGEN ÄR STÖRRE ÄN KLUBBEN!!!

heöt ärligt tycker inte ni cules att det har blivit många ronaldinho fans i klubben de senaste åren, vi ska vara stolta att vi inte är beroende på en spelare, många lag är avis på oss att vi kan bänka spelare med stora kvaliteter at vi har råd med skadade spelare som henry och etoo, jag har vart barca fan sedan sergi spelade som vänsterback och nadal vid sidan om honom, många är besvikna för att vi inte leder men det är inte nu vi ska storspela utan vi ska spela som bäst efter nyår då det avgörs både i CL och ligan

VISCA BARCA
Barcelona Barcelonito
2007-11-28 13:58
Holländaren

Rijkaard är nog lite stressad och pressad. Och jag kan tänka mig att varje gång Messi och Iniesta får en tackling så passerar hela Rijkaards tid i Barca framför ögonen på honom :D

Rolig diskussion de har inne på Reals forum om Iniesta och att värva honom :D Njaa. Det är nog inte så möjligt.

Men Barca borde ändå höja hans klausul. Ligger på 60 miljoner Euro om jag inte har fel och lag som United, Real, Chelsea har nog inget emot att lägga de pengarna för honom. Han är trots allt top 10 i världen just nu.
Barcelona Rambla
2007-11-28 13:39
Ämne: Vem lämnar först? Ro....
Uppenbarligen? Varför måste det vara strul? Du bara antar att Rijkaard bestraffar Ronaldinho genom att bänka honom? Du tror inte det kan bero på att Ronaldinho åkte iväg skadad till Brasilien där han trots det spelade bägge landskamperna, kom tillbaka till Barcelona dagen innan ligamatch. Därför var han inte med i truppen i lördags. Nu var han med igår mot Lyon på bänken. Fullt naturligt. Självklart så tolkar konspiratonsteoretiker det efter eget huvud.
Barcelona M79
2007-11-28 13:06
Vem lämnar först? Ronaldinho el Rijkaard ? Uppenbarligen är det något strul mellan dom?!
Barcelona Visca_Barca
2007-11-28 13:04
tja grubbar. måste säga att vi spelade riktigt bra och alla jobbade riktigt bra. nu är vi vidare så CL kan vi glömma ett tag och fukosera sig på La Liga. men jag tror vi kommer bli oslagbara snart när etoo o deco är tillbacka.
Ronnie är inte i form och jag tror detta är hans sista säsong .,visst är det tråkig om han lämnar men Messi etoo bojan dosantos iniesta de här kommer ta hand om den platsen lätt :).

visca barca
Barcelona Holländaren
2007-11-28 13:04
Fånig artikel av Gustaf som jag annars ser som den här sidans bästa skribent. Visst, Rijkaard har surnat till några gånger, men det behöver inte handla så mycket om press egentligen. Tror att han egentligen var ganska avslappnad både i den där skitmatchen mot Alsasdlasmdls eller vad de hette och igår mot Lyon. Jag har dessutom sett ett par gånger tidigare när det blivit väldigt tufft på planen att Rijkaard surnat till när någon blivit kapad. Det behöver inte ha någonting med hans något utsatta (om det nu är det, vilket jag inte tror när Laporta är president) läge att göra.

Det har förresten varit lite mycket skitartiklar på sistonde. Tiago-artikeln var bara ett litet rykte i en pisstidning, onödigt att skriva om det. "Uppdrag Rijkaard" stämmer antagligen lika bra som den där artikeln ni skrev tidigare i höstas.
Barcelona Rambla
2007-11-28 12:43
Jag har kollat upp våra gula kort. Yaya och Messi står båda på 2 gula kort. Blir de varnade i sista matchen mot Stuttgart på Camp Nou så blir de astängda i första åttondels-matchen. Skulle vara förödande om Yaya inte spelade. Han behövs verkligen i en bortamatch. Ja, självklart även Messi. Dags för Rijkaard att vila spelare för att slippa riskera åka på en avstängning?

Jag tror inte Madrid säljer 6 spelare i januari. Det är bara tidningsrubriker. De köpte 9 spelare i somras. Skulle de nu köpa 6 till i janurai? Trots att det är Real Madrid vi talar om och att de är så otroligt köpkåta av sig, inte ens de är så korkade att de köper 15 spelare under en och samma säsong.
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-28 12:39
Rambla

Och det bästa med Madrid är att dom ska sälja 6 spelare! Helt sjukt. Skulle vara roligt om Pepe stog på den listen. Värde 300 Miljoner! Haha
Barcelona Luça Toni #30
2007-11-28 12:25
Barcelona Taherinho
2007-11-28 11:01
Rambla

Jämför det med det Glenn Hysen sa efter matchen: "När Barcelona spelar så här så finns det ingen lag i världen som kan spela bättre"...

Nu är inte Glenn Hysen århundradets största expert (Även om han är skön) men det säger en del om tidningen AS...
Barcelona Rambla
2007-11-28 10:59
Real Madrids knähund AS förnekar sig inte. Enligt dem så gjorde Barca en medioker match och gick vidare till åttondelsfinalerna tack vare domaren och en felaktig straff.

Det kan ju inte vara lätt att ständigt vara så avundsjuka som den där tidningen AS är. Skrattretande många gånger.
Barcelona Taherinho
2007-11-28 10:38
Grym match av Barca igår. Grymt imponerad av laget. Bojan var mycket bra igår trots vår tidigare diskussion mellan mig och Rambla...haha

Skämt åsido så var det mycket roligt och se Barcelona spela fotboll igår! Trots att vi ändå inte har Eto'o, Deco och Dinho är väl inte riktigt i form än eller för tillfället. Ändå mycket bra av tränaren och bytta in honom så han är med i laget. Grym viktig match i helgen men vilket spel igår alltså.

Jag njöt fullständigt. De bästa på plan igår tycker jag var Xavi, Iniesta, Yaya Toure och Messi. Även Bojan var väldigt bra när han var delaktig i spelet...

Visca Barca
Barcelona Brankt
2007-11-28 10:23
Eftersom Barça vinner gruppen i CL så kommer dom väl att få möta en grupptvåa i åttondelsfinalen??
Barcelona PatrickKluivert
2007-11-28 09:06
Ämne: Valdez
Zambrotta, P....
Varför ska vi starta med en Ronaldinho som stannar upp spelet, tro det kan vara bra för Ronaldinho att starta från bänken ett par matcher för då kanske han känner själv att han måste bevisa att han förtjänar att starta. Bojan har gjort det nu är det Ronaldinhos tur.

Jag menar inte att Ronaldinho har varit dålig men det kanske skulle vara bra för honom så att han hittar tillbakas den där gnistan och glädjen.
Barcelona Kalle.
2007-11-28 08:00
Valdez
Zambrotta, Puyol, Milito, Abidal
Toure
Xavi, Iniesta
Messi, Henry, Ronaldinho.

Så hoppas jag vi startar mot Espanyol.
Sen kan Bojan/Gudjohnsen vara på hugget om det inte funkar med Ronaldinho på planen!
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-28 01:05
Nån som vet när deco är tillbacka?
Barcelona Barcelonito
2007-11-28 00:50
dragspelspojken

Tack, Men det gäller också att visa den potentialen i varje match eller under en lång period. Det gör de inte just nu och är knappt i närheten av deras potential ibland. Sen har det blivit lite för mycket skitsnack om kris och allt annat. Vi är vidare i CL och trea i ligan bara 2 poäng efter ledande Real. Jag ser ingen kris, men jag ser att laget behöver förbättras om vi ska vinna ligan.
Barcelona dragspelspojken
2007-11-28 00:38

Jag måste bara säga att ert lag har potentialen att bli det bästa någonsin alla kategorier. När alla är peppade och på humör så går det bara inte att stoppa er, dagens lag kan bli klart bättre än ert förra mästarlag. Det var helt sjukt att se hur enkelt ni lekte ut Lyon stundtals, trots att de består av idel erfarna landslagsmän.

Tänkte bara ge lite perspektiv på de "problem" som ständigt dryftas på detta forum.
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-28 00:38
Hur många procent tror ni det är att Dani Alves väljer Barca? Skulle vara en DRÖM om han kom till barca!
Barcelona Ronaldinho_Messi_10
2007-11-28 00:34
Ämne: Ok :) de är bra på o....
aa vet inte vart ja fick MINST ifrån haha :P.. men båda e helt otroliga helt enkelt =)
Barcelona Barcelonito
2007-11-28 00:33
Ok :) de är bra på olika sätt alltså. :D MINST lika bra kan inte 2 spelare vara :)

Visca Barca.
”Cataluña presente – España adelante!”
2007-11-28 00:32
Ämne: Ronaldinho_Messi_10 ....
inget snack om saken att Dani Alves hade passat in PERFEKT i barcelona !!... alves o messi på en kant.. finner inga ord !
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-28 00:31
Ronaldinho_Messi_10

Håller med dig vill också se Dani Alves. Tror han kommer spela för barca i sommar.
2007-11-28 00:31
Ämne: Ronaldinho_Messi_10 ....
det va en konstig fråga du ställde faktiskt..svårt o svara på :P.. men jag menade att båda två har framtiden framför sig.. 2 otroliga talanger !!.. så man kan knappast säga att den ena e bättre än den andre när dom e 17-18 år...
Barcelona Barcelonito
2007-11-28 00:29
Ronaldinho_Messi_10

Hur kan 2 spelare va minst lika bra?
2007-11-28 00:28
hade varit så underbart med en deco, etoo, och ronaldinho i form i dagsläget.. och köpt in Alves o sålt zambrotta...
valdes
Alves..puyol..milito..abidal
toure
iniesta...deco/xavi
messi...etoo...ronaldinho...

hade inte suttit fel :P..
Barcelona ViVa BARCA!!
2007-11-28 00:25
Nån som vet när Deco gör comeback?
2007-11-28 00:25
Ämne: Ni som tycker Bojan ....
tycker att bojan o dos santos e minst lika bra.. men dom två ska vi inte ens jämföra för båda spelar för oss o gör det otroligt bra...
2007-11-28 00:24
hoppas han debuterar mot la coruna =)..så ja kan skrika ut min glädje,, för då sitter ja på nou camp :P !!..
Barcelona Criff
2007-11-28 00:23
Ni som tycker Bojan är såååååå mycket bättre än Dos Santos borde kolla länktipset.
Annons: