/spanien/barcelona/forum/2207.aspx/spanien/barcelona/forum/2207.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-07-20 22:04
@Rambla~:

Eller syndabock - beroende på hur man ser det ;-)

Bartomeu blev ju inte så glad på Zubi när den förre sportchefen antydde att presidenten, snarare än han själv, var den som bar ansvaret för FIFA-banen... Slutade med kicken. Måste ha samma utrymme igen serru ;-)
Barcelona Blaugrana91
2015-07-20 21:56
[QUOTE=Yellow cake]Ja, får Real in Reus, De Gea och Aguero också blir jag livrädd för Real i år. Känns som deras möjliga galacticos i år. Tycker Pogba känns som en spelare de kommer gå efter också. [/QUOTE] Real har gett upp försöken med De Gea, Navas har t.ex. fått ta över 1an och Aguero eller Reus kommer dem ej få.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Nemesis 10
2015-07-20 21:55
Pinto da Costa (president Porto): "Ronaldo or Messi? As a Portuguese, I say: Ronaldo is the best in the world, Messi is from another planet"

Pinto da Costa: "It makes me sad when POR coach doesn't include Messi in his top 3. It's absurd. Patriotism can't make us lose reason" [elp]

Sanningen svider :)
Barcelona Rambla~
2015-07-20 21:52
En nickedocka mao. :)
2015-07-20 21:42
Smogen

Inte jag heller...

Men tydligen ska han ha den profil som Luis Enrique efterfrågar om man ska tro den senaste informationen från Sport. Exakt vad denna profil är förtäljer inte artikeln, men man kan definitivt slå fast att Lucho är ute efter en low-profile på samma sätt som hans övriga kollegor.

Med tanke på att Rexach och Braida verkar stanna, och Mestre och Bordas får behålla sina roller i juntan är jag inte helt hundra på vilken uppgift Roberto kommer att ha. Det känns som många kockar, särskilt också med tanke på att Pep Segura sägs få ansvaret som sportdirektör för Juvenil-lagen och B-laget.

Har dock hört rykten om att Bartomeu vill ha sportdirektören närmare ledningen för att undvika fler "incidenter" likt värvningarna av Douglas och Vermaelen. Mer kontroll alltså, och då är det rätt självklart att man vill ha en person med lägre profil än en Monchi-typ.
Barcelona Smogen
2015-07-20 21:23
the.cameroonians Tack för info. Vad tycker du om Fernandes? Jag har verkligen noll koll på honom. :)
Barcelona Zellick
2015-07-20 20:54
Vad vet vi om Villareal och eventuella förstärkningar? Dom har ju tappat flera tunga pjäser och jag som resten av er vill ju se fler konkurrenskraftiga lag i ligan.
Barcelona petersays
2015-07-20 20:51
Ska bli kul att se Sevilla i höst med. Immobile, Konoplyanka, Rami, N'Zonzi..och Monchi har ändå rätt mycket kvar från försäljningarna av Bacca och Vidal att spendera.
Barcelona Zellick
2015-07-20 20:49
Yellow cake

Reus, De Gea och Aguero tror jag inte en sekund på att dom lyckas knipa. Sen vill dom ens ha dom? Hur skulle dom ställa upp med både Reus och Aguero i förväntad startelva? Isco vill ha mer speltid, Bale och James är för dyra för att bänka och Benitez verkar vilja ställa upp 4-2-3-1. Ett alternativ är att släppa Benzema för aguero men det blir ändå för många där alla vill vara i startelvan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-20 20:23
I det andra stycket pratar jag om Koke. Märkte nu att jag inte nämnde honom en enda gång vilket är något av en bedrift.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-20 20:21
Lion24 Håller med om att Ricardo Rodriguez är en helt fantastisk spelare. Riktigt bra såväl offensivt som defensivt. Om man däremot exempelvis inte har råd med ett köp av schweizaren är ändå Filipe ett säkert kort man vet kan både laget och ligan samt fortfarande är en duktig fotbollsspelare. Angående mittfältet är jag osäker på om han är som bäst i mitten eller på en kant. Hans största brist är att han är något trubbig, tycker inte hans teknik riktigt håller för att vara en ytter som ska göra sin gubbe och skapa chanser. Hans arbetskapacitet gör nytta på båda positionerna, hans korta passningsspel är ok medan hans inlägg håller hög klass. Ska han spela som innermittfältare måste han nog ta ännu ett steg framåt i det defensiva spelet, och då menar jag saker som positionsspel och timing i närkamper snarare än att bara löpa och gå in hårt i duellerna. Annars är jag väldigt svag för Gabi även om jag är medveten om att han förra säsongen inte alls imponerade lika mycket som under 13-14 då han var briljant och i mina ögon den kanske allra viktigaste spelaren. Mycket talar för att Atletico kommer att fortsätta prioritera ett starkt kollektivt försvarsspel och fortsätter alla spelare att följa den taktiska planen kommer de alltjämt vara ett helvete att möta. Med bättre spets på anfallssidan kommer de även att kunna hota oss och Real under längre perioder i matcherna vilket de enligt mig inte klarade av fullt ut förra säsongen.
2015-07-20 20:19
Precis som det sagts under valet är det nu officiellt att Barcelonas nya sportdirektör blir Robert "Roberto" Fernandez som spelade i klubben på 80-talet.

Rexach och Braida ser ut att stanna som rådgivare.

Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-20 20:06
Yellow cake

verkligen! snacka om trupp då!
Barcelona Yellow cake
2015-07-20 19:53
@KiNg-PuYi:

Ja, får Real in Reus, De Gea och Aguero också blir jag livrädd för Real i år. Känns som deras möjliga galacticos i år. Tycker Pogba känns som en spelare de kommer gå efter också.
Barcelona Lion24
2015-07-20 19:48
L.A.M Nr 10 & Junta Dimision

Håller med om att Atlético förstärkt ganska bra så här långt, på anfallsfronten. Sedan är jag lite kluven angående de övriga spelare. Ska jag vara ärlig så har jag inte så bra koll på Ferreira Carrasco och jag vet inte vad han kan tillföra laget. Savic har jag bättre koll på och det är utmärkt spelare som back-up för Gimenez & Godin. Jag anser att Gimenez borde vara startspelare då han är extremt talangfull och även är redo efter att ha fått ''lära'' sig i två år bakom Miranda & Godin. Sen har han den där ''djuriska'' sidan som Simeone säkerligen uppskattar ännu mer.

Till vänsterbackspositionen så är Filipe Luis en klart bättre vänsterback än Siqueira och Ansaldi men jag hade gärna velat att dom hade tittat åt ett annat håll, nämligen Ricardo Rodriguez i Wolfsburg som jag tycker är en helt magnifik spelare. Sedan vet jag inte om man har råd med att köpa Rodriguez och där ligger problemet. Precis som Juntia Dimision är inne på så tror jag att Luiz Gustavo i samma klubb hade gjort väldigt mycket nytta i Atleti. Extremt underskattad spelare det där. Sedan är frågan återigen om Atleti har råd att köpa honom och alternativt erbjuda honom den lön han har i Wolfsburg. Wolfsburg är som bekant en av de rikaste klubbarna i Tyskland och dom är onekligen inte beroende av pengar. Dom har däremot ett fantastiskt lag, på pappret och på plan.

Zellick

Thiago och Gabi är fortfarande duktiga spelare men ingen av dom gjorde sina bästa säsonger förra säsongen, framförallt Gabi som inte var i närheten som när Atleti tog guld i ligan. Sedan blir dom, precis som du är inne på, inte yngre direkt och Simeones taktik och även träningar kräver extremt mycket från spelarna. Sedan är Mario på väg bort också och då tycker jag att Atleti verkligen måste köpa in en ny central mittfältare. Om man flyttar Koke till mitten, vem ska ta hans plats på vänsterkanten? Saul eller Oliver Torres? Antar att Atlético återigen vill utmana oss och Madrid på allvar (även CL) och jag vet inte om dom två spelarna hade höjt Atleti redan nu. Potential har dom såklart. Jag är glad över att de andra klubbarna i La Liga blir bättre och förstärker, det gör även oss bättre. Sen är jag lite svag för speciellt Simeone. Har inte och göra med hans någorlunda defensiva fotboll utan hur han ändrat spelarnas mentalitet. Även intensiteten är något som jag beundrar väldigt mycket.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-20 19:37
Carrasco har jag inte superkoll på, går han in direkt i elvan? Jag tycker Gabi, Tiago och Mario Suarez räcker som defensiva mittfältare, spelar man 4-4-2 måste yttrarna vara chansskapande och där var Arda riktigt duktig. I backlinjen tycker jag Gimenez verkligen tagit för sig men Savic skulle också vara ett fint tillskott.
Barcelona Zellick
2015-07-20 19:26
@Junta Dimision:

Thiago och Gabi då? Dom har väl bevisat sig gång på gång senaste åren. Även om dom kommer till åren nu iofs.
Barcelona ElRaval
2015-07-20 19:24
har inte atletico motta klar/på gång också?

Säga vad man vill om Thiago Motta. Han har ju inte åldern inne. Men han är väldigt slug på mittfältet. Tycker han påminner en del om Busquets.
Märks att han har spenderat tid hos oss.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-20 19:04
@L.A.M Nr 10:

De värvade Ferreira Carrasco från Monaco, antar att han är tänkt att vara Ardas ersättare. Stefan Savic är snart klar för att ersätta Miranda och det enda jag tycker de verkligen saknar är en riktigt bra spelförstörande mittfältare som kan spela bredvid Koke, en Luis Gustavo/Nemanja Matic typ.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-20 18:58
Tycker Atletico förstärkt smart i sommar. Värvningarna av Vietto och Martinez spetsar till deras anfall samtidigt som de hade enorma problem att hitta en ersättare till Filipe Luis på vänsterbacken. Värvar man tillbaka brassen får man återigen ett starkt och svårgenomträngt försvar. Tror dock de behöver en kreativ mittfältare efter försäljningen av Arda.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-20 18:53
Älskar Reus som spelare pga hans mångsidighet och eleganta spelstil. Tror dock inte det finns plats för honom i Barcelona, speciellt inte i och med köpet av Arda. Det dessa två har gemensamt är att de kan anta både rollen till vänster på mittfältet samt en ytterposition. Även om Arda inte kommer att vara helt ordinarie kommer han naturligtvis få en hel del speltid och startmatcher och tar därmed upp tillräckligt mycket speltid för att man skulle ha förståelse för att Reus i sådana fall tackar nej till ett erbjudande.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-20 18:51
Filipe Luis på väg tillbaka till atletico roliga är bara att killen är ett år äldre plus att chelsea säljer honom dyrare än vad dom köpte honom elr kanske samma pris. se o lär mitt kära barca, så förhandlar man o säljer en bänkis.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-20 17:24
: the cameroonians

ska han då konkurrera med ronaldo i real? men säljer dom benz så förstår jag han val tyvärr=( har för mig att benitez vill spela CR som 9a.

btw vill tacka dig för ditt engagemang under presi valet, var fett nice o läsa allt du skrev. fortsätt! 0)

visca barca
2015-07-20 17:15
@KiNg-PuYi:

Under valkampanjen hintade Bartomeu i en intervju att det fanns "en tysk landslagsspelare" man varit i kontakt med under säsongen, men som på grund av rädsla av för lite speltid tackade nej till Barcelona.

Och det är ju inget konstigt när han i första hand hade konkurrerat om en anfallsplats. Han är ju ingen tvåvägsmittfältare utan snarare en kontringsspelare.
Barcelona Smogen
2015-07-20 17:13
Nemesis 10 Tack för artikeln. Men som tidigare påpekats så letar jag efter någon som kan förklara varför Bartomeu kommer vara rätt man för jobbet. Hade kanske lugnat min oro. :) Däremot, lyckas han med de saker som skribenten tar upp i artikeln, samt får in Abidal, Cruyff o Laporta i klubben igen så visst. Då kommer jag nog göra en pudel. Tyvärr känns det just nu rätt otroligt, men jag hoppas innerligt att jag har fel! :)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-07-20 17:10
enligt fotobllstransfers. så förhandlar real med dortmund om reus. fan va suuuuurt älskar killen. han o danilo var mina drömförvärv för säsongen. så jävla äckligt att behöva se dom i real
Barcelona Junta Dimision
2015-07-20 16:40
@RafaelH117:
What’s the point of supporting your football club if you don’t respect it’s history?
Barcelona 11-9-10
2015-07-20 16:05
Petersays Vi har överlevt gazpart, Nunez samt laporta. Nej barto oroar mig inte så länge vi är medlemsägda Dåliga presidenter har vi haft gott om och med tanke på utbudet av kandidater till presidentposten så kommer det aldrig att förändras. Även benedito (som jag gillade) hade till slut gjort bort sig. MAKT gör människor galna När vi ändrar hela det här systemet och efterliknar Bayern i sättet att styra klubben så kommer jag bry mig kostymnissarna. Klubben går alltid segrande oavsett vilken råtta som försöker dra ner den
2015-07-20 16:03
11-9-10

Längden på medlemskapet eller huruvida man bor i Katalonien eller ej är knappast en given indikation på hur mycket du bryr dig om klubben eller hur insatt du är.

Tvärtom tror jag det är lättare för katalaner att bli hjärntvättad av lokal media som ingår allianser med presidentkandidater. Tror verkligen inte att de äldre medlemmarna är särskilt aktiva på sociala medier heller, det ställe där debatten är som mest levande och demokratisk.

För någon som inte "nämnvärt bryr sig om kostymsnubbar" har du väldigt starka åsikter om kandidaternas oförmåga att vinna över Bartomeu. Du kanske borde läsa på lite bättre själv också?

Med vänlig hälsning från en "turist"
Barcelona petersays
2015-07-20 15:58
@Arda Turanismo:
Löjligt av dej. Bevisar också hur pass mycket du bryr dej kanske? Kan inte ens ägna 15 minuter åt en ytterst välskriven artikel av ett stort barcafan och fotbollsjournalist så ja..då fattar jag inte heller varför du ger dig in i diskussioner. Men så är det ju också vansinnigt tydligt att du inte är ett Barca-fan utan ett Arda Turan-fan. Du reggade dig i princip samma dag som Arda blev klar och har inte skrivit om annat än Arda. Bra så, men då kanske du inte ska klaga på medlemmar som följt klubben i 10+ år och är besvikna på en valutgång.
Annons: