/spanien/barcelona/forum/22063.aspx/spanien/barcelona/forum/22063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid robinho_#10
2007-11-10 16:36
en liten fråga bara:
Vilka har ni på skadelistan?

tack i förväg
Barcelona Messidonaa
2007-11-10 16:35
Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*

du har rätt !

men en fråga, året som vi vann CL
då arsenals målvakt lehman hade typ inte släppt in mål på 9 matcher, ngt sånt

så ja förstår int ehru valdes har tagit de rekordet :S ?
Barcelona Barcelonito
2007-11-10 16:34
Cesc#4

Det vet väl inte du vad jag tycker om Inter? Samma sak där som Arsenal.

Valdes, Iniesta, Xavi, Puyol som startar. Bojan, Jorguera, Oleguer på bänken. Ganska bra för en storklubb.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2007-11-10 16:33
Blir less på alla som skriver om hur jävla dålig Valdes är... Borde uppmärksamma han mer tycker jag! han leder "zamora" ligan och har ett europeiskt rekord i CL:

Victor Valdes tog därtill europeiskt klubbrekord (målvakten inte släppt in under 466 minuter), och ligan är han också "Zamora" med snittet 0,73 efter elva omgångar.

Folk stirrar sig blinda på misstag han gjorde för två år sedan, han var då ganska ung. Målvakter har väl sina bästa år när dom är över 30, eller har jag fel?

Han är riktigt bra, annars skulle han inte stå i världens bästa klubblag.
Spanien Cesc#4
2007-11-10 16:31
Barcelonito //

Theo Walcoot kankse? Vi har inte bett nån klubb om några engelska spelare det har vi gått om i U nivåerna deras tid och generation kommer.

Ni har inte så många spanska spelare i start uppställningen (3 kanske?) sån är dagens fotboll titta på Inter t ex ser ingen som gnäller på dem.

Sen tycker jag det låter intressant hur Criff tycks motvilligt sätta dig på plats för jag vet inget om denna unicef historia.

Återigen vi diskutera lite real messi robinho guti barca. Men det är förbi du kan inte ens försvara din usla argument om Arsenal på ett riktig sätt jag har inte snackat skit om klubben Barcelona idag iallafall kankse nämnt nåt om den usla ledning dem hade innan Laporta.
Barcelona Barcelonito
2007-11-10 16:27
Icey 10

Nej jag menar att ta en spelare utan klubbens godkännande och utan att kontakta klubben han spelar för.

Ja vem fan ska man skylla på att de inte har mer engelska spelare? Skylla det på att Barcelona kanske? Att man inte kan uppfostra engelska egna talanger skyller man väl inte på nån annan eller? Köp iaf nån engelsman för startelvan så det inte blir pinsamt.

Iniesta är en mycket bättre spelare tycker jag. Har du problem med det så är det inte mina problem.

Cesc...

Nej jag pratar om en klubbs svaga och mindre attraktiva sida. Det bör tas upp när någon som du kommer och skriver massa skit om Barcelona på deras egna sida.

Criff...

Som folk inte vill höra? Vad, är du kriminalare som har forskat djupt i det hela?
Spanien Cesc#4
2007-11-10 16:26
Barcelonito//

Jag skäms hur löljig du börjar låta. Nu ska vi snacka om tröjor och Arenor plötsligt hahah.

Emirates stadium är Arena som skapades nyligen den är har inte ens börjat bygga på sin historia så vad den heter spelar ingen roll. Jag vet mycket väl vad era stadion heter har jag gjort en jämförelse med Camp Nou om så är fallet visa mig.

Vet du sen också käre historie älskare att en viss Herbert Champman revolutionerat fotbollens material. Denne Herbert är en Arsenal legend.
Barcelona Criff
2007-11-10 16:22
Och Barcelonito, nämn aldrig det där med Unicef innan du vet bakgrunden till varför vi gjorde det. Ligger massa smuts bakom som folk inte vill höra om.
Man måste inse att pengar och anseende kommer alltid först för dme här människorna.
Spanien Cesc#4
2007-11-10 16:21
Barcelonito//

Trött på dina löljiga utspel. Tyck vad du vill om Fabregas vs Iniesta jag vill inte ge mig in på den diskussionen men för guds skull försök inte hjärntvätta mig bara. Som du låter kan du lika gärna heja på liverpool med ditt gnattande om historia.

Vad än Wenger köper eller inte köper älskar jag klubben och tränaren.
Icey 10
2007-11-10 16:21
Barcelonito//
"Men att inte ha några engelska spelare i en engelsk klubb"

Detta beskyller du Arsenal för?

"I Arsenals fall är det just det att de inte visar respekt för en klubb som Barcelona och försöker sno talanger från dom."

När man visar intresse för en spelare och spelaren själv går med på att flytta, kalals det för att sno?

"Jag ångrar mig nu. Iniesta är MYCKET bättre än Fabregas."

11 mål och 8 assister visar att Fabregas är MYCKET sämre spelaren än Iniesta.
Barcelona Criff
2007-11-10 16:20
Barcelonito, Världens största efter arenan i sydamerika byggs om :)
Barcelona Messidonaa
2007-11-10 16:19

Barcelona Criff
2007-11-10 16:19
Cesc#4, säsongen efter finalen blir det väl nog ;)
Barcelona Barcelonito
2007-11-10 16:18
Cesc#4

Hahaha... Barcelona har Europas största arena lilla gubbe :D Och kommer snart att ha den absolut modernaste. Du har nog sett hur den kommer se ut också ;) kolla på länken annars. Kom på nåt bättre nu. Arenan är bra men namnet är bedrövligt. Det är ingen liten detalj att strunta i historien för pengar. Barca bröt tröjreklam traditionen genom att betala Unicef för att ha deras namn på tröjan.
Spanien Cesc#4
2007-11-10 16:18
Pio pio //

En tränare som Aragones som peppar sina spelare med rasistiska skämt om deras lagkamrater är skit för mig. Han är inte bättre än nån annan spansk förbundes kapten vart fortfarande kommer dem inte fram hela vägen.
Las Palmas Pio pio
2007-11-10 16:15
Cesc#4

Du glömmer att Aragones satsade faktiskt på Fabregas i ödesmatchen mot Danmark från start, men det är klart du kanske inte läste lr såg den matchen? Sen var faktiskt Fabregas före Iniesta under VM 06. Men ska jag vara helt ärlig så har inte presterat på samma sätt i landslaget som med Arsenal. Lite Källström komplex kanske jag vet inte..Så allt är väl inte Aragones fel, sen att du kallar Aragones för skittränare visar ibland att du inte kan så mkt om fotboll...Han har som en del tränare sina fasta principer på gott och ont men så är det, bara att acceptera.
Spanien Cesc#4
2007-11-10 16:14
Criff //

Hahaha vore trevligt med en ny generation som möts. Hoppas inte Walcott vill lämna för er efter finalens slut.
Barcelona Messidonaa
2007-11-10 16:14
La Cibeles

ja du har rätt ni borde spela idag och vi imorn.
Spanien Cesc#4
2007-11-10 16:13
Barcelonito//

Om inte nåt skett den senaste dygnen så heter vi fortfarande Arsenal. Jag undrar om du inte verkar lite svart sjuk på att vi inte spelar i en liten Arena längre.

Den heter Emirates stadium är mycket modern och en vakcer skapelse utsedd till förra årets bästa byggnads projekt i England. Låt den heta vad fan den vill alla älskar klubben ändå. När man inte hittar nåt att skylla på ska man pika på dem små detaljerna.

Barcelona Criff
2007-11-10 16:12
Cesc#4, sen vet man också utav erfarenhet att unga spelare brukar tröttna ju längre tiden går, så dem kanske klarar sig skitbra fram tills halva säsongen sen börjar problemen.
Återstår att se, jag hoppas dem håller hela vägen och att ni sätter ett stort avtryck i engelsk fotboll.
Sen om några år när alla våra knattar skolats in så blir det knatte fotboll i CL finalen mellan Barcelona - Arsenal :)
Barcelona Barcelonito
2007-11-10 16:10
Cesc#4

Japp då jag var i Manchester så såg jag vart jag än gick motstånd till miljardären Glazer. Det gillade jag och förstår dom. Sen så byter Arsenal namn osv.

Som spelare är Iniesta snäppet bättre än Fabregas. Det tycker jag och det är efter vad jag ser dom prestera vecka efter vecka. Du har inte sett Barcelona mycket förstår jag nu. Iniesta är ordinarie i landslaget med och är efter Messi Barcelonas bästa spelare.

Nyheten om Messi är sant och om du var lite äldre skulle du förstå att man inte kan fejka intervju med någon. Då blir du stämd. Däremot kan man skriva att det är så utan någon intervju alls och då kan man direkt slänga nyheten i papperskorgen. Men så var inte fallet.

Så du gillar Arsenal för att de köper unga pojkar som inte vinner nåt? Pool vann ju Cl för inte så längesen och slutade bättre i ligan än Arsenal sist.

Jag ångrar mig nu. Iniesta är MYCKET bättre än Fabregas. Bättre teknik och blick för spelet, snabbare och mer elegant. Och sen så är båda uppvuxna i Barcelona så tacka Barca för att ni har en sån som Fabregas.
Spanien Cesc#4
2007-11-10 16:07
Criff //

In Wenger we trust. Det verkar som det bara behövdes två säsongers inskolning för den nya generationen hittills. Döm inte ut klubben förrens vi kommit längre in på säsong som vissa redan gjort.
adiiL
2007-11-10 16:07
Arsenal är just nu ett mycket bra fotbollslag. Frågan är om det kommer att hålla med tiden. Tiden kommer att visa var Arsenal står någonstans. Vinner ni PL så förtjänar Arsenal den status dem nu har.
Barcelona Criff
2007-11-10 16:03
Alltså, det är verkligen skitbra och modigt utav Arsenal att spela med så unga spelare som dem gör.
Samtidigt får man inte vara dumdristig, för man måste vinna titlar också.
Därför tycker jag Rijkards sätt är smartare, han matchar in talangerna långsamt och låter de gamla sköta underverken.
Arsenal kör mycket med sina unga men har fortfarande vunnit skit.
Man måste ha en balans.
Spanien Cesc#4
2007-11-10 15:57
Barcelonito//

Jag håller inte på en klubb för deras historia jag är nog för ung för att ens kunna förstå vad dem åstadkommit 1800-talet nånting. Jag gillar det Arsenal jag ser här och nu jag sympatsiera knappast med nån fotbolls lag på grund av deras historia när jag inte vart med om det.

Sen att du säger att Iniesta är bättre än Fabregas är både barnsligt och enögt du säger ju det självklart för att spelar i Barcelona. Jag vill inte framhäva nån av dem som den bättre men just nu får Fabregas mycket cred i media och av experter.

Sen att vi skulle försökt sno Messi bara för att en sida hade brist på nyheter är löjligt. Du vet inte om det stämmer ens men det låter på dig som att det är 100% sanningen.

Historia spelar inte roll i dagens fotboll.Det föds nya toppklubbar och skapas ny historia i dagens moderna fotboll. Mycket tack vare den nya trenden för miljardärer att skaffa sig en leksak.

Även Barcelona har sina lik i garderoben men på dig låter det som att det är den enda klubben som är fläckfri.

Det är tråkigt för landet england att vi bara kan erbjuda dem Walcott när det är landslags uppdragen som kallar men jag skiter i jag är inte engelsman så för mig gör det inte nåt. Jag vill inte se Arsenal hjälpa brittisk fotboll mer än vad jag vill att klubben ska nå framgång.
Barcelona Barcelonito
2007-11-10 15:49
Hmm.. ok. Jag hatar inte Fabregas men vill absolut inte ha honom i Barcelona heller. Han är en jättebra spelare men absolut inte lika bra som Iniesta som han skulle slåss med om en plats. Arsenal spelar bra fotboll och det är underhållande.

Det finns saker som jag inte gillar med Arsenal, precis som jag inte gillar vissa saker med United, Chelsea, Pool, Milan, Juve och Real.

I Arsenals fall är det just det att de inte visar respekt för en klubb som Barcelona och försöker sno talanger från dom. De erkände ju att de skulle göra samma sak med Messi men kunde helt enkelt inte för att han är argentinare.

En annan sak är att de inte värnar om klubbens historia. Det är trots allt det som gör att vi håller på våra klubbar. Men att inte ha några engelska spelare i en engelsk klubb och att byta namnet på arenan till Emirates Arena är något jag absolut inte gillar.
Spanien Cesc#4
2007-11-10 15:39
Barcelonito//

Nej du hatar Arsenal thats it. Kom inte med undanflykter jag läser dina inlägg och ser hatet finns inget att dölja. Dessutom hatar du Fabregas med det framstår tydligt.

Har du sett Liverpools trupp? det är massa mediokra spelare och andra hands val klart dem har sina stjärnor men som helhet. Har du dessutom sett Arsenal spela i sin bänk och reserver i Carling Cup, Om nu dessa lag är så breda (Chelsea Pool Man U) hur kommer det sig att dem inte lyckas få ihop en hel trupp till dem trupperna utan måste spela massa A lags spelare (Ordinarie dessutom).

United försökte på hemmaplan mot Coventry med bänk och reserver dem åkte ut Pool och Chelsea spela A lag blandad med Bänk och nån enstaka talang dem gick vidare. I våran match återfanns inte en enda ordinarie från A laget. När jag säger att Pool har mediokra (bättre ord än b spelare) spelare i truppen då menar spelare Arbeloa Voronin Crouch Benayoun etc etc. Lika bra köra med talanger som Arsenal gör billigare och håller längre än överbetalda wannabe proffs.
Barcelona Barcelonito
2007-11-10 15:33
Cesc#4

Jag hatar inte Arsenal, tvärtom så vill jag att de vinner ligan. Men ser man efter fakta så blir det svårt för dem för att deras trupp som helhet inte är lika stark som United och Pools och har svårt att se alla unga spelare hålla hela säsongen. Men tveka inte på att de flesta Barcafansen uppskattar vacker fotboll och då ligger Pool illa till men Arsenal väldigt bra.

Men man ska inte komma hit och dra upp saker som irriterar folk.
Spanien Cesc#4
2007-11-10 15:30
Barcelonito//

Tack för infot men jag sörjer icke betyder mer grov jobb åt Arsenal för hans del ;-)

Du kommer säkert se sen när spanien har kniven på strupen ännu mera hur Fabregas petar nån ur fyrligen. Minns du inte hur han hoppa in i vm och sen blev ordinarie längre fram.
Spanien Cesc#4
2007-11-10 15:29
Barcelonito//

Jag orkar inte med dig du hatar Arsenal i get it ok. Synd att dem tystar din tippning och Man U samt Pool fansen på plan i slutändan. Vi leder ligan nu vad vill du komma fram till spå i framtiden och säga Liverpool vinner ligan.

El Culé//

Jag bad om ursäkt ok knip igen och ta inte upp det mera. Ville du inte lägga ner nyss ja jag klanta mig med jämförelsen men det är ingen nyhet hur upphaussad Bojan och Geovanni är behöver inte betyda nåt dåligt för det.
Annons: