/spanien/barcelona/forum/22060.aspx/spanien/barcelona/forum/22060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona seea
2007-11-10 22:31
Mourinho hade en bra ide 100-200m tränare var kanske ett smart drag, men å andra sidan har väl Barca skulder, man kan tycka att dessa pengar kan gå åt det istället. Spelarna bör spela in matcherna, för då kanske de inser att de faktiskt står stilla eller i bästa fall tar tre steg framåt.
Real Madrid aLLT
2007-11-10 22:31
Börjar se ut som AC Milan, ingen rörelse,
Ronaldinho ser inte alls ut o trivas och borde nog byta miljö,

P.S Milanfan !
Barcelona PILMÀ
2007-11-10 22:30
Skönt och se David Villa på Plan igen.
Barcelona Captain Fantastic!
Så ja, nu har jag lungnat ner mig en anning.

Ja Rambla, dommaren avgjorde inte matchen. Men jag hade nog ändå sparkat ned honom om jag varit på den planen. Han var utan tvekan en inkompetent jävel, som alla andra spanska dommare. Ligger det i deras gener att döma idiotiskt?

Spelet sög, och sög, och sög lite mer. Varför ska Rijkaard klandras för detta? Såg någon Ronaldinhos jävla skitspel? Snubben rörde sig inte två meter, sprang som om någon hade en osynlig knut runt hans ben och är nog den svagste (mentalitetsmässigt) fotbollsspelaren i detta lag. Messi var så usel utan boll att man blev mörkrädd.

Neeskens har nog en massa att ansvara för. Rijkaard och Ten cate tränande bra, alltså är det ten Cates ersättare som inte är riktigt så bra. Om min dröm går i uppfyllelse så ser vi Rijkaard träna detta lag tillsammans med Luis Enrique nästa år!

Sedan så måste jag säga detta, jag sa det i sommras men det tål att upprepas. Köp Uché! Spelare som Ezquerro gör ingen nytta, skippa iväg honom till Atletic Bilbao så blir alla parter nöjda. Denna Uche är ett fynd!

Ronaldinho anade jag var fortfarande medioker, han lurade oss förra året tillräckligt många gånger då han ena matchen spelade magiskt för att sedan göra ytterligare en plattmatch. Jag satt bara och väntade på en dålig match av honom efter denna "Ronaldinho är tillbaka" hype som skapades på senare tid. Ronaldinho är fan inte tillbaka!

Men spelarnas intsällning var det värsta. Det var inte så mycket som skillde sig från matchen förra säsongen på Colliseum (den som slutade 4-0) denna gång var bara Getafe spelarna inte lika offensiva.

Lucho måste bli vår andretränare för fan. Guardiola gör ett så bra jobb nu med B-laget så jag har defenitivt inget emot att se honom träna vårt lag tillsammans med Luis Enrique om något år.

Skulle vara schysst att se Guardiola träna A-laget med Luis Enrique.
Barcelona samot
ja henry borde använda sin snabbhet mycke oftare än va han gör nu på matcherna
Barcelona Braxingen
2007-11-10 22:29
Så var denna match över... Det finns förluster som man kan smälta på ett eller annat sätt. Sen finns det förlusterna som idag, som inte går att sätta fingret på riktigt för vem som ska bli syndabock, som bara känns som en enda stor frustration som kommer ur en. "Riijkard är piss! Sparka honom!" "Vad fan gör alla spelarna? De är totalt omotiverade. Sälj dem!"

Riktigt så lätt är det inte. Till att börja med tycker jag liksom ni andra att bytena är dåliga. Inte för att han byter ut Messi och Ronaldinho. Syftet är ju ganska klart och motiverat - en väckarklocka. Men frågan är om dessa två får någon väcklarklocka av att se två juniorer som inte riktigt räcker till (idag vill jag poängtera). Frågan är om det är schysst mot de två juniorerna att bli inbytta när det blåser som mest. Är det rätt skolning att låta dem lösa det som vi inte lyckats göra så långt in i matchen (mål)? Jag tror inte det. Hellre hade jag velat sett Gudjohnsen blivit inbytt och kanske flyttat upp Iniesta där Ronaldinho spelade.

Sen så måste vi inse. Vi har fortfarande en stämpel som världens vackraste lag att titta på och världens attraktivaste klubb att spela för. Således får vi också spela världens svåraste matcher då alla höjer sig när de möter oss. Således får vi också räkna med att vara världens mest utstuderade lag. Att Riijkard inte sköter sitt jobb kan jag delvis hålla med om. Men jag tror få, och då menar jag väldigt väldigt få, skulle kunna hantera den här situationen. En ny tränare kanske skulle få igång det grusade maskineriet, men en ny tränare mitt under säsongen skulle också innebära att vi börjar om hela året från början, med allt som byggts upp hittils.

Det här med spelsystem förespråkar jag. Att vi skulle kunna hantera 2 spelsystem skulle löst upp våra knutar. Nu vet jag inte riktigt hur pass bra vi hanterar det 3-4-3 som Riijkard tidigare smygit in. Eftersom vi har en hel del nya spelare så måste man först och främst få in dem i detta system. Hade vi istället haft tid för 3-4-3 så hade inte motståndarna kunnat hålla oss i schack som de gör idag. De vet exakt hur vi spelar. Här kommer en bieffekt av nyförvärv. Så att värva är absolut ingen lösning.
Barcelona PILMÀ
2007-11-10 22:29
Ämne: Mourinho gjorde en s....
Adriano_
Jaså?
Saknar Henry alltjämt Snabbheten?
Barcelona Woods
2007-11-10 22:28
Rambla:

Känner även jag den uppgivenhet som jag tror du känner över det skitspel vi presterar idag och som även förekommit i bortaspelet. Men trots allt så räknas den poängen i sluttabellen och hade självklart gärna ha den..

Säger absolut inget om att de både fixstjärnorna byts ut, de förtjänade det verkligen. Och signalen det ger till de båda är önskvärd. Men så gjorde även Xavi, Yaya, Henry..

Men det jag främst vill poängtera är att Gudjohnsen hade jag hellre sett än både Bojan och Giovani idag..

Blir tyvärr mer och mer inställd på att de helt enkelt inte är män nog för uppgiften än!?! Och isåfall vill jag säga att det är bristande fysik det hänger på..
Barcelona Tompa
Naturligtvis har Rijkaards ledarstil positiva sidor med. Han vill inte vara en diktator som skriker på spelarna och det är en sund grundinställning.. Men när allt inte stämmer har hans lederskap enorma brister och det har visats många gånger nu. En tränare på den här nivån kan /får inte bli för mycket kompis med spelarna. För det är just det Rijkaard tycks vara. Det håller helt enkelt inte.
Barcelona El Culé
Svårt att finna possitiva vibbar efter en insats som denna, men jag tycker att forumet är allt för uppgivet - redan i halvtid.

Det är ingen fara vi är fortfarande med i sändning, även om det känns otroligt tungt.

Kämpa på bara, det kommer. Lejonet kommer vara en rejäl injektion!
Barcelona Barcelonito
2007-11-10 22:27
Mourinho själv borde bli tränare och då behöver inte vi nån löptränare. Mourinho har den styrkan att KRÄVA av spelarna annars stänger han av spelare i 2 veckor som han gjorde med Joe Cole. Eller byta ut dom efter 20 minuter. Att kräva att de springer för de miljoner de får.
Barcelona Messidonaa
2007-11-10 22:26
2-0 david villa.
Barcelona Messidonaa
Ämne: Mourinho gjorde en s....
Henry gjorde en ryck idag, och ser vi fler sånna ryck från honom då behöver han inte en sånn tränare som du pratar om ;)
Barcelona Jugador
Adriano_

Verkligen!
Barcelona Barça-fan
En sak jag inte riktigt kan få in är hur pass mycket som skiljer hemmaspelet från bortaspelet. Hur kan det vara sådan enormt stor skillnad? Från att ha spelat mycket bra mot Rangers (som jag i dagsläget värderar som bättre än Getafe) i CL, till att spela riktigt oinspererat och lojt ikväll. Var felar det? Kan inte finna en logisk förklaring till varför bortaspelet är så nattsvart när det förövrigt ser rätt bra ut när det gäller hemmaspel och CL. Dags att göra någon förändring, förhoppningsvis något drastiskt, för såhär kan det inte fortgå!
Barcelona Adriano_
2007-11-10 22:23
Mourinho gjorde en smart grej som jag inte hört någoon annan göra. Shevchenko saknade den speeden i dem första stegen som är så viktig för en anfallare. D då anställde han en tränare som tränar idrottare som springer 100 och 200 meter för att på så sätt få Shevchenkos snabbhet tillbaka.
Det skulle vara en grej för Ronaldinho och Henry eller?
Barcelona the culé
2007-11-10 22:22
jag trodde att rijkaards styrka var att han viste hur spelarna tänke och hur dom mådde, och att hans svagheter är de taktiska bitartna.

och när man ser massa omotiverade spelare så tykcer jag att han inte har nån riktigt styrka som tränare heller. därför anser jag att ett tränarbyte hadde vart bra för klubben.
Barcelona Rambla
2007-11-10 22:19
Woods:

Jag håller med dig om att chansen hade varit större om tex Ronaldino stannat, men helt ärligt så skiter jag i det. Vi var inte värda varken vinst eller oavgjort med det skitspelet vi presterade i kväll. Jag anser att Getafe är ett mediokert lag och enbart kan vinna över Barça om de ställs mot spelare med så dålig inställning som många visade i kväll. Därför skiter jag i förlusten och oavsett om de hade lyckats rädda ett oavgjort så löser det inte problemen i bortaspelet.
Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-10 22:17
Ämne: sorry

4-4-2

V....
det där gjorde inget bättre. jämfört med den andra du skrev med Dinho med.
Barcelona Tompa
2007-11-10 22:16
Messidonaa:
Visst fins det andra storlag som har problem och säsongen är givetvis inte körd på något sätt än. Men insatser typ den vi såg i kväll bådar inte gott inför fortsättningen. Och som vi selade i kväll hade vi fått smörj av Rosenborg med.

I övrigt så måste man tyvärr konstatera at den uppåtgående formkurva som Dinho visat de senaste matcherna var totalt bortblåst idag. Till hans "försvar" ska dock sägas att det var många som stod för bedrövliga insatser i kväll.
Barcelona Woods
2007-11-10 22:16
Det var dock en riktig markering och näsbränna åt både Ronaldinho och Messi idag, men jag tror nog att vi hade haft större chans att få åtminstone oavgjort med en karaktärsspelare som Gudjohnsen på planen, än en Bojan som vägde alldeles för lätt vid flertalet situationer. Inte konstigt med tanke på hans ringa ålder..
Barcelona Barcelonito
2007-11-10 22:15
Problemet med Rijkard är att han säger varje vecka vad problemet med laget är till tidningar och hemsidor men kan inte göra nåt åt saken. Han hoppas att det blir bättre bara. Att han inte ändrar nånting alls i taktiken bevisar att han inte kan agera och för tillfället bara snackar. Och har aldrig haft den stilen att skrika på sina spelare.

Idag visar han iaf att han bryr sig om laget när han byter ut usla spelare som Messi och Dinho. Messi måste skärpa till sig och spela bättre borta.
Barcelona Sahandinho Kamal
Ämne: Jag såg när puyol sp....
om du menar att puyol inte har vinnar skalle så tycker jag du har fel? han slet ju iallafall defensivt och offensivt innan zambrotta böts in, och i slutet fick hålla koll på 2 positioner, som han inte lyckades med då vid 2-0 målet men det är inte så lätt heller.
Barcelona ZARM
Ämne: Jag tycker det är br....
Japp, jag håller med Rambla. Sen tror jag att inte det handlar om 4-3-3 systemet, gör spelarna det de kan/ska göra vinner barca.
Barcelona Adriano_
2007-11-10 22:14
RonaldinhoGaucho10

Håller med att det måste finnas andra planer när spelet inte stämmer.

Vi är svaga på hörnor kommer inte ihåg senast vi gjorde ett mål på hörna. Lång skott har jag bara sätt Toure som gjorde mål(felaktigt) mot bilbao. annars var det ett tag sen.
Barcelona Boixos Nois 81
2007-11-10 22:13
Rijkaard försvarar spelarna för mycket! förmodligen för att han själv har varit en spelare på hög nivå.. men ibland måste man kritisera spelarna också för tat de ska fatta det---
Barcelona Woods
2007-11-10 22:12
När det känns 1000 gånger farligare när Getafe är på våran planhalva än tvärtom förstår man att något är åt helvete fel..
Barcelona Linus
2007-11-10 22:12
Jag tror tyvärr Rijkaard har blivit lite för mycket "kompis" med truppen. Det var ett fungerande koncept de första åren, men nu när det minst sagt går knackigt på bortaplan tror jag det behövs någon som ställer högre krav på spelarna och säger ifrån på allvar. För helt ärligt, i tv-rutan ser det oftast ut som dålig inställning och motivation i våra förlustmatcher, där individerna tar överhand istället för att spela för varandra som ett lag.

Bara lite tankar...

¡Visca el Barça!
Barcelona Messidonaa
2007-11-10 22:11
som Rijkard sa innan matchen, vi måste sluta hålla i bollen så länge i onödan.. okej om vi kommer fram till målchanser, något vi absolut inte gjorde i denna match.
Barcelona Messidonaa
2007-11-10 22:11
som Rijkard sa innan matchen, vi måste sluta hålla i bollen så länge i onödan.. okej om vi kommer fram till målchanser, något vi absolut inte gjorde i denna match.
Annons: