/spanien/barcelona/forum/22068.aspx/spanien/barcelona/forum/22068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona stinsen
2007-11-06 20:37
Tycker stabilitet och förtroende från klubben är jätteviktigt för ett lag som Barca. Inte bra med en massa olika tränare, kolla bara på Real !
Barcelona RobelSamsoon_
2007-11-06 20:34
3 titlar för barcelona iår eller?, CL, Copa del rey och Ligan?
Men vad som än händer så tycker jag värkligen inte att Rijkaard ska sprarkas, han har fått upp Barcelona i den form de är nu, han har inte gjort något dåligt direkt?, 2a i copa del rey och delat 1:a i liggan fast real ändå vinner för de har bättre mål eller vinster, jag tycker inte det är dåligt, och nu ligger vi 2a i liggan men endast 1 poäng efter real, SLUTA KLAGA

Visca el Barcelona
Barcelona Gaucho 10
2007-11-06 19:59
Dom verkar ha något imot Barca på Euro Talk,"Ronaldinho lämnar till sommaren","Gudjhonsen passar verkligen inte in","Hur länge står Ronaldinho ut?"
Barcelona the culé
2007-11-06 19:46
Criff

håller med dej angående att Rijkaard behöver en grym assisterande tränare som kan det taktiska. Rijkaard har en grym koll på hur spelarna tänker men jag tycker inte att han har det taktiska kunandet som behövs i barca.

Men det blir nog svårt att hitta nån som är grym taktiskt som vill vara assisterande tränare.

Barcelona Criff
2007-11-06 19:41
Shit vilka förväntningar ni har på laget.
Antingen en Liga titel eller en CL, Hur ofta vinner ett lag CL egentligen hehe.
Okej ligan men vi vet ju hur jämnt det är nu. Så om vi skulle komma 2a eller till och med 3a om vi har otur tycker jag ändå inte Rijkaard ska sparkas.
Ser inte att någon annan tränare kan ge oss mycket mer.
Men en bättre assisterande skulle va bra, för jag tycker det är mycket Neeskens som inte gör sitt jobb om man säger så.
För alla vet att efter Ten Cate stack började det gå "kasst".
Rijkaard behöver en taktiker brevid sig!
Barcelona Tompa
2007-11-06 18:44
Ride_The_Big_One(6):
Åtminstone jag har aldrig sagt att Rijkaard ska fotas NU. Såvida inte laget drabbas av en total härdsmälta (vilket INGENTING talar för)så ska Rijkaard vara kvar säsongen ut. Och om vi vinner ligan eller C.L har han mitt stöd.

Men om nu det skulle gå så illa att vi blir trofélösa våren 2008 med, ja då är mitt förtroende för Rijkaard definitivt förbrukat. Två titelösa säsonger i rad med det spelarmaterial Frank basar för skulle vara minst en för mycket.
Barcelona berna
2007-11-06 18:40
tjena barcafans
jag sg på ronladinhos frisparkar han börjar komma igång bra för barca!!
Barcelona Vampíro
2007-11-06 18:22
Ämne: Visst är pengarna lo....
Visst, men det hade varit respektlöst mot en sån profil som Neskeens, att byta ut honom för att någon annan är ledig. Ten Cate kanske inte ens ville komma tillbaka till Barça. Han kanske ville ha en ny utmaning.
Barcelona lagkapten
2007-11-06 18:08
Visst är pengarna lockande. Men med tanke på hur viktig Ten Cate var för Barça tror jag han hade fått bra betalt om han hade valt att återvända. Konstigt att Barça inte försökte få tillbaka honom när de hörde om Chelseas intresse.
Barcelona Vampíro
2007-11-06 17:57
Ämne: Ämne: samot, ....
Ten Cate valde att ta jobbet som tränare i Ajax efter att ha varit andretränare i Barça i ett par år. Men tiden i Ajax var inte lyckad han missade två raka CL-gruppspel och om jag inte har fel så misslyckades han i ligan också. Men pengarna var säkert också en stor faktor till varför han gick till Chelsea.
Barcelona Klint
2007-11-06 17:57
Min hypotes i fallet Ten Cate är att han troligtivs är tänkt som ersättare till Grant om eller när det inte fungerar längre för honom. Sen har ju Chelsea bevisligen ekonomiska muskler så troligtvis tjänar Ten Cate mer som assisterande tränare i Chelsea än vad han gör som huvudtränare i Ajax eller för den delel vad han gjorde som assisterande tränare i Barca.
Barcelona lagkapten
2007-11-06 17:49
Ämne: samot,
du kanske t....
Frågan är varför Ten Cate valde att ta erbjudandet som assisterande tränare i Chelsea, när han lämnade samma position i Barça för att han ville vara "förstatränare" i Ajax.
Lite konstigt agerande av Ten Cate.
Barcelona Klint
2007-11-06 17:43
Barcelona Braxingen
2007-11-06 17:40
Till er som inte har Viasats kanaler så finns Viasat-on-demand för ca 50kr per match tror jag. Dock är det absolut bästa alternativet, som jag själv använder, att sätta in 150kr på bet24 (minst insättningen är 150kr). Sedan spela dem på två olika dagar och inom en period på 2 veckor. Då får man tillgång till bet24s player lounge. I player loungen får man tillgång till SAMTLIGA CL-matcher på viasat-on-demand. Väldigt bra erbjudande och dessutom lite skoj att ha en liten summa att betta med. PMa mig om ni undrar över något, så jag inte gör alltför mycket reklam här.

Tips är att betta redan ikväll en liten summa och en imorgon. Så man kan se Barcelonas match imorgon;)
Barcelona Allawie8
2007-11-06 17:36
zup. någon som har länkar till flera sköna bilder?

Viva el Catalunya!
Las Palmas Pio pio
2007-11-06 17:31
Nemo

Jo, det skulle jag gärna göra men tror det har fullt manskap där än så länge! =)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-11-06 16:51
Tompa/Pekka

Jag håller med, men förtjänar inte Rijkaard support in i det sista da?, visst kan vi kan vi ge konstruktiv kritik men karln har åstadkommit mycket och bör ej ifrågasättas förren säsongen är slut.

Som du sa så har vi på pappret en av världens bästa lag, nu gäller det att prestera också.

Let the good times roll.

;)
Barcelona Myrran
2007-11-06 16:36
Dani

Vad AIK skulle kunna tillföra Barca. Ett större scoutnätverk i Sverige och skandinavien. Sen är det inte så mycket mer.
Barcelona Barcelona#7
2007-11-06 16:28
Barcelona Unisef
2007-11-06 16:27
Ämne: Ämne: en fråg....
Tack tack!!!
Barcelona Klint
2007-11-06 16:26
Ämne: en fråga, någon som ....
Feyenoord
Barcelona Unisef
2007-11-06 16:25
en fråga, någon som vet vilken klubb våran vb gio gick till???
Barcelona Nemo
2007-11-06 16:21
Om vi ska vara ärliga så hade inte Rijkaard mycket att jobba med förra säsongen. Skador, spelare som underpresterade pga deras fysiska träning.

Den här säsongen är kollen mycket bättre - och kommer han inte hem med guld i år, då kan vi börja kritisera honom.
Barcelona PILMÀ
2007-11-06 16:11
Bästa intrevijun med Ronaldinho kolla längst ner på sidan och till höger på sidan. där det står=

Are you happy in Barcelona?

"As always”.

As much as before?

"As always. More each day”.

Have you ever thought of leaving?

"Never”.

Team-mates
What do you think about Messi being one of the idols of the Camp Nou?

"It’s normal and I’m very happy about it. Being with him and seeing everything that’s happening in his life is perfect. It’s wonderful and being his friend is something that delights me because he’s never changed”.

Why do you think Messi dedicates nearly all his goals to you?

"Because we’re very good friends and we always try and help each other. Both on and off the pitch. Most of the goals we score come from joint moves and we talk a lot about how to do these moves. When it works, it’s fantastic”.

What do you think about the two youngsters, Bojan and Giovani?

"It’s fundamental to have young players. It’s the future of Barça. Let’s hope the same happens to them as happened to Messi. They look good to me; they’re more and more confident. They’re with the squad each day and learning a great deal. They’re looking better and better”.

Mycket fint kommentator av vår käre Gáucho.
Tycker att Redaktionen borde skriva det på svenska så att alla skulle kunna läsa detta härliga Intrevjun.
Barcelona Tompa
2007-11-06 16:08
Pekko uttrycker sig väl drastiskt men det ligger lite i det han säger. Förra säsongen var misslyckad, sen får ni andra säga vad ni vill. Vi får se hur det går i år. På papperet har Barca det klart bästa laget och OM (gud förbjude) vi inte vinner något i år heller med detta spearmaterial är Rijkaard gjort sitt om jag får bestämma.
Barcelona Nemo
2007-11-06 15:55
pekko. Haha! Frank Rijkaard har vunnit med FC Barcelona 2 ligatitlar, 1 Champions Leaugetitel. Han har placerat sig 2 gånger 2:a i ligan.

Jag tycker det är väldigt bra för att bara ha varit i klubben i 4:a år.

Vad förväntar du dig?
Barcelona Nemo
2007-11-06 15:53
Pekko. Varför ändra ett vinnande system?

Pio pio. Äh, gå med i Barcelonaredaktionen istället :-)
Barcelona pekko
2007-11-06 15:52
Hur jag kan gnälla på Rijkaard det är inte så svårt! Med tanke på hur lite han har åstakommit denhär säsongen o slutet av förra visst han har tagit titlar osv, men det är historia för mig. Och det borde det vara för er andra med?
Han verkar ha spelat ut sitt register nu eftersom det inte händer ngt med laget!
Då är det dax för nya krafter att komma in i klubben eller?
Barcelona Suñol_
2007-11-06 15:42
Är det någon som vet om Sevillas Diego Capel kommer från La Masia? Jag läste det på officiella hemsidan för ett tag sedan någon som vet mer?
Barcelona Dani
2007-11-06 15:34
samot,
du kanske till och menar Rijkaard?

Criff,
Jag skulle inte tillskriva Rijkaard äran av Messi, Bojan och dos Santos. Dels är de ju enorma talanger, dels har de fått skolning i klubbens ungdomsled. Jag betvivlar inte att de hade fått chansen med någon annan tränare även om Rijkaard verkar ha fingertoppskänsla för hur de matchas in på högsta nivå.

Jag tycker att du har en poäng angående byte av andretränare. Jag vill minnas att Holländaren var inne på det för ett tag sedan, att ta in en mer erfaren 4-3-3-tränare för att stärka den taktiska delen.

Jag har tyvärr inte stenkoll på detta, men visst förespråkar ten Cate 4-3-3 i grunden?
Annons: